Първото, което трябва да знаете при положение, че индикацията на арматурното табло покаже прекалено висока температура и все още има охладителна течност в системата е:
да не гасите двигателя!
Трябва задължително да победите себе си и желанието незабавно да загасите колата. Не правете това в никакъв случай. Спирането на двигателя в това състояние ще доведе до по-голямо прегряване. Трябва да включите "аварийните", да намалите скоростта или, ако сте в градско задръстване, дръпнете се встрани от пътя, включете "парното" на максимална температура и мощност, изключете климатика и отворете всички прозорци.
Ще е горещо. Понякога много. Ако можете да шофирате бавно, трябва да продължите да се движите, въздушните потоци ще помогнат допълнително за охлаждане на нагрятото "огнено сърце". Ако пък сте в задръстване, отбийте встрани от пътя и без да изключвате двигателя, отворете капака.
Следващата част от спасителната операция е възможна само когато моторът се охлади. Тандемът на парното и въздухът отвън би следвало да се справи с тази задача достатъчно бързо. Веднага след като температурата на охлаждащата течност спадне до нормални стойности, скалата на таблото ще ви каже дали можете да изгасите двигателя. След това търсите причините за прегряването или... майстор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майсорът
Коментиран от #39, #89, #97
13:16 18.09.2019
2 не само
Коментиран от #86
13:18 18.09.2019
3 градус
13:18 18.09.2019
4 alf
Коментиран от #77
13:21 18.09.2019
5 Colt
13:22 18.09.2019
6 Благой Рунтавия
13:23 18.09.2019
7 ТТТ
13:27 18.09.2019
8 Не вярно
Коментиран от #115
13:27 18.09.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 NLO
Коментиран от #36
13:32 18.09.2019
11 Перник
13:41 18.09.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ААА
13:59 18.09.2019
14 ккк500
Коментиран от #37, #95, #107
14:00 18.09.2019
15 Грую
Коментиран от #122
14:10 18.09.2019
16 asd
Коментиран от #20, #34
14:24 18.09.2019
17 Ezio
Коментиран от #18, #106
14:26 18.09.2019
18 Colt
До коментар #17 от "Ezio":
Няма значение дали има антифриз или не когато парното е включено то дърпа топлоната от двигателя.Знам един човек който без радиатор е карал близо 1000 км. ама парното на макс двигателя не е прегрял и е нямало проблем
Коментиран от #21, #24, #26
14:33 18.09.2019
19 Гнида
14:37 18.09.2019
20 Антиелектрика
До коментар #16 от "asd":
Няма викаш охладителна система електричната?14:42 18.09.2019
21 ААА
До коментар #18 от "Colt":
И "автомобила" е бил Трабант с въздушно охлаждане , и дърпа топъл въздух от охлаждането към купето- Познах ли?Коментиран от #22, #121
14:46 18.09.2019
22 Colt
До коментар #21 от "ААА":
Абсолютно не кола 2004-2005Коментиран от #52
14:54 18.09.2019
23 Ицака
15:04 18.09.2019
24 Komapak
До коментар #18 от "Colt":
Само че след тези 1000км посещаваш майстор за шлайфане на глава... Може да е и след 2-3000 ама става все по-зле. Казвам ти го от личен опит. Аз разбира се нямах избор защото трябваше на всяка цена да влезна в България, имах краен срок. За тези които карат в България не ви препоръчвам да издевателства те над двигателя си.15:17 18.09.2019
25 Реставратора
Коментиран от #31, #40, #96
15:17 18.09.2019
26 Ezio
До коментар #18 от "Colt":
Идеята за охлаждането с парното е защото през радиаторчето минава антифриза. Като пуснеш перките на макс вентилатора върти и малко от малко охлажда радиаторчето и температурата на антифриза. А иначе топлотата на двигателя ще почакаш парното да я издърпа...15:21 18.09.2019
27 5454
Коментиран от #32, #38
