15 Януари, 2017 08:00 16 765 18

Лалов: Сметките за зимата не излязоха верни

  • красимир лалов-
  • сметки-
  • зима-
  • опашки-
  • гкпп-
  • тол-система-
  • канцер
Лалов: Сметките за зимата не излязоха верни - 1
Снимка: БТА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Някои очакваха, че и тази зима ще е като предишните три – четири, но сметките им не излязоха верни. А иначе подписи за едни пари дал Господ. Това заяви в интервю за Факти.бг Красимир Лалов, председателят на Националното сдружение на българските превозвачи. „Опашките” по границите са заради субективния фактор. ТОЛ-система да, но за всички, коментира той.

Какви са загубите на превозвачите заради лошите атмосферни условия и непочистени достатъчно пътища?

Ние позабравихме да ги смятаме. Някой ги смята, когато някой ще му ги върне, като няма кой да ги върне защо да ги смята, само за да се ядосва. Един камион като седи на пътя загубата на ден е 200 евро, а от тук нататък умноженията са прости. Като имате предвид, че в България оперират по груба сметка 15 000 – 16 000 камиона, сметката е лесна. Но въпросът опира в друго, не поемане на отговорността за всичко това плюс най-същественият фактор опашките на камиони по границите, което е чисто субективен фактор. Хайде студът, снегът, ще са пет – десет дена, такава географска ширина сме, че не можем да се сърдим, че е валяло сняг или е било -20 градуса и кой как е почиствал и дали е имал техника за почистване, това е другата тема. Основното в момента, което трови международния и вътрешния транспорт е липсата на отговорност за всички тези действия и бездейства, които се вършат. Почистване, извинете, но между Силистра и Русе наши членове се обадиха, че имало три трактора, които чистят. Какво могат да направят вие може да прецените. Някои очакваха, че и тази зима ще е като предишните три – четири. Няма да има нужда от подобно нещо, но сметките им не излязоха правилни. А иначе подписи за едни пари дал Господ.

Силистра – Русе хубаво, но АМ „Тракия” в участъка Зимница – Бургас бе затваряна многократно...

Това е неправилно проектирана магистрала и има липса на лесозащитни пояси и всякакви други. Много експерти го потвърдиха. Винаги се прави най-евтиното. Магистралата минава през такива местности, където е ясно отдавна, че има снегонавявания. Повече от ясно е, че тази магистрала зимно време няма да е проходима, някой я кръстиха „лятната магистрала”, нормално. Когато се проектира магистрала не трябва да се ползват само пътни специалисти, а всякакви, за да кажат това ли е най-удачния начин и най-добрия вариант за трасе. Но за съжаление ние гоним най-ниска цена винаги и след това казваме ама... В Австрия и Германия такива чудеса не се случват. Наистина може да спрат движението за два - три часа почистват и след това го пускат. Не съм чул по магистралите в Австрия и Германия да е забранено движението на камионите, защото хората първо уважават себе си, второ икономиката си, обаче явно в тази държава нещата стоят по друг начин. Ако всеки знаеше какви пътища има на дадена територия и да знаеха откъде ще им дойдат изненадите, щеше да е наред. Безотговорността и ден да дойде друг да мине и дай да уредим нашия човек , това е практика в България. Но има една приказка в шопския край – „Тука е така”. Това е истината, но на много хора все някой им пречи.

Имаше упреци към превозвачите за ТОЛ - системата, какъв е Вашия коментар?

Тази ТОЛ – система толкова на тъмно се прави, че това дори там на север, където са черни нощи, е по-светло. Искахме да ни обяснят защо е това начина, престанаха въобще да се срещат с нас. Обществено обсъждане нула. И имам чувството, че стандартно се прави пак за даден човек. После лошото е, че ние ще плащаме разходите по поддръжката, по неотлъчността, някои се готвят, че ще има аванс милиард на година. Ама доиш, доиш една крава и тя започва да не дава мляко, защото няма откъде. Нищо не е сметнато като хората и не е защитено. Но къде ли има обществен консенсус, та с някаква ТОЛ – система, Боже мой. Едни пари трябва да се оправят там и толкоз.

