Клиентските тимове на Mercedes са недоволни от възможностите на задвижващите системи, които получават от шампионите при конструкторите във Формула 1. За този и следващите сезони техническите правила за двигателите не се променят, но доставчиците получиха възможност да ги доработят, тъй като те и хибридните системи ще са замразени до следващата смяна на регламента.
Ferrari и клиентските тимове на италианците се оказаха в челото на класирането, а Mercedes и техните партньори – особено Макларън, потънаха в подреждането.
Шефът на Mercedes Тото Волф призна, че от задвижващите системи, които тимът му доставя на другите отбори може да се постигне повече мощност.
„Все още не сме напълно готови с окончателния вид на задвижващата система. Трябва да открием оптималните настройки за работата ѝ, за да можем да използваме пълния ѝ потенциал. Не мисля, че тази година има кой знае каква разлика между двигателите и задвижващите системи на отделните производители, но във Ferrari са постигнали прогрес. Миналата година не бяха особено конкурентноспособни, а сега в първото състезание за новия сезон се оказаха пред всички”, обясни Волф.