Отидете към основна версия

1 905 32

Дамската чанта вече е инвестиция, струваща колкото кола

  • дамска чанта-
  • луксозна чанта-
  • чанта-
  • скъпа чанта-
  • мода-
  • бъркин-
  • ермес-
  • шанел

Луксозните марки чанти започват продажбата си на търговете от 100 000 евро

Снимка: Shutterstock

Петнадесет на двадесет сантиметра кожа и скъпи колкото малък автомобил - само за няколко години луксозните чанти се превърнаха в толкова желани предмети, че породиха паралелен пазар и превърнаха аксесоара във финансова инвестиция, предаде АФП.

От около две години в женските списания вече не стои въпросът "да имаш", "да носиш" или "да купиш" тази или онази чанта, а да избереш в кои "да инвестираш", пише БТА.

Понякога "някои чанти струват повече, след като прекрачите вратата на бутика", обяснява Мей Бертло, инфлуенсър, специализиран в луксозни стоки втора употреба, и продуктов директор във Vinted. "Инвестирането означава дадена чанта просто да се носи или не, и да бъде препродадена, като същевременно бъде възстановена поне инвестицията", казва парижанката, изградила империя, започвайки с няколко избелели чанти.

Като студентка тя се интересува от много стари чанти, продавани на търг в "Друо". Бертло следва напътствията на 80-годишни баби, научава се как да ги поправя и започва да разширява покупките и препродажбите си в чужбина, докато не натрупва колекция, съхранявана в свръхзащитени сейфове.

В интернет акаунтите, посветени на "инвестирането" в чанти, никнат като гъби. Те привличат особено млади жени с ограничен достъп до традиционни инвестиции. Подобни вложения обаче не са лишени от риск, припомня Лея Лежюн, основателка на френската медия за инвестиционно обучение на жени Plan Cash. Тя, например, не препоръчва да се посещава разпродажбата в големия ден.

Аукционните къщи също се ориентираха в тази доходоносна посока. "Кристис" например замени модния си отдел с отдел за аксесоари и генерира оборот от 33,5 милиона евро в този сектор през 2023 г.

"Търсенето е толкова голямо, че това се превръща в сегмент с изключителен растеж", обяснява ръководителката на отдела Люсил Андреани. Тя отбелязва, че 61 процента от клиентите в нейния сектор са на възраст между 25 и 35 години и че повече от половината от тях посещават аукционните къщи за първи път, лично или виртуално.

На този пазар има няколко сигурни залога, сред които са чантите "Бъркин" или "Кели" на "Ермес", лимитираните издания на чанти "Спийди" или стари куфарчета на "Луи Вюитон", чанти на "Шанел" от екзотична кожа, чиито цена и търсене се повишиха, след като компанията обяви, че ще спре да я използва, обяснява Сара Бенани, ръководител на отдела за кожени изделия в Collector Square, специализирана платформа, основана бивши служители на тръжна къща "Аркюриал".

Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 6 гласа.

Свързани новини