Отдавна е доказано, че малко количество гориво в резервоара влияе неблагоприятно на горивната помпа. Факт е, че устройството се охлажда само по един начин - гориво - и бързо става безполезно, ако редовно карате с малко количество течност в резервоара.
Този аргумент обаче убеждава само малка част от водачите, а останалите продължават да си карат "на лампа" в ежедневен режим. Но бензиновата помпа е само върха на айсберга. Тя не умира моментално, но с течение на времето започва да доставя гориво на двигателя с по-малко налягане.
В резултат на това горивната смес в цилиндрите не е оптимална, което пък оказва влияние на електронния блок за управление на двигателя. Така може да се стигне до значително по-сериозни проблеми, като изгорели клапани, например.
Проблемът може да се задълбочи и да се отрази негативно и върху буталата на двигателя. Ако не бъдат взети мерки навреме, то има опасност да се стигне и до т.нар. основен ремонт. Това естествено не се случва задължително, но вероятността от подобни проблеми не е малка. За това съветът е - карайте с поне половин резервоар гориво.