Last news in Fakti

14 Април, 2016 14:06 2 774 33

От 1 юни билетът в София поскъпва на 1,60 лв.

  • билет-
  • софия-
  • транспорт-
  • поскъпване
От 1 юни билетът в София поскъпва на 1,60 лв. - 1

От 1 юни билетът в София поскъпва на 1,60 лв. Решението беше прието след близо тричасови дебати в Столичния общински съвет.

Аргументите "за" на управляващите бяха, че реалната стойност на едно пътуване е 1.64лв и гражданите трябва да бъдат стимулирани да използват карти. Според опозицията обаче предложението е направено без да се дадат детайлни данни за пътникопотока и за управлението на средствата от ЦГМ.

Прошко Прошков от Движение България на гражданите измени на партийното решение и подкрепи групата на ГЕРБ. Партията на Меглена Кунева дори излезе със специално решение срещу скъпия билет. Общо 34 общински съветници гласуваха за поскъпването на билетчето.

От тях  29 съветници са от ГЕРБ. Към тях се присъединиха и съветниците от СДС от групата на Реформаторския блок - Борислав Бориславов, Миглена Горанова, Радослав Абрашев и Антон Койчев. 

Против поскъпването на билета гласуваха всички общо седем съветници от БСП, тримата съветници от коалиция "Сердика", трима съветници от ДСБ, четирима от "Група 5" и Стефан Марков от "Движение България на Гражданите" от групата на Реформаторския блок.

Въздържаха се Иветка Петрова от ДБГ, Стоян Александров от "Група 5" и четирима общински съветници от групата на "Патриоти за София", в която влизат ВМРО и Атака.

Ние не подкрепяме това увеличение, категорично. Преди два месеца гласувахме бюджет, в който всичко беше наред. Приходно- и разходната част бяха балансирани и сега само два месеца по-късно се оказа, че едни 15 милиона липсват. И откъде ще бъдат взети те? Ще бъдат взети от единичното билетче, при положение че с този билет пътуват обикновено хората, които не могат да си позволят карта, социално слабите, пътуват инцидентно и точно те трябва да бъдат наказани – и то без каквито и да е аргументи! Това обяви общинският съветник от БСП Милка Христова.

Общинските съветници приеха икономическата рамка на Центъра за градска мобилност за 2016г., промяна в правилата за ценообразуване на билетите, както и плановете за инвестиции в транспорта.

От първи юни се променя и цената на талоните за 10 пътувания. Вместо сегашните 8 лева, те ще струват 12 лева. Въвежда се и три вида нови карти за пътуване - едната "метро плюс" е за пътуване с метрото и една линия на надземния градски транспорт и ще струва 43 лева, втората е тридневна карта за всички линии с цена от 10 лева и третата - карта "София", която е за туристи и дава отстъпка при посещения в музеи. Последната ще струва 20 лева и ще влезе в сила от първо октомври.

Запазват се всички цени на картите за пътуване, както преференциалните, така и абонаментните, намалява се цената на годишната карта за пътуване, която вместо 500 лева, ще струва 365 лева.

До един месец центърът за градска мобилност трябва да внесе предложение за въвеждане на постоянен контрол по градски линии. Това предложение беше направено от общинския съветник Борислав Бориславов от СДС.

"Очаквано станахме свидетели на един продължителен, съдържателен и емоционален дебат, защото това е трудно предложение и още по-трудно решение. Не чух обаче аргументи срещу вдигането на цената на билета, а само за отлагане на решението", заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя подчерта, че промените не се правят на парче и не се гласува само цена на билета, а програма за модернизиране на автобусите за градски транспорт, изграждане на тикет система за гласуване, която ще позволи цената на пътуването да се смята според изминатото разстояние или време и строителство на паркинги.

"Настоявам за повишаване на контрола, особено върху рисковите линии на градския транспорт, както и за работата на общинските транспортни дружества", каза Фандъкова и съобщи, че е разпоредила проверка на обявените от центъра за градска мобилност обществени поръчки от 2015 г. до момента.

В началото на сесията пред сградата на общината групата на БСП организира протест срещу поскъпването на билета. Председателят на групата на червените СОС Калоян Паргов обяви, че само за един ден са събрали над 4 000 подписи срещу новите цени.

