Навън е все още топло, но предстои захлаждане, а с това водачите на моторни превозни средства се сблъскват с определени трудности. Първо идва смяната на гуми, след което започват въпросите, свързани със зимната експлоатация на колата. Един такъв е: работоспособен ли е климатикът през зимата?
Мълвата гласи, че климатичните инсталации на автомобила са необходими, както през лятото, така и през зимата. Климатикът изсушава въздуха, бори се с изпотяването на стъклата и не е добре да бездейства цяла зима. Не всичко обаче е толкова просто.
Оказва се, че съществува пределна температура, при която може да се включи компресора. Автомобилните производители не афишират този факт и твърдят, че климатичните инсталации са всесезонни. Всяка марка обаче е заложила различни параметри на своите климатици.
Ще дадем няколко примера. При BMW например, минималната температура, при която компресора на климатика може да функционира, е 1°C. Стане ли навън 0°C и компресорите на климатиците на новите BMW-тата не могат да бъдат включени.
Що се отнася до автомобилите с марки Porsche, Skoda или Kia, то тяхната граница е дори по-голяма - при 2°C. Климатичният компресор на китайските коли Haval обаче работи до минус 5°C. В автомобилите с марка Renault компресорът спира да функционира при плюс 4°C.
Няма автомобил, който да показва на таблото чрез индикация кога функционира компресора на климатика. Това може да се усети от по-опитните водачи на автомобили, но знайте, че дори и индикациите на таблото да показват, че климатикът е включен, това невинаги е свързано с работата на компресора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голяма новина
Коментиран от #11, #15, #34
11:03 14.10.2019
2 сектант
Коментиран от #5, #7
11:03 14.10.2019
3 smeh
Коментиран от #6, #22, #31
11:04 14.10.2019
4 коко
Че някои казват че като не се пуска дълго време изпуска фреона
11:05 14.10.2019
5 Duster
До коментар #2 от "сектант":
Че той Дъстъра има ли изобщо климатик?!Коментиран от #21
11:07 14.10.2019
6 Гост
До коментар #3 от "smeh":
Защото ти се включва вентилатора в купето и създава движение на въздушният поток, който пък отсвоят страна издухва влагата по стъклото.Коментиран от #9
11:16 14.10.2019
7 САП
До коментар #2 от "сектант":
При -40 градуса по Целзий това да не ти е фризер за дълбоко замразяване.Всъщност сигурно работи и ти е замразил дълбоко няколкото мозъчни клетки които имаш. Та затова пишеш небивалици тук.
11:19 14.10.2019
8 заз турбодизел комби 4х4
11:22 14.10.2019
9 русенец
До коментар #6 от "Гост":
Защо ако включиш САМО вентилатора нещо не можеш да издухаш влагата, а се налага да включиш и климатика? Идва зима, експериментирай! Написаното в статията си е пълна лъжа! Компресорът се включва при всякакви температури на околната среда, ограничението му за минимална температура е от маслото в него. Съвременните синтетични масла позволяват и при много ниски температури да запазват течна форма и смазващи си свойства. Просто при по-ниски температури на околната среда КПД-то на топлинната помпа, сиреч компресора пада.Коментиран от #13, #83, #97
11:29 14.10.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Не е така
До коментар #1 от "Голяма новина":
Климатика се използва, за изсушаване на стъклата, така че при 5-6 градуса даже е много необходим. Климатика като работи, не означава че духа само студен въздух,можеш да си пуснеш топъл но въздуха минава през климатика и се изсушава и от там се топли на колкото искаш. Това както пишат, за температурите които се изключва е вярно. Лесно се разбира по оборотите на колата. При загрял двигател, с изключен компресор оборотите са около 600, при включен са 900.Коментиран от #54
12:25 14.10.2019
12 Борисов
Сигурен съм,че работи,защото при включване на А/С-то се усеща лек спад в мощността на автомобила.
