13 Август, 2019 18:17, обновена 25 Юни, 2022 13:58 109 228 31

Климатроник или климатик: основни разлики

  • климатик-
  • климатроник-
  • съвети
Климатроник или климатик: основни разлики - 1

Особено в жеги като днешните е трудно да си представим модерен автомобил без система за въздушно охлаждане, въпреки че и досега редица производители не включват тази опция в стандартното оборудване на техните бюджетни модели.

Функцията за създаване на подходящ микроклимат в салона може да бъде от два вида, които разговорно наричаме климатик и климатроник. Каква е основната разлика помежду им в най-общи линии ще ви разкажем сега.

На централната конзола на арматурното табло, където най-често е разположен панела за управление на климатичната инсталация има бутон, означен с буквите A/C или със символ във формата на снежинка.

Климатикът

Климатроник или климатик: основни разлики

обикновено се управлява от механични превключватели, които контролират температурата на въздуха, неговата посока и ниво на вентилация. При по-старите модели степента на охлаждане и загряване на заобикалящото пространство се обозначава съответно с минус и плюс. Сега се използва главно синьо и червено оцветяване около кръглото копче.

В горещ ден собствениците на автомобили обикновено веднага настройват климатика на максимално охлаждане и след това настройват удобната и оптимална температура според личните си предпочитания. Това става главно чрез регулиране на интензивността на въздушния поток.

Климатроникът

Климатроник или климатик: основни разлики

е доста по-автоматизиран, като основната му разлика с климатика е, че сам поддържа предварително зададената му температура. Неговата система е оборудвана с електронен блок за управление и сензори за температура.

Всичко това позволява да програмирате работата на климатичната система на определени градуси, което се счита за нейното основно предимство. Водачът задава желаната стойност на цифровия панел, включва автоматичния режим (auto) и електрониката поддържа комфортен и постоянен микроклимат.

Климатичният контрол в автомобила може да работи и на зони. Двузоновата система се управлява отделно за водача и предния пътник. Тризоновата също обслужва и пасажерите на втория ред, където те могат да настройват температурата по своя преценка. Като правило, премиум моделите предлагат четиризонов климатичен контрол, при който всеки от четиримата късметлии, присъстващи в кабината, има възможност да поддържа индивидуален микроклимат.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 72 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mom4eto

    44 22 Отговор
    Климатроник естествено! :)

    Коментиран от #4

  • 2 !!!!

    154 11 Отговор
    Климатик, климстроник важното е да има и да работи, че иначе пълно с напечени, потни селски бекове, които не знаят на кой свят се намират и правят зверски простотии по пътищата !

    Коментиран от #8, #22

  • 3 Дедо

    96 7 Отговор
    Важното е да дуфа ладно коги навън е мор от жега, ич мъй ней кък му викът!
  • 4 селянин 1

    21 34 Отговор

    До коментар #1 от "mom4eto":

    Мене и климатика ми върши работа..важното да е японец..от дайкин.

    Коментиран от #9

  • 5 Караиванов

    37 36 Отговор
    Има голяма разлика, която е добре обяснена в статията и въпреки това има коментиращи, които не я знаят и явно не са прочели статията, защото продължават да ръсят глупости, твърдейки, че било важно само да духа студено.
  • 6 AUDI

    23 30 Отговор
    Нищо че основната разлина е точно в това, че климатикът няма как да го настроиш на определени градусо. Там или е студено или не..автоматичния климатик или климатроник (vw) има точно тази функция освен изброените от автора

    Коментиран от #7

  • 7 1234

    74 2 Отговор

    До коментар #6 от "AUDI":

    Как да не се настройва? Завърти до край на синьо духа само студено, завърти към средата и започва да смесва! И аз съм с климатроник,но съм карал и коли само с климатик!

    Коментиран от #14, #23

  • 8 Хахахаха

    17 4 Отговор

    До коментар #2 от "!!!!":

    Те ,тва е коментар.
  • 9 Гост 2

    17 7 Отговор

    До коментар #4 от "селянин 1":

    По коментара много ясно ти личи , че си селянин - просто не е необходимо да го доказваш .
  • 10 Див селянин

    26 3 Отговор
    Важното е да работи па дали е климатикь или климатроникь зависи колко ти е дърта колата.
  • 11 Пешо

    33 2 Отговор
    Важното е нещо да духа докато караш я климотронок я жената
  • 12 Random

    19 15 Отговор
    Няма смисъл от климатроник, климатика си върши перфектна работа, и на него му се настройват градусите, климатроника само си променя силата на духане
  • 13 Дядото

    42 2 Отговор
    Абе....аре бееее! Баба ви потната все на климатроник е низала тютюна.... :)
  • 14 AUDI

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    да :D духа много студено или духа по-малко студено :D за определени градуси говоря ;) тази опция ако не се лъжа само Мерцедес я предлагаха ( полуавтоматичен климатик) където имаше 5-6 разделения с определена температура

    Коментиран от #19

  • 15 Aмии

    14 8 Отговор
    Климатроник - климатик с дисплей. Разликата е че при единия въртиш врътката, а при другия натискаш бутон.
  • 16 Климапростотиите

