Експерти от канадската компания Geotab, специализирана в управлението на автопаркове със системи за глобално позициониране и следене, изчислиха скоростта, с която губят капацитета си акумулаторните батерии на електромобилите. В проучването са били включени 6 300 коли на ток от различни марки по цял свят.
Според авторите на изследването акумулаторите губят средно по 2.3% от капацитета си на година. Това означава, че при толкова малки загуби повечето батерии би трябвало да надживеят автомобилите, на които са монтирани.
От Geolab обаче правят уговорката, че степента на амортизация зависи в голяма степен от характеристиките на охладителната система. В Tesla Model S, която има водно охлаждане, батерията губи по 2.3% от капацитета си годишно. В същото време акумулаторът на Nissan Leaf, който има пасивно въздушно охлаждане, загубите са вече 4.2% на година.
Канадците отбелязват, че спадът в ефективността на батериите може да бъде нелинеен - ниските загуби в началото понякога са последвани от рязък срив. Скоростта на зареждане също влияе върху издръжливостта на акумулатора.
От изследването става ясно също, че животът на батерията не зависи от периодичността, с която се кара електромобилът. Не така обаче стои въпросът с климата. Акумулаторите "умират" по-бързо в жегите, а студът запазва капацитета им.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай хой
Коментиран от #12, #77
18:32 17.12.2019
2 Anonim
18:34 17.12.2019
3 батериите
Коментиран от #6, #22
18:36 17.12.2019
4 Driving pleasure
Но хубаво са отбелязали, графиката е нелинейна - рязкия спад ще се падне на втория собственик и горкия идиот ще плати почти цяла нова кола, стойност далеч надвишаващя остатъчната стойност, за да я подкара наново.
Коментиран от #7
18:42 17.12.2019
5 ГосТ
Коментиран от #35, #68
18:42 17.12.2019
6 Ха ха ха
До коментар #3 от "батериите":
Ще направиш 4 процента загуби на телефона, но ако го зареждаш веднъж на десет дни, както електромобила. Животът на батерията зависи от броя цикли заряд/разряд, а не от годините.Коментиран от #26
18:44 17.12.2019
7 аман от хейтъри
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Ти остави сега батериите , те и без теб ще се оправят. Ти я по добре кажи , чу ли там нещо за ракетата на твоя зъл гений Илон Мъск , днес е литнала към космоса ? Ти да видиш и не се взривила бе , да и се начуди човек.18:49 17.12.2019
8 Q6k0
Коментиран от #9, #10
18:54 17.12.2019
9 аман от хейтъри
До коментар #8 от "Q6k0":
В пъти, от какво е по вредно, не можах да разбера ?18:57 17.12.2019
10 да бе
До коментар #8 от "Q6k0":
Надявай се, само една нефтена платформа докато сглобят и емисиите са айдеее...18:59 17.12.2019
11 Behemoth
Коментиран от #24, #160, #165
19:01 17.12.2019
12 Хахаха
До коментар #1 от "бай хой":
За 5 години умират, а са с 8 години гаранция! Ахахахаха. Ама ти сериозно ли?19:12 17.12.2019
13 JPower
Коментиран от #14
19:15 17.12.2019
14 Жената
До коментар #13 от "JPower":
Лошо. А на мен са ми пробили резервоара и са източили нафтата! МуааааКоментиран от #18
19:18 17.12.2019
15 До нашите специалисти
Коментиран от #17, #19, #34
19:21 17.12.2019
16 HUAWEI
19:23 17.12.2019
17 pepy
До коментар #15 от "До нашите специалисти":
Нашите специалисти се вихрят тук на воля, защото ги е страх да пишат във фирмените форуми - виж им спретнали някой "нещастен случай" за да не разриват разни тайни...19:32 17.12.2019
18 JPower
До коментар #14 от "Жената":
Жено, вземи сготви манджата не мъжати, че може да не се прибере и без да му е паднала батерията!!!19:33 17.12.2019
19 JPower
До коментар #15 от "До нашите специалисти":
Абе явно ти не знаеш нищо за батериите!!! Електрокар виждал ли си, даже и последен модел, чисто нов си е набутвация....Но няма как, в затворено помещение с ДВГ.. ААА, явно не си виждал как гори електрокар, нощно време, заедно със стоката ти...Коментиран от #20, #43
19:37 17.12.2019
20 Не е така
До коментар #19 от "JPower":
Те и на телефоните батериите гърмят и се палят, но като цяло са МНОООООГО малко! Освен дефектните Самсунг Ноте 8, които гърмяха масово, понеже имаха дефект, за други чувал ли си?19:44 17.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ами да
До коментар #3 от "батериите":
Това е изследването, което са направили! Тук са взели данните от 6 300 коли! И са изчислили! Не е 1-2 коли! Това е излязло, като средни стойности.20:15 17.12.2019
