ФАКТИ.БГ

Гуми с шипове: Вършат ли работа у нас?

Публикувана: 14 Януари, 2020 09:00
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13972
Гуми с шипове: Вършат ли работа у нас?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.

Феновете на зимни гуми с шипове са силно недоволни, че у нас те са забранени и твърдо вярват, че наличието на метални щифтове, стърчащи от гумата, им дава значително предимство при шофиране по лед. Въпреки забраната у нас немалко водачи използват такъв тип гуми, като именно за тях и предвид родната климатична и пътна обстановка, са следните разяснения. Трябва да се знае, че не всеки шип е наистина способен да се вкопчи в леда. Само че, повечето шофьори по правило не знаят това.

Малко шофьори, наистина осъзнават, че заради по-меките зими в България, не получават осезаеми предимства от своя избор. Факт е, че металните шипове имат способността не само да изпадат от колелото, но и да се смачкват, оставайки на мястото си. И с "компетентен" подход към шофирането можете да превърнете шиповете на вашата гума в реквизит само за един зимен сезон.

Те се износват бързо, например, ако живеете в голям град и карате на чист асфалт или често „скитате“ на дълги разстояния през зимата по магистралата. Шиповете ще са не по-малко износени на автомобил под контрола на водача, чийто стил на шофиране включва често и рязко спиране и ускорение: приплъзването на колелата по твърда повърхност също допринася за ускореното износване на шиповете по асфалта.

Е, третата причина за затъпяване на шиповете са спестяванията при закупуване на гуми. Нискобюджетните такива са оборудвани с не по-малко нискобюджетни шипове, изработени от евтин мек метал. Но каквито и да са причините шиповете да загубят своята острота и вследствие на това сцепление, има само един резултат - те престават да се справят с основната си задача - да поддържат колата на заледен път.

В действителност, гума с износени шипове се превръща в аналог на износено велкро. Нещо повече, най-неприятният момент в такава ситуация е, че водачът, който управлява колата с такъв тип гуми, не подозира, че те всъщност не вършат работа. Като се заблуждава, той избира по-високоскоростен режим и си позволява да намали разстоянието до возилото пред себе си до напълно рискови разстояния.

Всичко това рано или късно води до злополука, като всяка друга прекалена самоувереност на пътя. Трябва да се знае още, че когато шиповете в колелата са повредени, вече нищо не може да се направи. Монтирането на нови шипове е напълно неоправдано от финансова гледна точка - в сравнение със закупуването на нова гума. Всъщност има само два изхода.

Първият е закупуването на нов комплект гуми с шипове и наученото от горчивия опит, да избягвате да ги карате по асфалт, а в редките случаи това да става със скорост не по-висока от 100 км / ч, като не предприемате внезапно ускорение и спиране. Вторият вариант е да махнете всички шипове, така че те да не удължават спирачния път на асфалт и да използвате гумите, като обикновени "беззъби" зимни колела. В нашата страна те са за предпочитане и неслучайно гумите с шипове са забранени.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Townboy
1 Отговор
Абсолютно не. У нас е достатъчно да се кара с нови (до 5 сезона) зимни не китайски гуми. Всеки уикенд се катеря по планините без проблем само с предно предаване даже не съм слагал вериги още. Факт е че най-смотаните шофьори у нас карат 4х4 и SUV.

Коментиран от #7


Оценка:
-33 +32

Защото
2 Отговор
След като са забранени, защо са на пазара??!! 🤔

Коментиран от #4, #8


Оценка:
-1 +32

Гост
3 Отговор
Вършат много работа........ на джамджийте - хахахахаха

Оценка:
-3 +11

2862
4 Отговор

До коментар #2 от "Защото":


Предполагам, защото и там контролът е като навсякъде - нисък.

Оценка:
-0 +16

dido
5 Отговор
Nemoga da razbera za6o postoqno ni vnyhavate 4e ni6o nerazbirame ot avtomobili i ni se obqsnqva predimstvata na gymi i kolko 6e doprenesat za bezopasnosta.Realno v razli4nite ysloviq te imat razli4no povedenie ,no mnenieto na ob6estvoto se oformq spored interesa na opredeleni ikonomi4eski grypi.Ako sme severna stranas postoqno pokritie na led e dobre . Tazi zima snqg v Plovdiv nevidqh, no na prikazki za zimni gymi se nasly6ah

Оценка:
-5 +8

Ивайло
6 Отговор
Така е - за нашите климатични условия, където през голяма част от зимата се кара по асфалт, даже сух при това (както е в момента), е напълно излишно да се кара с гуми с шипове!!! Това върши работа в северните държави, където по правило зимите са сурови и по голяма част от пътищата там се кара буквално върху дебел слой лед!!! За нашите условия едни 4 броя качествени зимни гуми, поне среден клас (не десета употреба, разбира се) вършат добра работа!!! За всичко си има време и място на употреба - все едно лятото да ходиш със зимните обувки, а през зимата - по джапанки!!!

