24 Юли, 2019 14:08, обновена 24 Юли, 2019 14:47 66 480 35

Основни грешки при шофиране на дъжд

  • дъжд-
  • шофиране-
  • съвети
Основни грешки при шофиране на дъжд - 1
Снимки: Shutterstock

Всеки знае, че да караш по време на дъжд не е толкова безопасно, но въпреки това мнозина от водачите на моторни превозни средства правят грешки, които в много случаи биха били опасни за здравето и живота, както на водача и пасажерите, така и на другите участници в движението. Сега ще ви припомним някои от тях.

Не икономисвайте от климатик

Основни грешки при шофиране на дъжд

Когато навън е топло, а в същото време вали дъжд, много често стъклата на колата се изпотяват почти мигновено. Когато не са адски жеги, много водачи не пускат климатичната инсталация в колата, но при дъжд тя трябва да бъде включена. Сухият въздух от нея много по-бързо ще отпоти стъклата ви и така ще подобри видимостта ви.

Не карайте бързо

Основни грешки при шофиране на дъжд

Дори и да сте с чисто нови летни гуми, мократа пътна настилка значително намалява сцеплението на колелата с пътя. Ако намалите скоростта по време на дъжд ще избегнете т.нар. активно спиране, което в много случаи не се получава на мокро, така, както очаквате.

Намалете при преминаване през локви

Основни грешки при шофиране на дъжд

Да джапаш в локвите може да е забавно, но да преминеш през тях с по-висока скорост е опасно. Често се получава т.нар. аквапланинг, а той превръща шофьора в зрител. Аквапланингът е реална заплаха през късното лято и в есенно време. Когато протекторът на гумата не може да изтласка цялата вода, която се намира между гумата и пътя, се губи „взаимодействието“ между двете и съответно сцеплението изчезва.

При по-бърза езда, водата от локвите по пътя попада активно в спирачните механизми и те могат да престанат да действат за кратко, но този кратък период може да е фатален

Бързото преминаване през локви може да доведе и до хидроудар. Когато водачът премине през локва има опасност водата, която се вдига нагоре да попадне в автомобили с по-ниско разположен въздушен филтър, а оттам тя отива директно в цилиндъра. Буталото, което в този момент, по команда от педала на газта, се движи със скорост от 6 000 об/мин се сблъсква с водата, която както знаем, не се свива.

Внимавайте с пешеходците

Основни грешки при шофиране на дъжд

При дъжд повечето пешеходци използват чадъри и различни дъждобрани с качулки, които значително намаляват тяхната видимост. Освен това, в повечето случаи пешеходците бързат, за да стигнат до сухо място и не съобразяват добре обстановката на пътя. Вие, водачите, трябва да сте по-внимателни.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 100 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 308

    14 40 Отговор
    Еййй сложили са ми колата на профилна мега якото!

    Коментиран от #2, #23

  • 2 Факти

    39 9 Отговор

    До коментар #1 от "308":

    Ти колко си прост троле???

    Коментиран от #4

  • 3 Коректор

    33 11 Отговор
    А бе, с две думи - основната грешка е дъжда и това си е....
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 xyz

    43 2 Отговор
    Третирайте си стъклата и огледалата с препарат , има няколко модела, тип "невидима чистачка", никакъв разход, а много подобрява видимостта. Поддържайте фаровете и стоповете чисти, доколкото е възможно.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Лора, внимавай...!!!!

    22 6 Отговор
    Почти никой шофьор, не ги спазва тези работи...! "Била съм поливана цялата с мръсната вода...!

    Коментиран от #28

  • 8 gg1989

    89 3 Отговор
    Аквапланинга е основния бич, ако си неопитен шофьор, особено като се седим за Емилия и любовника и, където момчето се затри с МЛ350 точно в локви с 90-110, тъй като не удържа колата.

    Не трябва да се имаш за безсмъртен. Карам Субару, което си е AWD (Постоянно зацепено 4х4, 60/40 към преден и заден мост), чисто нови гуми Continental Premium, които се водят топа на топа за вода и колата пак поднася при преминаване през яка локва с превишена скорост.

    Ако си надецениш колата и възможностите и Господ не може да те спаси!!!
  • 9 Dimo

    54 5 Отговор
    Дано влезе нещо в главата на джигитите от тази статия
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 1111

    36 0 Отговор
    И при аквапланинг не натискаите спирачките !!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #19

  • 12 Фен на БМВ

    26 8 Отговор
    "отпоти", "джапаш"....все непознати думи в Българския език...
  • 13 Гост

    15 7 Отговор
    няма ли да сложите някое блъснато БМВ за снимка, че скоро не сте го правили :D
  • 14 Напушляк

    32 6 Отговор
    Как ги реши само тея 6000 оборота не разбрах. Кой по дяволите си кара колата на такива обороти. Моята примерно повече от 4000 и да искаш не може просто е нискооборотен дизел. Явно е пистаркаджийска статия

    Коментиран от #15

  • 15 Рьоне Артоа

    29 1 Отговор

    До коментар #14 от "Напушляк":

    За бензиновите 6000 об. не е проблем, особено ако колата е служебна. Личната кола и аз не вярвам някой да я кара на 6000 об.

    Коментиран от #27

  • 16 onq s konq

    26 33 Отговор
    Точно в проливен дъжд трябва да се кара по-бързо от обикновеното,за да може колата да се измие идеално ОТДОЛУ,както и ПОДКАЛНИЦИТЕ .Но...,това е за хора които си обичат колите.

    Коментиран от #17

  • 17 Ай стига бе

    23 2 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Ти така ли караш коня?

    Коментиран от #32

  • 18 bmw

    11 12 Отговор
    На дъжда си е голям кеф да си пързаляш бмв-то .Задължително се изключва ESP по време на дъжд много е важно.
  • 19 purko

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "1111":

    Вярно, натискаш съединител
  • 20 Sds

    25 2 Отговор
    Само през късно лято и ранна есен може да се получи аквапланинг хахах
    Ще ме уморят тея

    Коментиран от #22

  • 21 гощо

    31 1 Отговор
    Всеки нормален човек би върнал газта при дъжд! Практиката друго показва! Дори и да завали джигита си е джигит,той е голям мъж и дава яко газ! Джигита е като кифлата при жените,няма значение възрастта,той толкоз му е умственият капацитет! Така преди 2 години един голям състезател ни задмина всички защото е голям мъж и сле минута го видях завъртял се и забил с в калта! Поздравих го с размахан среден пръст и продължих!
  • 22 Ицо

    5 15 Отговор

    До коментар #20 от "Sds":

    Ми тогава са дъждовете бе калъф
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Глупчо

    13 0 Отговор
    Гледам и не вярвам на ушите си:
    Публикувано във факти.бг: Буталото, което в този момент, по команда от педала на газта, се движи със скорост от 6 000 об/мин се сблъсква с водата, която както знаем, не се свива. ....

    е от тая дивотия, започвам да се чудя как Буталото се движи на обороти, като то се движи само нагоре надолу и оборотите са за коляновия вал... както и шеметната цифра от 6хил оборота това да не е Гюро вандала да си е заварил педала на газта максимално натиснат до долу...друг е въпросът, че от воден удар са застрашени основно дизелите, където такива обороти липсват
  • 25 vasik atanasova

    4 14 Отговор
    сега аз да ви кажа
    когато вали дъжд няма никакъв проблем със сцеплението на гумите и пътя
    проблемът става когато дъжда спре да вали а пътя си е мокър
  • 26 бай брадър

    16 1 Отговор
    намалете ПРЕДИ локвите, в самите локви просто дръжте волана здраво и никакви педали не пипайте..
  • 27 Gtd

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Рьоне Артоа":

    Аз пък редовно си развъртах моята на 7000 на първа и втора и тук-там до 8000. Зависи какъв е двигателя и в какво състояние и все пак за такива обороти трябва да си я прежалил :P
  • 28 САП

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Лора, внимавай...!!!!":

    За да те полеят с мръсна вода от локва е нужна скорост над 20 километра в час , която не е никак висока. Много вероятно е опиташ ли се да паднеш под нея да предизвикаш катастрофа. Така, че внимавай и къде заставаш.
  • 29 Шаран БГ

    11 0 Отговор
    У социализЪма пътувах из братските страни. Тогава ме удиви точно това, че по време на дъжд и след това вода по платното на пътя нямаше. И в Унгария, и в Чехословакия, и в Германия !! В Северочехския край на "десетостепенен" път свързващ Прага-Пилзен с Прага-Карлови вари също не видях една локва. Не съм ходил в Хърватия. Казват,че направили нова магистрала покрай Адриатическо и точно словак ми разказва, че бил удивен от настилката: "Вярно, едра е, шумна е - но къде отива водата по време на дъжд /и то силен дъжд/ не можах да проумея. Локви въобще няма!!!" Това, словак да се удиви от състоянието на път !? Така или иначе статията е полезна в съвета за по- бавна скорост,коментатор казва и с право - "дръжте волана здраво при наличието на локви". А че"дъжд вали по всяко време на годината", че " бутало обороти няма", че огромни локви има по много от улиците и пътища ни.... е по-вече от ясно.Заливали са ме с кална вода като вървя близо до локва. И аз неволно съм го правил на пешеходци.... Какво да се прави, като няма кой, с ум и разум улици и пътища да прави !?Завали ли силно, да заплющи - спирам на първата отбивка силно в дясно , у тревата дори, яко вдигам джамовете, заключвам отвътре каруцата, спускам седалката назад и "сън в летен ден", ако е ден......
  • 30 Жоро Тунджата

    6 4 Отговор
    Значи при дъжд в повечето хора се задейства инстинктът наследен от древните примати.Неволен страх,потиснатост,нервност и оттам увеличаване на скоростта и най-лошото - резки маневри и движения. Това е, който е слязъл скоро от клона така се получава...
  • 31 Асан

    1 3 Отговор
    Докат се катастрофирвам ще се наакам!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Ганьо

    2 0 Отговор
    От кърпеното по улиците се образуват наааай-хубавите локви. Дълбочки, кални, сууупер са. Честита баня!
  • 34 Дядо Йоцо

    2 0 Отговор
    От статията могат да се извлекат и някои полезни неща ,но те са за хора със поне средна интелигенция , макар че има много глупости. Колкото до ,,джигитите",те са си на сто процента тъпанари кото се правят на велики и разбират че не са ,,безсмъртни", когато влезнат ,,принудително " във Пирогов.Голямата дупка по пътя пълна със кална вода ,,кефи" много малоумници зад волана особено когато те ,,олеят" от главата до петите , е след това може да им излезне ,,солено" във сервиза , но важното е че им е било готино. Нека списвача да знае , че живота е най-големият и ще ги научи как трябва да се кара.
  • 35 Ми тва е

    1 0 Отговор
    Наша магистрала Тракия изби много хора с локвите си и ремонтите си.Последният случай е младият баща от смолянско.В България строителите на пътища съвест нямат.