Отидете към основна версия

11 862 20

Нови баварски мотори

  • bmw-
  • efficient dynamics-
  • двигател

BMW представи нови три- и четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Конструкцията им позволява както надлъжно, така и напречно разположение. Ще се монтират не само в автомобилите на немската марка, а и на MINI.

Новите мотори са снабдени с принудително пълнене, директно впръскване и системи за контрол на отварянето на клапаните Valvetronic и изменение на фазите на газоразпределението Double-VANOS. Нагнетателите са интегрирани в изпускателния колектор.

Бензиновите агрегати имат променена система за впръскване на горивната смес. Нови са горивните помпи и магистрали. Налягането е увеличено до 345 атмосфери, което е позволило намаляване на вредните емисии в широк диапазон от работни натоварвания.

Изменения има и по охладителната система - блокът и главата се охлаждат отделно. Нови са балансиращите валове, ангренажната верига и ремъците на генератора, водната помпа и компресора на климатика.

Усилията на инженерите са възнаградени с подобрен разход на гориво и по-ниски нива на вредните емисии при увеличена мощност. Аналогичните двигатели от предишното поколение развиват 7 к.с. и 20 Нм по-малко.

Четирицилиндровите дизели получават два нагнетателя. Първият работи при ниски обороти, а вторият се включва при по-високи. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Изменения има в системата за рециркулация на отработените газове EGR. В трицилиндровите мотори тя е двустепенна и може да улавя газове, които вече са минали през филтъра за сажди.

Модернизирана е също и системата за впръскване на горивната смес Common-rail. Работното налягане в трицилиндровите двигатели достига 2 200 бара, а в четирицилиндровите - от 2 500 до 2 700 бара.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини