Когато продавачът казва, че неговата кола е гаражна, това е първото нещо, което трябва да предизвика подозрение у купувача. И смисълът тук не е, че можете да бъдете измамени. Просто автомобилите, като всеки друг продукт, запазват състоянието си само при правилно съхранение.
И тъй като гаражите са различни, състоянието на т.нар. гаражни автомобили също може да бъде различно. Съвременният подземен паркинг, например не само се отоплява, но и е оборудван с мощна вентилация, която задвижва денонощно големите потоци въздушни маси, предотвратявайки натрупването на влага, конденз и мухъл в помещението.
Това обаче не може да се каже за повечето гаражи в кооперациите. Да, повечето имат някаква вентилация, но често такава липсва или не работи. Броят на въздуховодите в такива помещения обикновено е по-малък от предписанията и ако има достатъчно, някои собственици на автомобили ги затварят, за да е по-топло.
През зимата автомобилите, като правило, престояват в гаража мръсни и мокри, с парчета лед и сняг под калниците на колелата. Горещият двигател започва да загрява въздуха в гаража, така че цялата тази снежна каша пада на пода. В резултат на това вече влажният въздух става още по-влажен.
Кондензът се образува по стените и тавана на гаража и, разбира се, върху колата. Който освен всичко друго е покрит с токсичен филм от реагенти. Добавете тук и недобре вентилираното гаражно помещение и всичко това се превръща в идеална среда за образуване на корозия.
И следователно, когато сте сигурни, че колата е била съхранявана изключително в гараж, струва си да се изясни какъв тип гараж е бил. Колкото и странно да звучи, когато съхранявате колата на улицата, подобни проблеми са по-малко вероятни. Вярно, там някой винаги може да пусне яйце върху нея, да я удари с бухалка или да я надраска с ключ.