Коментиран от #14
12:28 14.10.2019
13 Глупости
До коментар #9 от "русенец":
Компресора на ДВГ колите, не загряват, топлината си идва от ДВГ не от компресора. Също може да идва и от реотани,но не от компресора. Тази технология се използва при ел. колите,там компресора може да загрява.Коментиран от #79
12:29 14.10.2019
14 Не е възможно
До коментар #12 от "Борисов":
Виж на оборотите на празен ход, не е възможно да работи. При - 18 въздуха навън е сух, компресор не ти трябва.Коментиран от #16
12:31 14.10.2019
15 Требва ми ина ракиика
До коментар #1 от "Голяма новина":
И потеглям😂12:40 14.10.2019
16 Борисов
До коментар #14 от "Не е възможно":
Безпорно навън въздуха е сух, но ти давампример предишния ден си влизал в колата с мокри/снежни крака, логично купето е било топло и на другата сутрин при -10 да кажем всичката влага в купето е замръзна по прозорците.Паля двигателя и включвам парното,въздуха в купето се загрява и става влажен,точно тук идва ролята на компресора да изсуши доста бързо въздуха в колата,за да не разчиташ само на парното,да ти отпоти прозорците.
Даже при минусови температури при включване на А/С бутона,автоматично се включва и преоритетно обдухване на предния прозорец.
Коментиран от #18
12:49 14.10.2019
17 Коментара
12:52 14.10.2019
18 Не е възможно
До коментар #16 от "Борисов":
При минусови температури колата дърпа въздуха от вън, който е сух така си изсушава в колата. Гледай оборотите на колата.13:01 14.10.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Алфа Вълкът
Коментиран от #51
13:45 14.10.2019
21 Баш Майстора
До коментар #5 от "Duster":
Има!-Прозоречен!14:06 14.10.2019
22 Гад
До коментар #3 от "smeh":
На -10 няма конденз а лед. И нямашнужда от климатик а от парно да го разкара.14:13 14.10.2019
23 Ай стига бе
Коментиран от #24, #25, #27
14:29 14.10.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Антиелектрика
До коментар #23 от "Ай стига бе":
Аз живея в Норвегия и карам Тесла. Не ми трябва през зимата климатик защото и без това не смея да карам колата. Батерията пада на 50 процента още щом изкарам колата от гаража. Включа ли печката - пада на 20 процента и аз се връщам щото ще замръзна и трябва да ме вадят от Теслата с горелка.15:19 14.10.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Риба шаран
17:48 14.10.2019
29 висок
17:48 14.10.2019
30 Токо
17:50 14.10.2019
31 Голф
До коментар #3 от "smeh":
При мен на голфа съм забелязал че като пусна климатика и почва са мирише на филтъра на купето който е стар и мирише на мухъл. Може би това премахва влагата. Когато пусна да духа без климатик и не минава през този филтър.18:14 14.10.2019
32 До голфа
Коментиран от #101
18:36 14.10.2019
33 Алфа Ромео
19:10 14.10.2019
34 бундес
До коментар #1 от "Голяма новина":
Ми той зимата се ползва в режим на отепление,не на охлаждане,напр да изчисти изпотяването на стъклата...20:03 14.10.2019
35 Токо
20:03 14.10.2019
36 Мозък
20:03 14.10.2019
37 699
20:06 14.10.2019
38 Мартин
Коментиран от #39
20:28 14.10.2019
39 Нищо не разбрах
До коментар #38 от "Мартин":
Какво общо има ДВГ с компресор, климатик и турбо. Стана като супа, всичко намешено. Глупости си написал, момче.Коментиран от #41
20:33 14.10.2019
40 Мартин
Коментиран от #43
20:34 14.10.2019
41 Мартин
До коментар #39 от "Нищо не разбрах":
Браточка, в Дачията ги няма тия работи, ама се запознай с двигателите на Мерцедес които са с компресор/чарджър - очевидно не си се сблъсквал с такъв, нито си поддържал такъв.Коментиран от #42, #45
20:36 14.10.2019
42 Нищо не разбрах
До коментар #41 от "Мартин":
Браточка и какво общо има компресора на ДВГ,с компресора на климатика,браточка? Или това че са окачени на една и съща кола!20:51 14.10.2019
43 Нищо не разбрах
До коментар #40 от "Мартин":
Температурата на околната среда определя дали компресора на КЛИМАТИКА,ще е включен или не! Не температура на компресора.Данните се взимат от датчика който измерва температурата на околната среда.20:54 14.10.2019
44 mhm
21:01 14.10.2019
45 Нищо не разбрах
До коментар #41 от "Мартин":
