Скандалът с манипулираните данни за вредните емисии и немилостта, в която изпадна дизелът през последните три години, няма да откажат BMW от разработката и използването на такива двигатели, става ясно от интервю на Клаус Фрьолих, член на управителния съвет на компанията с ресор развойна дейност, пред австралийското списание GoAuto.
Според Фрьолих дизеловите двигатели търпят "драматично развитие" напоследък, а нафтовите мотори на BMW са "малко или много най-добрите" на пазара в момента. Според изследванията дизеловите баварски двигатели били и сред най-чистите.
Фрьолих смята, че бъдещето на конвенционалните четири- и шестцилиндрови дизели на BMW изглежда непоклатимо, но съдбата на високотехнологични агрегати като този на M550d xDrive не е толкова сигурна. 3.0-литровия двигател с четири турбокомпресора можел да създаде трудности на инженерите заради вредните си емисии, а и пазарът на супердизели бил доста ограничен като обем, за да оправдае инвестициите в развойна дейност.