Last news in Fakti

7 Октомври, 2014 13:48, обновена 7 Октомври, 2014 13:51 8 521 16

Volvo извади 2.0-литров мотор с 450 к.с.

  • volvo-
  • polestar-
  • drive-e-
  • електрическо турбо

Прототип на двигател с три нагнетателя и мощност 450 к.с. е най-новото попълнение в семейството четирицилиндрови агрегати Drive-E на Volvo. Двулитровият мотор има два традиционни турбокомпресора и един с електрическо задвижване.



Според представители на шведската компания елетрическият нагнетател се включва при подаване на газ и така елиминира турбодупката при увеличаване на оборотите. Специално за новия двигател е проектирана различен инжекцион, чиито дюзи впръскват гориво-въздушната смес под налягане 250 бара.



Високотехнологичният мотор е разработен в сътрудничество с официалния състезателен партньор на Volvo Polestar, AVL и Denso. Детайлни характеристики на агрегата все още не се съобщават. Няма и яснота кога ще започне да се монтира серийно.



Неотдавна двигател с електрически компресор представи Audi. 3.0-литровият шестцилиндров дизел с мощност 385 к.с. и въртящ момент 750 Нм позволява на купето RS5 да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Интерес към нагнетатели с електромотор проявяват също Volkswagen, Mercedes-Benz и Ferrari.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
  • 2 Симеон Тасев

    0 3 Отговор
    да се сетат и те веднаж да направат нещо смислено
  • 3 аз

    0 0 Отговор
    като мине 50000 км ?Смяна с друг?На каква компресия работи това чудо?
  • 4 Петър

    0 0 Отговор
    защо бе, кому са нужни 450 кс от 2,0 работен обем...извадете ги от 4 литра, ама колата да остарее заедно с мене, а не заедно с новите ми чорапи

    Коментиран от #7

  • 5 Djadjev

    2 0 Отговор
    двулитровите с 226 к.с. от преди 20 години, никой не съм чул да ги сменя, та предполагам че 20г по-късно и с 450 ще надживеят БМВ-тата дето са по 200...
  • 6 Пламен Бакърджиев

    1 0 Отговор
    Много скоро ще видите как Мерцедес, Ауди и БМВ ще почнат да произвеждат това което са направили шведите.
    Djadjev правилно е написал какво ще се случи след 20 години.
  • 7 Красимир Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    4.0 примерно мотор ще бъде прекалено голям като габарити и прекалено тежък за това се прибягва към двигатели с по скромна кубатура съответно размери и висока литрова мощност,а иначе може и чорапите да изкарат повече от този мотор :).

    Коментиран от #15

  • 8 до симен тасев

    0 0 Отговор
    ти пък от каде знаеш кое е смислено бе това ако е смислено.все се искарваш за много компетентен !!!
  • 9 samo vw

    0 0 Отговор
    ako si tuningovam moq golf 4 1.8 benzin 6e go skusam na p1rvata prava otse4ka a ako biah s golf gti daje niama6e da ima nujda ot tuning volvoto kolkoto I da go pravat vse katavalka si ostava.
    VW-na4in na jivot
    Volvo-burzo gnie6ta katafalka
  • 10 Петър

    0 0 Отговор
    Колкото повече намаляват работния обем и колкото повече вдигат конските сили толкова по кратък ще е живота на двигателя. В близко бъдеще двигателите ще бъдат с малък работен обем, икономични, екологични, мощни и с кратък живот. И така ще печелят развитите икономики, а ние ще си караме старите ретро "брички".
  • 11 Краси

    0 0 Отговор
    Изваден е максимума от този мотор но ако се монтира в автомобили серийно производство не мисля че ще кара само 50000км.Със сигурност е с ковани карантий дрто издържат на голям зор,предполагам е надут на не по малко от 2-2,5 бара налягане.
  • 12 Пабло

    0 0 Отговор
    Интересен е този инжекцион,който подава гориво-въздушна смес! Сигурно е някакъв карбураторен инжекцион!?
  • 13 Николай

    0 0 Отговор
    ako si tuningovam moq golf 4 1.8 benzin 6e go skusam na p1rvata prava otse4ka a ako biah s golf gti daje niama6e da ima nujda ot tuning volvoto kolkoto I da go pravat vse katavalka si ostava.
    VW-na4in na jivot
    Volvo-burzo gnie6ta katafalka

    Няма да е лошо да пропишеш на български то верно че на вашата група ви е противопоказано да това но на въпроса.
    Много си изостанал света се движи напред и не се върти всичко около ГОУФА.Ако искаш мога да ти покажа що е то Автомобил и да направиш някои умозаключения.Ако можеш разбира се.
  • 14 Име:

    0 0 Отговор
    Само не разбирам защо се плашите толкова от малките мотори. Че даже 2литра са ви малко.... Колко е здрав един двигател зависи от качеството на материалите в него, как е проектиран и как е сглобен. Това че е малък и мощен не означава че ще се чупи. И като видите 3 цилиндров пак умирате от притеснения, а трицилиндровите на субару джъсти и дайхатсу шарад си караха по 300-400 хил км без проблеми... Друг е въпроса кому са нужни 450к.с. От Волво да не са решили да правят спортно купе или суперкола?
  • 15 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Красимир Димитров":

    вече и чорапите са калпави, затова си карам с шушоните на баба!
  • 16 dhcp

    0 0 Отговор
    шъшумигата де нарича привържениците на ваг малоумни и не знам си какви нека продължава да си държи главата свряна в дупарата си и нека не се обажда много... Аз няма като него да почна на плюя конкуренцията. Ваг имат много добри автомобили, волво също имат добри екземпляри и е въпрос на вкус работата. Колкото до малките двигатели с много коне мога да кажа, че не е както си ги мислите че са еднодневки. Всичко е въпрос на правилен подбор на материали и технологии. Вижте проекта на боба моторс голф 2 1.8 16в + турбо с 1000+ коня! И понеже съм привърженик на немските автомобили мога да ви дам още много примери за напомпани малолитражки които си се карат доста километри. Пример 1.8Т има проекти със стоковите части(сменена само някоя карантия) от по 500+ коня и колите си държат. Не живеем във времената на ваз и застава, технологиите и материалите се променят, подобряват се. И за успокоение на "феновете" на яките двигатели де се притесняват от модернизицията ще кажа... не забелязахте ли думичката "ПРОТОТИП"? От волво имат доста нереализирани прототипи Също за електрическото турбо... взели са пак нещо от ваг ;) тъй че не плюйте конкуренцията, защото тя води до прогрес(то и мързела де)!