ФАКТИ.БГ
  • кораб-
  • заседнал-
  • камен бряг-
  • решение

Ето решението на проблема със заседналия кораб

Щом държавата е безсилна, а собственикът се спотайва, задачата могат да изпълнят други

Публикувана: 29 Септември, 2021 09:06
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7860
Ето решението на проблема със заседналия кораб - 1
Снимка: Кадър от NOVA
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 68 гласа.
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Има съвсем ясно решение на проблема със заседналия кораб край Камен бряг.

От една страна собственикът ясно демонстрира, че не се вълнува от съдбата на кораба, а още по-малко от опасността от екологична катастрофа. Явно го е прежалил, все едно го е извадил от пакет "Лъки бой" /за момче/ - не му дреме.

От друга страна видяхме ясно, че една "чрезвичайна" ситуация моментално сваля боксерките на държавните органи, които би трябвало да намират решения и да действат при подобни рядко срещани инциденти.

Какво баче да очакваме от държава, която не разполага с дори един медицински хеликоптер, най-малкото...

Няма място за отчаяние. В такива моменти е нужна пълна мобилизация и пределна концентрация, както би казал Стойчо Младенов.

Изход има. Просто трябва визионерско мислене. На извънредно заседание на Министерския съвет трябва да се взема решение в три точки, както следва:


  • Корабното гориво да се източи от екип на БДЖ - момчетата имат опит в работата под напрежение, могат да я свършат и през нощта, напълно незабелязано, без да смущават и без друго оределите летовници;

  • Разтоварването на азотния тор се възлага на агробизнесмена Светослав Илчовски, доказал се освен като успешен бизнесмен, но и като буден, съвестен и отговорен гражданин;

  • Нарязването за скрап на кораба се възлага на фирмите, които режат успешно вече десетилетие Кремиковци и Химко. Нека се проведе един истински конкурс, който да бъде апотеоз на прозрачността и да измие срама от всички обвинения към държавните власти, незаслужено лепнати им от неблагодарното население в годините на Прехода.

  • България

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 4.5 от 68 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    Последния Софиянец
    1 Отговор
    Корабите на НАТО дето се шматкат из Черно море и си търсят белята да го изтеглят.Нашия флот Домус ага го наряза на скрап.

    Оценка:
    -13 +92

    Бамбука
    2 Отговор
    Добър черен хумор. За жалост и много точен. Дано само приберат екипажа докато има възможност.

    Оценка:
    -3 +78

    Госあ
    3 Отговор
    Само това е решението !

    Оценка:
    -2 +47

    ГРАД КОЗЛОДУЙ
    4 Отговор
    СОБСТВЕНИКЪТ е ЖЕСТОК ОШ ЧОВЕК С безразличието си о и се съсипва природата къде е ДЪРЖАВАТА
    ДЪРЖАВНА МОРСКА АДМШНИСТРАЦИЯ
    до това състояни се е стигнало заради не едекватното състояние на екипажа
    накратко били
    пияни

    Коментиран от #16, #38


    Оценка:
    -3 +36

    в34фтв4т
    5 Отговор
    От лъки бой го е извадил нали има застраховка ще му го платят не сгряваш ли Милчо?

    Оценка:
    -4 +17

    6
    Този коментар е премахнат от модератор.
    пффф
    7 Отговор
    Служебният министър на транспорта каза че някой в Изпълнителна агенция "Морска администрация" бил спал досега и той щял да разследва и който бил спал щял да си понесе наказанието.Абе другарю министър, а ти какво прави цяла седмица бе аланкооулу?Къде спа и ти та не взема някакви мерки през цялата тая седмица?Цяла седмица в носа ли си чопли или въобще не беше разбрал за тая екологична катастрофа в нашите територилани води на Черно море?А тебе кой ще те разследва за това бездействие от твоя страна?Чорапите ли?

    Коментиран от #10


    Оценка:
    -12 +44

    Тошо
    8 Отговор
    Решението по разтоварването е следното не по вода а по суша с мобилен кран .спуска се контейнер за отпадъци той санира 4кб.120 курса и е готово и безопасно

    Коментиран от #12


    Оценка:
    -4 +9

    Сюууу
    9 Отговор
    Морска администрация София, какви мерки смята да предприеме?

