Т.нар. CVT, безстепенни или вариаторни скоростни кутии все по-често заместват, както стандартните автоматици, така и механичните трансмисии. Те са по-удобни за използване от механичните и далеч по-евтини от автоматиците. И докато стандартните трансмисии предават момента чрез зъбни колела, то при CVT кутията това става чрез стоманен ремък или пластична верига.
При по-старите модели с такива кутии в много от случаите липсва отделен радиатор. За да удължите животът им, то трябва да монтирате такъв. На пазара се продават готови комплекти за CVT кутии без фабричен радиатор, а монтирането съвсем не е сложна задача. Второто, което трябва да правите, за да удължите живота на CVT-то, е да сменяте маслото в безстепенната кутия на всеки 60 000 километра.
Но това само ако карате колата на извънградско. При експлоатация на автомобила в тежки условия (градско и офроуд), пробегът с едно и също масло трябва да се намали на половина. Това означава, че маслото в CVT-трансмисията трябва да се сменя през смяна на двигателно масло. Поради все по-ожесточените екологични норми, производителите намаляват оборотите на двигателя на празен ход, като с това се намалява и налягането на маслото в CVT-кутията.
От своя страна този факт води до по-бързо износване на детайлите в кутията. Препоръчително е да потърсите помощ в сервиз, където могат да променят програмното обезпечение на двигателя. Тегленето на ремаркета и закъсали автомобили също намалява живота на вашето CVT. Избягвайте подобни маневри и безстепенната ви скоростна кутия ще ви служи дълго.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
Коментиран от #3, #5, #17
14:34 11.03.2019
2 Одометър
14:36 11.03.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
15:27 11.03.2019
5 Гост
До коментар #1 от "Анонимен":
Само, че понякога автоматиците изкарват повече от един съединител и целия съпътстващ го комплект. Само човек, който не е карал автоматик, може да твърди простотии като твоите.Коментиран от #15
15:29 11.03.2019
6 След
15:31 11.03.2019
7 Ластик 69
15:45 11.03.2019
8 гост
Коментиран от #49
15:57 11.03.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Алфа Ромео
18:38 11.03.2019
11 Случаен
Коментиран от #14
19:14 11.03.2019
12 Random
19:14 11.03.2019
13 Само АВТОМАТ
19:31 11.03.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Цветомир
До коментар #5 от "Гост":
Много точно20:14 11.03.2019
16 Цветомир
Коментиран от #19
20:16 11.03.2019
17 cornholio
До коментар #1 от "Анонимен":
Българския чобанмъжкар обича да цеди скоростите на бмв-то си от 92 докато се опитва да не се увърти около някой стълб. Ръчкането на скорости повишава мъжественността на чобаните с малки пишки...Коментиран от #30
20:21 11.03.2019
18 Никола
20:55 11.03.2019
19 Гост
До коментар #16 от "Цветомир":
Съединител комплект за моята кола/ 2010г./ е 280 лева. Аре у лево.Коментиран от #20, #22
21:04 11.03.2019
20 факт
До коментар #19 от "Гост":
280лв. +смяната 400лв. минимум .Коментиран от #32
21:06 11.03.2019
21 панда
Коментиран от #24
21:15 11.03.2019
22 Гост
До коментар #19 от "Гост":
Ако караш Фиеста може. На нормална кола комплекта с труда е над 1000 лева. Вече двама познати изреваха с 2,5 литрови 20 годишни дизелови кошници - единия със смяна на ръчни скорости с такива за 500 лева втора употреба, а другия с 2 бона за смяна на съединител, маховик и помпа. Така, че си вярвай колко са лоши автоматиците и колко са евтини ръчките за обслужване.Коментиран от #33
21:25 11.03.2019
23 Ироничен
Всяка голяма кола с ръчка ще изкара 1 000 000 с две смени на съединител.
21:30 11.03.2019
24 факт
До коментар #21 от "панда":
Имах Пунто с CVT Jatco т.е на Нисан и кутията беше безпроблемна , но тези кутии са много чувствителни откъм маслото , което трябва да се сменя със специално на 30хил. км , а за закупените от Италия автомобили знаем, че маслото там само го доливат , а в кутиите сигурно никога не го сменят .21:30 11.03.2019
25 Коко
21:47 11.03.2019
26 Само NFS
Сестра ми кара CVT на 130 коня бензин - на 360 000км и още държи... Само редовна смяна на маслото. На доускорение сравнено с кола 115 коня направо го отнесе, а иначе усещане за ускорение и тяга няма като при ръчката... Само да се научиш как да боравиш с газта... Единствен проблем - няма ряз от старта на място като ръчка и типтроник на спорт....
22:48 11.03.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 ВАГ
22:58 11.03.2019
29 Opel
Естествено във форума темата е изтрита своевременно, за съжаление тук с такива теми се набират читатели.
07:18 12.03.2019
30 Здравомислещ
До коментар #17 от "cornholio":
Да, аз съм човек българин ,,чобанин,, и имам малка пишка дето ми върши работа, за разлика от импотентни гейове и травестити дето зимата не могат да спират използвайки компресията на моторите си!07:47 12.03.2019
31 ддд
10:16 12.03.2019
32 Гост
До коментар #20 от "факт":
Мечтииии. Смяната е 120. А колко е смяната на CVT оставям на теб да си провериш разбирачо10:36 12.03.2019
33 Гост
До коментар #22 от "Гост":
1,8 130 коня и 7 места да ти звучи като Фиеста. Колата е тон и половина празна, кара се всеки ден в София и съединителя изкара 200 хил.км.Коментиран от #34, #36
10:38 12.03.2019
34 Гост
До коментар #33 от "Гост":
За 200 000 км - три смени на масло на CVT / минимум / са си едни 300 лева поне. С две думи ако не се счупи CVT поддръжката му е колкото на съединителя. Ами сори ама не излиза сметката да е по-евтино. Да не говорим че миналата година в Дубай на колкото таксита хибридни Камрита се возих всичките правеха всеизвестния номер с вдигане на обороти и чак след това ускорение. Уж нови коли на по 2-3 години. CVT си е CVT - най-евтината и неприятна за каране автоматична скоростна кутия.Коментиран от #41, #43
10:42 12.03.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Гост
До коментар #33 от "Гост":
Точно 130 к. с. от 1,8 ми звучат като Фиеста. CVT е капризна, но ти генерализираше за всички автоматици. Когато колата ти е над 250 к. с. тогава чакай ръчката да да ти изкара 300 000 км и да минеш с по-малко от 2 бона за подмяната на съединител и диск. За това никой не кара ръчка с мощна кола.11:25 12.03.2019
37 Герчек
Коментиран от #42
13:21 12.03.2019
38 Драйвър
13:49 12.03.2019
39 Кольо Дапа
16:23 12.03.2019
40 лекар
Коментиран от #44, #50
23:31 12.03.2019
41 факт
До коментар #34 от "Гост":
Качествено масло за CVT е около 20лв. за 1 л. , може да се намери и по-евтино , обикновенно трябват около 2л. за смяна . Смяната се прави на 30хил, защото при CVT заради триенето има повишена температура , въпреки ,че има радиатор за охлаждане на маслото . Има и смяна на филтър на 60хил. , който е относително скъп , но такъв има и при класическите автоматици .23:39 12.03.2019
42 Ботев
До коментар #37 от "Герчек":
Колега прав си за японските, с едно изключение на Хонда Сивик-I Shift, голяма брадва е, подобна на dsg на ВАГ. Иначе карам Приуси и Лексуси с CVT, никакъв проблем, единият Приус беше на 450000км бившо такси, купи го човек който тепърва ще го прави такси, сигурно още върви.08:23 13.03.2019
43 Ботев
До коментар #34 от "Гост":
Говориш пълни глупости, сигурен съм че никога не си карал CVT, карам Приуси от 2009г, редовно се гавря с BMW на светофарите, а с Лексуса просто няма сравнение дори за q7 X608:33 13.03.2019
44 незнайко
До коментар #40 от "лекар":
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЕ ВСИЧКИ ВМЕ ЛЕКАРИ ЗА ДА СИ ПОЗВОЛИМ СКЪП АВТОМОБИЛ !!!Коментиран от #45
10:18 13.03.2019
45 незнайко
До коментар #44 от "незнайко":
СМЕ !10:27 13.03.2019
46 От мен
11:45 13.03.2019
47 ФХИ
12:51 13.03.2019
48 Тъй
17:11 17.08.2019
49 FenBG
До коментар #8 от "гост":
Lancer на 150 000км със CVT автомат.Задължително трябвало на тези автомати да се сменя ремъка на кутията иначе заминавала. Дали е така и дали си заслужава покупката на такъв автомобил? Как мислиш? Тук в БГ дали сменят такъв ремък и колко ли струва? потърсих но не намерих. При повреда иначе струвала ,колкото автомобила? Хм :(13:13 04.07.2020
50 Гинеколог
До коментар #40 от "лекар":
Аз също от 2 години имам Еклипс Кросс и вече имам изминато 126 000 км със СВТ кутия. Единственият проблем е че смяната на маслото и там филтри и някакви си гарнитури ми излязоха около 2000лв на първата смяна на 80 000км. Сега си карам АСХ дизелчето че хем по малко разход, хем ръчка. Иначе Еклипс Кросса е пушка, бяга много, доста съм ги разревал със немските 3 и 4 цифрени марки из немските аутобани. Сега си направих чип тунинг на АСХ и махнах ДПФ а и стана бегачка. Тъй че хем съм доволен от кутията но не съм доволен от скъпата поддръжка на СВТ във оторизирания сервиз в БГ. Ще видим колко ще издържи, дано да издържи колкото АСХ която е на над 350 000 км.20:58 19.01.2021