Airbus, една от най-големите авиостроителни компании, демонстрира умен пасажерски отсек, който се нарича Connected Experience. Разработчиците са уверени, че благодарение на тези нови технологии, полетите ще станат доста по-комфортни за пасажерите.
Проектът Connected Experience ще опрости значително работата на персонала, защото в салона ще има множество датчици, които ще сканират и анализират всички елементи в салона, от седалките до осветлението.
Тази информация ще постъпва в iPad, информацията от който ще е на разположение на екипажа на самолета, като по този начин те ще могат много по-бързо да преценяват ситуацията в хода на полета.
Още от новостите, предвидени в умния салон са цял ред интерактивни средства за свръзка, които са предназначени за удобство на пътниците. През мобилните телефони пасажерите ще могат да запазват място за куфара си, да поръчват напитки и храна, а от вградени в облегалката на стола пред пътника жакове, всеки ще може да се свърже с мини екосистемата в салона.