Клаус Фрьолих, който е член на управителния съвет на BMW с ресор развойна дейност направи едно доста неочаквано изявление, като заяви пред австралийското списание GoAuto, че BMW прави най-добрите дизели и няма да се отказва от тях. След това Фрьолих продължи с изненадващите си изказвания.
Фрьолих отново разбуни духовете на еколозите, като заяви, че поне до 2030 година баварската марка не възнамерява да се отказва от двигателите си с вътрешно горене. Според неговите прогнози, след 12 години 85% от продукцията на BMW ще е с двигатели с вътрешно горене.
"При най-оптимистичен сценарий, в нашето портфолио ще има 30% електромобили и хибриди и 70% коли с двигатели с вътрешно горене. От тези 30% половината ще са плъгин хибриди и също ще разполагат с ДВГ. Така че BMW-тата с конвенционални мотори ще са над 80%", заявява Клаус Фрьолих.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДДД
Коментиран от #2, #3
11:34 14.10.2018
2 Авто спеца
До коментар #1 от "ДДД":
Има коли с външна тяга обикновенно са 1×1или 1 а има и 2×2! И са екологично чисти!11:44 14.10.2018
3 гост
До коментар #1 от "ДДД":
Супер , дано и другите "велики" немци да са същите задръстеняци , това само открива пазара за новите производители като Тесла и китайците !! И когато се усетят и решат да се "преориентират" , мандалото ще е лопнало окончателно , хахаххаха !!!! При над 30% спад за ЕДна година на дизеловите продажби , тоя още си мечтае за "чист дизел" !!!! А собствените му сънародници забраняват всеки ден в нов град движението на дизели и ако сега са за евро 4 , скоро ще бъде без значение на стандарта !! Много ми е интересно като загинат напълно в Америка и Китай както се очертава много скоро , ще лобират в Германия за "задължителни покупки" на БМВ , а ?? Избери пушилника , а ?? Ама не хваща дикиш , купувачите прогледнаха и няма връщане , хахахха !!!Коментиран от #6
12:11 14.10.2018
4 Boxer
Коментиран от #5, #8
12:14 14.10.2018
5 гост
До коментар #4 от "Boxer":
Поредния заблуден !! Човек качил се веднъж на електричка повече никога няма и да помисли за пушилник и не само това , ами скоро всичките му познати покрай него също !!!! Да не говорим за жените , които са над 50 % от шофьорите вече и за които електричката е просто дар от небето !!! И нали се сещаш какво става с пушилниците и петролната индустрия когато елктричките станат САМО 40-50 % от продажбите ?? Рафинерия която може да работи с под 80% натоварване НЯМА в света !!!! Тоест цените на петрола ще се сринат до нива които ще могат да издържат не повече от 1/10 от производителите , но цените на горивата ще скочат до небето , щото оцелелите рафинерии ще трябва да избиват падналите приходи с големи надценки !!! И всичко това ще се усилва с всяка година , без да броим влизащите нови екостандарти и забрани !!!!! Засега ти стига толкова , просто да си избиеш илюзиите от главата !!Коментиран от #7, #9, #10
12:27 14.10.2018
6 ДДД
До коментар #3 от "гост":
ти не разбираш и бензина и газта и дизела и керосина ако щеш са за двигател с вътрешно горене с външно горене са парните локомотиви например12:36 14.10.2018
7 Boxer
До коментар #5 от "гост":
За всеки тип задвижване си има приложение. Крайностите не водят до нищо добро. Така, че по-спокойно. Има време и за проби-грешки на гърба на собствениците на електричките. Развитие на електричките - добре, но не за моя сметка! За мен и приятелите ми бензинка на газ, за някои от останалите може и дизел, а за колата пред мен, нека да е електричка : )12:40 14.10.2018
8 гост
До коментар #4 от "Boxer":
В Америка и Азия и досега , а отсега нататък пък съвсем , дизел ще бъде мръсна дума и нещо изчезнало преди да се появи даже !! В Европа също половината държави решиха , че няма да го бъде , каквито и нови "чисти" модели да пускат !! И какво остана , лобистката Германия дето разчитат на "наши хора" и въпреки това всеки ден ги заливат с "добри новини" за добро утро ?? И нали ти е ясно какво се случва като от 500 000 "дизелови продажби" паднеш на 100-200 000 за има няма 3-4 години ??? Ами първо трябва да плащаш компенсации на доставчици , с които си направил от лакомия договори за десет години напред на "нарастващи" доставки" , после изревават дилърите , които не могат да си покрият даже кредитите с тия паднали продажби и "сервизно обслужване" , после трябва да изгониш половината работници , обаче синдиката ти спретва веднага стачка , "безсрочна" при това , после трябва вече да затваряш вече цели заводи , щото и те не могат да работят на 50% и т.н. !!! Пък ти си мечтай как "от всички двигатели" имало нужда !!! И те заради такива като теб ще държат "бутикови" производства на по 20-30 000 бройки и да няма да вдигнат ЦЕНАТА , хахахах !!!Коментиран от #22
12:52 14.10.2018
9 БатП
До коментар #5 от "гост":
Да бе, направо си представям как рязко нефт спира да се добива и фалират всичко петролни компании, защото рафинериите не можели да работят на непълни обороти. Ще си изхвърлим пушилниците, камионите ще минат и те на ток, товарни и круизни кораби също, а по-малките лодки направо на гребла минават. Ще звънна на ТЕЦ 2, да им кажа колко работа им се очертава, да не вземат да фалират преди твоя нефтен апокалипсис да настъпи.Коментиран от #11, #14, #31
12:53 14.10.2018
10 SIP
До коментар #5 от "гост":
Едно време и за дизела се говореше така смело и находчиво, но каква стана тя...?Отделно, има начини, за създаване на синтетичен дизел, който да е по-екологичен и не е нужен нефт, а въглища или природен газ, технология на близо век.
