Vehicle-to-grid зареждането, наричано също двупосочно зареждане, контролира кога електромобилът се зарежда и кога отдава енергия към електропреносната мрежа в зависимост от желанията на потребителите и натовареността на мрежата. Зареждането е оптимално, когато доставките на електроенергия надвишават търсенето, особено по време на пикове в производството на възобновяема енергия.
От друга страна електромобилите могат да връщат електроенергия в мрежата по време на усилено потребление като по този начин служат за средство за временно съхранение на енергия и се превръщат в ключови двигатели за развитието на възобновяемата енергия. По този начин електрическата мрежа оптимизира снабдяването с местна възобновяема енергия и намалява инфраструктурните разходи.
В същото време клиентите се радват на по-зелена, по-икономична консумация на електроенергия и са финансово възнаградени за обслужването на електрическата мрежа. Именно такава услуга в областта на електрическата мобилност стартира Groupe Renault. Технологията с променлив ток позволява поставянето на двупосочно зарядно устройство в превозните средства, което изисква лесна адаптация на съществуващите зарядни станции.
През 2019 г. в Европа ще бъдат представени първите петнадесет електромобила ZOE с двупосочно зареждане с цел развитие на технологията и полагане на основите за бъдещите стандарти. Първи тестове ще се проведат в Утрехт (Холандия) и на остров Порто Санто (в архипелага Мадейра, Португалия). В последствие ще бъдат представени проекти във Франция, Германия, Швейцария, Швеция и Дания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Истината
Коментиран от #2
14:54 26.03.2019
2 Антиелектрика
До коментар #1 от "Истината":
И идва ерата на батерийните капиталисти. Всичко щеше да е чудесно ако имаше пряка закономерност между ползването на автомобила и добивът на електроенергия. Да не говорим какво става с батерията с честите заряди и разряди.Коментиран от #11
15:30 26.03.2019
3 ртдск
16:12 26.03.2019
4 Здравомислещ
Всеки който наруши комфорта на монопола е обречен и заклеймен, като луд или шарлатанин.
В този смисъл нивото на настоящите батерии е като да търкате две пръчки за да получите огън.
17:14 26.03.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Язе
Коментиран от #7
20:30 26.03.2019
7 Далече си от истината
До коментар #6 от "Язе":
Обикновено бордовото зарядно е с мощност около 10киловата за големите батерии. За 8 часов работен ден, батерията може да се зареди или отдаде 80 квч. Ако пътя до работа и обратно е 50км за движение ще са необходими 8квч. на ден. Следователно, теоретично 90% от капацитета остава неизползван и свободен. На практика, от психологическа гледна точка, никой няма да остави повече от 50% на батерията си незаредена. Ако през цялата седмица има 10 часа, през които токът е с нулева или отрицателна цена, автомобилът автоматично ще зарежда през тези часове. Когато дойде петък в 17часа и всичките "умници" като вас, се сетят, че трябва да заредят 30 минути преди да тръгнат на 500 километров път, защото батерията им е останала на 10%, цената за киловатчас може да стигне и един лев за бързо зареждане. И ето най-лесните 80 лв, които всеки средноинтелигентен шофьор може да изкара за седмицата, като продаде тока през тези часове. Всички са доволни. И за баровците искащи бързо зареждане по всяко време има достатъчно ток и за прагматичните притежатели на електрички има добри печалби.Коментиран от #24
22:11 26.03.2019
8 Далече си от истината
До коментар #5 от "Електро":
Животът на батерията се измерва в брой цикли на заряд/разряд. Съвременните литиево-йонни батерии имат над 1000 цикъла живот преди капацитета им да падне под 90% от първоначалния. Това означава, че 100 киловатчасова батерия, ще има 80% от първоначалния си заряд след 800 хиляди километра пробег? Кой от вас е изминал такъв пробег с един автомобил? Ако спечелите по 20 лв от всеки цикъл заряд-разряд, това са 20 000 лв плюс 400 хиляди километра пробег с батерията. Батерията се очаква да струва около 15 000лв чисто нова след 3-4 годиниКоментиран от #9
22:28 26.03.2019
9 1232456
До коментар #8 от "Далече си от истината":
Иди го обясни това на Тесла, та да си пооправят гаранционните условия за батерията на Модел 3.Коментиран от #10
06:36 27.03.2019
10 Бъркаш гаранция с практика
До коментар #9 от "1232456":
Батериите на модел 3 са много по-добри от тези на модел S. Батериите на модел S запазват над 90% от капацитета си след изминаване на 300 000 км и имат потенциалът да запазят 80% от капацитета си на 800 хиляди километра. Всяко следващо поколение ще става все по-добро и все по-добро, следователно ще остават все по-голям брой цикли които да се използват за странични приложения на батерията. Когато ти кажат "телефон" с какво го асоциираш? Хайде припомни си какво значеше телефон за тебе само преди 20 години? Можеше ли да снимаш с него? Можеше ли да пращаш писма по телефона? Можеше ли да го ползваш за фенерче? А за GPS или навигация? Преди 20 години телефонът беше стационарна кутия с шайба, тежаща един килограм, вързана с кабел за стената, която си имаше адрес и не можеше да се мести където ти дойде на ума. Хайде помисли си, ако някой ти беше казал преди 20 години какво можеш да правиш с телефона днес, за какъв щеше да го помислиш? Само след 10 години, нито автомобилът, нито електромерът, нито сметката за ток ще е нещо дори близко до днешните ти представи за тези неща, да не говорим за понятието "производител на електричество".Коментиран от #12, #16
07:57 27.03.2019
11 Дрън-дрън
До коментар #2 от "Антиелектрика":
"Всичко щеше да е чудесно ако имаше пряка закономерност между ползването на автомобила и добивът на електроенергия."Всъщност точно това му е чудесното! Времето за зареждане няма пряка връзка с времето на използване на електромобила. Това да не ти е електрически влак или тролей, за да трябва да произведеш тока точно по време на движение? За разлика от тях, за електромобилите дори теоретично е невъзможно да се движат с произвежданата в момента енергия, защото по време на движение нямат връзка с мрежата. Отново мислиш с задните си части. Българският шофьор изминава средно около 30 км на ден предимно градско. Това означава че дори с най мощната Тесла със 700 коня, ще е необходимо да се зарежда веднъж на две седмици. По мои наблюдения, слънцето пече по-често.
08:10 27.03.2019
12 гост
До коментар #10 от "Бъркаш гаранция с практика":
Ти да не си минал 300х.км с твоята модел 3, за да твърдиш подобно нещо? И аз ги харесвам теслите, но не мога да кажа, защото едно е прогнозиран пробег и спад на капацитета, а съвсем друго е практически 1000 коли изминали над 300х.км всяка и да се види коя колко капацитет има. Модел 3 е все още рядкост по улиците на Европа, в САЩ има доволно много. Аз ще чакам модел У, първо обаче Тесла трябва да намерят България на картата, да я добавят на сайта си за заявки, да инсталират бързи зарядни у нас, да започнат сглобка на колите в Холандия, за да са на ниски цени и чак тогава, когато един модел У струва 40х.евро може да си дам заявката, а това ще е възможно поне след 5г. Така че ако не си решил да емигрираш в САЩ и да изкарваш доход над средното, за да си позволиш модел 3, няма как да твърдиш горното.Коментиран от #15
08:15 27.03.2019
13 Янко
Коментиран от #14
08:22 27.03.2019
14 10%
До коментар #13 от "Янко":
Ако всички автомобили минат на ток, производството на електричество в световен мащаб ще трябва да се увеличи с 10%. Това невъзможно ли ти се струва? Според мен това е цел за две-три години. От друга страна, 100% премахване на ДВГ е мисия невъзможна дори за 20 години. Това с производството на електроенергия не е никаква пречка. Проблем засега е производството на батерии и цената им, но дори с досегашният тренд, този проблем ще се реши след три-четири години.08:26 27.03.2019
15 Литиево-йонна батерия
До коментар #12 от "гост":
Литиево-йонна батерия си е литиево-йонна батерия, независимо къде я инсталираш. Тези 300 хиляди километра са изминати от стотици тесли и теорията се припокрива с практиката, дори теорията е доста по черногледа от практиката.08:28 27.03.2019
16 цсднмв
До коментар #10 от "Бъркаш гаранция с практика":
Я да видим сега - да вярвам на дървения философ, наречен Електрика, от някакъв си сайт в Интернет или на един от водещите производители на батерии? Философът разпъва локуми за някакви стотици хиляди километри и цикли, докато производителят (повтарям - ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ!) обещава запазване на 70% (повтарям - СЕДЕМДЕСЕТ ПРОЦЕНТА!) от капацитета на батерията за не повече 200 000 км или 8 години. Ти изобщо мислиш ли преди да дрънкаш тези небивалици или верно си на някаква извратена хранилка, както твърди Антиелектрика?Коментиран от #17, #18
10:04 27.03.2019
17 Антиелектрика
До коментар #16 от "цсднмв":
Мани го този платен трол. Сега ще видиш как ще изпише цяла тирада глупости. Хората тук му обясняват, че батерията ще се скапе, защото всеки ден ще прави поне по 2 цикъла и ще се скапе на 3-тата година, той пак плямпа за 800 000 км. За него само ИГНОР, но няма мъжеството да пише с един ник, за да го прескача човек и да не си губи времето с такова увредено същество!Коментиран от #19
10:41 27.03.2019
18 Бъркаш гаранция с практика
До коментар #16 от "цсднмв":
Колко хиляди километра и колко години гаранция дават на бензиновите автомобили? Какво се случва с тях, след като им изтече гаранцията? Ти за колко случая си чул, на някой електромобил да му свърши капацитета на батериите под 70%? Самият аз не съм чул за нито един такъв случай и ще ми е интересно да споделиш, ако има? Обикновено проблемите са с лоши връзки или проблем с електрониката. Същото онова проучване показва, че батерията на Nissan Leaf много по-бързо губи от капацитета си, заради много повечето цикли заряд-разряд, за изминаването на едно и също разстояние в сравнение с ТеслаКоментиран от #20
10:57 27.03.2019
19 Математиката е проста наука
До коментар #17 от "Антиелектрика":
"Хората тук му обясняват, че батерията ще се скапе, защото всеки ден ще прави поне по 2 цикъла и ще се скапе на 3-тата година, той пак плямпа за 800 000 км. "Математиката е проста наука но не е за прости хора.
Ще ми покажеш ли по какъв начин успя да получиш два цикъла на зареждане на батерията всеки ден? Това е математически невъзможно, освен ако не пътуваш всеки ден по хиляда километра зареждайки на бързи зарядни в продължение на три години. Дори тогава, математиката показва че ще изненадаш по 365 хиляди километра на година, което ако умножиш по три години, прави над милион километра. Това са абсолютно простите сметки, но освен с физиката, очевидно не си съгласен и с математиката и си измислил свои правила дори за нея. Ще е интересно да ги чуем с поредните ти бисери.
Коментиран от #21
11:08 27.03.2019
20 тнвпх
До коментар #18 от "Бъркаш гаранция с практика":
Какво ни питаш нас? Ходи питай Тесла защо им е толкова скапана гаранцията на батерията като нещата са толкова прости и ясни. Нали те са най- по- върховните на света. Те ако не знаят, кой ще знае? Електрика от форума на факти.бг ли? Или леля Сийка от 3-тия етаж? Или пък Ауди, дето уж правели обратен инженеринг на Модел 3? Ей, аман от Ютюб специалсти...13:31 27.03.2019
21 ижгх
До коментар #19 от "Математиката е проста наука":
А ти пък защо си си втълпил, че цикъл на зареждане означава зареждане от 0 до 100%? Според теб ако батерията ти е на 80% и я допълниш до 100% това е 1/5 от цикъл на зареждане, така ли? В света на счетоводството и меринджействането тази математика може и да е вярна, но в света на техниката не е.Коментиран от #22
13:33 27.03.2019
22 Ygvcgffjfgx ffhrffjdhfhsjgzndg
До коментар #21 от "ижгх":
Ти пък защо си си втълпил, че всяко зареждане или разреждане се брои за цикъл? По твоята логика, след 1000 светофара, животът на батерията трябва да свърши, защото хиляда пъти ще е използвана регенерацията, която е цикъл на зареждане, а след всяко спиране логично следва да потеглиш, което е цикъл на разряд. Не е чудно че с това мислене, смятате че на третата седмица батериите сдават багажа, защото са направили 1000 цикъла. Сигурно те е страх да си дозаредиш телефона за малко, а предпочиташ да изчакаш да падне напълно преди да го заредиш на 100%? Това е най-сигурния начин да съсипеш батерията. Ако производителят е дал 1000 цикъла на една батерия, то ако циклите са само 10% заряд/ разряд циклите вече стават над 10 000. Типичният дневен пробег изразходва около 10% от заряда на батерията, което означава 10 000 дни, равняващи се на 27 години, за да падне капацитетът на 90% от първоначалния. На практика деградацията от остаряване, ще е по-голяма. Напълно логично е да се използва потенциала на батерията по-прагматично, като се впрегнат излишните цикли в други дейности освен транспорт.Коментиран от #26
14:20 27.03.2019
23 Гост
това е за по развитите страни където бих могъл да сложа едни слънчеви панели през деня да продавам тока към мрежата, а вечер да ползвам от мрежата.