15:34 18.09.2019
28 VW passat
15:49 18.09.2019
29 VW passat
15:49 18.09.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бай хой
До коментар #25 от "Реставратора":
Ти добре ли си ра? Май не си отварял капачка на загряла кола. Ако направи това което я съветваш състоянието на двигателя ще им е последен кахър.15:57 18.09.2019
32 Бай хой
До коментар #27 от "5454":
Лапе не си наясно. Не се опитвай да откриеш топлата вода. Нормално двигателя работи при температури над 94 градуса. Ако ти е прегрял температурата отива бързо към тази на цилиндрите отвътре. И маслото не работи. Правилото е да спреш и при възможност да оставиш на празни обороти. Така температурата ще спадне до толкова че сегменти и черупки да не се заварят. Уреда пак ще е в червеното но щетата няма да е тотал. Изгасиш ли прегретите части се заваряват и щетата е тотал. Момчета млади и неопитни. Жив ле ще съм все да ви уча.Коментиран от #41
16:05 18.09.2019
33 Петър
16:24 18.09.2019
34 незнайко
До коментар #16 от "asd":
Горивна система , мазане , турбо, наистина нямат електричките , но ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА ИМАТ ! Батерията и електродвигателя са с течно охлаждане !!! Как мислите ще постигнат такива мощности на електродвигателите без охлаждане ???Коментиран от #83
17:01 18.09.2019
35 гост
Коментиран от #44
17:05 18.09.2019
36 Потърпевш
До коментар #10 от "NLO":
Мин зима в най-големия студ ми блокира термостата на затворено положение. Дизеляка умря от студ !!! Пък и се наложи и извънградско да го карам ... И това е опасно.17:07 18.09.2019
37 Boxer 3.0
До коментар #14 от "ккк500":
Не знам защо ти пишат минуси, при положение че поставяш въпрос. Остави двигателя на обороти, с отворен капак и включено парно на макс. Ако обаче не познаваш системата, по-добре го загаси веднага, с отворен капак и се обади на приятел ;)17:10 18.09.2019
38 123646
До коментар #27 от "5454":
Тва все едно няква жена го казва - ГАСИ, ГАСИ, ГАСИ :D17:12 18.09.2019
39 comment
До коментар #1 от "Майсорът":
А тия, дето са ти начукали минусите, вероятно са корави ко.пелета и карат, докато двигателят стане червен.17:15 18.09.2019
40 МЕХО
До коментар #25 от "Реставратора":
Абсолютно вярно и бих добавил винаги след сервиз първо едно кръгче из града за проба и тогава на дълго към море и планина17:16 18.09.2019
41 Въпрос
До коментар #32 от "Бай хой":
И какво да го охлади този двигател ,дори и работещ на място , като в камерите му се извършва горене , антифриза го няма , помпата няма какво да качи , радиатора си е студен на пипане , тръбите за парното също , на двигателя можеш да печеш агне, това го казвам от личен опит . През капачката на разширителният съд , изчезват последните остатъци на антифриз , във вид на пара , и няма нищо което да можеш да налееш на много малки порции , за да се охлади , след което да го угасиш . Сам казваш ,че маслото спира да се подкачва и не маже , а без масло двигателя блокира за броени минути . Като блокира мотор , съм виждал дупка в цилиндъра на блока да вкарам двата си пръста , коляновият вал на кобилица , на сегментите се износва маслообиращият и компресионен ръб ,мотора става , иди хвърли море . Сега основният въпрос - Колко време смяташ,че трябва да работи този двигател , за да се "охлади от самосебеси " без охлаждаща течност в него, и не е ли по добре ,самият мотор да се изгаси , и после прегледа след като достигне 105-110 градуса примерно, и гарантирано от това няма да последва нищо страшно по мотора. Самият антифриз завира на 115-117 градуса , и маслата все още си мажат.Коментиран от #57
17:33 18.09.2019
42 Toko
17:47 18.09.2019
43 Бат Мишо
Коментиран от #46
17:48 18.09.2019
44 Аха
До коментар #35 от "гост":
Вариантите които са ти са случили са основно два . Първият който си казал пробит радиатор . Изтича част от антифриза , прави въздушна възглавница в охладителната система , антифриза спира да циркулира , през изпарителя , той нормално замръзва , и спира притока на газ , но в системата има налично някакво количество което циркулира по-слабо , но циркулира , и нещата не са тотал-щета . След което доливаш , системата се самообезвъздушава (германските) през малкият маркуч в разширителният съд, и нещата отново тръгват , тъй като няма пробив в гарнитурата , или главата. А често се прокъсва и уплътненията на старите изпарители и може да нахлуе газ в системата , и да изхвърли антифриза . Момчета и момичета , работата на парното е важен симптом за състоянието на охладителната система , най сигурно , хващате двата тънки маркуча с гола ръка , трябва да ви парят сериозно , единият повече , другият по малко , това значи , че антифриза циркулира постоянно и правилно. И големият маркуч за радиатора не много твърд. Като се стисне няколко пъти , да има усещане за пълнота.Коментиран от #99
17:54 18.09.2019
45 Бат Мишо
1 ако причината е скъсана ос на турбинката на водната помпа
2 ако причината е в одухано масло от турбото
ДЪРПАТЕ ДЯВОЛА ЗА ОПАШКАТА ДА ЗАБИЯТ КУЧКИ ВОДЕЩИТЕ КОЛЕЛА и да поемете неизвестне траектория
3 и ний монтъорите тряба да храним деца и да ви опраим ламарините
АМА ЛАМАРИНИ СЕ ПРАВЯТ А ЖИВОТ НЕ СЕ ВРЪЩА ПОВТАРЯМ ГАСЕТЕ ВЕДНАГА- и да ми спасите сигментите няма да ви я отворя и затворя със старите прегрели и загубили еластичност сигменти И НИ ПЕСТИТЕ НИЩО а си рискувате задниците
17:55 18.09.2019
46 ААА
До коментар #43 от "Бат Мишо":
Аз точно това се опитвам да кажа , че сегментите ще се скапат , като останат без масло , трият на сухо в блока , с един господ знае какво вече тяхна температура , която няма нищо общо в приблизителната температура на блока около 140 градуса , това са две различни неща. И продължавам да застъпвам тезата за възможно най-ранното гасене на мотора - ето това искам да кажа основно.18:02 18.09.2019
47 Бат Мишо
18:10 18.09.2019
48 Бат Мишо
18:26 18.09.2019
49 Бат Мишо
Коментиран от #56
18:31 18.09.2019
50 Бат Мишо
Коментиран от #81
18:36 18.09.2019
51 azko
18:39 18.09.2019
52 Няаа
До коментар #22 от "Colt":
Такива Трабанти няма!18:43 18.09.2019
53 Зависи и от модела
18:44 18.09.2019
54 Бат Мишо
18:45 18.09.2019
55 Бай Кой
C. Колата започва да загрява. Реших, че извън града ще се прохлади / но не го препоръчвам, като дървения философ, писал статията!/, но не се охлажда. Нямах къде да спра а и хората на които возех бързата, така, че продължих. Спрях, след около 20км. На един метър от двигателя беше горещо.
Охлади се и после обратно.
Не смеси вода и масло. ""майстора"" каза че няма проблем. Но имаше-губеше вода.
Както и да е, карах я така още няколко месеца/като смених течащата маркучи/
След отваряне на главата, се оказа, че кривината е близо 0,5 мм. Хич не малко.
Може би защото е била правена в Швеция ли, не знам. Но нямаше други щети?!
18:46 18.09.2019
56 Бай Кой
До коментар #49 от "Бат Мишо":
Бай Мишо, прочети моя коментар по-долу.И се научи да пишеш ЩОТ (няма такава дума, както и КЪТ) вместо защото, като гледам как пишеш, сигурно не можеш и четеш.
Не знам къде си ги учил тея двигатели и ремонти. Не знам пък колко ти е добър английския, дето учиш двигателите от американските ю тюб видеа?
18:55 18.09.2019
57 Бай хой
До коментар #41 от "Въпрос":
Браво много чело много научило. Но си няма на представа какво не знае и колко има да учи. Писах ти го. При работа на двигателя на високи обороти и натоварване се получава много по висока температура от горенето и триенето. При самото разтоварване(изключване от скорост) и понижаване на оборотите температурата пада. Едно от пониженото отделяне и понижено триене. Плюс това и от циркулацията на маслото и останалата течност. Плюс вентилатора. Понеже разбираш трудно ще ти обясня бавно. Температурата няма да падне до нормални граници. Но няма да ти се заварят лагерите и сегментите. Понял? Трябва да спреш незабавно но да оставиш двигателя да поработи няколко минути на празни обороти(без да подаваш газ).Коментиран от #78
18:58 18.09.2019
58 Бат Мишо
19:06 18.09.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Тото
19:28 18.09.2019
62 Бат Мишо
Коментиран от #74
19:30 18.09.2019
63 Мартин
Коментиран от #110
19:30 18.09.2019
64 бензино наполони
19:37 18.09.2019
65 Бат Мишо
Коментиран от #72
19:39 18.09.2019
66 Бат Мишо
Коментиран от #75
19:43 18.09.2019
67 666
19:45 18.09.2019
68 Бат Мишо
19:49 18.09.2019
69 Бат Мишо
19:58 18.09.2019
70 Бат Мишо
20:05 18.09.2019
71 Бат Мишо
Коментиран от #73, #114
20:14 18.09.2019
72 Зайко Байко многознайко
До коментар #65 от "Бат Мишо":
Так точно!20:17 18.09.2019
73 Зайко Байко многознайко
До коментар #71 от "Бат Мишо":
Майстор си ,че и от физически процеси рабираш. Тези където ти опонират явно не са си учили уроците по физика. Не знам какви са политическите ти пристрастия, но ДВГ разбираш!😎20:20 18.09.2019
74 Бай хой
До коментар #62 от "Бат Мишо":
А не искаш ли да ти покажа как с извадени бутала и кардан в багажника вдигам 100. Искаш ама нямааа. Кой ти говори за двигател без масло. Говорим за обикновени ситуации при които двигателя прегрява. Много ясно че ако ти паднат клапаните в картера ще изгасиш. Па май няма да има и нужда. А иначе двигателя прегрява още преди да е свършило нацяло маслото или антифриза а пък той си циркулира минимално и без помпата. Понимаеш ли надолу нагоре. Бат Мишо много от рано си я подкарал днес. Виждам че ти се спори но дай по същество.20:22 18.09.2019
75 Бай хой
До коментар #66 от "Бат Мишо":
Свети най Мишо ти май четеш по диагоналната система. И това което ти го пиша е помогнало и на практика. А ако искаш да загрееш бързо двигателя примерно за да регулираш клапаните леко ръчната повечко газ и след стотина метра си готов. И пак ти повтарям ако носиш на пиене прочети по внимателно какво съм писал. Не за охлаждане до нормална работна температура а до такава при която няма да ти се заварят чарковете.Коментиран от #80
20:29 18.09.2019
76 Бат.Влад
20:32 18.09.2019
77 Кажи честно, само ти ли знаеш този трик?
До коментар #4 от "alf":
Кажи честно само ти ли знаеш този трик?20:41 18.09.2019
78 Въпрос
До коментар #57 от "Бай хой":
На мама умника . Първото - как ще ти включи този вентилатор , на който разчиташ да ти охлади мотора , като датчика - термодвойка ,на радиатора няма да се задейства на студен радиатор . Както казахме - въздушните възглавници причинени от загуба на антифриз , пробив на газове , или прегряване с изхвърляне на течност , правят водната помпа безпредметна , от там кипящ двигател , студен радиатор. Второ логично е да се мисли ,че ако имаш заваряване , значи първо трябва да имаш стопяване , а имаш ли стопяване , значи безвъзвратно си окъснял , и мотора е " иди хвърли в море" там където играят стотни . Три стотни е допуска между бутало и цилиндър . За да имаш понижено триене , трябва маслото да е с нужната температура от -до да не е завряло от високата температура станало на вода , и помпата да не го подава с налягане . Отделно в ниските обороти пада и налягането пръскането в цилиндрите . Ако оцелее мотора след подобен стрес , той вече няма да е същият . И защо по дяволите , не се спре мотора като достигне 100 градуса , ами трябва да се изпробва колко може да издържи.Коментиран от #105
20:42 18.09.2019
79 малеее
Коментиран от #84
20:48 18.09.2019
80 Обичащ да чете романи
До коментар #75 от "Бай хой":
