Last news in Fakti

31 Януари, 2019 13:45 101 563 55

Как се проверява маслото в двигателя?

  • масло-
  • двигател-
  • съвети
Как се проверява маслото в двигателя? - 1

Ясно е, че повечето от посетителите на рубриката "Авто" са наясно с отговорите на този въпрос, но бъдете сигурни, че има и такива водачи, които не знаят тези няколко правила. Именно за начинаещи водачи или пък за такива, които не са наясно с темата е този материал.

Като за начало трябва да знаете, че в голяма част от автомобилите, в двигателния отсек има "щека", отчитаща нивото на масло в мотора. За да го измерите точно, задължително изберете равно място, където да паркирате автомобила. Още нещо, което трябва да знаете, е, че масло не се мери, когато то е студено (освен ако на "щеката" няма разграфени отметки "cold" и "hot", но тази опция я има в малко автомобили).

Двигателят трябва да е в оптимална работна температура, преди да се изгаси. След това обаче трябва да се изчака 10 - 15 минути, за да може маслото да се стече в картера и чак тогава да се извърши измерването. След като се извади "щеката" се избърсва добре и се поставя отново. Изчаква се няколко секунди и се вади за проверка.

Как се проверява маслото в двигателя?

Най-добре е нивото на маслото да е между минимума и максимума на "щеката", като да клони към горната отметка. Не е добре обаче маслото да е превишава горната отметка. Това може да доведе до "избиване" на смазочна течност в системата за вентилация на картера, в цилиндрите или в катализатора. Що се отнася до т.нар. "маслен глад" или по-ниско ниво на маслото, то съществува огромен риск да се стигне до скъпоструващ ремонт.

Как се проверява маслото в двигателя?


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    150 9 Отговор
    Наистина повечето хора ги знаят тези, неща, но е добре да има такива статии. Младите шофьори са толкова "боси", че... просто нямам думи
  • 2 Грую

    16 42 Отговор
    Не слагайте масло! Сложете си универсален ментификатор!

    Коментиран от #8

  • 3 Марто

    54 5 Отговор
    Полезно материалче. Браво. Цялата поредице от съвети, които давате за начинаещи шофьори може да се публикува в малка книжка и ще е идеална за новобранките.
  • 4 onq s konq

    86 21 Отговор
    Ас моито на беенвето го не мерим а гледам километража кога мине 200 километра - сипвам по едно кило ! И се си ми е ново ! Те тва е !
  • 5 Селянина с колелото

    37 5 Отговор
    когато гарнируеата между волана и седаклата не става и 300 обесннеия да се дават фйда 0
  • 6 ЛудЛ

    14 4 Отговор
    ТОВА ЗА МАСЛОТО СЕ УЧИ НО КУРСА, АКО НЯКОЙ НЕ ГО Е КАРАЛ ,НИВОТО НА МАСЛОТО Е НАЙ-МАЛКИЯТ ПРОБЛЕМ ЗА НАС!!
  • 7 AUDI

    23 2 Отговор
    Браво на момчето :) статийката е добре да я има :) има хора които си мислят ,че маслото е като онова с краварката...
  • 8 джими

    7 11 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    не ти разбирам поста - срещу добавката ли е насочен? Само за сведение - слагъл съм я на няколко мои автомобила и вярно е, че майстр в шише няма, но ефекта винаги е бил осезаем...даже на последния автомобил двигателя беше тръгнал да си ходи - похарчваше масълце и хлопаше на студено и след слагане на модификатора и 2 смени с много качествено маслко (разбирай около 18 х.км.) направо се съживи.