14:24 27.03.2019
24 Язе
До коментар #7 от "Далече си от истината":
Как звучи-"Ако през цялата седмица има 10 часа, през които токът е с нулева или отрицателна цена, автомобилът автоматично ще зарежда през тези часове".Къде ги тия цени ,даже и на минус.Значи тези които ще искат да продават ток ще зареждат когато е евтин,а тези които искат да си зареждат колите когато е скъп?Голяма логика,няма що.Защо да си зареждам колата на 2.00лв бензин а не чакам да скочи на 2,20-30лв.и тогава да сипя?Коментиран от #25
15:19 27.03.2019
25 Здравомислещ
До коментар #24 от "Язе":
Всеки здравомислещ човек, би си заредил ток когато е най-евтин, а не когато му трябва. Обаче вие всички сте тарикати, като ви чета мненията и искате да си заредите на бързото зарядно за петнадест минути, когато на Вас Ви е кеф. Тази система осигурява желанията и на двете страни плюс трета страна, изградила инфраструктурата, която осигурява трансфера и взима твърд комисион за всеки трансфериран киловатчас, независимо от посоката, цената на енергията и контрагента. Нали все отнякъде трябва да дойде енергията с достатъчна мощност за 250 kW зарядни. Нали се сещаш че четири 4000 такива зарядни се нуждаят от мощността на един от блоковете на АЕЦ Козлодуй, а такъв блок не може да се включва и изключва при нужда.Коментиран от #30
16:01 27.03.2019
26 fhgjkl
До коментар #22 от "Ygvcgffjfgx ffhrffjdhfhsjgzndg":
По твоята логика ако никога не зареждаш една батерия до 100% то тя няма да има нито един цикъл на зареждане, така ли? Демек ще е вечна?! Но иначе ние не разбираме, а ти си начетения по темата...Коментиран от #27
18:57 27.03.2019
27 Антиелектрика
До коментар #26 от "fhgjkl":
Няма как те разбере, увреждането е необратимо!Коментиран от #28
19:23 27.03.2019
28 Увреден необратимо
До коментар #27 от "Антиелектрика":
DoD говори ли ви нещо на дървените философи? Надали. Гугъл е на ваше разположение. Действайте, преди следващите бисери. Вече писах, че при DoD 10%, батерията има 10 000 цикъла живот. Сега остава да разшифровате какво значи това, да се ограмотите поне малко.Коментиран от #29
20:51 27.03.2019
29 змвн
До коментар #28 от "Увреден необратимо":
Пф, писал той и край това е истината и живота. Че чак и почва да вади "сложни" думички и съкращения, демек вижте ме колко съм начетен. Нищо, че въпросният термин не е нищо особено и сложно. Извинете, господин "аз чета спецификации в Интернет и затова съм много умен". Не знаехме, че вашата дума е закон и всичко, което вие знаете и кажете е абсолютната истина. Все пак всяка информация, прочетена в Интернет, няма как да не вярна, нали?Коментиран от #31
23:44 27.03.2019
30 Здравомислещ
До коментар #25 от "Здравомислещ":
Това не е мое твърдение!!! Изключителна простотия е да се прикриеш зад чуждо име.04:46 28.03.2019
31 Увреден необратимо
До коментар #29 от "змвн":
Всъщност Depth of discharge е основно понятие, което се знае от всеки с повърхностна обща култура за батериите. Очевидно е, че дори такава ви липсва и на "двамата", след като дори не знаете какво представлява един заряден цикъл и как той влияе на живота на батерията. Очевидно и моята обща култура е изостанала в тази сфера, защото след провокираната от "вас" проверка в Интернет, се оказа,че вече циклите не са 10 000 , а 15 000 и дори повече при 10%DoD и продължават да растат.07:38 28.03.2019