Байко , аз нямам коли за чупене . Клапани се регулират в студено състояние с луфтомерни пластини , според производителя . много отдавна автомобилите са със саморегулиращи се хидравлични повдигачи , А това да караш на ръчна из махалата , горката ти кола , един господ знае колко щети си и причинил , вместо да я оставиш да поработи на място 5 минути повече. Жените имат този навик , да забравят и тръгват на ръчна , докато запушат накладките , и се размирише на феродо , из махалата.21:08 18.09.2019
81 Все едно кой
До коментар #50 от "Бат Мишо":
Топлинният датчик за температура мери сравнително коректно , защото е поставен на най-топлото място на главата . Дори когато системата започва да остава без антифриз , вдига рязко температурата нагоре , защото се задейства от топлината на по - горещите пари над антифриза , тоест има малко изпреварващо действие , и дава време да спреш , до като все още температурата в блока не е достигнала тези критични стойности на таблото.21:26 18.09.2019
82 скина
21:33 18.09.2019
83 Т-34
До коментар #34 от "незнайко":
Какви течности при напрежение? Може да е въздушно охлаждане .21:58 18.09.2019
84 666
До коментар #79 от "малеее":
говориш за главата на BMW, нали?22:06 18.09.2019
85 БАШ МАЙСТОРА
:D
22:14 18.09.2019
86 Хайл
До коментар #2 от "не само":
Айде пак прочети щото не гледаш-пише АКО ВСЕ ОЩЕ ИМА ОХЛАДИТЕЛНА ТЕЧНОСТ22:19 18.09.2019
87 Левак от софия
22:19 18.09.2019
88 Иво
22:20 18.09.2019
89 САП
До коментар #1 от "Майсорът":
Това е вярно само ако не се е скапала водната помпа. Тогава трябва да се спре двигателя веднага.Всичко зависи от вида на повредата.
Реално да се разбере, каква е аварията се изискват определени технически познания, които на днешно време повечето от водачите нямат. Затова за мен е най-вярното е да спрат двигателя. Това е действие, което е най-ясно за повечето водачи.
23:28 18.09.2019
90 Чук
Чета "факти" и се удивявам, ама вие сте голяма работа, специалисти по всичко: двг с охлаждане, двг без охлаждане, политика, газови хъбове..... абе евала.
23:30 18.09.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Али Баба
00:33 19.09.2019
93 vasik atanasova
със скорост над 150 км ч и ще видите как стрелката за температура ще падне
това се получава от студения въздух който влиза през решетките
Коментиран от #94
00:44 19.09.2019
94 Колбеншмит
До коментар #93 от "vasik atanasova":
А може да се покаже през капака някое бутало , да види кой е идиота .01:07 19.09.2019
95 МАГАРЕ
До коментар #14 от "ккк500":
Вярно е.Кара се с една предавка надолу,,антифриз циркулира по-бързо и охлажда двигателя по-добре.Тези защо са ти дали минуси не знам.Явно са прегорили гарнитурите.01:11 19.09.2019
96 И да внимаваш
До коментар #25 от "Реставратора":
Много внимавай когато отваряш капачката на радиатора при прегрял двигател. Ако все още има антифриз, или ще бликне като гейзер или ще има много пръски, и в двата варианта ако те опръска ще е доста болезнено изгаряне. Виждал съм такива инциденти.02:31 19.09.2019
97 Georgi
До коментар #1 от "Майсорът":
Аз го знаех, направих го един път, залисах се и на втория път изключих колата, после пътна помощ ми отрязоха главата04:32 19.09.2019
98 Мантьора
05:09 19.09.2019
99 гост
До коментар #44 от "Аха":
само дето не е точно така - субаруто работи на 1.1 атмосфери налягане и маркуча винаги е твърд, ако не е, значи има пробив някъдеКоментиран от #100
07:36 19.09.2019
100 Въпрос
До коментар #99 от "гост":
Обикновено това е налягането при което се отваря клапана накапачката на разширителният съд на повечето автомобили , което съвсем не значи , че непременно системата трябва да работи на 1.1 атмосфери. понякога и там се крие единият от ключовете за бараката. Трябва да има нормално налягане , не издут до пръсване маркуч. При развиване на капачката ВНИМАТЕЛНО само да изфъщи леко , и антифриза да си остава в казанчето , а не да тръгне да те гони и да се излива . Преди да завъртят перките маркуча е нормално да се втвърди , при завъртането на перките видимо да омеква . Това когато съм го спазвал , проблеми никога съм нямал , колата си държи точно градусите , и никога не имало помен от прегряване, при каквито и да е ситуации.
09:01 19.09.2019
101 ....