Министър Лиляна Павлова заяви, че най-вероятно ТОЛ-системата се обжалва от превозвачи, или заради контрабандата да не бъдат следени камионите...

Тази министърка защо не каже колко пъти се е срещнала с бранша. Хайде стига с тази контрабанда. Колко пъти е обяснила. Прокламираме, че всичко се прави на светло, стига фарсове. Накрая ние пречим в снега, били сме дебили, както казва премиера, човек ако се хване дори може да го съди за обида. Изкарват ни, че сме като маймуните в Африка, скачаме по клоните и ядем банани и се радваме, ако видим човек. Стига богоизбрани. Надяваме се следващите като декларират, че ще са прозрачни и че ще има диалог и нищо няма да се прави за братовчеда, ще е така. Тази държава както върви ще трябва да изберем не първо родения за тази година, а последния който ще трябва да й сложи катинара. А иначе ние призоваваме ТОЛ -системата да я има от куп време. Тя да бъде наистина ТОЛ - система, като например тази в Турция, щом ползваш аутобана си плащаш, без значение дали е лек автомобил или товарен камион. В Турция си плащаш за основните мостове и магистрали. И нищо друго не се плаща – първокласен или второкласен път. Ако искаш безплатно и по-бавно, хайде по първокласния път, ако искаш бързо на магистралата. Телешкото не го плащате като свински крачета, нали? Ние ще изцедим товарния трафик, защото имало голям международен транзитен трафик. А транзитния трафик намаля три пъти от подобни глупости. Хората си купуват фериботи, за да си карат камионите по море, защото не намират резон в хаотичните действия на държавата. Не е трудно да се види и в Сърбия какво правят. Преди време специалист от Австрия дойде и обясни, че ние правим около ТОЛ системата най-глупавото нещо, което може да се направи. Това с държавата отдавна свърши и не се знае има ли закони, няма ли, има ли интереси, няма ли.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Колев

    52 0 Отговор
    Превозвам ученици в община Попово и съм благодарен,че се спряха учебните занятия,защото е по добре да загубя от престоя от колкото да си потроша автобусите в преспите и да изложа живота на децата в опасност.Срещу природата няма какво да се направи.Поне така мисля аз.

    Коментиран от #5, #6

  • 2 бате Петьо

    13 15 Отговор
    Кой поръча тази статия ?
    Не Ви ли намирисва малко ?
    Хайде пак ТОЛ-а не бил еди какъв си . Дошъл от еди къде си специалист и.... то и при нас дойдоха едни специалисти от цитираната държава , но какво , вървят куфарчетата с парите за там , а бабите едвам си плащат тока и вземат по 180 лв. пенсия . А по времето на държавното енерго , половината пари отиваха при социалните за бюджетните в т.ч. пенсионерите . По-възрастните трябва да го помнят това , а по-младите - терминал 1 и 2 .
  • 3 Гого

    60 2 Отговор
    Каквато и система да се въведе за плащане на пътищата няма да имаме хубави пътища по простата причина че парите се източват и после викат няма пари!
  • 4 ЩЦЛ

    34 1 Отговор
    Най накрая някой с акъл,ама в тази Държава такива хора не ги харесват
  • 5 родител

    22 3 Отговор

    До коментар #1 от "Колев":

    Браво Колев-малко мислят като теб в днешно време...
  • 6 Гоуст

    27 7 Отговор

    До коментар #1 от "Колев":

    И от мен браво. Не си като половин България да реве "За какво плащам винетки". Атмосферните условия бяха ужасни. Супер мен да беше дошъл, нямаше да се справи
  • 7 Ранко

    28 7 Отговор
    Тази крадлива партия ГЕРБ,трябва да бъде забранена със закон.Както и БСП,ДПС,ДОСТ.Водачите им съдени за предателство,и обесени или застреляни публично за назидание на другите,както правят в Китай,а поддръжниците им преследвани по закона за защитата на държавата.
  • 8 гост

