Когато паркирате или просто маневрирате с ниска скорост често ентусиазирано въртите кормилото и всеки шофьор поне веднъж е "удрял" волана в края на оборотния му цикъл. Знаете ли обаче как това се отразява на механизма?
Отговорът е, че при автомобилите с електрически усилител това не е проблем, но за по-масовите у нас - тези с хидравлика, този прийом е вреден. Ключовият елемент на сервото е хидравличен цилиндър, свързан с тръби с помпа и резервоар. За да може водачът да завърти волана почти без усилия, в системата се създава налягане. В крайни положения на волана налягането върху буталото достига 100 атмосфери. В крайно положение, когато кормилото не може да се завърти повече и водача го задържи могат да се случат неприятности.
Принципно, системата е оборудвана с така наречения байпасен клапан, който е необходим за защита от повишено, прекомерно налягане на течността в системата. Неизправността на този клапан често причинява сериозни повреди. Но дори и при изправна защитна система, налягането в системата в крайни положения е изключително високо и може да доведе до повреда в сервото, особено ако е по-старо. Така, че съветът на специалистите е да избягвате "навиването" на волана в крайнодясно или крайно ляво положение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
16:30 30.07.2019
2 Караиванов
Коментиран от #5
16:31 30.07.2019
3 onq s konq
Коментиран от #4, #9, #18
16:41 30.07.2019
4 Хуестия
До коментар #3 от "onq s konq":
На беенвето ли е :D16:56 30.07.2019
5 Не живеем в имения
До коментар #2 от "Караиванов":
Никога до упор, и ще паркираш ама друг път.16:57 30.07.2019
6 Гостилничаря
17:00 30.07.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Алфа Ромео
До коментар #3 от "onq s konq":
Аз карам така една Астра трета година но трябва здрава ръка при паркиране и маневри с ниска скорост, но нещо което го няма не може да се развали, в случая хидравликата. Това е тъпо всеки път да се съобразяваш да не навиваш волана до край.18:03 30.07.2019
10 Random
19:57 30.07.2019
11 незнайко
21:58 30.07.2019
12 КОС
22:16 30.07.2019
13 vasik atanasova
то иначе не е маневрена колата и ще правим по 10 маневри
02:22 31.07.2019
14 Разбирача
07:49 31.07.2019
15 Разбирача
Коментиран от #20
08:21 31.07.2019
16 Нов
10:43 31.07.2019
17 волен сидеров
13:27 31.07.2019
18 Другия с магарето
До коментар #3 от "onq s konq":
Гръмнало е мудото на коня, няма му нищо , дедо божи е създал коня с две мъде, продължавай си караш каруцата16:04 31.07.2019
19 Пеуник
21:37 31.07.2019
20 Алфа Ромео
До коментар #15 от "Разбирача":
Ами не, скапват се доволно често като се има предвид възраста на авто-парка в БГ, и помпи и рейки протичат, това са доста скъпи части особенно рейката ако ги купуваш нови.Коментиран от #22, #28
22:04 31.07.2019
21 Motion
До коментар #7 от "До автора":
Тя че статията не е коректна, не е, но в интерес на истината се нарича точно бутало, в случая с двустранен прът, което се движи в цилиндрова тръба. Образува хидравличен силов цилиндър, налягането за който се подава от помпата (много често пластинкова). Колкото до електрическите усилватели - там си е обикновена зъбна рейка с наклонени зъби, плюс спомагателен двигател с червячна и планетна или зъбно-ремъчна предавка върху кормилния вал.23:17 31.07.2019
22 Motion
До коментар #20 от "Алфа Ромео":
Не разбра съвсем. Никой не казваше, че рейката е вечен елемент. А че е един от най-дълготрайните и издръжливи компоненти в сравнение с тези по двигателя например.Коментиран от #23
05:20 01.08.2019
23 Алфа Ромео
До коментар #22 от "Motion":
Възможно е но съм срещал и чувал за доста на брой стари коли с повредена хидравлика които се движат все още.Коментиран от #24
13:41 01.08.2019
24 Motion
До коментар #23 от "Алфа Ромео":
Естествено, за това време са минали ремонти по двигателя, сменен е съединител, шарнири, тампони, биалетки и т.н. Но в действителност колегата казва истината - рейките се проектират като надежден и дълготраен елемент, защото от тях пряко зависят човешки животи. Друг е въпроса, че има хора които купуват винаги най-евтиното, дават да им ти монтират хора там, където ще им вземат най-малко, и карат докато колата върви, без да им пука за шумове, течове и други симптоми...15:05 01.08.2019
25 наблюдаващотдалеч
02:19 02.08.2019
26 Сектант
09:19 02.08.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гошо Китай
До коментар #20 от "Алфа Ромео":
Да бе лъжа.8 рейки от eBay.de kупих за ТОЧНО за 140 лв ,а в мошеническото БГ ми продаваха една за 150 лв за БМВ и двойно повече за ремонта.Само селските монтьори взимат по евтино и правят напълно скапан ремонт.Така си живеете щастливо и безгрижно както преди един век .12:11 08.08.2019