"Ако в зала бъде прието увеличението, ще се обърнем с апел към областния управител на София да упражни правомощията си и да спре това безумие. Ако и това не стане, ще инициираме масово внасяне на жалби в Административния съд. Ще използваме всички законови инструменти, за да се противопоставим на увеличението на цената на билетите", заяви преди гласуването председателят на групата на БСП Калоян Паргов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дилижанс

    1 0 Отговор
    5 лв. да го направят да се видим паралиите . Кво е сега сулю и пулю в автобусите

    Коментиран от #2

  • 2 555

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "дилижанс":

    Паралиите се возят в таксита и собствените си автомобили.
  • 3 onq s konq

    1 1 Отговор
    Относно тия протестиращи софиянци които не си купуват карта,а "много държат" на билетчетата...СТРАХ ВИ Е ДА НЕ СИ ПЕРФОРИРАТЕ БИЛЕТЧЕТО,МЪРЗИ ВИ ДА ХОДИТЕ ПЕША,Е...КАК ДА СТАНЕ?:)
  • 4 драйвъра

    2 0 Отговор
    Толкова ли нямате 1,60 лв за билетче? Софиянци оревахте орталъка за някакви 60 ст.!
    То не бяха детелини, подлези, надлези, околовръстното, ремонти навсякъде, метро, станции, като слънце, нови и топли автобуси Мерцедеси и пак реват!?
    От къде идват тия пари? От бюджета, а бюджета идва от моя джоб.
    Значи ние в прованса се возим в стари автобуси, разбиваме си колите в дупките, за да можете вие в София да сте добре и пак не сте доволни.
    Няма угодия!
    На пенсионерите да им пуснат някакви карти с намаление и тва е. Даже малко поскъпва билета, нормално е при заплати от минимум 1500-2000 лв на месец, поне 2 лв за билетче, ама напълно нормално.
    Българина все иска без пари и после се оплаква, че имало повръщано, че било мръсно, че това и онова.
    Ами за 1 левче толкова, социализЪма си отиде, сега за всяко нещо се плаща и така и трябва да бъде.

    Коментиран от #5, #8

  • 5 Morgoth

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "драйвъра":

    Точно обратното е, градовете хранят бюджета с по-голямата част от своите данъци, а по-малката остава за града. Бюджета храни само закъсалите общини, а София не е такава.
    Можеш да спиш спокойно, твоите данъци може да отиват за пенсии, социални плащания, здравеопазване, поддържка на пътища, строене на магистрали, за държавни институции, полиция, пожарна, да има политиците какво да крадат, но не и за София.

    Коментиран от #10

  • 6 Николай

    1 0 Отговор
    ми то с кола е вече по-изгодно
    като сложа бензин на спортиджа за 40 лева ми стига за две седмици...
  • 7 Morgoth

    1 0 Отговор
    Не ми пука, че билетчето става 1,60 но:
    - това няма да намали гратисчиите, напротив ще ги мотивира двойно
    - това няма да свали работещите от колите им и да намали задръстванията и мръсния въздух
    - това няма да подобри качеството на транспорта

    Е тогава за чий се прави? Да мотивираме ползването на карти? Градския транспорт и в момента се ползва основно от хората които имат карти с намаление - ученици, студенти и пенсионери. Нещо ми се губи цялата идея, а когато безидейно се вземат едни пари в повече, човек се замисля чии интереси са обслужени по този начин и дали както с железницата не се опитваме да направим държавното неизгодно за да може някой частник да се сдобие с клиенти.
  • 8 ЦМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "драйвъра":

    Ти луд ли си или ходиш на курсове? Та нали заради такива като теб София стана 2 милиона. А твоите данъци, ако изобщо ги плащаш, отиват по друго направление. Поне като не разбираш драскаш, или само да си шешеш езика.

    Коментиран от #11, #14

  • 9 ЦХДГ

    1 0 Отговор
    ---а в Норвегия забраниха бензиновите и дизеловите коли, остават само тези на ток.
    Дано Маркиз Дьо Сад ви зашие отдолу......
  • 10 драйвъра

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Morgoth":

    Да не си построил ти Метрото? Имаш ли на идея, колко пари струва всичко, да не мислиш, че с данък боклук и данък МПС се строи всичко в София и се купува и поддържа всичко? :)
    Как да е закъсал град София, като бюджета го храни?
    Мислиш ли, че с 1 лев билетче се поддържа градския транспорт, това е нелепо.
    Отделно, какво произвежда София, че да пълни хазната? В София са всички полит хрантутници, търговия и услуги, друго няма, ако не е останалата част от страната сте фалирали за един ден.
    Не искам да го превръщам в спор Провинция - София, но когато живее някой в голям град трябва да очаква и по големи разходи, така е по цял свят, друг е въпроса, че Столицата е винаги с приоритет за държавните субсидиите и помощите за общините.
    Парите за Метрото и транспорта не идват от бюджета на София, бъди сигурен!
  • 11 драйвъра

