С товароносимост от 450 тона БелАЗ-75710 е признат за най-големия кариерен самосвал в света. Скоро обаче беларуският исполин може да се прости с титлата си, тъй като словенският производител ETF Mining Equipment представи първия действащ прототип на камион, който може да превозва по 760 тона.
Новият самосвал има модулна конструкция, чиито сегменти могат да се комбинират в различни конфигурации в зависимост от конкретните нужди. Могат да се добавят и демонтират акумулатори, допълнителни колела-двигатели или да се съставят композиции чрез премахване на кабините на няколко камиона, които образуват автовлак.
Словенският самосвал ще се предлага в модификации с от две до осем оси. Заявената товароносимост в зависимост от версията варира от 180 до 760 метрични тона.
Всички колела ще бъдат задвижващи и управляеми, което гарантира отлична маневреност. Радиусът на завой на двуосна секция е 20.7 м, а на осемосна - 40.9 м. Камионът се нуждае от пътища с широчина 24 метра - с 3.6 по-малко от необходимото за съществуващата техника от аналогичен клас.
Прототипът ETF MT-240 има пет оси. Той ще бъде използван за полеви изпитания и събиране на данни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3, #6, #9
15:20 01.10.2018
2 ШОП
Коментиран от #7, #10
15:21 01.10.2018
3 Гост
До коментар #1 от "гост":
Човекът ти го каза. Гарантира ти 95% availability. Я ни обясни как трябва да е направен камиона. Дет се вика дай акъл.15:49 01.10.2018
4 ко рече
16:06 01.10.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 СссереМ
До коментар #1 от "гост":
Ще се троши ако е направен в просия,словаците са доста напред в кариерните автомобили,така че очаквам да излезе сравнително добра машина с добро съотношение-гориво,качество,надеждност,цена.16:25 01.10.2018
7 Ганчо
До коментар #2 от "ШОП":
Сливенски бре!16:33 01.10.2018
8 комунист идиот
17:29 01.10.2018
9 deadman1488
До коментар #1 от "гост":
НИЩО НЕ ТИ РАЗБИРА КОФАТА С ГУВНА И УШНЪКАЛ -ГОСТ 1-ОТ КОЛИ МОТОРИ КАМИОНИИ ПРОЧИЕНЕЩА17:49 01.10.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 onq s konq
Коментиран от #14
00:42 02.10.2018
12 Гост
Коментиран от #15
08:12 02.10.2018
13 pazenek
13:42 02.10.2018
14 госта
До коментар #11 от "onq s konq":
Карай си коня.За този камион нямаш категория.16:03 02.10.2018
15 СссереМ
До коментар #12 от "Гост":
Белаз къде ги слагаш в А-група,хората гледат надеждност и цена тон-километър,знаеш ли колко хляб грябва да изяде Белаза докато стигне качеството на Катерпилар и Волво?Коментиран от #17
16:58 02.10.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Мустафа
До коментар #15 от "СссереМ":
Преди 42 години съм карал веднъж БЕЛАЗ в Украйна. Идея си нямаш колко здрава машина е това. Ти кога кара Волво-то?22:31 02.10.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ИраН и ИраК
12:58 03.10.2018
20 Радослав
16:47 03.10.2018
21 тдйгмб
18:54 03.10.2018