Не мисля, че дизеловата технология някога ще умре.
Даже напротив, докато електоркарите, са с по-неясно бъдеще. Все пак електромоторите, съществуват отпреди ДВГ, но така и не са успяли да се наложат.
13:24 14.10.2018
11 гост
До коментар #9 от "БатП":
Специално за тебе още една "добра" новина !!! Според приет и влязъл в сила закон на ЕС до 2030 г. ВСИЧКИ , повтарям ВСИЧКИ пристанища в ЕС трябва да изградят терминали за зареждане на кораби с ВПГ (втечнен природен газ ) и електрозахранване от СТАЦИОНАРНАТА електромрежа за ВСЯКО кейово място , тоест при товарене , разтоварване кораба да се захранва от нея , а не от двигателя си !!!! Можеш да провериш във ВАРНА и Бургас , вече се работи по проектите !! Също до тогава корабите трябва да са преоборудвани за работа с това гориво или бракувани !!! А за камионите още по-зле !! Те ще минат на ток още преди леките , а всички транзитни товари ще бъдат качени на влакове , а "тировете" ще работят само от най-близката гара до получателя !!Коментиран от #13
13:25 14.10.2018
12 Driving pleasure
13:34 14.10.2018
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "гост":
Абе да се чуду човек като сме толкова ЕКО що тия кораби не ги направят пак ветроходни? Великите геогравски откития с ветеро са правени - що сега никой неще? Хме по-малки ще са - ще се откриват повече работни места за моряци и т.н. само плюсове - чудя се...Коментиран от #26
13:37 14.10.2018
14 Транспорт
До коментар #9 от "БатП":
Още днес при тези цени на електромобилите и батериите е много по рентабилно да се движиш с електромобил, ако изминаваш големи разстояния и разбира се има бързи зарядни по маршрута ти и или пробегът с едно зареждане ти е достатъчен от точка до точка, а времето на престой достатъчно за по-бавно зареждане. Точно камионите перфектно се вписват в този график, А цената на услугата е пряко свързана с транспортните разходи които пък основно зависят от цената на "горивото" за изминат километър. Транспортните фирми ще са първите които ще преоборудват автопарка си в електрически, а при тях петгодишен камион вече е стар, защото е направил над един милион километра. Това ще дръпне развитието на батериите, които ще поевтинеят и електромобилите ще станат по-евтини от автомобил с ДВГ. Тогава от BMW ще има да си мечтаят за поне 30% продажби на не електрически автомобили. Разбира се Винаги могат да останат верни на принципите си и да станат бутикови производители на ретро автомобили.Коментиран от #20
14:09 14.10.2018
15 Пешо
Коментиран от #17
15:01 14.10.2018
16 onq s konq
15:14 14.10.2018
17 Random
До коментар #15 от "Пешо":
Русия малка ли е?Коментиран от #24
15:19 14.10.2018
18 БМВ регресия
17:24 14.10.2018
19 киро
Коментиран от #21
17:54 14.10.2018
20 Димов
До коментар #14 от "Транспорт":
Точно обратното: Електромобилът е по-подходящ за къси, градски разстояния. Недей гледа, че му дават обхват на заряда 400км. Това е при скорости 40-80км/ч. Вдигнеш ли 110-140км/ч, обхватът пада на 250км.19:38 14.10.2018
21 Язе
До коментар #19 от "киро":
Госта да ти обясни как се минават 3000-3500км с електрокар.За около месец.Караш със 130-140км и след час и половина спираш да зареждаш.Броиш зарежданията и щом стигнеш към 20 вече си близо до целта.Но ако караш с около 30-35км в час ще зареждаш по-малко.За сметките за ток си прав-вместо 200лв за гориво месечно,ще плащаш 500лв ток.Минимум.А ако си сложиш солар,фотоволтаици и втерогенератор на покрива ще ти дойде по-евтино.хахахахах19:50 14.10.2018
22 Зорлем
До коментар #8 от "гост":
За пореден път ще те похваля, че от теб навремето щеше да стане чудесен комсомолски деец, а в последствие и партиен секретар. Този плам и патос не се учат и придобиват, отвътре някакси ви идва, да го е!Коментиран от #23
20:18 14.10.2018
23 Антиелектрика
