Last news in Fakti

11 Март, 2019 14:27 71 482 50

300 000 км без проблем със CVT

  • скоростна кутия-
  • cvt-
  • безстепенна трансмисия-
  • вариаторна трансмисия-
  • съвети
300 000 км без проблем със CVT - 1

Т.нар. CVT, безстепенни или вариаторни скоростни кутии все по-често заместват, както стандартните автоматици, така и механичните трансмисии. Те са по-удобни за използване от механичните и далеч по-евтини от автоматиците. И докато стандартните трансмисии предават момента чрез зъбни колела, то при CVT кутията това става чрез стоманен ремък или пластична верига.

При по-старите модели с такива кутии в много от случаите липсва отделен радиатор. За да удължите животът им, то трябва да монтирате такъв. На пазара се продават готови комплекти за CVT кутии без фабричен радиатор, а монтирането съвсем не е сложна задача. Второто, което трябва да правите, за да удължите живота на CVT-то, е да сменяте маслото в безстепенната кутия на всеки 60 000 километра.

Но това само ако карате колата на извънградско. При експлоатация на автомобила в тежки условия (градско и офроуд), пробегът с едно и също масло трябва да се намали на половина. Това означава, че маслото в CVT-трансмисията трябва да се сменя през смяна на двигателно масло. Поради все по-ожесточените екологични норми, производителите намаляват оборотите на двигателя на празен ход, като с това се намалява и налягането на маслото в CVT-кутията.

От своя страна този факт води до по-бързо износване на детайлите в кутията. Препоръчително е да потърсите помощ в сервиз, където могат да променят програмното обезпечение на двигателя. Тегленето на ремаркета и закъсали автомобили също намалява живота на вашето CVT. Избягвайте подобни маневри и безстепенната ви скоростна кутия ще ви служи дълго.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    98 264 Отговор
    Какъв свт какъв автоматик ако можете да карате си взимате ръчни скорости. Няма смяна на масло няма глупости. Другите работи са за меки китки

    Коментиран от #3, #5, #17

  • 2 Одометър

    118 26 Отговор
    За да предпазите вашата скоростна купия от този вид, не палете двигателя на автомобила, не бутайте, тикайте, влачете и т.н колата. И така ще изкара едни 50-60 годинки.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    77 46 Отговор
    Отговорът е съвсем прост просто не купуваите свт кола
  • 5 Гост

    173 40 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Само, че понякога автоматиците изкарват повече от един съединител и целия съпътстващ го комплект. Само човек, който не е карал автоматик, може да твърди простотии като твоите.

    Коментиран от #15

  • 6 След

    87 23 Отговор
    Две декади на ръчка,никога повече,само автомат,но не роботизиран
  • 7 Ластик 69

    35 23 Отговор
    Е те такова дърво ,нема!Навремето и аз се преебах с една такава.
  • 8 гост

    87 3 Отговор
    Навремето ЦВТ беше много скучна и дразнеща трансмисия понеже първо повишава оборотите на двигателя и после бучи на едни обороти докато набере и ускори оборотите на колелата. Японците ги монтират понеже са много евтини и прости кутии, няма ядове с тях ако не ти пречи самата им работа. В днешно време същите тези цвт симулират предавки с вдигане и падане на оборотите, което ги прави много по-приятни и успорението се получава досущ като такова с двоен съединител. В днешно време са добър и непретенциозен избор, не са като старите.

    Коментиран от #49

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Алфа Ромео

    30 10 Отговор
    Тази скоростна кутия не приплъзва ли прекалено много, губи се мощност и пъргавина на колата. Не съм карал такава само съм чел отзиви, виждал съм на снимка вътрешността на кутията и още не мога да си обясня как въобще зацепва този метален ремък върху метални конуси!
  • 11 Случаен

    33 103 Отговор
    Автоматиците са за джендъри.

    Коментиран от #14

  • 12 Random

    40 6 Отговор
    Абе помните ли мултитроник? Боклук на боклуците.
  • 13 Само АВТОМАТ

    83 16 Отговор
    Няма по готино от АВТОМАТА ,няма. Сменяйте феродо меродо и плащайте на майстори. Точно на CVT-асин японско 500 000км без смяна на масло и го продадох ,без грешка............този чул онзи не видял ама му казали че......
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Цветомир

    15 5 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Много точно
  • 16 Цветомир

    70 17 Отговор
    Който не е карал cvt да не коментира сменяйте си маховици по 2 бона

    Коментиран от #19

  • 17 cornholio

    113 29 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Българския чобанмъжкар обича да цеди скоростите на бмв-то си от 92 докато се опитва да не се увърти около някой стълб. Ръчкането на скорости повишава мъжественността на чобаните с малки пишки...

    Коментиран от #30

  • 18 Никола

    51 5 Отговор
    Впрочем принципа на CVT е измислен още от Леонардо ДаВинчи , иначе тази кутия дава икономия на гориво почти като при ръчни скорости . В по-старите варианти действително има едно субективно усещане за забавяне , а реално автомобила се ускорява нормално . В новите това почти е избегнато , тези кутии са дуракоустойчиви и много здрави , искат само редовна смяна на маслото .
  • 19 Гост

    23 48 Отговор

    До коментар #16 от "Цветомир":

    Съединител комплект за моята кола/ 2010г./ е 280 лева. Аре у лево.

    Коментиран от #20, #22

  • 20 факт

    39 10 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    280лв. +смяната 400лв. минимум .

    Коментиран от #32

  • 21 панда

    35 1 Отговор
    Имах един фиат панда с автоматик айзин свт кутия. След два ремонта на кутията като при първия замина вътрешен лагер а при втория изпадна един щуцер отвътре, я смених с ръчна.......може и да са добри, но при мен се осра!

    Коментиран от #24

  • 22 Гост

    35 11 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ако караш Фиеста може. На нормална кола комплекта с труда е над 1000 лева. Вече двама познати изреваха с 2,5 литрови 20 годишни дизелови кошници - единия със смяна на ръчни скорости с такива за 500 лева втора употреба, а другия с 2 бона за смяна на съединител, маховик и помпа. Така, че си вярвай колко са лоши автоматиците и колко са евтини ръчките за обслужване.

    Коментиран от #33

  • 23 Ироничен

    25 30 Отговор
    И 300 000 ви се вижда много?
    Всяка голяма кола с ръчка ще изкара 1 000 000 с две смени на съединител.
  • 24 факт

    22 2 Отговор

    До коментар #21 от "панда":

    Имах Пунто с CVT Jatco т.е на Нисан и кутията беше безпроблемна , но тези кутии са много чувствителни откъм маслото , което трябва да се сменя със специално на 30хил. км , а за закупените от Италия автомобили знаем, че маслото там само го доливат , а в кутиите сигурно никога не го сменят .
  • 25 Коко

    46 6 Отговор
    Хонда CRV модел 2009г. бензинов двигател 2.0i автоматик, на реални 407000 км. Закупен чисто нов. Безпроблемна автоматична кутия със редовна смяна на маслото на кутията с оригинално на Хонда през 60000 км. Няма какво повече да добавя,това е непретенциозен, корав и издръжлив автомобил.
  • 26 Само NFS

    21 6 Отговор
    След 15 години ръчки вече съм с автомат типтроник... Перфектно е за трафика и задръстванията. Оставих си и другата кола с ръчни за жената и за аварийна (да влачи, носи и тегли) ...
    Сестра ми кара CVT на 130 коня бензин - на 360 000км и още държи... Само редовна смяна на маслото. На доускорение сравнено с кола 115 коня направо го отнесе, а иначе усещане за ускорение и тяга няма като при ръчката... Само да се научиш как да боравиш с газта... Единствен проблем - няма ряз от старта на място като ръчка и типтроник на спорт....
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 ВАГ

    17 10 Отговор
    VW петстепенен автомат ,сега показва 302 000 км а иначе не се знае на колко е ....НИКОГА не е сменяно маслото на кутията и си кара ...няма такава корава кутия.
  • 29 Opel

    15 1 Отговор
    Тази новина ми напомня една тема в Опел форума: "Моята Корса няма грам ръжда!"
    Естествено във форума темата е изтрита своевременно, за съжаление тук с такива теми се набират читатели.
  • 30 Здравомислещ

    20 23 Отговор

    До коментар #17 от "cornholio":

    Да, аз съм човек българин ,,чобанин,, и имам малка пишка дето ми върши работа, за разлика от импотентни гейове и травестити дето зимата не могат да спират използвайки компресията на моторите си!
  • 31 ддд

    18 0 Отговор
    Имам ръчка и автомат. И на двете ремонтите им са по 2000 лв така че не виждам голяма разлика. Да автомата излиза малко по скъпо със смяната на масло, но цената си струва по малкото ръчкане на скорости в София
  • 32 Гост

    9 5 Отговор

    До коментар #20 от "факт":

    Мечтииии. Смяната е 120. А колко е смяната на CVT оставям на теб да си провериш разбирачо
  • 33 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    1,8 130 коня и 7 места да ти звучи като Фиеста. Колата е тон и половина празна, кара се всеки ден в София и съединителя изкара 200 хил.км.

    Коментиран от #34, #36

  • 34 Гост

    14 17 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    За 200 000 км - три смени на масло на CVT / минимум / са си едни 300 лева поне. С две думи ако не се счупи CVT поддръжката му е колкото на съединителя. Ами сори ама не излиза сметката да е по-евтино. Да не говорим че миналата година в Дубай на колкото таксита хибридни Камрита се возих всичките правеха всеизвестния номер с вдигане на обороти и чак след това ускорение. Уж нови коли на по 2-3 години. CVT си е CVT - най-евтината и неприятна за каране автоматична скоростна кутия.

    Коментиран от #41, #43

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Точно 130 к. с. от 1,8 ми звучат като Фиеста. CVT е капризна, но ти генерализираше за всички автоматици. Когато колата ти е над 250 к. с. тогава чакай ръчката да да ти изкара 300 000 км и да минеш с по-малко от 2 бона за подмяната на съединител и диск. За това никой не кара ръчка с мощна кола.
  • 37 Герчек

    7 1 Отговор
    ЯПОНСКИТЕ КОЛИ CVT СКОРОСТНА КУТИЯ СА ПО - НАДЕЖНИ ОТ ЕВОПЕЙСКИТЕ ПОЛУАВТОМАТИЧНИ ( ТИПТРОНИК ) . НО НИКОГА НЕ КУПУВАЙТЕ CVT ЕВРОПЕЙСКО ПРОИЗВОДСТВО ИЛИ 2 . РЪКА КОЛА С ПОЛУАВТОМАТИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ .

    Коментиран от #42

  • 38 Драйвър

    9 10 Отговор
    Не познавам някой който да е ИМАЛ автомобил с такава кутия и да е останал доволен,за какво ми е скоростна кутия която изисква по голяма подръжка от двигателя!И роботизираните кутии са същия боклук,най добре ръчнии ,но все повече марки спират да ги монтират,за това добрия стар хидро автоматик!
  • 39 Кольо Дапа

    10 3 Отговор
    На старо само ръчка. Иначе ще ревеш щото тия от Горубляне дето са на 170 000км са поне на 400 000км.
  • 40 лекар

    20 1 Отговор
    Новите автоматици на Субару,Хонда и Митсубиши са само CVT.Аз карам от 3 месеца чисто ново Митсубиши Еклипс Крос със свт автомат и опция за ръчна смяна с пера зад волана на 8 скорости.Уникална кола и който може да си купува такива модерни автомобили,да не се колебае.Живея в Швеция,но не зависи качеството от мястото на производство,ако някой мисли че за Източна Европа е по-ниско.Всички Еклипс Крос се правят в Япония.

    Коментиран от #44, #50

  • 41 факт

    11 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Качествено масло за CVT е около 20лв. за 1 л. , може да се намери и по-евтино , обикновенно трябват около 2л. за смяна . Смяната се прави на 30хил, защото при CVT заради триенето има повишена температура , въпреки ,че има радиатор за охлаждане на маслото . Има и смяна на филтър на 60хил. , който е относително скъп , но такъв има и при класическите автоматици .
  • 42 Ботев

    6 1 Отговор

    До коментар #37 от "Герчек":

    Колега прав си за японските, с едно изключение на Хонда Сивик-I Shift, голяма брадва е, подобна на dsg на ВАГ. Иначе карам Приуси и Лексуси с CVT, никакъв проблем, единият Приус беше на 450000км бившо такси, купи го човек който тепърва ще го прави такси, сигурно още върви.
  • 43 Ботев

    4 6 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Говориш пълни глупости, сигурен съм че никога не си карал CVT, карам Приуси от 2009г, редовно се гавря с BMW на светофарите, а с Лексуса просто няма сравнение дори за q7 X6
  • 44 незнайко

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "лекар":

    ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЕ ВСИЧКИ ВМЕ ЛЕКАРИ ЗА ДА СИ ПОЗВОЛИМ СКЪП АВТОМОБИЛ !!!

    Коментиран от #45

  • 45 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "незнайко":

    СМЕ !
  • 46 От мен

    10 2 Отговор
    Три години, карах Нисан Кашкай 2.0литра бензин с CVT . За града става обаче на магистралата с 140км/ч е едно виене, едно чудо неможе да си чуеш приказката с другите в колата. Иначе за здравина е ок.
  • 47 ФХИ

    10 2 Отговор
    Забравяте най-голямото предимство на този тип предаване, а именно огромната икономия на гориво при нормална експлоатация. На практика караш бензин, който харчи по-малко от дизел. Колкото и да струва ремонта на иначе дуракоустойчивата кутия, парите си ги спестил 2 пти поне от експлоатация.Ако не беше така тия с "шевните машини" нямаше да ги слагат поголовно в автомобилите си.
  • 48 Тъй

    1 0 Отговор
    Автора си знае неговата ремъчно CVT, но има и други варианти освен ремъци и вериги.
  • 49 FenBG

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Lancer на 150 000км със CVT автомат.Задължително трябвало на тези автомати да се сменя ремъка на кутията иначе заминавала. Дали е така и дали си заслужава покупката на такъв автомобил? Как мислиш? Тук в БГ дали сменят такъв ремък и колко ли струва? потърсих но не намерих. При повреда иначе струвала ,колкото автомобила? Хм :(
  • 50 Гинеколог

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "лекар":

    Аз също от 2 години имам Еклипс Кросс и вече имам изминато 126 000 км със СВТ кутия. Единственият проблем е че смяната на маслото и там филтри и някакви си гарнитури ми излязоха около 2000лв на първата смяна на 80 000км. Сега си карам АСХ дизелчето че хем по малко разход, хем ръчка. Иначе Еклипс Кросса е пушка, бяга много, доста съм ги разревал със немските 3 и 4 цифрени марки из немските аутобани. Сега си направих чип тунинг на АСХ и махнах ДПФ а и стана бегачка. Тъй че хем съм доволен от кутията но не съм доволен от скъпата поддръжка на СВТ във оторизирания сервиз в БГ. Ще видим колко ще издържи, дано да издържи колкото АСХ която е на над 350 000 км.