Логото на световноизвестни марки като Apple, Adidas, Domino's и Starbucks се виждат от милиони хора по света всеки ден. Обратно на очакванията ни, ново проучване разкри, че само 16% от населението може да нарисува правилно емблемите на въпросните брандове.
Шестстотин милиона души по света притежават устройства на Apple. Много от нас биха помислили, че да се нарисува логото на марката е елементарно. Резултатите от проучването, в което взели участие 150 американци, показват, че това не е толкова лесно.
Установило се, че само 20% от участниците можели да нарисуват логото на Apple почти безпогрешно.
Изненадващо един на всеки трима души добавял стъбло към ябълката, когато в действителност няма такова. Около 15% от участниците нарисували листенцето на плода, обърнато в грешната посока, а 15 души изобщо не го добавили към рисунката.
Една от най-емблематичните черти на ябълката на Apple е това, че е отхапана (нещо, което е направено, за да не сгрешат ябълката за череша). Осемдесет и четири процента от хората добавили този важен елемент, но един на всеки пет души рисувал отхапаната част от лявата страна, а не от дясната.
Adidas е вторият най-голям производител на спортни стоки в света, а още през 1952 г. придобива своето емблематично лого – добре познатите на повечето от нас три черни ивици.
Но въпреки популярността на марката, само 12% от хората успели да нарисуват простото лого безпогрешно.
Единадесет от участниците в проучването добавили една черна ивица в повече. Голяма част от хората изписали Adidas с главна буква, докато в действителност всички букви са малки.
Логото на Domino's представлява домино с три точки. Всъщност, трите точки символизират първите три магазина, основани от Том и Джеймс Монаган през 60-те години. Първоначално братята планували да добавят по една точка към доминото за всеки нов магазин, но виждайки колко бързо се разраства бизнеса, решили, че идеята е непрактична.
По време на проучването само 28% от хората успели да си спомнят, че доминото има три точки и ги поставили правилно (две точки в долния квадрат и една в горния).
Тридесет и седем процента нарисували повече от три точки, а 14% забравили да ги добавят.
От създаването си през 1971 г., Starbucks е сменил три лога, всеки от които показва различно изображение на русалка с двойна опашка. Сегашното лого на бранда беше въведено през 2011 г. като вече не съдържа надписа "Starbucks Coffee".
Въпреки това опростяване, едва 6% от участниците в проучването успели да нарисуват логото съвършено.
От 90-те процента, които си спомнили да включат русалката, 55% забравили, че тя има двойна опашка, а 45 на сто забравили да й сложат корона. Много малко хора се сетили да добавят звезда към украшението.