Прототип на двигател с три нагнетателя и мощност 450 к.с. е най-новото попълнение в семейството четирицилиндрови агрегати Drive-E на Volvo. Двулитровият мотор има два традиционни турбокомпресора и един с електрическо задвижване.
Според представители на шведската компания елетрическият нагнетател се включва при подаване на газ и така елиминира турбодупката при увеличаване на оборотите. Специално за новия двигател е проектирана различен инжекцион, чиито дюзи впръскват гориво-въздушната смес под налягане 250 бара.
Високотехнологичният мотор е разработен в сътрудничество с официалния състезателен партньор на Volvo Polestar, AVL и Denso. Детайлни характеристики на агрегата все още не се съобщават. Няма и яснота кога ще започне да се монтира серийно.
Неотдавна двигател с електрически компресор представи Audi. 3.0-литровият шестцилиндров дизел с мощност 385 к.с. и въртящ момент 750 Нм позволява на купето RS5 да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Интерес към нагнетатели с електромотор проявяват също Volkswagen, Mercedes-Benz и Ferrari.