300 човека са напуснали или са били уволнени от отбора на "Алпин" във Формула 1 след идването на Флавио Бриаторе. Бившият шеф на заводския тим на Рено се върна през май като съветник и много бързо установи контрол над управлението на отбора, като даде началото на сериозна реорганизация на работата и управлението на тима.
Намаляването на екипа беше потвърдено и от самия Бриаторе, който имаше важна роля в това Алпин да закрие програмата си за двигатели във Формула 1 за сезон 2026, както и да се опита да привлече Карлос Сайнц, който обаче подписа с Уилямс.
„Тази година направихме нещо като пролетно почистване – обясни Бриаторе, който привлече и новият тим шеф – Оливър Оукс. – Ние правим промени по колата за 2024, които ще използваме и през 2025.”
Противоречивият италианец, който беше освободен от тима на Рено след избухването на скандала „Крашгейт” е на мнение, че промените в отбора го връщат към структурата му от първото десетилетие на този век, когато бяха постигнати най-големите успехи.
„Трябваше да се върнем към ситуацията, при която хората работят в отбор от Формула 1, а не в офисите – обясни Бриаторе. – Върнахме всичко на мястото му. Сега Алпин Великобритания е напълно независима структура. Връщаме се към модела от времето на Рено, инженерите, които сега работят при нас са само инженери от Формула 1. Всичко е фокусирано върху тима. Тези, които трябваше да си заминат, вече не са при нас.”
Бриаторе продължава да отрича, че подготвя Алпин за продажба, но действията му говорят точно обратното. Първо беше спряна програмата за двигатели, което се очаква да осигури икономии в размер на 100 милиона евро на Рено, след това намаляването на екипа и разходите за заплати, а сега и завършването на обособяването на тима като юридическа единица – обект, който е по-лесен за продажба.