    13 4 Отговор
    Са необходими само в задръстванията предизвикани от правителсрото за харчат повече колите и ние да плащаме повече акцизи и данъци за гориво. На времето си карахме нонстоп с 80 и нямаше жега. А като станеше 40+ си стояхме в къщи.
  • 17 незнайко

    10 4 Отговор
    Всеки климатик може да стане климатроник, като се постави най обикновен регуратор за температура. Вързва се последователно на копчето за пускане на климатика и готово .
  • 18 Тъп но упорит

    3 5 Отговор
    Един германец го каза:Когато навън е над 30 градуса и не включваш климатик,икономисваш ума си за да катастрофираш!Ако нямаш климатик-сори Майкъл,може да сипеш бисери на свинете си!
  • 19 1234

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "AUDI":

    Не е така! Колите с климатик също си подържат температура,но не са ти написани градуси! Климатика в колата може и да ти е включен и да ти духа топло,това се използва при силен дъжд например,за да ти изсуши прозорците! Така,че не е само за охлаждане! Другите коментари отгоре също не са верни,климатроника когато е на АУТО,ти разпределя температурата в цялото купе,като може автоматично да усилва или намаля потока към краката или напред,автоматично! При климатика е с врътки,на където направиш потока,на там! Другата разлика е че с климатик,компресора е винаги зацепен,на пълно! При климатроника,при достигане на желаната температура,компресора остава полузацепен,за по-нисък разход на гориво! При колите с климатик,лятно време си пускаш климатика и настроѝваш на подходяща температура,за да не замръзнеш,а не пускаш и спираш климатика!

    Коментиран от #20, #27

  • 20 Айде бе

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "1234":

    Полу-зацепен климатик? Що е туЙ?
    Има компресори с променлив обем, ама климатроника няма нищо общо с това.

    Коментиран от #21

  • 21 1234

    4 4 Отговор

    До коментар #20 от "Айде бе":

    Написал съм полу зацепен компресор, не климатик!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Еблю

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    Скороста на вентилатора и потока на духане се управлява автоматично при климатроника и при достигане на зададената температура намаля и само подържа зададените градуси а при климатика всичко е ръчно
  • 24 Мале мале...

    7 9 Отговор
    При климатроника, драги ми приятели, температурата се определя изцяло от системата, при климатика духа само студено и от тия ръчки (както им казвате) само смесвате потока на климатика и тоя от радиатора в купето.
    Разликата: при климатика зимата чакаш да затопли антифриза че да почне да ти духа топло, при климатроника почва почти веднага.
    Имах кола с климатик, сега съм с климатроник.
    Определено климатроник, а в поддръжката разлика ЛИЧНО не съм видял
    Карам само японски коли

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Коки

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "Мале мале...":

    Климатроника не помага за по бързо затопляне,това не ти е домашния инвертор.Цялата работа е от водната система на кошницата ти,ама нали трябва да се покажеш умен и пишеш глупости

    Коментиран от #28

  • 26 До мале мале

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Мале мале...":

    Много си зле...
  • 27 Батко

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "1234":

    Мноого си зле младеж!
  • 28 Пестелив

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Коки":

    Коки грешиш, не си запознат, има климатроници които започват да духат веднага топло (преди да е загрял антифриза) също като обикновените домашни климатици, но явно не всички щом твоя не го може!!! ха ха ха!
  • 29 Гастарбайтер

    2 0 Отговор
    Ей, много ме кефи да ви чета коментарите. Супер забавно сте. Все така. Климатик, климатроник ко ти дреме? Тука на запад колата се води дали има или няма A/C, това е! На никой не му пука дали само си „преценя“ или ти въртиш ръчки. Айде, сполай ви.
  • 30 ганев

    5 0 Отговор
    В МИНАЛИЯТ ВЕК 1980 И КУСУР МОМЕТАТА НЕ СЕ БРЪСНЕХА И КОЛИТЕ НЯМАХА КЛИМАТИК НО ИМАШЕ ПО ПЛАЖОВЕТЕ МНОГО ПОЛЯКИНЧЕТА ЧЕХКИНИ И БЯХА МНОГО ЛЮБОЗНАТЕЛНИ СПИРАХ ПОЛСКИЯТ ФИАТ В ГОРИЧКАТА ОКОЛО СОЗОПОЛ И БЕШЕ ИДЕАЛНО И БЕЗ КЛИМАТИК НЯМАШЕ РЕКЛАМАЦИЯ СТАНАХМЕ МНОГО ПРЕФЪРЦУНЕНИ ТУЙ ПРЕЧИ ОНУЙ ПРЕЧИ И ЗАТУЙ НЯМАМЕ ВЕЧЕ Д Е Ц А В МОМЕНТА КАРАМ БМВ 738 Х ДРАИФ ИДЕАЛЕН КЛИМАТРОНИК НО НИТО ЕДНА НЕ МИ ВРЪЗВА ЗАРАДИ КЛИМАТРОНИКА И ОЧИТЕ МИ
  • 31 Съни

    1 0 Отговор
    А защо в домовете си се охлаждаме с климатици а не с климатроници :)