До коментар #22 от "Зорлем":
Абе какво ли разбира Клаус Фрьолих, пред всепризнатия гений на многониковия експерт. Електромобилите са с реактивни двигатели, защото Мъск планирал експеримент с бутилки със сгъстен въздух извън градовете и трафика, токът поевтинява, тазгодишната реколта от батерии по овощните градини е много силна, а окачването, филтрите и гумите на електричките са в пъти по-евтини от тези с ДВГ, защото така трябва. Ех, какво прекрасно и светло бъдеще ни очаква само.Коментиран от #25
20:40 14.10.2018
24 гост
До коментар #17 от "Random":
Ама разбира се , как не се сетихме за умрялата Русия със средна заплата 400-500 долара и то сега , а когато нефта се срине пак след не повече от 4-5 години и 200 ще им са много , хахах !!! И колко от "големите" руснаци според теб ще си купуват БМВта ?? Според днешните продажби едва ли са повече от 5-10 000 , а тогава сигурно ще са 500-1000 , хахахахха !!!21:11 14.10.2018
25 гост
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Клаус Фрьолих много добре е наясно какво предстои , ама не може да каже друго , щото това е "политиката" на фирмата , хахах !! Щото в БМВ са наясно , че в следващите десетина години нито могат да предложат конкурентни електрички на Тесла , а още по-малко пък да си осигурят батерии за това !!! Щото за такива количества трябваше да почнат да инвестират още преди 6-7 години , както направи Тесла , а сега вече късно е либе за китка !!! При близо милион продажби на БМВ и Мини в Китай само СЛЕДВАЩАТА година трябва да осигурят 120 000 електрички само за Китай , а до 2025 трябва да са 300 000 ГОДИШНО , пак само за там , ако искат само да си запазят продажбите , а не да ги увеличават !! До 2030 трябва да станат 600-700 000 и същото ще е в САЩ , а най-вероятно и в Европа !!! И никой няма да ги пита какво искат или в какво "вярвали" , хахахах !!! Единствения начин да запази тия 80% ДВГ е ГОЛЯМО свиване на продажбите и пак няма да са в нормите , така че това са приказки за такива като тебе , които много скоро ще се окаже , че са забравили или вие не сте ги "разбрали" правилно" , хахахах !!! Само да те питам , тебе какво те грее "хибрид" БМВ с 0,8-1 литрово моторче с 80-90 коня и батерия поне 40 квтч , щото това ще е "избора" , хахаха !!!21:27 14.10.2018
26 гост
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Бъди спокоен и газа няма да "векува" , но затова ще трябват малко повече от десетина години , примерно 20-30 !!21:45 14.10.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 3333
Умерено консервативното мислене винаги печели.
10:26 15.10.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 И тогава тока ще е в въздуха.
11:38 15.10.2018
31 гост
До коментар #9 от "БатП":
Преди 7-8 години никой не можеше да си "представи" , че ТЕЦове и АЕЦ ще затварят заради конкуренцията на ВЕИ , обаче вече 2-3 години това е ФАКТ и в Европа и в САЩ !!! И тепърва ще се увеличава !! Пък ти ако искаш си представяй , ако искаш недей , само нали не си въобразяваш , че твоите представи променят нещо ??!!Коментиран от #32
16:28 15.10.2018
32 Язе
До коментар #31 от "гост":
Нали се сещаш,че един АЕЦ не затваря вратите ей така.Само в БГ става но точно как питай Кунева.Преди години пишеше,че Китай изграждат близо или над 100 АЕЦ-а.Защо не ВЕЦ?В Европа това го налага ЕС защото е по "еко" да унищожаваш замеделска земя за фотоволтаици,ветрогенератори и т.н.Без ток са живяли но без храна,едва ли.Тук в БГ ако АЕЦ Козлодуй затвори,знаеш ли какво цигании ще лъснат?Ще лъсне истината за "зеления"ток.Сети се сам колко е зелен.Пътувал ли си към Каварна,Шабла за да видиш тези плодородни земи на какво приличат в момента от ветрогенератори?Грозна гледка.Много грозна.18:57 15.10.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.