Отидете към основна версия

40 017 169

Колко бързо "умират" батериите на електромобилите?

  • батерия-
  • акумулатор-
  • geotab-
  • изследване-
  • проучване

Експерти от канадската компания Geotab, специализирана в управлението на автопаркове със системи за глобално позициониране и следене, изчислиха скоростта, с която губят капацитета си акумулаторните батерии на електромобилите. В проучването са били включени 6 300 коли на ток от различни марки по цял свят.

Според авторите на изследването акумулаторите губят средно по 2.3% от капацитета си на година. Това означава, че при толкова малки загуби повечето батерии би трябвало да надживеят автомобилите, на които са монтирани.

От Geolab обаче правят уговорката, че степента на амортизация зависи в голяма степен от характеристиките на охладителната система. В Tesla Model S, която има водно охлаждане, батерията губи по 2.3% от капацитета си годишно. В същото време акумулаторът на Nissan Leaf, който има пасивно въздушно охлаждане, загубите са вече 4.2% на година.

Канадците отбелязват, че спадът в ефективността на батериите може да бъде нелинеен - ниските загуби в началото понякога са последвани от рязък срив. Скоростта на зареждане също влияе върху издръжливостта на акумулатора.

От изследването става ясно също, че животът на батерията не зависи от периодичността, с която се кара електромобилът. Не така обаче стои въпросът с климата. Акумулаторите "умират" по-бързо в жегите, а студът запазва капацитета им.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 65 гласа.

Свързани новини