Възможно ли е един от най-успешните отбори в новата история на Формула 1 да бъде продаден, а глобално разпознаваема марка като Red Bull да напусне световния шампионат? Възможно е, поне така смятат някои анализатори в Нидерландия.
Red Bull дебютира като отбор, собственост на едноименната компания за енергийни напитки, в началото на сезон 2005, като фирмата купи Ягуар, който беше на Форд, като американците пък преди това купиха тима на 3-кратния световен шампион Джеки Стюарт. От 2005 година досега тимът има 7 световни титли при пилотите – 4 за Себастиан Фетел и 3 на Макс Верстапен и 6 титли при конструкторите, като всички успехи на отбора са постигнати с автомобили, създадени от Ейдриън Нюи, който на практика вече не работи за Red Bull.
Другият отбор на Red Bull във Формула 1, който сега се казва RB, произхожда от Минарди, като компанията купи италианския тим през 2005, който от 2006 участва като Торо Росо, след това и Алфа Таури.
В Нидерландия се притесняват, че след напускането на ключови фигури като Ейдриън Нюи, след това може да си тръгне и Макс Верстапен, а накрая и Red Bull да бъде принуден да напусне Формула 1, тъй като и двата тима на концерна ще се окажат в средата на колоната.
Такава теза застъпва Джероен Блекемолен, един от известните нидерландски автомобилни пилоти и гостуващи тв анализатори, който има успешна кариера в GT надпреварите и който следи отблизо развитието на Макс Верстапен от години.
„Ако и четирите коли на Red Bull са в средата на колоната и другата част на компанията иска да се фокусира в друг спорт, то те тогава може да напуснат Формула 1”, обясни Блекемолен.
Предполага се, че той намеква и за противопоставянето на австрийската и тайландската „половини” в Red Bull, които се борят за надмощие след смъртта на Дитрих Матешиц.