    Коментиран от #19

  • 9 МЕХАНИК

    38 9 Отговор
    Глупости,масло се мери сутрин(или когато МПС-то е стояло в покой няколко часа),и запалителни свещи се развиват по същият начин за да не се преебе резбата на блока,иначе след това ядове(бронзови втулки, херметик и т.н.),и не на последно място - !!! Опасно за млади водачи !!!.....Газов редуктор(изпарител),народно му казано,има груб филтър който трябва да се чисти периодично,понеже се задръства с бутан.....там също се внимава(за младите,изобщо да не барат,защото това е взривоопасно)...че кутията на този филтър е от дуралуминий,а шестограмовите болтове са стоманени,и на топъл изпарител 100% ще развалят резбата....затова най-добре в box-а(сервиза),само в много краен случай и то от човек който се е сблъсквал с такива проблеми и знае къде и какво прави....и безаварийно пътуване ;)

    Коментиран от #20, #28

  • 10 G0400LU

    10 6 Отговор
    Абе хубаво е да се драсне някой ред,защото сегашните инструктори не знам как ги учат ама има много завеяни които ръгат в резервоара бензин вместо дизел и обратно и става мазало,че мисълта ми е да четат хубаво защото другият път някой може да налее олио или зехтин в ДВГ-то ;)

    Коментиран от #15

  • 11 onq s konq

    20 19 Отговор
    Не само на двигатела-добрият водач мери маслото и на скоростната кутия,и на диференциала/трябва да е на 2мм под нивото на пробката,бърка се с пръст вътре/,и на спирачната помпа...И въздухът в гумите се мери една по една-трябва да е до нивото на вентила...И всичко това ВСЕКИ ДЕН!Още по-добре сутрин и вечер.
  • 12 гост

    13 2 Отговор
    Я се пробвай на БМВ без щека да му го провериш :)

    Коментиран от #14, #53

  • 13 Стар шофьор

    88 7 Отговор
    Винаги сме проверявали маслото сутрин преди да запалим двигателя. Тогава обаче бяха други времена, ходехме в казармата, не се обезкосмявахме, нямаше прайдове, сега са нови времена, компютъра чака двигателя да достигне оптимална температура и показва нивото на таблото, няма щеки, няма меки (всъщност има меки .... китки).

    Коментиран от #40

  • 14 onq s konq

    36 9 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    И на теб ще обясня за БМВ-то как се мери маслото без щека:Развива се пробката на картера и СЕ ИЗТОЧВА В КОФА ИЛИ ТАВА,СЛЕД КОЕТО ПЪК СЕ ПРЕСИПВА В ЕДНОЛИТРОВИ БУТИЛКИ от вино или ракия.И като знам че БМВ-то ми събира в картера 7 литра масло,връщав маслото обратно и доливам колкото трябва!
  • 15 Язе

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "G0400LU":

    Бензин на дизел трудно.Има разлика в гърловината.На старите дизели може и само с олио да го караш.Пробвано на МБ 124-ка.
  • 16 Питал

    7 3 Отговор
    А като имаш нов "Мерцедес" - без щека - как ще провериш маслото ?

    Коментиран от #17, #55

  • 17 Караянчева

    47 2 Отговор

    До коментар #16 от "Питал":

    До нас има една жена която гледа на кафе и много познава, нея питам за нивото на маслото в Мерцедеса. Пак някъде до нас имало и някакъв който гледал на щека но аз не вярвам на такива измамници.

    Коментиран от #22

  • 18 Гост

    16 2 Отговор
    Хубава статия, но много се дразня, когато щеката е така направена, че не можеш да хванеш нивото, т.е. не се вижда. Например: черен накрайник и дизелов двигател - бъркаш, вадиш и не виждаш нищо.

    Коментиран от #21, #31

  • 19 ЛудЛ

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "джими":

    Смятай го умрял!
  • 20 Гад

    14 5 Отговор

    До коментар #9 от "МЕХАНИК":

    Задръствал се филтъра с бутан, да те таковам у Механик-а прост!

