Отидете към основна версия

19 271 52

Автосервиз фантом мами столичани. Как и защо се дават 18 хиляди лева за фар и броня

  • автосервиз фантом-
  • измама-
  • 18 хил лв-
  • фар-
  • броня

Минава половин година, а ремонтът, за който е дадена сума, равна на една трета от цената на колата - не е започнат. Чува различни оправдания. Случайно Петър разбира, че автомобилът е изоставен, а от сервиза няма и следа. От собственика – също

Снимка: Нова телевизия
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Мъж от София твърди, че е измамен от автосервиз. Дал близо 18 хиляди лева за броня и фар. На два пъти колата му била изоставяна, а сервизът просто изчезнал. Потърпевшият бил и заплашван, че ще запалят автомобила. По време на разследването на Нова телевизия собственикът на автосервиза предлага да върне парите на измамения мъж.

Петър Вълков си купува дълго избирания нов автомобил. Малко след това обаче претърпява лека катастрофа. Колата е в движение, но има нужда от ремонт. Затова се обръща към майстори, на които вече е разчитал. Дълги години били доверен сервиз към неговата застрахователна компания.

"По този начин се работи по-лесно, не се дават пари предварително и реших да работя с тях. Чак две седмици по-късно казаха, че вече не са доверен сервиз. Беше ми казано, че е елементарен проблемът. Ставаше дума основно да се сменят бронята и фарът. На втората седмица ми бе поискана сумата от 14 520 лева за авточасти и труд. Тъй като колата е нова, реших, че може би наистина струва толкова. Обясниха ми, че трябва да ги платя, реших, че ще ги платя, платих ги. Колата ми е застрахована, не би трябвало да има проблем", разказва той.

Така, за да върви ремонтът бързо, Петър дава исканата сума. За нея му издават фактура. След месец искат и допълнителна сума, за която отказват да му издадат документ. "Минаха още около две-три седмици и ми поискаха 3 000 лева допълнително. Спешно трябвало да се купят още части. Беше ми странно, но дадох парите", допълва той.
Минава половин година, а ремонтът, за който е дадена сума, равна на една трета от цената на колата - не е започнат. Чува различни оправдания. Случайно Петър разбира, че автомобилът е изоставен, а от сервиза няма и следа. От собственика – също.

"Известно време нямах връзка. След седмица ми вдигнаха и казаха, че са намерили място къде да довършат. Закарахме колата в жк. "Дружба". Никаква връзка нямах, а колата беше спряна под едно дърво и сервизът го нямаше", споделя Петър.

Така, на практика два пъти колата му е изоставяна, а сервизът безследно изчезва. Освен всичко друго, Петър става и обект на заплахи. "Имах няколко по-тежки разговора. Първият беше, като се опитах да потърся съдействие от застрахователя. Казаха ми: "Ти какво си мислиш, като си отишъл при застраховател нещо ще се случи ли?" А следващият беше когато се опитах да търся съдействие. Пак обаждане след криене и ми казаха: "Защо ми правиш проблеми, ако искам ще ти запаля колата", разкрива мъжът.
Сервизът е собственост на фирма "Лан Кар". Адресната ѝ регистрация е в Перник. В къща, която изглежда необитаема. Екипът на NOVA провери адреса, от който е издадена фактурата. Той е в жк. "Орландовци". И там не съществува такава фирма.

Проверката ни установи, че през октомври фирмата е дерегистрирана. Създадена е друга със сходно име. А неин управител е мъжът, който е издал фактурата. Такава фирма - няма, установи нова проверка на екипа ни.
Не намираме собственика на фирмата и на домашния му адрес. А в телефонен разговор отказва среща с нас. След което спира да отговаря на обажданията.

Междувременно, след като екипът ни започва да работи по сигнала за измама, Петър получава обаждане от собственика на фирмата. Предлага да му върне част от парите. "Малко след като започнахме да работим с вас, господинът ми се обади и ми предложи части да ми върне три хиляди лева, искаше банковата сметка", споделя мъжът.

Има ли контрол над доверените сервизи, макар този да не е бил такъв в този момент? С този въпрос се обърнахме към Асоциацията на застрахователите. Оттам заявиха, че контролът е много стриктен. И съветват застрахованите първо да се обръщат към компанията си и да се придържат към техните инструкции. Пари на ръка в доверените сервизи не се дават.

"Щетата се завежда през застрахователна компания, тя изготвя документ и клиентът с описа отива в сервиза да се вземе с приемопредавателен протокол. Има и хора, които се опитват да злоупотребяват. С доверени сервизи също може да се случи да злоупотребят. Самата застрахователна компания контролира ремонта, заради разходите които ще плати", уточняват от асоциацията.

9 месеца и 18 хиляди лева по-късно Петър все още не може да шофира новата си кола. Не само, че не е ремонтирана, но има и нанесени допълнителни щети, липсват и части от нея. Колата отново е в автосервиз. Петър е наел адвокат. Подал жалба и в полицията. Проверява се има ли и други измамени шофьори.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 27 гласа.

Свързани новини