Чарджъра при Мерцедес, е едно електрическо турбо.Турбо което се задвижва с ел.двигател,а не от изгорелите газове,както при нормалното турбо.А компресора на климатика,а за охлаждане на въздуха от купето,няма връзка с масла и тръбички от двигателя.Върти се с ремъка от коляновия вал.Предполагам,че ти стана малко ясно,да не пишеш глупости.21:06 14.10.2019
46 компресора се изключва
Коментиран от #59
21:25 14.10.2019
47 ivan
Коментиран от #48
21:40 14.10.2019
48 Коментар
До коментар #47 от "ivan":
Да така е, това е вярно. Но температурата трябва да е поне 3-4 градуса за да се включи. Но е важно да се включва, иначе се разсъхват уплътненията и се получават течове на фреона.21:46 14.10.2019
49 dds
Коментиран от #50, #56
21:51 14.10.2019
50 Коментар
До коментар #49 от "dds":
Да при климатроника, се изключва под 2 градуса или както е зададено от производителя. Така е, не е нужно да се изключва целогодишно.21:55 14.10.2019
51 Начетен
До коментар #20 от "Алфа Вълкът":
За теслата незнам, ама на простото приусче климатика има четирипътен клапан и може да се обръща да топли - както на домашните климатици. Т.е. не е просто нагревател, а има "КОП"...22:02 14.10.2019
52 Йозеф
Коментиран от #53
22:14 14.10.2019
53 Не е вярно
До коментар #52 от "Йозеф":
Глупости. Прочети принципа на работа на климатика преди да пишеш. Но си прав, че е важно да се проветри купето преди да се остави колата, така влиза сух въздух в купето и няма да се образува конденс по стъклата от вътре и да замръзне от вътре.22:23 14.10.2019
54 За пръв път чувам за автомобил
До коментар #11 от "Не е така":
За пръв🤔път чувам за автомобил, който да рботи на 600 оборота!?! Не, чесъм капацитет де!😋Коментиран от #65
23:16 14.10.2019
55 Баси
23:21 14.10.2019
56 Пръ
До коментар #49 от "dds":
Именно, аз климатроника никога не съм го изключвал...23:25 14.10.2019
57 Абе кюспета
23:27 14.10.2019
58 незнайко
23:27 14.10.2019
59 Г.за ти е сух
До коментар #46 от "компресора се изключва":
Нали като издишаш два пъти вкарваш самия ти влага. На климатика му дреме за влагата. По тая логика лятото на морето няма нито един климатик да работи. Аман от ...Коментиран от #61
23:29 14.10.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Много си прост
До коментар #59 от "Г.за ти е сух":
Какво море,какво лято? Става въпрос за зимно време и минусови температури. Ти на коя ракия си след мача? Прочети темата и коментарите, ако не разбираш си вземи преводач.23:36 14.10.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Гюро карагюров
05:18 15.10.2019
64 Антиелектрика
06:18 15.10.2019
65 гост
До коментар #54 от "За пръв път чувам за автомобил":
Шматка - всеки един 6 цилиндров двигател работи на 600 оборота - земи са образовай !06:22 15.10.2019
66 Областен координатор на ГЕРБ
07:20 15.10.2019
67 майстора
08:04 15.10.2019
68 Jrj
08:23 15.10.2019
69 Каптюр
Коментиран от #94
08:44 15.10.2019
70 айтозлия
Коментиран от #76
09:21 15.10.2019
71 АВТОКЛИМАТИК.BG
Коментиран от #73
10:13 15.10.2019
72 nnn
10:38 15.10.2019
73 Язе
До коментар #71 от "АВТОКЛИМАТИК.BG":
Пълни глупости.Какви загуби зимно време?Някой ти взима парите ей така.11:46 15.10.2019
74 Бай хой
11:59 15.10.2019
75 пфф
Коментиран от #77
13:09 15.10.2019
76 Човека с опелите
До коментар #70 от "айтозлия":
Аз пък имам Опел комодор от 78-ма ето също е с реотани на челното стъкло !!! хайде де13:26 15.10.2019
77 Ти нямаш кола
До коментар #75 от "пфф":
Когато климатика се включи оборотите се вдигат, когато се изключи, падат. Незнам какво да ти обяснявам, качи се покрай ако имаш кола. Когато двигателя загрее, спри на обороти и изключи климатика(климатроник) и виж на какви обороти си, след това пак го включи, и пак виж на какви обороти си. Лека.Коментиран от #78
14:00 15.10.2019
78 пфф
До коментар #77 от "Ти нямаш кола":
Еми има лека промяна в работата на двигателя, ама оборотите са си еднакви, а не от 900 на 600 . Карал съм над 10 коли с климатик/климатроник до сега и на всички компютърът регулира оборотите да са еднакви с включен климатик или не. Май ми се струва, че ти нямаш кола.....или е лада/дачия...Коментиран от #81, #84