    19 2 Отговор
    Ами прекалено е да се иска снега да е почистен, да. Ако греблото не е вдигнато на поне 10см няма да има икономия, а тези 10см са достатъчни за усложняване на обстановката. Разбирам 2,3см, но греблото трябва да е до асфалта, затова има гумена лента отдолу, за да върви и да стъже по асфалта.
  • 9 Тиквеник

    25 5 Отговор
    Къде ги тия специалисти: за премиер - селска мутра(бивш престъпни), за шеф на МВР няква госпожа дет до тогава е виждала само милиционер на улицата, министър на отбраната някъв земеделец, Лилито Павлова - ми тя кво пък разбира от пътища, министър на икономиката някъв дет няма свян да продава родината си на "инвеститори" Къде са тия експерти? Магистралата грешно проектирана, човек умрял от куршум - стрелеца не е виновен, че е натиснал спусъка. Писна ми от тая продажна българска преса.
  • 10 ДОДО

    17 6 Отговор
    ТРАНСПОРТНИТЕ БОСОВЕ ДА НЕ ПЛЮЯТ ДЪРЖАВАТА ЩОТО ДА НЕ СЕ РАЗСЪРДИ И ДА ГИ ЗАДЪЛЖИ ДА УСИГОРЯВАТ ШОФЬОРИТЕ КАКТО ПОДОБАВА А НЕ КАКТО ДО СЕГА КАТО НА МЕТАЧ НЕМОЖЕ БОСОВЕ ДА КРАДЕТЕ САМО ВИЕ ТРЯБВА ДА КРАДЕМ ВСИЧКИ
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ооооо

    12 2 Отговор
    Всичко си е точно така!
    Само че насреща има една крадлива мутра, дето не го интересумат нито камиони, нито пътища, нито шофьори, нито никой - важното е да се краде, краде ., краде..до безкрайност!
    ..
    Преди доста време, в правителството на едни имаше един дето го наричаха министър 10%.
    Тия мутри сега са министри не в проценти, а в пъти, няма проценти, ей! И кметовете им са такива - до един!
  • 13 Shmeker

    3 0 Отговор
    На тази магистрала винаги има сериозен вятър, нормално е зимата вятърът да носи сняг и да си го навява.
    Иначе дървета няма как да се измислят. Насаждат се и стават след 20 години. Но първо някой трябва да ги насади.

    Коментиран от #14

  • 14 Д'Мин

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Има противонавяващи мантинели-метални рамки с вертикални метални ленти. Поставят се последователно в срещуположен наклон, успоредно на платното. И не чакаш 20г. да пораснат.

    Коментиран от #15, #18

  • 15 въх

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Д'Мин":

    И до седмица - циганите са ги извозили на Белканто.
    Няма държава...за нищо.
  • 16 митко

    6 0 Отговор
    Много хора управлява неща за които нямат представа . Воените имат техника булдозери и ротори да ги вадат и готово! Влак паднал от релсите смях. Да видат влаковете в Русия отпред гребло като кораб 2-3 пръста над релсите и високо колкото мен. Няма преспи няма дявол всичко е встрани. Така че да идват хора с мозък и не крадливи!!!
  • 17 Любител

    3 1 Отговор
    Не знам що се обиждате, очевидно е, че камионджии и ТИР-аджии сте най-големите убийци и наглеци по пътищата !

    Или да ви направят винетките по 30 бона на година, или направо да ви забранят да се движите по магистралите и по първокласните пътища, нямате работа там.
    И да въведат абсолютна забрана да изпреварвате !
    И на всяка отбивка да сте задължени да пропускате колоната отзад !
  • 18 ААА

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Д'Мин":

    На 29.12.2016г. , тръгнах на почивка. По магистралата Бургас-Карнобат. Духаше силен вятър , и ми направи впечатление,че дори и малкото наредени снегозащитни съоръжения, кротко си лежаха на нивата,съборени от вятъра. И каква полза от тях, само да се отчита дейност, а ефективност нулева. Вероятно някъде е имало такъв норматив,как трябва да се укрепят и срещу вятър, но кой ти го спазва. След вятъра дойде и снега , и знаем там какво стана. На теория,и по документи ,снегозадържащи съоръжения имаше, а на практика ги нямаше. И после оправдания, зимата това,зимата онова, а парата усвоена.