    Коментиран от #25

  • 21 Гад

    18 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Когато е била нова дизеловата ти щайга, цвета на накрайника не е бил черен. Сега е почернял, за което в книжката е написано - "Ако не можете да отчетете нивото на маслото заради съвпадащи цветове на щеката и флуида моля утилизирайте превозното средство по най-бързия начин"!

    Коментиран от #38

  • 22 Каратанчев

    15 1 Отговор

    До коментар #17 от "Караянчева":

    Извинявай,ако ти дам номер на рама на моето гоуфче,ще може ли гледачката на кафе да каже какъв му е пробега до момента.Преди 15 години ми се скъса жилото на километража.То мен си ме кефи щот си седи като кога си я вкарах нова от Италия-на 360000 км.Благодаря преджарително.

    Коментиран от #30

  • 23 Миро А.

    18 3 Отговор
    Коментарите на "onq s konq" и Караянчева си ги бива.)))) Имате чувство за хумор-браво.
  • 24 Японеца

    7 6 Отговор
    Това черното на щеката от немски кенеф астра ли е? Уникално дебела щека!
  • 25 Язе

    8 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гад":

    Хахахаха.Този и мен ме разсмя.🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 26 АЛ КУРОПАТКИН

    10 0 Отговор
    с маслото е лесно,
    -капе ли масло?
    -да!
    - е значи има.
  • 27 КОНСА

    11 1 Отговор
    гледах руски филм Баварец и там казаха да бумкаме маслото в резервоара за гориво и миналата година като завърших 12клас ми купиха бмв 530 и така сипвам и карам върви и дърпа зверски
  • 28 мЕХАНИК СИ ТИ ГОЛЕМ

    7 4 Отговор

    До коментар #9 от "МЕХАНИК":

    Да разбирам ли, че това, което пише на капака на колата ми не е вярно (двигател на работна темп. и след пет минути), ...кажи къде "ремонтираш", да не стъпвам)), майсторе
  • 29 Бай брадър

    5 3 Отговор
    Маслото се проверява с щеката :)
  • 30 Караянчева

    21 0 Отговор

    До коментар #22 от "Каратанчев":

    Може и без номер ня рама, кажи какъв цвят е колата и ще я питам.

    Коментиран от #33

  • 31 Цецка Цачева

    17 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Колега, налели са ти грешното масло, щеката на твоя двигател е черна защото в него се налива бяло масло и се вижда много добре нивото
  • 32 Динев

    7 0 Отговор
    А какви да са младите шофьори, ако не "боси"? Човек с учи с времето и опита, г-н Караиванов.
  • 33 Каратанчев

    8 1 Отговор

    До коментар #30 от "Караянчева":

    Еееее супер! Ами честно казано по талон оригиналния цвят е охра.Ама като се роди малкия и решихме с жената да го пребоядисаме синичко...гоуфчето де.После се появи на бял свят и щерката.Аиде пребоядисвай в розово.Но след като се разведох преди 5 години му опънах един черен мат.Страшен е ти казвам.Та дано не се обърка много женицата.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 BMW

    6 0 Отговор
    А колите, който нямат щека за проверка на маслото, какво правим? (BMW E87) :D

    Коментиран от #37

  • 36 BMW

    3 0 Отговор
    А колите, който нямат щека за проверка на маслото, какво правим? (BMW E87) :D

    Коментиран от #42

  • 37 Филип от Бричка

    8 0 Отговор

    До коментар #35 от "BMW":

    Бате бате, пълниш с масло колкото хване, до капачка, и като сипваш бензин доливаш и масло

    Коментиран от #48, #49

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 884

    34 0 Отговор
    Трябваше да ходим с моя колежка командировка до едно градче и решихме да ходим с нейната кола, а не беше много близо (2-3 часа каране). Точно преди да тръгнем я попитах "как ти е колата? Провери ли маслото в двигателя?". Отговора беше "какво масло бе? Ти още малко ще поискаш и филия с мед да и намажа".
  • 40 hater