15:47 15.10.2019
79 Тихомир
До коментар #13 от "Глупости":
Колега и при двг колите може да прави топло, ама трябва да седнеш да прочетеш малко преди да говориш небивалици. А като гледам и останалите коментари доста неверни нещица пишете да шашкате хората. Четете бре момци, но не по форумите има книги. Някои марки имат и клипчета и така успех с климатиците.Коментиран от #80, #82
17:40 15.10.2019
80 Давай
До коментар #79 от "Тихомир":
Давай, ти ни обясни. То само така всеки може да напише. Напиши ти как работят, давай.17:58 15.10.2019
81 Погледай
До коментар #78 от "пфф":
Погледай едно клипче. Не знам какви коли си карал.https://youtu.be/9AK5ndrjUAE
Коментиран от #85
17:59 15.10.2019
82 До Тихомир
До коментар #79 от "Тихомир":
И аз мога да напиша че пишеш небивалици, щото нищо не си написал. Напиши кое как работи, пусни материали. Давай.18:02 15.10.2019
83 наблюдаващотдалеч
До коментар #9 от "русенец":
Обяснението е следното: При -10С, температурата е достатъчна да изчисти конденза и без да се включва компресора. Ако не вярваш, отвори капака, включи струята въздух към стъклото и погледни дали компресора ще се върти, при температура, под 0С.18:32 15.10.2019
84 Иванов
До коментар #78 от "пфф":
На почти всички автомобили , като се включи компресора на климатичната инсталация и компютъра подвига оборотите на празен ход с 150-200 оборота. Недей да спориш , не си прав.Коментиран от #86, #87
19:19 15.10.2019
85 пфф
До коментар #81 от "Погледай":
Ето ти погледай. Моето Пежо 307 на 169 000 километра как работи. https://youtu.be/ycyKFVzm_7I19:20 15.10.2019
86 пфф
До коментар #84 от "Иванов":
Ето и ти виж, поне и ти спориш https://youtu.be/ycyKFVzm_7I19:22 15.10.2019
87 пфф
До коментар #84 от "Иванов":
Оригиналният ми пост беше как може оборотите да ПАДАТ от 900 на 600, а не колко се вдигатКоментиран от #88
19:52 15.10.2019
88 Видях видеото
До коментар #87 от "пфф":
Никой не е писал, че падат когато се включи, а се вдигат. От около 700 на 900, както е писал и колегата. Но явно не при всички коли са еднакви настройките, при теб също се вдигнаха но с около 50 оборота. Но ми направи впечатление при Пежото чертите между 500 и 1000 оборота са 5, а не 4!!! Малките черти имам предвид, интересно как ги броят! Колата ти до колкото разбирам е дизел, така че там 50 оборота са си като 100 на бензинова. Браво за видеото.20:27 15.10.2019
89 Марчев
09:15 16.10.2019
90 висок
Първата защита на автоклиматика е против обледяване на питата, там има темп. датчик, който при отрицателна температура да изключи, за да не се запуши питата с лед и деформира!!! Ако този датчик не работи..... и при минус 40 гр ще тръгне компресора!!!
Коментиран от #95
11:50 16.10.2019
91 hmhmhm
13:23 16.10.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Гост
17:21 16.10.2019
94 Гост
До коментар #69 от "Каптюр":
що се изкаваш като идея си нямаш за какво става въпрос. На по-новите коли климатичният компресор няма електромагнит със съединител, а има електромагнитен клапан. Компресора работи, но на "празен" ход, т.е. - въпросният клапан прави вътрешен байпас и няма налягане. Когато се вкл. климатика клапана сработва и измества буталата. Това е много просто обяснение, който му е интересно да вземе и да отвори един компресор. Разликата между климатик и климатроник е че климатроника е с електронно управление - механиката е еднаква.17:48 16.10.2019
95 Borislav Popov
До коментар #90 от "висок":
боже божеее...ти правиш ли разлика между автоклиматик и домашен такъв...17:54 16.10.2019
96 бххххххх
21:31 16.10.2019
97 Пенк
До коментар #9 от "русенец":
русенец - почти е така ама не. Проблема е фреона то само определя кога може да работи една термопомпа иначе казано точката на кипене при определено налягане21:32 16.10.2019
98 Работи
23:10 16.10.2019
99 Хладилен техник
10:33 17.10.2019
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Ник.А
До коментар #32 от "До голфа":
хахаха .. :Д:Д:Д13:57 31.05.2020