BMW разширява многократно обхвата на сервизната кампания, която обяви през август заради риск от пожар. Тогава вследствие на 27 регистрирани случая на самозапалване във фирмените сервизи бяха привикани 300 000 дизелови автомобила от моделите 3er, 4er, 5er, 6er, 7er, X3, X4, X5 и X6 за инспекция и отстраняване на възможен проблем с модула за рециркулация на изгорелите газове.
След детайлно изучаване на установената неизправност в голям брой коли с аналогично техническо устройство от BMW са решили да отзоват около 1 600 000 автомобила от споменатите модели, продадени по цял свят. При тях съществува риск от теч на малки количества етиленгликол от антифриза, които могат да попаднат в модула за рециркулация на отработените газове (EGR), да се смесят с въглеродни и нефтени седименти и станат запалими.
Засегнати от новия обхват на кампанията са всички 4- и 6-цилиндрови дизелови BMW-та, произведени между август 2010 и август 2017 г. Според германската компания обаче за живота и здравето собствениците на им няма "съществен" риск, а сервизната акция е само предпазна мярка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цистит
Коментиран от #12
13:19 23.10.2018
2 Моля за рециклиране
Коментиран от #3, #5, #6
13:21 23.10.2018
3 Random
До коментар #2 от "Моля за рециклиране":
Вземи се метни от някой мост в кофа за рециклиране(по възможност за стъкло) да не ти четем глупоститеКоментиран от #10
13:25 23.10.2018
4 BRABUS
13:26 23.10.2018
5 Пропаганда
До коментар #2 от "Моля за рециклиране":
Имаше пропаганда за дизела, сега има пропаганда за електрическите коли ... ама потебителите са виновни, като овце като почнат да купуват и така стимулират глупавите проекти ... разбра се, химията за акумулаторите и произвоството и не са по-безопасни от петрола, така че само местим замърсяването извън големите градове, но не решаваме проблемите. Отделно ... има толкова много ТЕЦ–ове на въглища ... и нарастването на електрическа мощност ще изисква и още ресурси ... е как ТЕЦ на въглища е по-добро решение от това просто да се кара на петрол ? )Коментиран от #15
13:29 23.10.2018
6 Пропаганда
До коментар #2 от "Моля за рециклиране":
Имаше пропаганда за дизела, сега има пропаганда за електрическите коли ... ама потебителите са виновни, като овце като почнат да купуват и така стимулират глупавите проекти ... разбра се, химията за акумулаторите и произвоството и не са по-безопасни от петрола, така че само местим замърсяването извън големите градове, но не решаваме проблемите. Отделно ... има толкова много ТЕЦ–ове на въглища ... и нарастването на електрическа мощност ще изисква и още ресурси ... е как ТЕЦ на въглища е по-добро решение от това просто да се кара на петрол ? )13:29 23.10.2018
7 lostparadise
13:33 23.10.2018
8 AUDI
и ръкави запретни
или..по-разумно постъпи
Ауди куатро си купи и не му мисли!
Въжето в багажника сложи,
че на БМВ-та да помагаш ти!
