Феновете на зимни гуми с шипове са силно недоволни, че у нас те са забранени и твърдо вярват, че наличието на метални щифтове, стърчащи от гумата, им дава значително предимство при шофиране по лед. Въпреки забраната у нас немалко водачи използват такъв тип гуми, като именно за тях и предвид родната климатична и пътна обстановка, са следните разяснения. Трябва да се знае, че не всеки шип е наистина способен да се вкопчи в леда. Само че, повечето шофьори по правило не знаят това.
Малко шофьори, наистина осъзнават, че заради по-меките зими в България, не получават осезаеми предимства от своя избор. Факт е, че металните шипове имат способността не само да изпадат от колелото, но и да се смачкват, оставайки на мястото си. И с "компетентен" подход към шофирането можете да превърнете шиповете на вашата гума в реквизит само за един зимен сезон.
Те се износват бързо, например, ако живеете в голям град и карате на чист асфалт или често „скитате“ на дълги разстояния през зимата по магистралата. Шиповете ще са не по-малко износени на автомобил под контрола на водача, чийто стил на шофиране включва често и рязко спиране и ускорение: приплъзването на колелата по твърда повърхност също допринася за ускореното износване на шиповете по асфалта.
Е, третата причина за затъпяване на шиповете са спестяванията при закупуване на гуми. Нискобюджетните такива са оборудвани с не по-малко нискобюджетни шипове, изработени от евтин мек метал. Но каквито и да са причините шиповете да загубят своята острота и вследствие на това сцепление, има само един резултат - те престават да се справят с основната си задача - да поддържат колата на заледен път.
В действителност, гума с износени шипове се превръща в аналог на износено велкро. Нещо повече, най-неприятният момент в такава ситуация е, че водачът, който управлява колата с такъв тип гуми, не подозира, че те всъщност не вършат работа. Като се заблуждава, той избира по-високоскоростен режим и си позволява да намали разстоянието до возилото пред себе си до напълно рискови разстояния.
Всичко това рано или късно води до злополука, като всяка друга прекалена самоувереност на пътя. Трябва да се знае още, че когато шиповете в колелата са повредени, вече нищо не може да се направи. Монтирането на нови шипове е напълно неоправдано от финансова гледна точка - в сравнение със закупуването на нова гума. Всъщност има само два изхода.
Първият е закупуването на нов комплект гуми с шипове и наученото от горчивия опит, да избягвате да ги карате по асфалт, а в редките случаи това да става със скорост не по-висока от 100 км / ч, като не предприемате внезапно ускорение и спиране. Вторият вариант е да махнете всички шипове, така че те да не удължават спирачния път на асфалт и да използвате гумите, като обикновени "беззъби" зимни колела. В нашата страна те са за предпочитане и неслучайно гумите с шипове са забранени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Townboy
Коментиран от #7
09:05 14.01.2020
2 Защото
Коментиран от #4, #8
09:06 14.01.2020
3 Гост
09:13 14.01.2020
4 2862
До коментар #2 от "Защото":
Предполагам, защото и там контролът е като навсякъде - нисък.09:17 14.01.2020
5 dido
09:20 14.01.2020
6 Ивайло
09:37 14.01.2020
7 ицо
До коментар #1 от "Townboy":
Че какво имаш против китайските. Аз от 5-6 години карам само с китайски - зимни и летни, и не мога да се оплача. Не мисля, че са по лоши от която и да е друга гума нисък или среден клас.Коментиран от #15
09:37 14.01.2020
8 Брадвата
До коментар #2 от "Защото":
Те и наркотиците се водят забранени, ама се продават, нали?09:43 14.01.2020
9 РОДОЛЮБЕЦ
Коментиран от #11, #12, #19
09:45 14.01.2020
10 Бате Гойко
09:47 14.01.2020
11 Asd
До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":
До известна степен съм съгласен, че гума за сняг във Варна е необходима изобщо. Но не мога да се съглася с 4'те мм грайфер. Обикновено маркера за износване на гумата е поставен на около 3мм, така че да се кара с износени гуми и полусликове си е рисково в града, да не говорим за извънградско. Отделно че и консистенцията на каучука се променя, когато отива по-близо до теловете.10:47 14.01.2020
12 Момчил
До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":
Е да де но ти знаеш дали ще вали сняг или не , съмнявам се ако завали да ходиш пеша защото не си сложил зимните гуменки13:29 14.01.2020
13 type-R
17:26 14.01.2020
14 Михаил
18:21 14.01.2020
15 Горин
До коментар #7 от "ицо":
Хората просто са си тъпи и клишето от преди тридесет години, че ,,китайското е боклук,, е дълбоко залегнало в простите им глави. Те отричат и не знаят, че Китай след 2016 г. е ПЪРВА световна икономика но световната банка бърка, Ганьо, никога!Коментиран от #16, #17
18:43 14.01.2020
16 type-R
До коментар #15 от "Горин":
Корейските гуми не са никак зле. Китайски не бих си сложил.....Коментиран от #24
19:41 14.01.2020
17 Continental IceContact 3
До коментар #15 от "Горин":
В коя класация китайските гуми са на първо място? Отговор на Ганьо : (няма такава ) Очакваме отговора на ГоринКоментиран от #26
00:09 15.01.2020
18 Един
08:53 15.01.2020
19 САП
До коментар #9 от "РОДОЛЮБЕЦ":
Пък кой те излъгал, че за зимни гуми се иска 4мм грайфер. Изискването е за всички дуги видове гуми (летни, всесезонни, товарни и др.) през зимния сезон.За зимните важи 1,6 мм, както за другите през лятотото. До колко е безопасно това е друг въпрос.
Чети закона внимателно.
12:02 15.01.2020
20 Иван Иванов
Чл. 139. (1) 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
Чл. 9. (1) По пътищата, отворени за обществено ползване, е забранено движението на верижни машини и използването на гуми с шипове. Движение на пътни превозни средства с вериги за сняг е разрешено само когато пътните условия изискват това.
14:33 15.01.2020
21 Ха ха
Коментиран от #22
21:31 15.01.2020
22 Q4 00
До коментар #21 от "Ха ха":
О, норвежеца . Безличния23:32 15.01.2020
23 Чичак
09:41 16.01.2020
24 Чичо Гошо
До коментар #16 от "type-R":
Корейските са премиум. Ханкоок. Слагат ги на фабрично нови коли от среден клас и нагоре. Астън мартин ново видях с ханкоок във Франция09:46 16.01.2020
25 Тенесиста
Коментиран от #27
12:05 16.01.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Дженев
До коментар #25 от "Тенесиста":
Пич не разбираш ли,че шиповете не се забраняват заради това ,че разбиват асфалта/ТИРовете и гондолите го правят доста по успешно/,а че са с много лоши характеристики на асфалт.Поне четете статията преди да ръсите мозък.
21:53 07.11.2020