Някои очакваха, че и тази зима ще е като предишните три – четири, но сметките им не излязоха верни. А иначе подписи за едни пари дал Господ. Това заяви в интервю за Факти.бг Красимир Лалов, председателят на Националното сдружение на българските превозвачи. „Опашките” по границите са заради субективния фактор. ТОЛ-система да, но за всички, коментира той.
Какви са загубите на превозвачите заради лошите атмосферни условия и непочистени достатъчно пътища?
Ние позабравихме да ги смятаме. Някой ги смята, когато някой ще му ги върне, като няма кой да ги върне защо да ги смята, само за да се ядосва. Един камион като седи на пътя загубата на ден е 200 евро, а от тук нататък умноженията са прости. Като имате предвид, че в България оперират по груба сметка 15 000 – 16 000 камиона, сметката е лесна. Но въпросът опира в друго, не поемане на отговорността за всичко това плюс най-същественият фактор опашките на камиони по границите, което е чисто субективен фактор. Хайде студът, снегът, ще са пет – десет дена, такава географска ширина сме, че не можем да се сърдим, че е валяло сняг или е било -20 градуса и кой как е почиствал и дали е имал техника за почистване, това е другата тема. Основното в момента, което трови международния и вътрешния транспорт е липсата на отговорност за всички тези действия и бездейства, които се вършат. Почистване, извинете, но между Силистра и Русе наши членове се обадиха, че имало три трактора, които чистят. Какво могат да направят вие може да прецените. Някои очакваха, че и тази зима ще е като предишните три – четири. Няма да има нужда от подобно нещо, но сметките им не излязоха правилни. А иначе подписи за едни пари дал Господ.
Силистра – Русе хубаво, но АМ „Тракия” в участъка Зимница – Бургас бе затваряна многократно...
Това е неправилно проектирана магистрала и има липса на лесозащитни пояси и всякакви други. Много експерти го потвърдиха. Винаги се прави най-евтиното. Магистралата минава през такива местности, където е ясно отдавна, че има снегонавявания. Повече от ясно е, че тази магистрала зимно време няма да е проходима, някой я кръстиха „лятната магистрала”, нормално. Когато се проектира магистрала не трябва да се ползват само пътни специалисти, а всякакви, за да кажат това ли е най-удачния начин и най-добрия вариант за трасе. Но за съжаление ние гоним най-ниска цена винаги и след това казваме ама... В Австрия и Германия такива чудеса не се случват. Наистина може да спрат движението за два - три часа почистват и след това го пускат. Не съм чул по магистралите в Австрия и Германия да е забранено движението на камионите, защото хората първо уважават себе си, второ икономиката си, обаче явно в тази държава нещата стоят по друг начин. Ако всеки знаеше какви пътища има на дадена територия и да знаеха откъде ще им дойдат изненадите, щеше да е наред. Безотговорността и ден да дойде друг да мине и дай да уредим нашия човек , това е практика в България. Но има една приказка в шопския край – „Тука е така”. Това е истината, но на много хора все някой им пречи.
Имаше упреци към превозвачите за ТОЛ - системата, какъв е Вашия коментар?
Тази ТОЛ – система толкова на тъмно се прави, че това дори там на север, където са черни нощи, е по-светло. Искахме да ни обяснят защо е това начина, престанаха въобще да се срещат с нас. Обществено обсъждане нула. И имам чувството, че стандартно се прави пак за даден човек. После лошото е, че ние ще плащаме разходите по поддръжката, по неотлъчността, някои се готвят, че ще има аванс милиард на година. Ама доиш, доиш една крава и тя започва да не дава мляко, защото няма откъде. Нищо не е сметнато като хората и не е защитено. Но къде ли има обществен консенсус, та с някаква ТОЛ – система, Боже мой. Едни пари трябва да се оправят там и толкоз.
Министър Лиляна Павлова заяви, че най-вероятно ТОЛ-системата се обжалва от превозвачи, или заради контрабандата да не бъдат следени камионите...
Тази министърка защо не каже колко пъти се е срещнала с бранша. Хайде стига с тази контрабанда. Колко пъти е обяснила. Прокламираме, че всичко се прави на светло, стига фарсове. Накрая ние пречим в снега, били сме дебили, както казва премиера, човек ако се хване дори може да го съди за обида. Изкарват ни, че сме като маймуните в Африка, скачаме по клоните и ядем банани и се радваме, ако видим човек. Стига богоизбрани. Надяваме се следващите като декларират, че ще са прозрачни и че ще има диалог и нищо няма да се прави за братовчеда, ще е така. Тази държава както върви ще трябва да изберем не първо родения за тази година, а последния който ще трябва да й сложи катинара. А иначе ние призоваваме ТОЛ -системата да я има от куп време. Тя да бъде наистина ТОЛ - система, като например тази в Турция, щом ползваш аутобана си плащаш, без значение дали е лек автомобил или товарен камион. В Турция си плащаш за основните мостове и магистрали. И нищо друго не се плаща – първокласен или второкласен път. Ако искаш безплатно и по-бавно, хайде по първокласния път, ако искаш бързо на магистралата. Телешкото не го плащате като свински крачета, нали? Ние ще изцедим товарния трафик, защото имало голям международен транзитен трафик. А транзитния трафик намаля три пъти от подобни глупости. Хората си купуват фериботи, за да си карат камионите по море, защото не намират резон в хаотичните действия на държавата. Не е трудно да се види и в Сърбия какво правят. Преди време специалист от Австрия дойде и обясни, че ние правим около ТОЛ системата най-глупавото нещо, което може да се направи. Това с държавата отдавна свърши и не се знае има ли закони, няма ли, има ли интереси, няма ли.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!
*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------