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "ЦМГ":

    Защо заради такива, като мен бе, аз да не живея в София?
    Какво искаш да кажеш по точно, че си нещо много объркан?
    Плащам, като поп, за да има и за такива, като теб, които нямат 60 стотинки в джоба.
  • 12 Николай

    1 0 Отговор
    интересно при 7 по Рихтер дали ще има метро и това ще повлияе ли на цената на транспорта според Вас?
  • 13 драйвъра

    1 0 Отговор
    И не е проблема на София, че е 2 милиона, а в това, че сте бедни, като църковни мишки.
    Лондон е сигурно 15 милиона, но там никой не рИве, а транспорта е перфектен, няма задръствания, освен някъде може би в ръш ауър, няма нищо, всички са доволни и никой не пищи, че града бил голям.
    Ако са ти много хората върви на село, там от, където са дошли майка ти и баща ти или баба ти. :)
  • 14 драйвъра

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "ЦМГ":

    Долния коментар е за теб. :)
  • 15 ЦМГ

    2 0 Отговор
    Това е истината, добре написано! Може би обратното, т.е по евтини билети биха мотивирали повече хора да ползват ГТ. Рядко ми се налага да ползвам ГТ, доста е гаден. Предимно ученици и пенсионери които си чекират картите, а монгалите изобщо не си правят труда поне да си потърсят използван билет, камо ли да си купят. И какво се получава, ще разчитат на тези като мен от дъж на вятър да си купя билетче. Голяма полза, нама що. Ами вместо да дам З.20 за отиване и връщане ще си ползвам колата и няма да се блъскам с разни мангали и пияници в Люлинските автобуси. 3.20 си е 1.5 л гориво. А билета и 5лв. да стане качеството на услугата ще е за 50 ст. Както е и синята зона, както е тази простототия която сътвориха на Лъвов мост и т.н
  • 16 Николай

    0 0 Отговор
    В Шумен е най-добре да се живее....топлофикацията отдавна фалира, а на опитите за синя зона се слага край с отстранената собственоръчно скоба захвърлена в първата кофа за боклук......
  • 17 hwanete me za

    0 1 Отговор
    Za ZMEQ shte me hvanete. Sega NAROCHNO shte sym gratisìq. Da gi widim babetata kontroljorki.
  • 18 Николай

    2 0 Отговор
    В Полша преди години дигаха билета и знаете ли какво стана? Всички тръгнаха пеша и пак върнаха старата цена....
  • 19 Къде

    1 1 Отговор
    Къде са 16 МИЛИАРДА, къде са всички откраднати пари, герберастки мутри?
  • 20 Не на ГЕРБ

    0 2 Отговор
    ГЕРБ си мислят , че са хванали бога за...............
    Скоро хората ще излязат с тоягите и за националните предатели ще има възмездие на остров БЕЛЕНЕ

    Коментиран от #22

  • 21 Гого

    0 1 Отговор
    А всъщност с карта излиза доста по-евтино от всички европейски столици. Редовно ползващите линиите ще бъдат облагодетелствани за сметка на гостите на София и тези, които пътуват по редко. А за гратисчиите изнененадата ще е доста солена. Докато се научат че безплатен обяд няма!

    Коментиран от #23

  • 22 драйвъра

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Не на ГЕРБ":

    Добре, че беше Бате Бойко и г-жа Фандъкова, иначе още щяхте да си чупите колите по дупките, а Метрото щеше да бъде, като къртичи дупки.
    Целувайте им ръка и благодарете на Герб, че май сте забравили, какво беше по времето на Тройната коалиция, Жан, Луканката и други лауреати от кръгове и съзвездия.
    Много бързо забравихте.
  • 23 драйвъра

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гого":

    Така е по Белия свят, купуваш си карта за деня и си джиткаш, където си искаш, купуваш си карта с чип, зареждаш я с пари (излиза по евтино) и пак си пътуваш.
    Сега трябва да увеличат и глобата, да стане 1000 лв за гратисчиите и да видим после дали пак ще пътуват без билет.
    Ако нямат пари, общественополезен труд.
    Българина трябва да се научи на ред и най вече да си ПЛАЩА!