Коментиран от #9
14:09 23.10.2018
9 Само Дъстър
До коментар #8 от "AUDI":
Куатро си купи и от сервиза няма да излеш ти, Беемветата зимата си караме с зимнината в багажника да тежи че да не боксува ама аудитата с предното как да ги знаят тия работи..14:24 23.10.2018
10 Моля за рециклиране
До коментар #3 от "Random":
Пич, когато аз карах Е28 с оригинални джанти Алпина и спойлери Зендер, ти още си пикал на гърне. БМВ бяха яки, ДА, обаче сега е дошло време за електрификация. Щото няма планета, няма БМВ-та. Схващаш ли отворко?Коментиран от #11
14:24 23.10.2018
11 Антиелектрика
До коментар #10 от "Моля за рециклиране":
И за това ли трябва да се изхождаш във всяка тема? На кой му пука за малоумните ти размишления? Навремето си карал Е28, са сега се правиш на голям еколог. Ами ходи засаждай букове, вместо да тролиш във всяка тема за ДВГ!Коментиран от #24
17:00 23.10.2018
12 Алфа Ромео
До коментар #1 от "цистит":
Навремето кат се разковаваше задния мост на Е46 напрао им пукаше....17:37 23.10.2018
13 двг мъка
Коментиран от #16
19:47 23.10.2018
14 Телевизора на Елвис
20:02 23.10.2018
15 двг мъка
До коментар #5 от "Пропаганда":
Има държави в които няма ТЕЦ. Тези в които ги има ще ги затварят и то не само в ЕС (2030г.), защото това е най-мръсния източник на ток. Ток се добива от газови централи, вецове, от много различни ВЕИ. Гигафабриката е със соларни панели и не ползва ТЕЦ, така са и някои зарядни станции. Един потребител може да притежава соларни панели и да зарежда от тях колата си, а ти можеш ли да притежаваш сонди, танкери, рафинерии, тир-цистерни и бензиностанции, а и ако можеш колко вредни емисии ще избълва всичко това преди да сипеш горивото в резервоара и тепърва да почнеш да пушлявиш под носовете на хората? Ясно е, че е умишлено това сравнение, сякаш елколите ще зареждат само от тецове, за да качиш акциите на двг-то. Освен изброената горе верига трябва да се включат периодичните смени на маслата и множеството други консумативи, които елколата няма, а за производството им се отделят също вредности, които се пишат в акциите на двг-то. А то може ли само да си произвежда гориво, ей така докато спира или спуска по наклон?........Коментиран от #17
20:09 23.10.2018
16 Антиелектрика
До коментар #13 от "двг мъка":
Интересно ми е правиш ли разлика между производствен дефект и слабост на технологията? Я кажи коя изправна кола с ДВГ се пали без причина седмица след като е претърпяла ПТП? Или коя изправна кола с ДВГ се самозапалва докато си стои? Я вземи малко чети, вместо да се превъзнасяш:"Поредният трагичен инцидент, завършил с изгорял напълно електромобил на Tesla се случи в САЩ. Катастрофата е станала на 8 май на шосе край Форд Лодърдейл (предградие на Маями), където Tesla Model S се удря в бетонна ограда край пътя, запалва се и изгаря."
"Проблемът в случая е, че електромобилите са по-взривоопасни, а техният дял на пазара в Щатите е под 1%."
"В края на март на магистрала във Флорида кросоувър Tesla Model X се удари в предпазната мантинела и изгоря напълно. Тогава водачът беше изваден от автомобила от други шофьори, но по-късно почина в болница от тежките си наранявания. Свидетели на тази катастрофа разказаха, че машината бързо се е възпламенила, като са се взривили клетките на акумулаторната батерия."
"В Норвегия пък Tesla Model S се запали и изгоря напълно по време на зареждане от специална станция, въпреки че автомобилът БЕШЕ НАПЪЛНО ЗДРАВ. Във Великобритания още една Tesla Model S се въпламени на паркинг, като се оказа, че два месецо по-рано тя е попаднала в катастрофа." - http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/34316-oshte-edna-tesla-izgoria-napylno-sled-katastrofa/ И това е само една от многото статии. Ако ти искаш да си рискуваш живота заради фЙешън,
Коментиран от #19
20:19 23.10.2018
17 Антиелектрика
До коментар #15 от "двг мъка":
Я ми кажи ти имаш ли соларни панели у вас? И ако имаш, случайно да знаеш, че ти трябват акумулатори? Много чисто е, ама тези акумулатори не се ловят на кукичка в планинските потоци, нито се берат по овощните градини. Иначе говориш за газови централи, пък не ти идва на ум, че вместо да се правят литиево-йонни батерии с цялата им мръсна индустрия, може този газ да се гори масово от автомобилите, които вече са създадени. И не ми излизай пак с абсурдното КПД, защото ако трябва да направиш 1 млрд. електромобила, ще трябва толкова желязо, гуми, МАСЛА И ФИЛТРИ за новите електромобили, че всичко се обезсмисля от екологична гледна точка! Ама то малко трябва да се размърдва сивото вещество, не да се ползва само за папагалстване. Още повече, че тук в темата никъде не се споменават тъпите ви електрички, а сериозен инженерен проблем в БМВ.Коментиран от #18, #20
20:28 23.10.2018
18 Да да
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Защо да ми трябват акумулатори за фотоволтаиците? Гледам всички ФЕЦ вървят с акумулатори :D. Пак си зациклил! Викаш за новите електомобили дето са с ресурс по 1-2 мил. км. ще трябват гуми, желязо, МАСЛА и ФИЛТРИ! А за новите коли с ДВГ с ресурс 400-500 хил. при зверска поддръжка ще трябват само идиоти! Или по-добре идиоти на квадтат? Или ти си достатъчен? Три коли срещу 1! Кое е по-икономично и по-екологично? Кажи сега и за кремъклийката и черешовото топче - вид ДВГ ли са и кой е отркил тока в мълниите?Коментиран от #21
23:53 23.10.2018
19 двг мъка
До коментар #16 от "Антиелектрика":
Точно това намекнах индиректно (#13), че се преекспонират инцидентите с Тесла, и ти точно това си направил да ми изредиш няколко от тях. Ако трябва да направя списък за всички ДВГ автомобили, които са се запалили на тая земя, ще трябва да напиша дебела книга, а не статия. Като се движа по пътищата у нас често виждам черни петна по тях от горели автомобили (тесла в БГ няма запалена), а пък нямам спомен тоя сайт или друг да пишат, че между две села изгоряла кола. Е, ако е на Тракия може да драснат някой ред. Сигурен съм, че някъде в мрежата има достоверна информация за запалените двг коли, но не ми се рови. И каква е тая злоба срещу електричките (знам каква е де, интереси!) и най-вече около най-слабото им звено батериите. Реално масови елколи има от едва 6 години!!!!!!!!!!!!!, а двг-то е над 100. Края на миналия век започнаха да навлизат масово мобилните телефони - бяха тежки, със стърчащи антени, малък зелен екран показващ час, обхват , батерия и оператор. 20 години по-късно...... няма смисъл да ги описвам. Да сме живи и здрави след петнайсетина години ща си говорим пак за елколите. Всъщност тогава няма да има смисъл от този дебат............Коментиран от #22
03:45 24.10.2018
20 двг мъка
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Нямам такъв панел и не съм писал, че имам. Но там където хората имат друг стандарт това не е проблем. В света не само Solar City се занимава с производство и съхранение на еленергия. Имаш ли представа така описваните от теб "мръсни" батерии, че се ползват в света извън елколите? Милиардите преносими устройства по света (комуникационни, компютри, измервателна атаратура, медицинска, юпс-сите на компютрите, военна техника и т.н.) работят с батерии, пък не виждав електрофобите да ми обясняват колко е вредно. Повечето хора имат някои от изброените вещи - дистанционни (телевизор, клима, щори, РС, мишка, диодно осветление), измервателна техника (мултимери, кантари -тяло, кухненски, термометри, стенни часовници, метеостанция+външен сензор и т.н.), детски играчки, акумулаторни инструменти, фотоапарат, медицински за кръвно и т.н. и т.н. Е, това с двг ли работи и що не казвате нищо за милиардите батерии??? Защо не се откажете от телефоните си и всичко останало работещо с толкова вредните батерии?А това което си написал, че елколата се нуждае от филтри (без тоя за купето) и масло (изкл. на това в едностепенната кутия, което ако се сменя е на стотици хиляди, а не на 10-20 хил. като при двг) и че има също толкова части....... просто няма да коментирам.
Коментиран от #23
04:10 24.10.2018
21 Антиелектрика
До коментар #18 от "Да да":
Защо ти трябвали акумулатори за фотоволтаиците ли? Това беше най-тъпия въпрос на света! В джоба си ли ще събираш електричеството или ще търчиш да зареждаш само като пекне слънцето? А викаш и гумите за електричките, филтрите за купето, маслата в скоростната кутия и антифриза за батериите ще са някакви космически и ще изкарват и те милиони километри, нали? И продължаваш да имаш наглостта да говориш за идиоти - ами то по-голям от теб едва ли има на света. А за топчето и пушката питай многониковия, не мен - тъкмо сте си лика-прилика.08:24 24.10.2018
22 Антиелектрика
До коментар #19 от "двг мъка":
Тъй ли било? А да си чувал нещо за процентно отношение? Вземи прочети статията, а не говори наизуст.08:26 24.10.2018
23 Антиелектрика
До коментар #20 от "двг мъка":
А ти имаш ли представа колко батерии от телефона са ти нужни за направата само на една батерия за Тесла? Цифрата е около 3000-4000. Т.е. всичките 3 млрд. смартфона се равняват на около 1 млн. миксера по улиците. А сега сметни ако трябва да са 1 млрд електромобила? И ако ще се осланяш на това някой да измислел нещо по-добро, то не виждам никакъв смисъл да продължаваш да пишеш. Явно си от сектата на кристалните топки.Коментиран от #28
08:32 24.10.2018
24 Антиелектрика злобният
До коментар #11 от "Антиелектрика":
Всъщност ти тролиш на всяка тема за електрически автомобили. На всеки поне малко грамотен човек е ясно, че електрификацията е бъдещето на наземния транспорт, ако въобще има такова.Твоите размишления за водорода са малоумни.
Коментиран от #25
09:24 24.10.2018
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "Антиелектрика злобният":
Така ли? И това за троленето ми го казва кастрираното същество, което няма мъжеството да пише с един ник, а се крие постоянно зад различни и чужди никове. Страшна гротеска си. Я виж темата дали е за електрички та пишеш пак за тях тук? И от теб определения за малоумни размишления, звучат като комплимент.Коментиран от #26
10:02 24.10.2018
26 Антиелектрика тролът
До коментар #25 от "Антиелектрика":
И това го казва платеният трол или може би няколко платени тролове, които спамят всички теми, свързани с електрически превозни средства, ползвайки един и същ ник.Твоите/вашите размишления са не само по-малоумни, но и опасни дори за самия теб/вас. Но се иска разум, за да се осъзнаят вашите опасни делюзии.
Коментиран от #27
10:27 24.10.2018
27 Антиелектрика
До коментар #26 от "Антиелектрика тролът":
Платен трол е баба ти. Като няма какво да кажеш и започваш спамът с тъпизмите. Смяняй никовете, то само по себе си говори що за страхлив без мозъчен трол си. Толкова си нагъл, че продължаваш да спамиш за тъпите ти миксери в тема, която не е за тях.10:41 24.10.2018
28 двг мъка
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Тук с тия коментари няма да се реши битката двг/електрик, така че по-спокойно. Издишат ти аргументите и вече пишеш несериозни неща (относно#21) - не говори за масла при електромобилите! защото е смешно! Как може да сравняваш главното предаване, диференциала и една предавка обединени в общ блок (Тесла) с 5-6 степенни, че вече има и 9-10 степенни кутии при двг + литрите нужни за периодична смяна в самото двг. Маслото не е фактор при елколата, не го включвай, за да не включа аз акумулатора на всяка двг кола, че и по два слагат вече! Другото - в това което съм написал ви/те питам, защо никога на говорите за периодично сменяните милиарди батерии по света на всички преносими устройства, а само за батериите в елколите и защо в името на чистотата не се откажете от всичко що работи на батерия? Отговор няма, а отново се броят батериите на Тесла, както и инцидентите с нея. По-доброто вече е измислено и никой не може да го спре, електромобиа просто трябва да си извърви своята еволюция и бъди сигурен, че това ще стана в следващите десетина година, защото ситуацията е перфектна, най-големите вече заложиха на него. Дизелова Европа няма избор, приемете го, защото не зависи нито от моето писане тук, нито от твоето.Коментиран от #29
13:45 24.10.2018
29 Антиелектрика
До коментар #28 от "двг мъка":
Прав си, че ДВГ има повече масла и с това разликите приключват. Пък акумулаторите са оловни и се рециклират напълно, докато литиевите батерии не се рециклират. Май разликата е огромна? Освен това, фактът че повечето литиеви батерии се изхвърлят, смяташ ли, че е правилен, за да направим така, че да увеличим изхвърлянето им с 3000 пъти? И колко пъти електромобила трябва да извървява тази еволюция, като веднъж се провали? То е същото като да се говори, че ДВГ е нова технология, след всяка промяна на горивото в него. LPG нова технология ли е или обикновено ДВГ на газ? Залитанията винаги са били вредни. Пък като не вярваш, че процентно Тесла се пали повече от всеки ДВГ при ПТП, то си е твой проблем. Ти можеш ли да гарантираш, че всеки сельо с електричка ще кара внимателно и ще си я поддържа изрядна?Коментиран от #30
15:12 24.10.2018
30 двг мъка
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Електромобила не се е провалил, защото едва сега за първи път е на пазара. Това че американците средата на 90-те години прецениха "че не му е дошло времето", то е по корпоративни, че и геополитически причини, а не технологични. Преди 20 г., ако не бяха направили тая глупост, сега това нямаше да е тема на разговор. Съвършения провал е точно аДВГ, защото той се проваля вече над 100 години във абсолютно всички отношения, но особено в екологично вече направо е престъпен. Е, не е провал само за петролния и автомобилния картел и тия дето обират трохите около техния бизнес (части, ремонти, консумативи). А ти да не би да смяташ, че е правилно тая долнопробна машина да гори масла, да бълва ракооброзуващи сажди, NOх, СО2, НС, да омазва улици и паркинги с масла? Чрез 2/3 от добива на нефт за гориво да се нанасят ужасни щети на природата със сондажи, петролни разливи от танкери и платформи, стотици рафинерии да бълват отрови в преработката на невъзобновяемите горива? Относно замърсяването мога да ти гарантирам, че не някой "сельо", а 90% от автопарка е над 10 г. (КАТ) и повечето от него изгаря масло, а за дизелите просто е безсмислено да споменавам-това е цинизъм. И тая отрова не е на няколко места в страната, а на всеки метър..........Коментиран от #31
12:45 25.10.2018
31 Антиелектрика
До коментар #30 от "двг мъка":
Не разбирам дали се правиш на невежа или наистина си такъв? Какви 90 години от миналия век бе човек? Как може изобщо да твърдиш, че сега им било началото на продажби на миксерите като ги има от 170 години? Вземи малко чети: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0Защо все едни и същи лъжи пишете и си мислете, че ще ви се вържем. Елките са половин век по-стари, като сега само горивото (батериите) им се променя. За това те питах ако ДВГ мине на алтернативно гориво, как ще го изтълкуваш или пак ще продължиш да лъжеш колко замърсявало, все едно батериите са много чисто нещо?!
Коментиран от #32
18:32 25.10.2018
32 двг мъка
До коментар #31 от "Антиелектрика":
ДВГ е глух клон, каквото могло за сто и кусур години това е. Алтернативата на това недоразумение не е да му сменим горивото, а самото него. Като нямате аргументи започвате с комичните твърдения, като това, че EV били на 170 г. Ти правиш ли разлика между прототип (има безброй в различни сфери на познанието) и масов продукт залял планетата? Трилионите изсипани за разработка и внедряване на двг-то имат ли нещо общо с смешните суми за ел-прототипи? Това, че някой в гаража си направил конверсия от двг към електромотор го сравняваш с автокорпорацийте бълващи милиони бройки? Първата такава кола, но не свободно и с много ограничено количество е EV1, но съдбата й е известна на всеки интересуващ се. Първата кола свободна на пазара пусната от първата фирма произвеждащата САМО електромобили е Тесла Роадстър (2008), която положи началото. И след това в едросейрийно производство е Тесла С, а това е от 2012 година! Какви 170 г. сънуваш, и как ги сравняваш с тези на двг-то, честно наистина ме разсмя. И аз те питах кога ще си изхвърлиш мобилния и всички други джаджи с литиево-йонни батерии. Какво е това лицемерие за тия батерии, от милиардите произведени досега (преди Тесла) 99,99% отиват за персонални преносими устройства ползвани по цял. Преди EV колко пъти истерично си се възмущавал колко вредни били? Сега го правите, но продължавате да ги ползвате, щом не са за EV може........пп
Няма да следя повече тая статия.....
01:10 27.10.2018