    Коментиран от #13, #46


    Оценка:
    -0 +23

    Бамбука
    10 Отговор

    До коментар #7 от "пффф":


    При наличие на служби отговарящи за спасяването на товар и кораба в лицето на Морска администрация, министъра е длъжен да изчака решението им. Има си правила и срокове за реагиране. Това че нямаме ефикасна спасителна служба, няма спасителен кораб, няма техническо оборудване и т.н. е заложено от предишните правителства.

    Коментиран от #19


    Оценка:
    -8 +22

    замислен
    11 Отговор
    Много ми е кеф кога някой започне да ръси мозък някой дето вижда морето само лятото за 1 седмица. В прав текст, това няма да е първия изоставен кораб от собственика и застрахователя си, това е обикновена практика в световен мащаб. Просто когато изваждането струва повече от кораба с товара бива изоставян, реално се протака и се ползват процедури за забавяне докато кораба стане наистина неизползваем. Като познавам брега и климата там, този кораб ще изкара до първата буря и ще стане на парчета. Кога ще е първата буря? точно за там никой не знае.

    Оценка:
    -2 +16

    Адолф
    12 Отговор

    До коментар #8 от "Тошо":


    Относителното тегло на карбамида е около 750кг. на кубичен метър в зависимост от вида му.Ако контейнера е 4 куб. метра той ще събере 3 тона карбамид.За да се разтоварят 3000 тона, колкото се твърди че има на кораба, са необходими 1000 курса а не 120.

    Оценка:
    -0 +14

    Ами
    13 Отговор

    До коментар #9 от "Сюууу":


    Ще излязат с декларация и ще размахат пръст......от тях толкова. Това е просто една от многото паразитни структури, които реално не вършат никаква работа а само лапат кинти от бюджета за заплати, бонуси и командировки на "наши хора", както и корупционни практики и търговия с влияние за правилните хора!

    Оценка:
    -1 +17

    Край
    14 Отговор
    Защо този кораб е отишал толкова близо до скалите. Какво е разстоварил там и собствееника му повече не се вълнува от него - в това е зарито кучето. Товара му официално не е скъп - 3800 т. тор не са нищо. Ама ако е стоворал 3.8т. друг бял прах -кораба вече не е интересен за собственика.

    Оценка:
    -3 +16

    Тошо
    15 Отговор
    До колкото разбрах е нужно да се разтоварят 500тона

    Оценка:
    -0 +1

    кукуригу
    16 Отговор

    До коментар #4 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


    Все едно да обвиняваш шофьора предизвикал катастрофа. Да, виновен е . Катастрофирал на магистралата, и сега държавата чака шофьора сам да разчисти пътя, а задръстването вече е девети ден. И къде е държавата тук? Ама не, ние сме слепи, че няма държава, важното е, че шофьора е виновен. Това, НИКОГА не би се случило в нормална държава, защото аз съм бил на такъв заседнал кораб във териториалните води на нормална държава и знам как се задейства държавата. Не да й трябват дни, а точно след 30 минута всичко беше под контрола на държавата, водолазите бяха под кораба и влекачите пътуваха към нас за да ни издърпат

    Коментиран от #22


    Оценка:
    -1 +10

    Милен
    17 Отговор
    Имам по-добро предложение. Обадете се на Динко от Ямбол. Със сигурност има повече техника и опит от аварийните ни служби!!! С радост ще поеме задачата.
    Ох, докъде я докарахме.....

    Оценка:
    -1 +14

    Сус
    18 Отговор
    Обещават на 1000 мургавелки че кораба им го дават за вторични и ще го розтоварят на ръце за един ден с чували

    Оценка:
    -0 +13

    пффф
    19 Отговор

    До коментар #10 от "Бамбука":


    Абе то на чорапите се някой им е заложил бомби и се някой им е виновен.Да те питам как Нено Димов, бивш министър на екологията, беше подведен под съдебна отговорност и арестуван като обвиняем в умишлена безстопанственост, а на тоя министър му виновни предишните?Нещо май имаме двоен стандарт според тебе щото той и Нено Димов можеше да каже че някой от ВиК Перник е спал нали?А това че нямаме необходимата техника не оневинява министъра защото можеше да се извика техника от други държави, както между другото и той самия заяви само че седмица след катастрофата.Нали затова казвам че и министъра спи и си чопли в носа цяла седмица.