09:30 19.09.2019
102 Японеца
10:00 19.09.2019
103 Виктор
Коментиран от #108
11:02 19.09.2019
104 невъзможно
11:43 19.09.2019
105 Бай хой
До коментар #78 от "Въпрос":
Ходил ли си скоро на психиатър. Като останалите хитруляците вадиш няколко думи от контекста и почваш да плюеш. Като не си в състояние да осмислиш целия коментар не се излагай. Писал съм да се остави само няколко минути на празен ход и тогава да се изгаси. Тъпанари ли пишат тук или избиват комплекси не знам.12:53 19.09.2019
106 Ааа
До коментар #17 от "Ezio":
Описано е какво се право когата все още има охладителна течност в системата13:00 19.09.2019
107 Айхан
До коментар #14 от "ккк500":
Не колата загрява и на тихи обороти...13:05 19.09.2019
108 Айхан
До коментар #103 от "Виктор":
Клатиш казанчето :D13:06 19.09.2019
109 Кочо
13:15 19.09.2019
110 Komapak
До коментар #63 от "Мартин":
Прочети коментар #2413:28 19.09.2019
111 Гост
16:46 19.09.2019
112 реалист
17:10 19.09.2019
113 С Стоянов
17:13 19.09.2019
114 Сервиза
До коментар #71 от "Бат Мишо":
Кажи къде е сервиза да докарам моята бангия, че нещо мазно има долу по двигателя ама не мога да разбера от къде пуска.21:50 19.09.2019
115 Скептик
До коментар #8 от "Не вярно":
И защо се изключеа ДВГ ако е бензинов, а дизаела се оставя да работи? Що, изобщо говорите глупости? Начетете се по разни форуми и после си разпространявате простотоиите от човек на човека, като грип.Механично и двата двигателя са 99% еднакви. Изключение прави начина по който се възпламенява горивото и от там малката разлика, която обаче не е съществена от гледна точка на прегряването. И в двата двигателя има горене-ОГЪН (добавяне на температура), както и охлаждане-антифриз/вода (отнемане на излишната температура)
Е, в тоя ред на мисли може ли да ми кажеш защо "бензина" го гасиш, а "дизела" не?
Ако ти е изтекла охладителната течност или е блокирал термостат в затворено положение, как би ти помогнало "работа на място с парно на 100 и отворен капак?
Трябва да се знае причината за прегряването и от там да се избере какво да се прави (по-малкото зло).
Поздрави;
Юрий Козирев
втори отдел на НКВД
Коментиран от #117
07:50 20.09.2019
116 Топло
02:25 21.09.2019
117 ААА
До коментар #115 от "Скептик":
Ако е блокирал термостат в затворено положение , се предполага антифриза да е все още там да циркулира , помпата да върти в малкият кръг - парно изпарител , глава , блок , топлообменник . Тогава има абсолютно смисъл автомобила да поработи на празен ход , и парно на макс , което би трябвало да пече , но ще свали температурата , тъй като малкият кръг на автомобила , е сравнително пресметнат да отговаря на нуждите на парното, и това не касае повредите за който говорихме , че е добре да се изключи двигателя бързо. Най-често термостата блокира в отворено положение , и автомобила просто не загрява, особено зимата.13:55 21.09.2019
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Друг двигател
До коментар #118 от "Toy":
Главата и блока се проверяват за кривини , и се шлайфат , за да легне добре гарнитурата между блока и главата . Според степента на шлайфа се подбира гарнитура с подходяща дебелина , която да компенсира отнемането на материал - важи за дизели. Това е по често срещано . По рядко спукан топлообменник , и още по рядко спукан маслен канал на блока. Все къси клечки . По сигурният вариант- сваляне (така или иначе ги сваляш) и караш блока и главата на дефектоскопия, има такива които ги проверяват. Хамалогията е сериозна , не се знае какво е ставало преди с този мотор , сигурно си прочел горните коментари , и е за предпочитане друг двигател втора употреба. Слагаш Веро в системата палиш работи изпразваш , пак слагаш работи изпразваш , докато се промие и системата. Желая ти успех08:09 22.09.2019
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Дончо Горския
До коментар #21 от "ААА":
Може и Запорожец(ЗАЗ-заплаха за автомобилите на Запад) 😅😅😅😅09:48 02.12.2019
122 радостина
До коментар #15 от "Грую":
Дай пари за нова,брат14:12 20.05.2021