Навън е все още топло, но предстои захлаждане, а с това водачите на моторни превозни средства се сблъскват с определени трудности. Първо идва смяната на гуми, след което започват въпросите, свързани със зимната експлоатация на колата. Един такъв е: работоспособен ли е климатикът през зимата?
Мълвата гласи, че климатичните инсталации на автомобила са необходими, както през лятото, така и през зимата. Климатикът изсушава въздуха, бори се с изпотяването на стъклата и не е добре да бездейства цяла зима. Не всичко обаче е толкова просто.
Оказва се, че съществува пределна температура, при която може да се включи компресора. Автомобилните производители не афишират този факт и твърдят, че климатичните инсталации са всесезонни. Всяка марка обаче е заложила различни параметри на своите климатици.
Ще дадем няколко примера. При BMW например, минималната температура, при която компресора на климатика може да функционира, е 1°C. Стане ли навън 0°C и компресорите на климатиците на новите BMW-тата не могат да бъдат включени.
Що се отнася до автомобилите с марки Porsche, Skoda или Kia, то тяхната граница е дори по-голяма - при 2°C. Климатичният компресор на китайските коли Haval обаче работи до минус 5°C. В автомобилите с марка Renault компресорът спира да функционира при плюс 4°C.
Няма автомобил, който да показва на таблото чрез индикация кога функционира компресора на климатика. Това може да се усети от по-опитните водачи на автомобили, но знайте, че дори и индикациите на таблото да показват, че климатикът е включен, това невинаги е свързано с работата на компресора.