Last news in Fakti

1 Август, 2016 10:24 11 850 20

Нови баварски мотори

  • bmw-
  • efficient dynamics-
  • двигател
Нови баварски мотори - 1

BMW представи нови три- и четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Конструкцията им позволява както надлъжно, така и напречно разположение. Ще се монтират не само в автомобилите на немската марка, а и на MINI.

Новите мотори са снабдени с принудително пълнене, директно впръскване и системи за контрол на отварянето на клапаните Valvetronic и изменение на фазите на газоразпределението Double-VANOS. Нагнетателите са интегрирани в изпускателния колектор.

Нови баварски мотори

Бензиновите агрегати имат променена система за впръскване на горивната смес. Нови са горивните помпи и магистрали. Налягането е увеличено до 345 атмосфери, което е позволило намаляване на вредните емисии в широк диапазон от работни натоварвания.

Изменения има и по охладителната система - блокът и главата се охлаждат отделно. Нови са балансиращите валове, ангренажната верига и ремъците на генератора, водната помпа и компресора на климатика.

Нови баварски мотори

Усилията на инженерите са възнаградени с подобрен разход на гориво и по-ниски нива на вредните емисии при увеличена мощност. Аналогичните двигатели от предишното поколение развиват 7 к.с. и 20 Нм по-малко.

Четирицилиндровите дизели получават два нагнетателя. Първият работи при ниски обороти, а вторият се включва при по-високи. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Изменения има в системата за рециркулация на отработените газове EGR. В трицилиндровите мотори тя е двустепенна и може да улавя газове, които вече са минали през филтъра за сажди.

Нови баварски мотори

Модернизирана е също и системата за впръскване на горивната смес Common-rail. Работното налягане в трицилиндровите двигатели достига 2 200 бара, а в четирицилиндровите - от 2 500 до 2 700 бара.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    2 0 Отговор
    И ако ти се повреди турбото смяняш целия двигател: един ремонт от 2х.евро става 10х.евро. За 7кс отгоре правят толкова сложен двигател, че с едно по-калпаво гориво или лоша експлоатация всичко заминава на вятъра. Но тях не ги бърка нали са направили прогрес, оправдали са стотиците милиони разходи за 3% подобрение и то на хартия. Ще си продадат двигателя, било то и да прецакат бъдещите клиенти.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Alexander

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    За съжаление си прав. Тъпото е че тези двигател след гаранционните километри е много далеч като емисий от обявените. И няма как другоятче с 200 грама изписано буталце което е директно ударено при запалването на сместа. Такова нещо като ремонт просто не съществува- отиваш в магазина и нов. Като носните кърпички.
  • 3 бмв е65

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    мечтай толкова лесно да се разваля
  • 4 BG-Jivko87

    0 0 Отговор
    Кви са тия недоразумения ве?

    Коментиран от #6

  • 5 тцтц

    0 1 Отговор
    Боже, колко глупости са изписани... Вие знаете ли кога ще смените двигател? Зареждай на ЕКО и няма да имаш проблем с колата.
  • 6 жабето

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "BG-Jivko87":

    Ти ходи си гледай колелото, пъпчив пубер! Не знае какво е турбина, но и той си дава крака...
  • 7 дасда

    0 0 Отговор
    Двигателя е резервна част както всичко останало, като дискове накладки и подобни. Като се прецака двигателя и се сменя. На Субару например в Америка не сменят гарнитури и не шлаифат глави. Има ли проблем с гарнитура - нов двигател. На никой не му пука какво се случва след 150 000 км. с колата
  • 8 баварше моторен верке

    0 0 Отговор
    Сменяш всмукателния колектор, НЕ целият двигател! Макар, че интегриран, не означава запресован, т.е. може и да има вариант турбокомпресорите да се вадят или да се отделят т всмукателите.
  • 9 гост

    3 0 Отговор
    Пробвай се в немски сервиз да им обясниш как трябва да го направят понеже такава повреда означава за тях демонтаж на целия двигател като тоталшаден. След това дали ще може да се отстрани или не, това вече е друг въпрос, но генерално се маха двигателя на повечето коли с по-сериозни дефекти от генератор, ремък или пукнат картер. Затова колите идват без номер на двигател, а само тип, защото той не е нищо друго от резервна част, само у бугарско им пишат целия номер и ти отказват регистрация ако не се вижда номера или е различен. В ибей се продават рециклирани двигатели, готови за монтаж, за различни коли. Но пак цената е много хиляди, а не стотици евро.
  • 10 Wishmaster

    1 0 Отговор
    Изглежа яко на картинка, виждаш лъскав интеркулер и после .... нищо, няма ги турбините.
    Обаче в деиствителност така както са ги интегрирали не е практично че и две даже, мога ли да сменя само едната турбина тогава?
    Скоро май ще направят двигател, турбини, интеркулер, съединител, скорости в една голяма кутия която никой няма да иска да отваря, тоест като стане нещо цялата кола на скраб за 300 лева и после дофинансираш за нова :).

    Коментиран от #11

  • 11 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Wishmaster":

    Те вече точно това правят, което сте написали. Целта е продажба, а колите станаха много и трябва да се чупят. След 2000 година е вземато това решение, от големите корпорации- нещо като картел. ЗАГОВОР АВТОМОБИЛЬНЫХ КОРПОРАЦИЙ. Напишете това и ще го видите наистина.
  • 12 Бургас

    0 0 Отговор
    Тези баварци не вървят на добре - през последните има няма 5-6 години нищо ново като екстериор и интериор, а сега са се захванили с двигателите си и най-вероятно и тях ще развалят!