    Коментиран от #20


    Оценка:
    -4 +10

    Бамбука
    20 Отговор

    До коментар #19 от "пффф":


    Нено Димов е спал години, а тук говорим за няколко дни - 5 или 6. После процедурата задължава да се изчака решението на корабния оператор и застрахователя. Очевидно у нас службите не работят. Затова и последва заповед на министъра за съдействие от други държави.

    Коментиран от #24


    Оценка:
    -5 +10

    Павел пенев
    21 Отговор
    Катастрофата е умишлена, проверете каква сума ще вземе турчина от застрахователната компания. Големи простаци работят в морска администрация и всички са гербери.

    Оценка:
    -2 +13

    мародер
    22 Отговор

    До коментар #16 от "кукуригу":


    Напълно си прав Но!? Държавата ни е оставена и без гащи а Вие искате да направи нещо!??? Затворите трябва да се напълнят с държавници или площадите с бесилки.

    Оценка:
    -1 +13

    аз съм Веска
    23 Отговор
    БЕШЕ ГРОЗНА ГЛЕДКА РАЗПИЛЯВАНЕТО ОТ КОФАТА В МОРЕТО .
    ДА БЯХА ИНСТАЛИРАЛИ КРАН НА СУШАТА , ПО - ЛЕСНО, И БЕЗОПАСНО БИ БИЛО .
    ВИЖДА СЕ ,ЧЕ БИБИ ОТГЛЕЖДАЛ ДЕЛОСПЕРМАТА , Е ОСТАВИЛ ДЪРЖАВАТА НА САМОТЕК. БЕЗ АВАРИЙНИ ГУПИ , И БЕЗ НАДЗОР НА КРАЙБРЕЖИЕТО .

    Оценка:
    -3 +5

    пффф
    24 Отговор

    До коментар #20 от "Бамбука":


    Тия процедури по изчкаването не важат при форсмажорни обстоятелства каквото обстоятелство е заплахата от екологична катастрофа следствие от разлива на 3000 тона азотен тор.А тоя доколкото знам не е министър от 5-6 дена, защо не е повдигнал въпроса че нямаме необходимата техника за такива спасителни операции досега?Казваш че службите не работели, ами нали изпълнителна агенция "Морска администрация" е на подчинение на министерството на транспорта, е кой е виновен че тя не работи???Не е ли министъра на транспорта?Или те тия чорапите не са виновни за нищо, те са богопомазани.

    Оценка:
    -5 +9

    морски капитан
    25 Отговор
    Пълно безхаберие! На мониторите се вижда ясно,че повече от два часа този кораб ,се движи към скалите. Няма радио връзка,което е ясен знак за тревога. Вдигаш един хеликоптер на ВВС и след 15 минути, проблема е ликвидиран. Но с този тъп генерал, кьорав президент, какво ще стане,при r

    Оценка:
    -6 +10

    Патриот
    26 Отговор
    След толлкова години герберастия в държавата единствения работещ орган е Каскетурата, която работи избирателно според интересите на точно определен човек.
    Друг е въпроас какво прави такъв кораб толкова близо до брега.

    Собственика го боли... съсипла един от най-красивите плажоне на България.
    Кой ще му направи нещо.

    Оценка:
    -2 +6

    √(n&Варна)
    27 Отговор
    Може и да не е за вярване, но най-накрая олекотяването на кораба за безопасното му изтегляне ще стане като за прехвърлянето на част от товара му в баржи бъде използвана жива сила, въоръжена с лопати и кофи.
    Независимо че сме в 21-я век това е напълно възможно от следната проста сметка:
    Приемам че един човек с кофа прехвърля в баржата по 20 кг тор за една минута (средното време за пълненето и пренасянето ѝ в зависимост от кой борд на кораба – от близкия или от далечния), което прави 1 200 кг (1,2 т) на час или 50 човека биха претоварили 60 тона за този час.
    Оставям на специалистите/професионалистите да изчислят за колко време по този първобитно-ефикасен начин и при спазване на хигиенните норми за труд в конкретните условия корабът би олекнал достатъчно, за да бъде безопасно изтеглен!!!

