Т.нар. CVT, безстепенни или вариаторни скоростни кутии все по-често заместват, както стандартните автоматици, така и механичните трансмисии. Те са по-удобни за използване от механичните и далеч по-евтини от автоматиците. И докато стандартните трансмисии предават момента чрез зъбни колела, то при CVT кутията това става чрез стоманен ремък или пластична верига.
При по-старите модели с такива кутии в много от случаите липсва отделен радиатор. За да удължите животът им, то трябва да монтирате такъв. На пазара се продават готови комплекти за CVT кутии без фабричен радиатор, а монтирането съвсем не е сложна задача. Второто, което трябва да правите, за да удължите живота на CVT-то, е да сменяте маслото в безстепенната кутия на всеки 60 000 километра.
Но това само ако карате колата на извънградско. При експлоатация на автомобила в тежки условия (градско и офроуд), пробегът с едно и също масло трябва да се намали на половина. Това означава, че маслото в CVT-трансмисията трябва да се сменя през смяна на двигателно масло. Поради все по-ожесточените екологични норми, производителите намаляват оборотите на двигателя на празен ход, като с това се намалява и налягането на маслото в CVT-кутията.
От своя страна този факт води до по-бързо износване на детайлите в кутията. Препоръчително е да потърсите помощ в сервиз, където могат да променят програмното обезпечение на двигателя. Тегленето на ремаркета и закъсали автомобили също намалява живота на вашето CVT. Избягвайте подобни маневри и безстепенната ви скоростна кутия ще ви служи дълго.