Има съвсем ясно решение на проблема със заседналия кораб край Камен бряг.
От една страна собственикът ясно демонстрира, че не се вълнува от съдбата на кораба, а още по-малко от опасността от екологична катастрофа. Явно го е прежалил, все едно го е извадил от пакет "Лъки бой" /за момче/ - не му дреме.
От друга страна видяхме ясно, че една "чрезвичайна" ситуация моментално сваля боксерките на държавните органи, които би трябвало да намират решения и да действат при подобни рядко срещани инциденти.
Какво баче да очакваме от държава, която не разполага с дори един медицински хеликоптер, най-малкото...
Няма място за отчаяние. В такива моменти е нужна пълна мобилизация и пределна концентрация, както би казал Стойчо Младенов.
Изход има. Просто трябва визионерско мислене. На извънредно заседание на Министерския съвет трябва да се взема решение в три точки, както следва:
Корабното гориво да се източи от екип на БДЖ - момчетата имат опит в работата под напрежение, могат да я свършат и през нощта, напълно незабелязано, без да смущават и без друго оределите летовници;
Разтоварването на азотния тор се възлага на агробизнесмена Светослав Илчовски, доказал се освен като успешен бизнесмен, но и като буден, съвестен и отговорен гражданин;
Нарязването за скрап на кораба се възлага на фирмите, които режат успешно вече десетилетие Кремиковци и Химко. Нека се проведе един истински конкурс, който да бъде апотеоз на прозрачността и да измие срама от всички обвинения към държавните власти, незаслужено лепнати им от неблагодарното население в годините на Прехода.