След критиките на Федералния министър на околната среда Барбара Хендрикс относно решенията взети на дизеловата среща в Берлин от VW се обявиха срещу технически реконструкции по автомобилите си и посочиха екологичността на новите си двигатели.
На запитване на „ДПА“ представител на автоконцерна от Волфсбург заяви, че договорените мерки на форума са възможно най-рационални. Той допълни, че взетите мерки за софтуерна модификация и премии при замяна на стар дизелов автомобил за какъвто и да е нов и респективно по-екологичен са бързо приложими, за разлика от хардуерните промени, които биха отнели години.
В сряда министър Хендрикс изиска модификации по двигателите на старите дизелови коли, въз основа на критиката ѝ относно неефективността на софтуерните подобрения. Според Федералната агенция по околната среда (UBA) замърсяването на въздуха в повече от 70 германски градове е все още над допустимите норми, дори и след взетите решения на дизеловия форум.
Говорителят на VW сподели, че чисто технически хардуерните модификации биха били възможни само при определени коли и то с много усилия и неясни резултати. Той потвърди позицията на концерна, че комбинацията от софтуерните подобрения и фондовете за устойчива градска мобилност са най-ефикасните и адекватни мерки, както и че въвеждането им много скоро ще подобри значително качеството въздуха в градовете.
От Волфсбург не пропуснаха и да изтъкнат екологичността на новите си двигатели. Според измервателна кампания на ADAC (Германски автомобилен съюз) последното поколение мотори на VW Group са сред най-добрите по отношение на отделянето на вредни емисии.