Хайде на домейните. Съвсем скоро ще може да влизате в сайтове, които завършват на ".pizza,", ".space", ".help" или ".auto". Това не са проявления на фантазията, а съвсем реални предложения за разширяване на възможностите за избор на домейн, пише „Фокс нюз“.
Всяко предложение, а те са около 2000, струва около 185 000 долара. Те се даваха по интернет, като трябваше да бъдат защитени с отговарянето на 50 въпроса. Идеите са тях са както свързани с различни видове хоби, спорт или музика, така и с отделни етнически общности, културни традиции.
Естествено, сред новаторите са и големи компании като Apple, Sony и American Express, които търсят начин още повече да промотират търговската си марка. Именно от Европа и Северна Америка идват болшинството идеи.
В момента съществуват около 300 домейна. Новите попълнения в списъка може да предизвикат истинска интернет – революция. Така вместо в "YouTube.com/comedy” може да влизате в "comedy.YouTube" или в "drink.coke". Видео порталът също е сред желаещите. Както и Yahoo, Webcam и стотици други. Само за домейна ".movie" предложенията са 8, а за ".book" са 9.
При одобрение на домейна, авторите му всяка година получават такса от по 25 000 долара.
Днес регулаторът ICANN представи списъка с т.нар. домейни от първо ниво в Лондон.