    Коментиран от #17

  • 13 бос по въпроса

    0 0 Отговор
    Сещам се за едни други немски возила с трицилиндрови мотори-ВАРБУРГ
  • 14 некойси

    0 0 Отговор
    Е да 2700 бара и макс 5 години ресурс преди да се сцепи.
  • 15 hmmm

    0 0 Отговор
    Последни опити за яка печалба от тази технология при масовите автомобили
  • 16 Трифонов

    0 0 Отговор
    Не... честно, много сте смешни! Тия простотии, дето сте ги изписали, наистина ли ви карат да се чувствате по-добре? Когато покрай вас мине някое яко, ново БМВ, викате си: "Да, ама непрекъснато се чупи сигурно, няма нищо ново в него, вървят мно-о-ого на зле тия баварци, моторите им издържат пет години и т.н. и т.н." Действат ли тия простотии? Щото аз като бях едно време без кинти, хич, ама хич не ми действаха. Пак, като видех яката, нова кола, си казвах: "Яка кола! Един ден ще си купя такава, че и по-хубава дори!" Това повече ми помагаше. И когато се случи, всъщност много по-рано от очакваното, изпитах и цялото възможно удоволствие... и, да, признавам, част от това удоволствие са и простотиите на завистливите, злобни неудачници! Подминавам ги със снизходителна усмивка, защото знам, че всъщност адски много им харесват... и БМВ-та, и Мерцедес-и, и Ауди-та, и Мазератита, и Феррари-та, и Порше-та и т.н. и т.н. и т.н. И докато не изоставите това декадентско мислене и не осъзнаете, че всяко ново и съвременно нещо е, разбира се, много по-хубаво от старото и вече скапано такова, никакъв съществен прогрес няма да постигнете - нито материален, нито професионален, нито личен, нито никакъв! Автомобилът е вещ, като всяка друга и като всеки друг движим актив, пет години след първата му регистрация, е с нулева балансова стойност. НУ-ЛЕ-ВА! Ето защо никога не ме е интересувало какво ще се случи с колата, като стане на седем или осем години. Аз кола повече от четири години не съм ползвал и не възнамерявам да ползвам. А ако, не дай Боже, ми се случи нещо, че нямам възможност да карам нова кола - животът е гаден, знаете, а късметът все някога изневерява - просто няма да се придвижвам с кола. Има толкова много алтернативи, а и и ще стават все повече. Колите трябва да се купуват нови и да се ползват не повече от пет - шест години. Толкова е просто. Ако нямаш пари, движиш с метрото, с автобус, колело... пеша. Не купуваш за 15 хиляди лева петнайсет годишно БМВ седма серия, на, никой не би могъл да каже, колко километра, след това да наливаш всеки лев в ремонти и то, разбира се, въпреки това, да е все счупено, щото кола в тоя клас на толкова години, няма как да не е все счупена... само с идеята, че като тръгнеш по улицата с него и гледаш страшно и заплашително, ще заблудиш някого, че си нещо повече от комплексиран цървул със съборетина за 15 хил.лв.... марката, разбира се, е без всякакво значение. Ония пък, дето са си купили съборетини за по 3, 5, 7 хиляди, за да ми пречат с тях по улиците, да влошават средата и да представляват непрекъсната заплаха за себе си, но и за мен, изобщо няма какво да ги коментирам. Истината е, че с осъвършенстване на мисленето и образоване на населението, няма да стане. Ето защо просто трябва да се забрани употребата на пътни превозни средства, произведени преди повече от... седем години например. Седем, за да имаш време от година, две, да я разкараш, преди държавата да ти я конфискува и да те глоби с... 5 хиляди лева, заради това, че не си я свалил от отчет на седмата година. И изведнъж ще решим всички проблеми с трафик, замърсеност на въздуха, паркиране...

    Коментиран от #19, #20

  • 17 КБТ

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бургас":

    Ти шегуваш ли се? Всеки нов модел има различен дизайн, различен от предходния. Така е, като не си се качвал на новите БМВ-та... киселяш..
  • 18 Разбирачи с лопата да ги ринеш

    0 0 Отговор
    Сега всички разбирачи със продухани , голфове , астри , корси , пасати и подобни кочини на по 12-13+ години изказват мнение все едно карат новата S 600 или новото А8 и новата 760 LI. В последните 10-15 години БМВ не струват сигурно защото са на върха по продажби както в луксозния така и в другите класове ? Като свеж пример , че БМВ не стават сигурно е наградата присъдена им за автомобил на годината във луксозния клас ??? Уважавам Мерцедес като конкурнтна марка с големи традиции и име във автомобилостроенето. Просто говорите глупости без да знаете за какво става въпрос !!!
  • 19 Wishmaster

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Трифонов":

    Напротив като се качиш в новата кола и си казваш аз за това ли дадох толкова пари че тя като старата. Предимството разбира се е че тя си е само твоя и ти и знаеш цялата история след това и си я гледаш като дете.
    Ако си я купил нова няма нужда да я сменяш на 4 години,явно ти не знаеш че на колата се сменя маслото и след 4 години двигателят ти просто блокирва :) и после за скраб.
    Както се казва пази боже сляпо да прогледа, мислиш си че където стъпваш никой не е стъпвал, а другите вече се връщат от този път.
  • 20 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Трифонов":

    Иди ги обясни тия теории на стотиците хиляди , дето си купуват нови коли и след това киснат седмици и месеци по сервизи и никой не им признава и стотинка гаранция , а измислят хиляди причини ,че сами са си виновни за строшените "консумативи" , включително както сам признаваш такива като двигател . Щом си съгласен да те правят на будала , твой проблем , но повечето хора ще потърсят друг вариант и той вече е наличен , колкото и на някои хора да не им харесва