    Коментиран от #41


    Оценка:
    -2 +3

    тони
    28 Отговор
    РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА Е ПИЛОТЧИКА-КЛЕПАР ЗАЕДНО С ЦЕЛАТА МУ ПАСМИНА ОТ АЛКОХОЛИЦИ, ГАДНИ ДОНОСНИЦИ И ИЗМЕКЯРИ ДА СЕ ХВАНАТ ЗА ПАЛЦИТЕ И ДА БЕГАТ НАДАЛЕКО....

    Оценка:
    -7 +7

    Решението
    29 Отговор
    Зеления чорап да го закачи със самальота и да го вдигне

    Оценка:
    -5 +6

    Cenzurata
    30 Отговор
    Да бяха спретнали една бърза въжена линия, щяха вече да са разтоварили..

    Оценка:
    -0 +7

    📌:) Бля
    31 Отговор
    🏴‍☠️🖤 “Салведж” операцията спасяването товара и Контейнеровоза/Шлеп не за “Аматьори”! Тоя водолаз по ТВ че не можело да се чака десет дни, със сигурност е свършил “кислорода”, да били дошли Холандците, ама виж пътували десет дни?
    .1 Времето Метео/Прогноза за района Яйлата/Камен Бряг, Шабла е “негатив” до 6/7 Октомври, включително!
    .2 Българска Държава не разполага със план за момента и ресурс да свъши това което Холандците ще свършат! Персонал може би да се намери но дотам!
    .3 Ръководителите на М.Администрация трябва да бъдат уволнени незабавно, поради неприемане на действия веднага след първите 48 Часа, поради даване срок - 168 часа на Собственика на плавателният съд да представи План за спасяването на Контейнеровоза/Шлеп и определяне на Срок от Един Месец да извърши спасителната операция!
    .4 Издаване на Документ /М.А./ според които товара и кораба “Вера Су” са погинали.
    .5 Накратко, :) мощен шут и и Уволнение за Ръководителите на М.А. е задължително, като отправна точка за решаване на проблема!
    Какво ще се случи от тук нататък, нещата са оставени в ръцете на случайноста, морето и времето да довършат своето.

    Оценка:
    -1 +9

    √(n&Варна)
    32 Отговор
    А, да, и още нещо:
    Вместо да чакат собственика на кораба и застрахователите да организират спасяването му, всичко можеше да се реши примерно в рамките на три-четири денонощия:
    1. Ако oще на 20-ти преди обед Областният управител на Добрич беше обявил извънредно положение за района, в който е заседнал корабът – този район е българска акватория и за него действат националните ни закони.
    2. Ако същия ден Гранична полиция беше арестувала капитана на кораба и офицера на вахта по време на инцидента – те и без друго ще получат обвинения и подведени под съдебна отговорност.
    3. Ако Морска администрация-Варна беше арестувала кораба и служебно му беше назначила лоцман за неизбежното предстоящо придвижване на буксир до най-близкото пристанище (Каварна) и междувременно беше започнала да привлича и насочва към мястото на инцидента всички намиращи се наблизо плитко газещи товарни плавателни съдове (баржи) и плаващия кран, който, както се оказа, не е имал подходяща за претоварване на насипни товари кофа (грайфер).
    За ръчното претоварване вече писах – то е включено в тези три-четири денонощия.

    Коментиран от #34


    Оценка:
    -1 +5

    Виж какво
    33 Отговор
    Ами другаря Радеф е зает с преизбирането му за втори манда няма да се зани с потъващи кораби виж че и втория му мандат потънал

    Оценка:
    -4 +6

    А ми
    34 Отговор

    До коментар #32 от "√(n&Варна)":


    И друг вариянт ,защо не се обадиха на Румънците те със сигуурност имат подготовка и са по близо

    Коментиран от #43


    Оценка:
    -0 +5

    📌:) Бля
    35 Отговор
    По веригата, и уволнение за “планктона”, всеки чака някой друг да е отговорен, 🏴‍☠️🌸:) Уволнение За ГЕРБавият Планктон или какъвто и да е бил друг на цвят!

    Оценка:
    -1 +4

    📌:) Бля
    36 Отговор
    Да започнем с въпросителните.
    Кораба “Вера Су” трябва да устои на лошата метео/прогноза, “Холандците” действително да пътуват/плават за Яйлата/Камен Бряг, и на последно, но не на последно място, Добра Фортуна! ⚓️ Единствено Времето Часово и като Метео/Обстановка са тези фактори, мултиплицирани с пробойната или пробойните на Контейнеровоза/Шлеп и динамиката на това което ще се случи в близките седмица две, са отговорите!