    6 0 Отговор

    До коментар #13 от "Стар шофьор":

    и ние кат почнем да взимаме европейска заплата ще си купим такава кола и няма да мерим със щека
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 бенве

    10 0 Отговор

    До коментар #36 от "BMW":

    като няма щека,завода производител препоръчва да се опитва на вкус,ако е кисело трябва да се долее,колега.
  • 43 МиБДим

    22 1 Отговор
    СЛЕДВАЩИЯ МАТЕРИАЛ МОЖЕ ДА БЪДЕ ОЗАГЛАВЕН "КАК ДА СИ ИЗБЪРШЕМ ГАЗЪ БЕЗ ДА СИ ИЗЦАПАМЕ РЪЦЕТЕ"
  • 44 Мераков

    17 1 Отговор
    Довечера ще проверя на Венелина маслото в диференциала с кожената щека.
  • 45 Иван

    4 0 Отговор
    Галфони има навсякъде.Работя на бензиностанция в Германия и преди седмица при мен една жена купи течност за чистачки.Гледах през прозореца как тя с дъщеря си се колебаеха къде да я налеят-дали в двигателя,в охл. система или където трябва.Чудих се да плача или да се смея........
  • 46 Жълта кола

    0 1 Отговор
    Кажете че щеката на маслото е с жълто.Щото на някой коли казанчето за течноста на чистачките също има щека за проверка и нали се сещате като налееш масло там кво ша стани
  • 47 панагюрския бик

    2 0 Отговор
    я па имам щека за маслото ама кожена ,защото немам бордови компютор ,и за това не моим го прелива у шишета за вино и ракия оти шишетията са имтесни гьрлата ,а мио маркуч е широк , маслото ми е бело на цвет ,чат пат ми истича през кардано ,ама това мие друга тема ,като резнем некоя крава на 6 та ,направо стружки фарчат ,още некоя година и кардано че го пенсионирам ,оти започва да омеква ,от толкос много кравлета .
  • 48 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Филип от Бричка":

    колите които нямат щека за маслото ,имат борд компютьр ,караш сравнително нова кола а незнаеш ,нали я караш на оторизиран сериз щото сигурно колата тие под гаранция ,там като ти сменят маслото ,и компютьра го зануляват и настроиват до следващата смена .
  • 49 никси

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "Филип от Бричка":

    опс филип извиняваи ,отговора беше до модератор 34,на теб ти е ясна работата как става ,извиняваи братле , гледал сьм те в ютуб и ме кефиш много ,хубавото че го има това предаване ,да покажеш на хората как става ,някои не знаят доста неша по автомобилите ,и за това те има зада им обясниш.
  • 50 Роман Дизел

    0 0 Отговор
    Ми то една лампа има на таблото като чайник и е червена като светне и значи е свършило и трябва да се долее.

    Коментиран от #51, #54

  • 51 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Роман Дизел":

    а не се знае ,ами ако светне и блокира мотора ,поради факта ,маслената помпа е блокирала и не качва масло в ангренажа, светне ли ти лампата за маслото ,по наи бьрзия начин трябва да отбиеш и да загасиш двигателя ,зада видиш какво става ,ане като някои ,като кон с капаци още малко още малко и накрая реве ,щото го мьрзи да спре за да види ситуацията .
  • 52 Пешо

    1 0 Отговор
    Ако го измерем на студен двигател какво ще стане,та трябвало да е на топъл?Ще има 1мм. разлика в нивото,И?
  • 53 Ха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Те беемветата без щека обикновено издържат от магазина до сервиза, сетне до къщи и пак до сервиза и те така...ама е беенве де)))))
  • 54 Стига ва

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Роман Дизел":

    мое пък да е жълта ръйш ли
  • 55 Ха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Питал":

    Отиваш в Силверстар, проверяват ти го и на излизане се кръстиш кат ти дадат фактурата ха ха ама си с Мерцедес без щека начи