Оценка:
-3 +17

ицо
7 Отговор

До коментар #1 от "Townboy":


Че какво имаш против китайските. Аз от 5-6 години карам само с китайски - зимни и летни, и не мога да се оплача. Не мисля, че са по лоши от която и да е друга гума нисък или среден клас.

Коментиран от #15


Оценка:
-17 +17

Брадвата
8 Отговор

До коментар #2 от "Защото":


Те и наркотиците се водят забранени, ама се продават, нали?

Оценка:
-0 +14

РОДОЛЮБЕЦ
9 Отговор
От Варна съм. Досега 3-4 вечери температурата е падала до -2 гр. За сняг да не говорим. През деня е топло до 10 гр. и сухо. Въпроса е за къв чеп са ми нужни зимни гуми и грайфер над 4 мм. Отговор, за да могат няколко вносителя на гуми да забогатеят още повече. Който кара в сняг да си купува зимни гуми задължително, който не кара....

Коментиран от #11, #12, #19


Оценка:
-17 +16

Бате Гойко
10 Отговор
Зима няма! Кви неща, кви зимни гуми, вериги, шипове? Кабриолета, или мотора и газ!

Оценка:
-3 +16

Asd
11 Отговор

До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":


До известна степен съм съгласен, че гума за сняг във Варна е необходима изобщо. Но не мога да се съглася с 4'те мм грайфер. Обикновено маркера за износване на гумата е поставен на около 3мм, така че да се кара с износени гуми и полусликове си е рисково в града, да не говорим за извънградско. Отделно че и консистенцията на каучука се променя, когато отива по-близо до теловете.

Оценка:
-5 +16

Момчил
12 Отговор

До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":


Е да де но ти знаеш дали ще вали сняг или не , съмнявам се ако завали да ходиш пеша защото не си сложил зимните гуменки

Оценка:
-4 +11

type-R
13 Отговор
Давайте, Факти, подкокоросвайте ги да правят глупости, наред с китайските диоди и фалшивите ксенони, и тъпите им "лупи" които заслепяват! После пуснете втора статия за проблемите които създаде първата!

Оценка:
-3 +14

Михаил
14 Отговор
Закона гласи ,трябва да се кара със гуми за зимни условия с не по малък грайфер от 1,6мм или с летни 4мм.Гумаджиите във Варна няма как да не излъжат,защото ще умрат от глад.

Оценка:
-4 +10

Горин
15 Отговор

До коментар #7 от "ицо":


Хората просто са си тъпи и клишето от преди тридесет години, че ,,китайското е боклук,, е дълбоко залегнало в простите им глави. Те отричат и не знаят, че Китай след 2016 г. е ПЪРВА световна икономика но световната банка бърка, Ганьо, никога!

Коментиран от #16, #17


Оценка:
-7 +20

type-R
16 Отговор

До коментар #15 от "Горин":


Корейските гуми не са никак зле. Китайски не бих си сложил.....

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +10

Continental IceContact 3
17 Отговор

До коментар #15 от "Горин":


В коя класация китайските гуми са на първо място? Отговор на Ганьо : (няма такава ) Очакваме отговора на Горин

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +6

Един
18 Отговор
Да, вършат "страхотна работа" - разрушават асфалта!

Оценка:
-1 +4

САП
19 Отговор

До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":


Пък кой те излъгал, че за зимни гуми се иска 4мм грайфер. Изискването е за всички дуги видове гуми (летни, всесезонни, товарни и др.) през зимния сезон.
За зимните важи 1,6 мм, както за другите през лятотото. До колко е безопасно това е друг въпрос.
Чети закона внимателно.

Оценка:
-1 +11

Иван Иванов
20 Отговор
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

Чл. 139. (1) 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.

Чл. 9. (1) По пътищата, отворени за обществено ползване, е забранено движението на верижни машини и използването на гуми с шипове. Движение на пътни превозни средства с вериги за сняг е разрешено само когато пътните условия изискват това.

Оценка:
-0 +5

Ха ха
21 Отговор
Дрън дрън ярина....три години карах с Хакапелита с шипове.....как пък един шип не падна....естествено там , където има истинска зима и сняг. Там без шипове просто доста често духаш супата на място...На нашата територийка може и без тях, но има места, където биха били полезни

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +4

Q4 00
22 Отговор

До коментар #21 от "Ха ха":


О, норвежеца . Безличния

Оценка:
-0 +0

Чичак
23 Отговор
Тъпа статия. С шипове на асфалт.....по-лошо от летни гуми. Кой в България кара с шипове? Карам кола от 37 години из цялата страна. Не съм виждал кола с шипове

Оценка:
-0 +3

Чичо Гошо
24 Отговор

До коментар #16 от "type-R":


Корейските са премиум. Ханкоок. Слагат ги на фабрично нови коли от среден клас и нагоре. Астън мартин ново видях с ханкоок във Франция

Оценка:
-0 +2

Тенесиста
25 Отговор
С тези шипове ще довършат и без това разбитите ни пътища, 99% от които никога не са биле поправяни през последните 30 години.

Оценка:
-0 +2

26
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Георги Първанов
Бившият президент Георги Първанов с коментар за КСНС
В момента политиката в България прилича на кеч"

Още бисери