    Оценка:
    -3 +0

    Гената
    37 Отговор
    Чак такава врътня, бива ли ? Пуснете братята от кварталите "Максуда" на Варна и от "Меден рудник" в Бургас, защо не и от "Столипиново". Столичният контингент няма да го закачаме сега, те са заети с избори, сериозна работа

    Оценка:
    -0 +2

    38
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Варненец
    39 Отговор
    Така ще е - докато всички шапки и министерства са в София - какво търси Морска администрация в София ??? Или има море до Витоша ???

    Оценка:
    -0 +7

    Диамантената ръка
    40 Отговор
    Десетима роми ще свършат идеална работа, до утре от кораба няма да има и следа...

    Оценка:
    -0 +3

    Цинк кофа
    41 Отговор

    До коментар #27 от "√(n&Варна)":


    Защо неземеш две кофи .и ще прехвърляш два пъти повече.Прост народ слаба ДЪРЖАВА.

    Коментиран от #42


    Оценка:
    -0 +2

    √(n&Варна)
    42 Отговор

    До коментар #41 от "Цинк кофа":


    Липсата на чувство за хумор е признак на ниска природна интелигентност!

    Оценка:
    -1 +1

    ГОЛЯМ СМЯХ
    43 Отговор

    До коментар #34 от "А ми":


    а можеха и на руснаците да се обадят колко му е

    ако ще е само едно обаждане

    Оценка:
    -0 +0

    44
    Този коментар е премахнат от модератор.
    ТОЧНО ПРЕДИ ТРИ ГОДИНИ
    45 Отговор
    ПРОДАДОХА БЕЗ ПАРИ ЕДИНСТВЕННИЯ НИ СПАСИТЕЛЕН ВЛЕКАЧ С МОЩНОСТ ДА ИЗВЛАЧИ И КОНТЕЙНЕРОВОЗ.....ДИГНА СЕ МАЛКО ШУМ АМА МАШИНАТА Я ПРОДАДОХА БЕЗ ПАРИ...

    Оценка:
    -0 +1

    Гост
    46 Отговор

    До коментар #9 от "Сюууу":


    Представиси "МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" СОФИЯ-нерде Ямбол,нерде Стамбул.Това само в България може да се случи-всички учреждения в София,там е най морското място.

    Оценка:
    -1 +1

    дидо
    47 Отговор
    1 прави се подход с булдозер към скалата при кораба
    2 прекарва се кран с дълга стрела и подходяща товароносимост
    3 прави се площадка разчистена от торове за да може боб ката да започне да товари с човешки ресурс (пълнят торби и крна ги изкарва)
    4с крана се вкарва един боб кат на кораба
    5 започва пълнене на бигбегове чрез боб ката и с помоща на 4 човека и искарване на беговете с крана

    толкова ли е сложно?

    Оценка:
    -0 +0

    гуньо
    48 Отговор
    Тези от морска администрация са пълни профани аз за една седмица щях да изкарам кораба казвам го със сигурност защото съм кранист на плаващ кран не на този които го даваха по новините.Просто се взима от пристанището един малък граифер за насипни товари но здрав да не тече или се изрязва отстрани за да може да загребва три кубика и половина защото претоварните устроиства изключват.Щатният граифер не епригоден за насипни товари както видяхте а здълбаене на морското дъно пясък миргел камъни.Взема се един шалан защото може да гази плитко и се заваряват листове ламарина за да стане дъно в хамбара или не самоходна баржа и се претоварва бързо.Ама то трябва малко акъл апък тои явно липсва в морска администрация порт софия защото е там а пачарево е голямо море.С авто кран несм сигурен дали ще стане защото растоянието до кораба може да е по голямо и да се преобърне крана а пък и контеинера тртябва на ръка да се пълни много трудоемка и бавна и скъпа работа.

    Оценка:
    -0 +0

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    Ловци на бисери
    Нено Димов
    Министърът на екологията Нено Димов обобщава НАТУРА 2000
    Заложена бомба със закъснител, която е избухнала."

    Още бисери
    ТОП 5