Особено в жеги като днешните е трудно да си представим модерен автомобил без система за въздушно охлаждане, въпреки че и досега редица производители не включват тази опция в стандартното оборудване на техните бюджетни модели.
Функцията за създаване на подходящ микроклимат в салона може да бъде от два вида, които разговорно наричаме климатик и климатроник. Каква е основната разлика помежду им в най-общи линии ще ви разкажем сега.
На централната конзола на арматурното табло, където най-често е разположен панела за управление на климатичната инсталация има бутон, означен с буквите A/C или със символ във формата на снежинка.
Климатикът
обикновено се управлява от механични превключватели, които контролират температурата на въздуха, неговата посока и ниво на вентилация. При по-старите модели степента на охлаждане и загряване на заобикалящото пространство се обозначава съответно с минус и плюс. Сега се използва главно синьо и червено оцветяване около кръглото копче.
В горещ ден собствениците на автомобили обикновено веднага настройват климатика на максимално охлаждане и след това настройват удобната и оптимална температура според личните си предпочитания. Това става главно чрез регулиране на интензивността на въздушния поток.
Климатроникът
е доста по-автоматизиран, като основната му разлика с климатика е, че сам поддържа предварително зададената му температура. Неговата система е оборудвана с електронен блок за управление и сензори за температура.
Всичко това позволява да програмирате работата на климатичната система на определени градуси, което се счита за нейното основно предимство. Водачът задава желаната стойност на цифровия панел, включва автоматичния режим (auto) и електрониката поддържа комфортен и постоянен микроклимат.
Климатичният контрол в автомобила може да работи и на зони. Двузоновата система се управлява отделно за водача и предния пътник. Тризоновата също обслужва и пасажерите на втория ред, където те могат да настройват температурата по своя преценка. Като правило, премиум моделите предлагат четиризонов климатичен контрол, при който всеки от четиримата късметлии, присъстващи в кабината, има възможност да поддържа индивидуален микроклимат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mom4eto
Коментиран от #4
18:22 13.08.2019
2 !!!!
Коментиран от #8, #22
18:24 13.08.2019
3 Дедо
18:25 13.08.2019
4 селянин 1
До коментар #1 от "mom4eto":
Мене и климатика ми върши работа..важното да е японец..от дайкин.Коментиран от #9
18:28 13.08.2019
5 Караиванов
18:29 13.08.2019
6 AUDI
Коментиран от #7
18:39 13.08.2019
7 1234
До коментар #6 от "AUDI":
Как да не се настройва? Завърти до край на синьо духа само студено, завърти към средата и започва да смесва! И аз съм с климатроник,но съм карал и коли само с климатик!Коментиран от #14, #23
18:50 13.08.2019
8 Хахахаха
До коментар #2 от "!!!!":
Те ,тва е коментар.19:16 13.08.2019
9 Гост 2
До коментар #4 от "селянин 1":
По коментара много ясно ти личи , че си селянин - просто не е необходимо да го доказваш .20:42 13.08.2019
10 Див селянин
22:16 13.08.2019
11 Пешо
22:27 13.08.2019
12 Random
00:40 14.08.2019
13 Дядото
07:49 14.08.2019
14 AUDI
До коментар #7 от "1234":
да :D духа много студено или духа по-малко студено :D за определени градуси говоря ;) тази опция ако не се лъжа само Мерцедес я предлагаха ( полуавтоматичен климатик) където имаше 5-6 разделения с определена температураКоментиран от #19
17:26 14.08.2019
15 Aмии
17:39 14.08.2019
16 Климапростотиите
17:49 14.08.2019
17 незнайко
18:27 14.08.2019
18 Тъп но упорит
18:54 14.08.2019
19 1234
До коментар #14 от "AUDI":
Не е така! Колите с климатик също си подържат температура,но не са ти написани градуси! Климатика в колата може и да ти е включен и да ти духа топло,това се използва при силен дъжд например,за да ти изсуши прозорците! Така,че не е само за охлаждане! Другите коментари отгоре също не са верни,климатроника когато е на АУТО,ти разпределя температурата в цялото купе,като може автоматично да усилва или намаля потока към краката или напред,автоматично! При климатика е с врътки,на където направиш потока,на там! Другата разлика е че с климатик,компресора е винаги зацепен,на пълно! При климатроника,при достигане на желаната температура,компресора остава полузацепен,за по-нисък разход на гориво! При колите с климатик,лятно време си пускаш климатика и настроѝваш на подходяща температура,за да не замръзнеш,а не пускаш и спираш климатика!Коментиран от #20, #27
20:04 14.08.2019
20 Айде бе
До коментар #19 от "1234":
Полу-зацепен климатик? Що е туЙ?Има компресори с променлив обем, ама климатроника няма нищо общо с това.
Коментиран от #21
00:52 15.08.2019
21 1234
До коментар #20 от "Айде бе":
Написал съм полу зацепен компресор, не климатик!06:31 15.08.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Еблю
До коментар #7 от "1234":
Скороста на вентилатора и потока на духане се управлява автоматично при климатроника и при достигане на зададената температура намаля и само подържа зададените градуси а при климатика всичко е ръчно18:04 15.08.2019
24 Мале мале...
Разликата: при климатика зимата чакаш да затопли антифриза че да почне да ти духа топло, при климатроника почва почти веднага.
Имах кола с климатик, сега съм с климатроник.
Определено климатроник, а в поддръжката разлика ЛИЧНО не съм видял
Карам само японски коли
Коментиран от #25, #26
21:44 16.08.2019
25 Коки
До коментар #24 от "Мале мале...":
Климатроника не помага за по бързо затопляне,това не ти е домашния инвертор.Цялата работа е от водната система на кошницата ти,ама нали трябва да се покажеш умен и пишеш глупостиКоментиран от #28
22:00 14.10.2019
26 До мале мале
До коментар #24 от "Мале мале...":
Много си зле...07:41 15.10.2019
27 Батко
До коментар #19 от "1234":
Мноого си зле младеж!08:52 15.10.2019
28 Пестелив
До коментар #25 от "Коки":
Коки грешиш, не си запознат, има климатроници които започват да духат веднага топло (преди да е загрял антифриза) също като обикновените домашни климатици, но явно не всички щом твоя не го може!!! ха ха ха!11:17 03.12.2019
29 Гастарбайтер
18:14 29.06.2022
30 ганев
22:34 28.12.2022
31 Съни
10:44 10.02.2024