Last news in Fakti

14 Април, 2016 08:30 2 537 2

Билетче от 1,60 лв. като смокинов лист за СОС

  • билет-
  • сос-
  • транспорт-
  • софия

Вдигането на глобата от 20 лв. на 40 лв. ще осъди контрольорите на побои и смърт

Билетче от 1,60 лв. като смокинов лист за СОС - 1
Снимка: Венци Михайлов
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Само преди два месеца съветниците от БСП алармираха, че транспортната система на София е недофинасирана, но доводите им не бяха отчетени при приемането на Бюджет 2016. А сега се оказва, че има недостиг от 15 млн. лева и се търси най-лесното решение – финансово натоварване на столичани и гости на София, които ползват единичните билети и талоните за 10 пътувания в градския транспорт.

Това смята лидерът на общинските съветници от БСП в СОС Калоян Паргов. Според него

исканото увеличение с 60% е необосновано, ненавременено и неаргументирано

и обслужва политически цели. Ето защо на днешното заседание на СОС групата на БСП ще гласува против.

„Ако утре, в зала бъде прието увеличението, ще се обърнем с апел към областния управител на София да упражни правомощията си и да спре това безумие. Ако и това не стане, ще инициираме масово внасяне на жалби в Административния съд. Ще използваме всички законови инструменти, за да се противопоставим на увеличението на цената на билетите“, категоричен е председателят на групата на БСП в СОС Калоян Паргов.

Освен това БСП – София организира протест пред Столична община срещу планираното от ГЕРБ увеличение на цената на единичния билет за градския транспорт в столицата.

Общинските съветници от Движение България на гражданите (ДБГ)

 няма да подкрепят увеличаването на цената на билета в столичния градски транспорт.

Пари се дават срещу реформи, а Центърът за градска мобилност не предлага такива, коментират хората на Меглена Кунева в общинския съвет.

Според тях ЦГМ да предложи оптимизация на разходите чрез съкращаване на щата и заплатите и оптимизация на възнагражденията на многочленното ръководство на равнища не по-високи от възнаграждението на кмета на Столична община.

 От ДБГ искат пълна публичност на всички договори за 2015 г.  и 2016 г., както и на цените, които ЦГМ и транспортните общински дружества купуват горивата, ел. енергията, гуми и други консумативи, както и публичност на стойността на всички външни услуги, които се плащат с парите на софиянци.

Въвеждане на възможност за разсрочено плащане на годишната карта за градския транспорт и намаляване на цената на годишната персонализирана карта от 500 на 365 лв. са част от предложенията, които са в полза на софиянци.

Нередовен пътник от арабски произход и нередовна пътничка от ромски произход са заловени без билети в трамвай 7.

Двамата отказват да слязат от трамвая или да платят глобата от 20 лева.

Пътникът вади нож на двамата контрольори, писа в профила си във Фейсбук Георги Кадиев. Те звънят на 112. Оттам им казват, че патрулка може да дойде след час. Ватманът отказва да спре трамвая, гони разписание. Контрольорите слизат посрамени. Нередовните пътници продължават. На спирката контрольорите налитат на мен и ми разказват всичко това.

Това се случва всеки ден. В Центъра за градска мобилност работят 600 контрольори. От тях 300-350 всеки ден са на трасе. Заедно с тях са ... 6 служители на Общинска полиция.

Тези контрольори са пушечно месо. Чудо е, че не са набили някой от тях до смърт.

Гратисчиите са вероятно над 30%. Всякакви хора. Днес в трамвай 12 пред очите ми от 10-ина пътуващи имаше гратисчии младеж на 16-17 години и възрастна жена на около 65. Не бяха от малцинствата.

Вдигането на билета на1.60 лева ще направи гратисчиите 50%.  

Вдигането на глобата от 20 лв. на 40 лв. ще осъди контрольорите на побои и смърт, смята Георги Кадиев.

Но съм сигурен, че в общинския съвет има разумни съветници, вкл. от ГЕРБ, които съзнават каква глупост творят в момента.

ДБГ напомня, че преди 6 месеца в предизборните програми на нито една политическа сила, представена днес в СОС, не е присъствала политика на увеличаване цената на градския транспорт. С оглед на това, исканото увеличение без ясни мотиви и обосновка гражданите биха квалифицирали като подмяна на вота им и на дадения от тях мандат.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сашето

    0 0 Отговор
    Пътувам от единия край на София до другият по диагонал с кола за работа.Пътуването ми струва 3 лв.на ден отиване и връщане.Какво ще ме мотивира да ползвам градският транспорт и да оставя колата.
  • 2 кроко

    0 0 Отговор
    Типично по нашенски: трябват ни пари, от кого да ги вземем? Естествено, че от балъците, които си плащат, не от тези, които минават винаги гратис! И с увеличението на местните данъци и такси е така, и на винетките и на всичко - управляващите си имат някакъв таргет колко трябва да откраднат, разходите са горе-долу константна величина и разликата я покриват плащащите вмсето скатаващите. Не за друго, ами защото скатаващите на дребно са много като бройка и е много по-трудно да ги вкарат в пътя от колкото да увеличат данъците, а пък скатаващшите на едро са "наши хора" и се отчитат на който трябва! БГ реалност!