Отидете към основна версия

4 791 3

Искат закриване на Центъра за градска мобилност

  • център градска мобилност-
  • билетче-
  • цена-
  • билет

С натрупаните дългове практически градският транспорт на София е във фалит, но това е причинено най-вече заради лошото управление, а не заради точно направени икономически изчисления

Снимка: Венци Михайлов/Факти.бг
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Искат закриване на Центъра за градска мобилност ЕАД (ЦГМ). Предложението е на Дискусионен клуб за социална местна политика, съобщи за Факти.бг общинският съветник от БСП Борис Цветков.

Той отбеляза, че

за пореден път търговското дружество ЦГМ показа, че не е в час

и е просто една излишна бизнес структура за източване на парите на столичани.

Първата стъпка е оставка на сегашното ръководство. Това е единствената правилната стъпка в сегашната ситуация. Щом аз като общински съветник не мога да се срещна с директора на дружеството, какво остава за обикновения столичани, поясни Борис Цветков.

При моите искания за среща с директора на ЦГМ бяха отклонявания с мотиви командировка в чужбина или болнични. Това ме принуди да искам отговор лично от кмета Йорданка Фандъков.

Не може да се очаква от една изкуствена бизнес структура да се грижи за интересите на столичани.

Не се изненадваме, че ЦГМ не може да обоснове необходимостта от повишаване с 60% стойността на билета, посочи Борис Цветков.

Според него

с натрупаните дългове практически градският транспорт на София е във фалит,

но това е причинено най-вече заради лошото управление, а не заради точно направени икономически изчисления. При подобна аргументация и добро управление би било вероятно да стане възможно дори намаление на цената на билета и картите.

Абсурдно е при фактическото намаление на горивата да се иска повишаване на цената на билета. Непрекъснатото прокламиране на големия брой нови автобуси, тролейбуси, трамвайни и метро мотриси означава, че експлоатационните разходи за транспорт би трябвало да са намалели значително.

Чрез съкращаване на паразитната структура ЦГМ може да се спестят и много пари от персонал, без да пострада качеството на превозите, смята общинският съветник. Той иска да знае защо все още дружеството не е изнесло отчета си за миналата година, а иска повишаване на билета.

Прекратяването на договорите с частните превозвачи,

които возеха и още возят на по-високи цени, също ще доведе до известни икономии. Оптимизацията на цялата градска мрежа би могло да доведе до повече приходи при същите и по-малки разходи.

Реалното въвеждане, а не само на думи, на „интелигентни“ системи за управление би дало предимство и би увеличило скоростта на масовия градски транспорт. Въвеждането на нови бус ленти и изчистването на съществуващите от нарушители, също би увеличило привлекателността и приходите на столичния градски транспорт, смята Борис Цветков.

Той посочи, че следващия четвъртък (14.04.) се свиква протест срещу поскъпването на билетчето до 1,60 лв.

ДСБ не вижда логика в предложението билетът за градски транспорт в София

да поскъпне до 1.60 лв. Предложеното поскъпването не е обсъждано при приемане на бюджета на Столична община за 2016 г.

Крайното решение за цената трябва коректно да отразява и удовлетворява финансовата логика и целите на общинската транспортна политика, допълват от ДСБ.

Освен това себестойността на едно пътуване не се определяла в случая въз основа на специфичните разходи на превозвачите, броя на пътниците по превозни средства, общият брой пътувания в София, а се предлага обратна икономическа логика в интерес на Центъра за градска мобилност.

От тъмносините смятат, че въвеждането на справедлива тарифна политика за пътуванията в обществения транспорт трябва

да бъде съчетано с ефективна система за контрол на редовността на пътниците.

От там питат и защо през последните 10 г. приходите от паркиране в синя и изелена зона не се използват като е записано в инвестиционната програма за изграждане на паркинги и модернизиране, а влизат в общия бюджет на Центъра за градска мобилност.

Допълват, че начинът, по който е организирана обществената поръчка за изграждане на Единна система за продажба и таксуване на превозни документи предполага направеното до момента в тази насока да бъде изоставено и да се изгражда отново.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини