Vehicle-to-grid зареждането, наричано също двупосочно зареждане, контролира кога електромобилът се зарежда и кога отдава енергия към електропреносната мрежа в зависимост от желанията на потребителите и натовареността на мрежата. Зареждането е оптимално, когато доставките на електроенергия надвишават търсенето, особено по време на пикове в производството на възобновяема енергия.
От друга страна електромобилите могат да връщат електроенергия в мрежата по време на усилено потребление като по този начин служат за средство за временно съхранение на енергия и се превръщат в ключови двигатели за развитието на възобновяемата енергия. По този начин електрическата мрежа оптимизира снабдяването с местна възобновяема енергия и намалява инфраструктурните разходи.
В същото време клиентите се радват на по-зелена, по-икономична консумация на електроенергия и са финансово възнаградени за обслужването на електрическата мрежа. Именно такава услуга в областта на електрическата мобилност стартира Groupe Renault. Технологията с променлив ток позволява поставянето на двупосочно зарядно устройство в превозните средства, което изисква лесна адаптация на съществуващите зарядни станции.
През 2019 г. в Европа ще бъдат представени първите петнадесет електромобила ZOE с двупосочно зареждане с цел развитие на технологията и полагане на основите за бъдещите стандарти. Първи тестове ще се проведат в Утрехт (Холандия) и на остров Порто Санто (в архипелага Мадейра, Португалия). В последствие ще бъдат представени проекти във Франция, Германия, Швейцария, Швеция и Дания.