С товароносимост от 450 тона БелАЗ-75710 е признат за най-големия кариерен самосвал в света. Скоро обаче беларуският исполин може да се прости с титлата си, тъй като словенският производител ETF Mining Equipment представи първия действащ прототип на камион, който може да превозва по 760 тона.
Новият самосвал има модулна конструкция, чиито сегменти могат да се комбинират в различни конфигурации в зависимост от конкретните нужди. Могат да се добавят и демонтират акумулатори, допълнителни колела-двигатели или да се съставят композиции чрез премахване на кабините на няколко камиона, които образуват автовлак.
Словенският самосвал ще се предлага в модификации с от две до осем оси. Заявената товароносимост в зависимост от версията варира от 180 до 760 метрични тона.
Всички колела ще бъдат задвижващи и управляеми, което гарантира отлична маневреност. Радиусът на завой на двуосна секция е 20.7 м, а на осемосна - 40.9 м. Камионът се нуждае от пътища с широчина 24 метра - с 3.6 по-малко от необходимото за съществуващата техника от аналогичен клас.
Прототипът ETF MT-240 има пет оси. Той ще бъде използван за полеви изпитания и събиране на данни.