Регулярната проверка на ходовата част е добре да се прави на всеки 20 000 километра пробег. Важна част при нея е състоянието на амортисьорите. За да бъдат те изправни по-дълго време (защото съвсем не са толкова евтини) е необходимо да се спазват няколко основни правила.
Дупки
Нищо не поврежда амортисьорите повече от силен удар. Най-често такива удари се случват вследствие на попадане в дълбока дупка на пътя с по-висока скорост. Достатъчни са само няколко такива удара (а понякога само един) и амортисьорите окончателно излизат от строя.
Прах
Гумените "шапчици", които доста често се късат и водачите на МПС-та не обръщат особено внимание на това, са доста важни за безпроблемната работа на амортисьорите. Те предотвратяват влизането във вътрешността на амортисьора на прах, кал и други подобни частици, които също са пагубни за амортисьорите.
Претоварване
Прекомерното претоварване на амортисьорите зависи и от качеството на пътната настилка, и от теглото на автомобила. Ако често претоварвате колата и я карате по лоши пътища, то трябва да знаете, че животът на амортисьорите ще се скъси значително.
Жега
Екстремните температури през зимата и лятото се отразяват зле на окачването на колата. Що се отнася до амортисьорите те са особено чувствителни на горещини. За да увеличите ресурсът им, през лятото, когато е най-горещо, не бива да ги претоварвате. В противен случай често протичат.