BMW представи нови три- и четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Конструкцията им позволява както надлъжно, така и напречно разположение. Ще се монтират не само в автомобилите на немската марка, а и на MINI.
Новите мотори са снабдени с принудително пълнене, директно впръскване и системи за контрол на отварянето на клапаните Valvetronic и изменение на фазите на газоразпределението Double-VANOS. Нагнетателите са интегрирани в изпускателния колектор.
Бензиновите агрегати имат променена система за впръскване на горивната смес. Нови са горивните помпи и магистрали. Налягането е увеличено до 345 атмосфери, което е позволило намаляване на вредните емисии в широк диапазон от работни натоварвания.
Изменения има и по охладителната система - блокът и главата се охлаждат отделно. Нови са балансиращите валове, ангренажната верига и ремъците на генератора, водната помпа и компресора на климатика.
Усилията на инженерите са възнаградени с подобрен разход на гориво и по-ниски нива на вредните емисии при увеличена мощност. Аналогичните двигатели от предишното поколение развиват 7 к.с. и 20 Нм по-малко.
Четирицилиндровите дизели получават два нагнетателя. Първият работи при ниски обороти, а вторият се включва при по-високи. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Изменения има в системата за рециркулация на отработените газове EGR. В трицилиндровите мотори тя е двустепенна и може да улавя газове, които вече са минали през филтъра за сажди.
Модернизирана е също и системата за впръскване на горивната смес Common-rail. Работното налягане в трицилиндровите двигатели достига 2 200 бара, а в четирицилиндровите - от 2 500 до 2 700 бара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #3
10:46 01.08.2016
2 Alexander
До коментар #1 от "гост":
За съжаление си прав. Тъпото е че тези двигател след гаранционните километри е много далеч като емисий от обявените. И няма как другоятче с 200 грама изписано буталце което е директно ударено при запалването на сместа. Такова нещо като ремонт просто не съществува- отиваш в магазина и нов. Като носните кърпички.10:58 01.08.2016
3 бмв е65
До коментар #1 от "гост":
мечтай толкова лесно да се разваля12:23 01.08.2016
4 BG-Jivko87
Коментиран от #6
12:24 01.08.2016
5 тцтц
12:29 01.08.2016
6 жабето
До коментар #4 от "BG-Jivko87":
Ти ходи си гледай колелото, пъпчив пубер! Не знае какво е турбина, но и той си дава крака...12:31 01.08.2016
7 дасда
13:16 01.08.2016
8 баварше моторен верке
13:19 01.08.2016
9 гост
14:14 01.08.2016
10 Wishmaster
Обаче в деиствителност така както са ги интегрирали не е практично че и две даже, мога ли да сменя само едната турбина тогава?
Скоро май ще направят двигател, турбини, интеркулер, съединител, скорости в една голяма кутия която никой няма да иска да отваря, тоест като стане нещо цялата кола на скраб за 300 лева и после дофинансираш за нова :).
Коментиран от #11
14:43 01.08.2016
11 незнайко
До коментар #10 от "Wishmaster":
Те вече точно това правят, което сте написали. Целта е продажба, а колите станаха много и трябва да се чупят. След 2000 година е вземато това решение, от големите корпорации- нещо като картел. ЗАГОВОР АВТОМОБИЛЬНЫХ КОРПОРАЦИЙ. Напишете това и ще го видите наистина.17:34 01.08.2016
12 Бургас
Коментиран от #17
17:43 01.08.2016
13 бос по въпроса
21:01 01.08.2016
14 некойси
21:41 01.08.2016
15 hmmm
23:42 01.08.2016
16 Трифонов
Коментиран от #19, #20
11:04 02.08.2016
17 КБТ
До коментар #12 от "Бургас":
Ти шегуваш ли се? Всеки нов модел има различен дизайн, различен от предходния. Така е, като не си се качвал на новите БМВ-та... киселяш..11:26 02.08.2016
18 Разбирачи с лопата да ги ринеш
14:25 02.08.2016
19 Wishmaster
До коментар #16 от "Трифонов":
Напротив като се качиш в новата кола и си казваш аз за това ли дадох толкова пари че тя като старата. Предимството разбира се е че тя си е само твоя и ти и знаеш цялата история след това и си я гледаш като дете.Ако си я купил нова няма нужда да я сменяш на 4 години,явно ти не знаеш че на колата се сменя маслото и след 4 години двигателят ти просто блокирва :) и после за скраб.
Както се казва пази боже сляпо да прогледа, мислиш си че където стъпваш никой не е стъпвал, а другите вече се връщат от този път.
14:33 02.08.2016
20 гост
До коментар #16 от "Трифонов":
Иди ги обясни тия теории на стотиците хиляди , дето си купуват нови коли и след това киснат седмици и месеци по сервизи и никой не им признава и стотинка гаранция , а измислят хиляди причини ,че сами са си виновни за строшените "консумативи" , включително както сам признаваш такива като двигател . Щом си съгласен да те правят на будала , твой проблем , но повечето хора ще потърсят друг вариант и той вече е наличен , колкото и на някои хора да не им харесва16:26 03.08.2016