    Коментиран от #30

  • 24 гост

    1 0 Отговор
    До сега се качвах поне на метрото като ходя някъде. С тази цена на билета няма да стъпя повече на градски транспорт и ще ходя с колата навсякъде.
  • 25 гост

    1 0 Отговор
    В Ню Йорк цената на метрото е 1 долар(1.7 лв) Но там като се качиш можеш цял ден да пътуваш без да излизаш от метрото, а разстоянията са несравними със София. Вече сме като нюйоркчани, почти хамериканци.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 русенец

    1 1 Отговор
    Бойко съсипа тази държава! Гласувайте пак за ГЕРБ и без това няма още накъде да потънем!
  • 29 ведър вейдър

    1 0 Отговор
    Само за тая година
    Винетка от 67 лв на -> 97 лв 45 % увеличение
    Билетче от 1 лв на - > 1,60 лв 60% увеличение
    Добро правителство, добро и добър вожд и социално справедлив при това и умен, умен та чак гении!!!
    И това на фона на световния срив на цените на петрола и пр.
    И понеже българина има търпелива гърбина да чакаме и скок на тока и водата и най-накрая време е за цена на куб. м издишан въздух. От къде на къде всички, ще дишат безплатно.
  • 30 СТК412

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "драйвъра":

    С това зъбене срещу нацията и стова драстично дране прогониха нацията в чужбина.Накрая да не останеш сам с Мутрата ..щото ще трябва да храниш дебелия му и алчен г.з ...Вземай си Тиквата и Фанндъка и върви на ..........
  • 31 гост

    1 0 Отговор
    най-лошото е,че го решават хора,който не пътуват с този транспорт или не са пътували от години,защото имат добра алтернатива много по-комфортна удобна при това безплатна,именно служебни автомобили за,който отново плащаме ние
    нека ви кажа какво е рекет на градския транспорт,живея в краен квартал няма от къде да си купя карта и трябва да се кача да дупча билет който вече 1.60 и после,като сляза от автобуса да си купя и карта още 4 лв така еднодневна пътуване ще ми излезе 5.60
  • 32 Ник

    1 0 Отговор
    Каква радост за ушите ми! София просто няма избор да не вдигне цената. Тя се издържа основно от Републиканския Бюджет защото собствените и приходи са 1/3 от това, което харчи. Освен невъобразимия бюджет от 1,5 млрд., допълнително през министерствата налива още около 1,5-2 млрд. в полза на собствения си комфорт.
    Който не ми вярва да прегледа общинския бюджет и бюджетите на министерствата и текущите им програми, които някак странно основно включват София.... Други градове в тази държава няма, освен когато става въпрос за данъци.
    Е да ама парите свършват!
    ГЕРБ за една година изтеглиха 20 млрд. лева допълнителни заеми ( 02.2015- 03.2016) и някой трябва да ги плаща. - Тоест и Вие!
    Като се има в предвид, че Борисов приключва с Тоталната Разпродажба на държавно имущество ( тоест вече няма какво да се краде), скоро не малка част от онези 500 хил. Софиянци, наредени на държавната хранилка ще трябва да си търсят истинска работа.........
    Това е! - Идва време да си плащате за комфорта.....
    Много ми се иска да видя София да върви по общия ред, който важи за всички общини при сформирането на местния бюджет.
    Повече от 130 години цялата страна налива парите си в тази град- мисля, че е достатъчно дълго и е крайно време да се самоиздържате!!!
  • 33 Къде е връзката или връзките А ПАРИТЕ

    0 0 Отговор
    Къде е ВРЪЗКАТА и КЪДЕ е СМЕТКАТА
    1,272 млрд. лв. е бюджетът на София за 2012-а
    Предвиденият за 2013 г. бюджет е 1.214 млрд. лв., или с 91 млн. лв. по-малко от тази година
    За 2014 г. бюджетът на столицата се предвижда да бъде 1,42 млрд. лв.
    всички тези пари са от нас данъкоплатците
    освен това пак от Нас е и вноската за Еврочленството
    метрото и почти всичко останало е поне на 85 % с БЕЗВЪЗМЕЗДНО доФИНАНСИРНЕ от Европа
    Е какво искат да Изплащаме пак КРАДЦИТЕ от ГЕРБАДЖИИСКАТА
    М-А-Н-Г-А-С-А-Р-И-З-А-Ц-И-Я
    Чиновник=Мошенник и Обирджия
    а в Столична Община са едни от най-ловките личи им и по пътуваниета и по имотите и по всичко до 9 коляно
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове