Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които се монтират на всяко колело. В най-разпространеното окачване сред съвременните автомобили шарнирната опора е само една.
В повечето случаи тя е неразглобяема и при повреда трябва да се замени с нова. Шарнирните болтове са "пакетирани" с гумено уплътнение, пълни са със смазка, а ролята на "менискус" играе специална полимелна обвивка. Не е трудно да си представите, че по време на експлоатацията на автомобила, особено в родните пътни условия, шарнирите са подложени на голямо натоварване.
Повечето от производителите дават срок за експлоатация на шарнирите от порядъка на 150 000 километра, но това зависи от няколко фактора. На първо място това са дупките и неравностите по пътя. Те са основната причина за износване на шарнира. Ако сте от по-внимателните водачи и преминавате през неравностите по пътя по-предпазливо, то този компонент ще остане по-дълго време здрав.
Друго, което периодично трябва да се следи, е шарнирите да не изсъхват. Това се случва при повреда на гуменото уплътнение и изтичане на смазката от шарнира. При това положение износването им ще се случи много бързо. И накрая, но не на последно място, високата скорост също оказва влияние върху шарнирните опори. Ако сте от по-спокойните водачи и натискате десния педал по-леко, то животът на шарнирите ще е по-дълъг.