Автопроизводителите предлагат седалки с подгряване и вентилация отдавна, като двете функции работят на добре познати принципи. Затоплянето става чрез верига от резистори, които се нагряват при преминаването на електричество. Тази система е пределно проста и затова опцията се среща дори при бюджетни модели.
Вентилираните седалки са по-скоро запазена територия на автомобилите от висок клас. За ефективно охлаждане са необходими перфорирана тапицерия и вентилатори, които да изтеглят топлината.
Както обикновено обаче в Tesla са намерили собствено решение, съобщава Car and Driver. Компанията на Илон Мъск патентова нова технология за подгряване и охлаждане на автомобилни седалки с течност, която циркулира в затворен кръг от тръби/маркучи непосредствено под тапицерията с помощта на помпи.
Патентът описва не само устройството на системата, а и метод за предотвратяване на течове. Работната течност в инсталацията най-вероятно ще бъде гел на водна основа със специални термични свойства.
От Tesla не споменават никакви срокове за евентуалната поява на новия тип седалки с подгряване и охлаждане в електромобилите им. Ако се съди по скоростта, с която Илон Мъск обича да осъществява проектите си обаче, новата система може да се очаква съвсем скоро.