Когато паркирате или просто маневрирате с ниска скорост често ентусиазирано въртите кормилото и всеки шофьор поне веднъж е "удрял" волана в края на оборотния му цикъл. Знаете ли обаче как това се отразява на механизма?
Отговорът е, че при автомобилите с електрически усилител това не е проблем, но за по-масовите у нас - тези с хидравлика, този прийом е вреден. Ключовият елемент на сервото е хидравличен цилиндър, свързан с тръби с помпа и резервоар. За да може водачът да завърти волана почти без усилия, в системата се създава налягане. В крайни положения на волана налягането върху буталото достига 100 атмосфери. В крайно положение, когато кормилото не може да се завърти повече и водача го задържи могат да се случат неприятности.
Принципно, системата е оборудвана с така наречения байпасен клапан, който е необходим за защита от повишено, прекомерно налягане на течността в системата. Неизправността на този клапан често причинява сериозни повреди. Но дори и при изправна защитна система, налягането в системата в крайни положения е изключително високо и може да доведе до повреда в сервото, особено ако е по-старо. Така, че съветът на специалистите е да избягвате "навиването" на волана в крайнодясно или крайно ляво положение.