Премии за стари дизели (от Euro 1 до Euro 4) до 10 хиляди евро при закупуване на ново VW предложиха във вторник от Волфсбург. Въпреки на пръв поглед атрактивната и екологична възможност, много експерти от областта на политиката, науката и държавната администрацията разкритикуваха хода на автоконцерна.
За тях това е чист маркетинг, който нито носи предимства за купувачите, нито редуцира замърсяването на въздуха. Критиците подозират, че това е поредната хватка, чрез която Volkswagen се опитва да избегнe забраната за движение на дизеловите автомобили.
Акцията е валидна до края на годината. Според експерти това е прекалено кратък период, в който не могат да се достигнат видими резултати в намаляването на азотните окиси в градовете. Класифицирането на малкия брой заменени дизелови коли през въпросния времеви интервал като успех на срещата за дизела в Берлин ще бъде просто една измама.
Освен това повечето хора карат стари дизелови автомобили, защото не могат да си позволят нови. Премия в размера на 2 000 евро няма да промени особено цената на автомобил, който струва десетки хиляди. Други смятат, че отстъпките в такива размери са често използвана практика на автоконцерните, за да увеличат продажбите си. Просто в този случай тя е прикрита зад идеята „екология“. Дори и преди Дизелгейт след преговори с търговците на коли еквивалентно големи отстъпки бяха абсолютно постижими.
От Немската екологична организация (DUH) твърдят, че премиите трябва да бъдат премахнати веднага, защото не са обвързани със закупуване на автомобили с алтернативно задвижване.
Съмненията има и около смисъла на премиите. Превозните средства със стандарт за емисии на изгорели газове от Euro 1 до Euro 3 вече са забранени в повечето градове в Германия. Изтеглянето от движение на автомобилите с Euro 4 е логичният ход на събитията и без плащането на премии.
Дали предприетата от VAG акция ще доведе до реални резултати предстои да разберем. Безспорно е, че във всеки случай с тази маневра концернът ще стабилизира разклатените си от Дизелгейт продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен
09:32 11.08.2017
2 Пламен
09:41 11.08.2017
3 Honda vtec
Коментиран от #5
12:45 11.08.2017
4 123
Коментиран от #8
13:06 11.08.2017
5 ВАГ
До коментар #3 от "Honda vtec":
Само неграмотник (виж си написаното) би си купил китайски автомобил с японско име втора употреба за 3 бона.16:03 11.08.2017
6 ВАГ
Много ми е смешно като видя Хонда,Мазда или друг китайски автомобил с японско име(с изключение само на Тойота Ланд крузер) с дюзи и електроника Бош или Сименс.
Коментиран от #18
16:09 11.08.2017
7 Марио
16:30 11.08.2017
8 Марио
До коментар #4 от "123":
И какво става сега??Аз трябва да си купя електричка(боклук който те върви и се зарежда повече от 30 минути)защото ще паркирам безплатно в центъра ли???Ххахахаха а .Много си заблуден.То и да е така като е без пари паркирането няма да има места.😂😂Коментиран от #16
16:37 11.08.2017
9 Георги
Коментиран от #10
17:01 11.08.2017
10 ВАГ
До коментар #9 от "Георги":
Не отричам японците ,че са техническа нация ,но фактите говорят друго : виж на всички сателити руски,американски и пр.каква им е електрониката и защо.Сигурен съм ,че колкото замърсява един VW толкова замърсява и една Тойота.
Всичко е политика : удрят Меркел чрез този измислен дизелгейт и правят огромна реклама на " японските " и корейските коли а в замяна тези две държави дават зелена светлина и безусловна помощ на САЩ срещу С Корея.
Убеден съм ,че до 4–5 години Кия и Хюндай ще изместят Тойота по продажби в САЩ (на Кия рекламата е убийствена на държавно ниво).
Коментиран от #12
20:18 11.08.2017
11 Бай Иван
00:50 12.08.2017
12 Антон
До коментар #10 от "ВАГ":
Неможеш да си сигурен мой човек.За таз работа си има измервателни уреди.И на скоро като си минавах прегледа на една от колите Хонда сивик човека ме пита на истински 140000хил.км. е колата и аз му казах да,и защо пита.Човека ми каза,че съм бил в долната граница на отделяне на вредни емисий.Викна колегата и му вика гледай 2008г.японският автомобил какво показва.Аз го попитах после какво толкова чудно има,а той ми отговори,че доста нови автомобили на по20-30хил.км. са зле от към вредни пушилки.Каза ми също че и Франсетата се държали добре от към замърсяване.Коментиран от #17
06:51 12.08.2017
13 Жожо
11:23 13.08.2017
14 Роман дизел
14:10 13.08.2017
15 волен сидеров
15:50 13.08.2017
16 123
До коментар #8 от "Марио":
Марио, майна, като гледам какво си разбрал, се плаша вече да пиша. Нали същото казвам, че трябва да си луд да си вземеш електричка с 2500 бонус плюс безплатно паркиране. Отстъпката на ФауВе е супер и трябва да си луд да караш ютия.12:03 14.08.2017
17 123
До коментар #12 от "Антон":
Веднага ще ти обясня защо, макар да ти разваля кефа.Защото твоя таралясник отговаря най-много на евро 3 и спрямо тези показатели е добре, а новата кола за да влезе в евро 6 има една камара допълнителни системи - на ръба е от как е произведена.
Но, това не променя, че твоята изхвърля с пъти повече от новия автомобил с високите спрямо стандарта показатели.
12:06 14.08.2017
18 Найдобрите
До коментар #6 от "ВАГ":
Най-добри в смисъл, колко унижения харчи на 100 км селско ли? В смисъл колко въри ли? Или на мутромера дали показва 666 от 666 оценка? Защото ако говорим за изтеглени коли и производствени дефекти последните 2 3 години, може би трябва да попрочетеш малко за какво са изтегляли коли от ВАГ групата поради фирмени дефекти.. :) И после го съпостави с кучи марки като рено да кажем или пежо, а за Лексус примерно да не говорим, защото фирмени дефекти от тази марка и изтеглени автомобили просто няма. Така, че да, ВАГ са най-добрите... ама по какво...12:10 14.08.2017
19 адеве
11:40 15.08.2017