23 Йозеф
20:33 17.12.2019
24 Гост
До коментар #11 от "Behemoth":
Моята кола е на 3 години и е на 200000 километра. Да не съм ненормален. Това са километри в България.Коментиран от #29
20:36 17.12.2019
25 Атанас филипов
20:42 17.12.2019
26 Ел фен
До коментар #6 от "Ха ха ха":
Айфона ми е на две години и е с 10% загуба. Зареждам го почти всеки ден.Коментиран от #65
21:05 17.12.2019
27 Атанас филипов
https://m.fakti.bg/technozone/432164-kolko-barzo-umirat-bateriite-na-elektromobilite#CommentBox
Коментиран от #67, #72
21:10 17.12.2019
28 Атанас филипов
21:13 17.12.2019
29 гост
До коментар #24 от "Гост":
Ами след като любимите ви немци приемат за стандарт 15 000 км годишен пробег , значи не си просто ненормален , а суперненормален !! Отвори който искаш тест в немските списания и ще се увериш !! За лични нужди -15 000 км ГОДИШНО !!Коментиран от #92
21:14 17.12.2019
30 Имали значение
Коментиран от #33
21:44 17.12.2019
31 tOkata
Коментиран от #50, #166
21:48 17.12.2019
32 Атанас филипов
Коментиран от #37, #40, #71, #73
21:51 17.12.2019
33 Така е
До коментар #30 от "Имали значение":
Но батерията на телефона ти изкарва един цикъл в денонощие, вечерта зареждаш, до другата вечер е празна и пак зареждаш! Колко цикъла е за 4 години? 1200 и малко повече! Ако една батерия ти кара 400 километра с един цикъл и изкара 1200 цикъла на заряд - разряд колко става. Даже в статии дават, че на колите е над 3000 цикъла!21:54 17.12.2019
34 Ами
До коментар #15 от "До нашите специалисти":
Аз също съм изумен значи за 2 г тела ми сякаш като гледам клип в тубата дава на късо 8% загуба явно са като 50% така се усеща. Дано и колата да не така. Та по горе чета някакъв друг експерт твърди че всички на запад карат 30 к км на годината максимум. Как навъртат 500 к км като влязат в бг не знам много експерт много нещо.Коментиран от #51
21:54 17.12.2019
35 Plameni
До коментар #5 от "ГосТ":
Не си прочел правилно .8 години ГРИЖА за батерията .Коментиран от #38
21:57 17.12.2019
36 Само специалисти тука бее еиийййй!!
22:01 17.12.2019
37 Ами
До коментар #32 от "Атанас филипов":
А защо не сега сетих се няма пари. След 10 викаш ще потънем до пъпа в диаманти а другарю 😂22:02 17.12.2019
38 ГосТ
До коментар #35 от "Plameni":
😂 "battery warranty" как се превежда бе чиче 🤣. Тесла и Нисан дават 8г. Други дават и по 5. Аре, бегай22:37 17.12.2019
39 Атанас филипов
Коментиран от #74, #169
23:02 17.12.2019
40 тОката
До коментар #32 от "Атанас филипов":
На колко години сте? Аз преди 25 години съм искал/прогнозирал и твърдял, че всичко трябва да мине на ток! И сега го твърдя, но батериите са някаква малоумна междинка, поне не и в тази технология! Дали ще до живея нещо по-практично и реално....когато съм мечтал за *тролей и жици* от София до Бургас, германците скоро пуснаха пробно трасе за камиони..... Ай да не се подценяваме толкоз....!!!Коментиран от #42, #168
23:04 17.12.2019
41 Атанас филипов
23:09 17.12.2019
42 Атанас филипов
До коментар #40 от "тОката":
Не, батериите не са междинка. Трябва да има начин за складиране на добитата енергия. А в чиста електрическа форма е най-добрия вариант. На 34г. Съм м/у другото. Просто години на ред, батериите бяха пренебрегвани, защото имаше по-бърз за времето си начин за добиване на енергия. Но не можеше да се складира и реално се освобождава с химична реакция. Но в днешно време, с електрониката, нуждите от складиране енергия се промениха 180 градуса. Следващото десетилетие, много неща ще се променят. И понеже съм в тези среди, виждам малко повече пърченца отпъзела, в сравнение с хората които дори не си правят труда да се поинтересуват. Истината е, че ще се случи без значение, дали ни харесва или не, винаги има хора които са застояли в някакво време, но света се променя и не ги пита.Коментиран от #75
23:19 17.12.2019
43 Гост
До коментар #19 от "JPower":
Причината да се ползват електрокари не защото няма как с двг в затворено помещение. На летището чо перо а защо се движат електрокари? по-евтино еголям въртящ момент без високи обороти и голям разход, не изисква постоянно стартиране и гасене на двигателя, токът е по евтин от дизела, самият електрокар е много просто устроен и е евтин, както и потдръжката му е евтина , няма обслужване няма толкова компоненти и част. 20 г работя на шетище и горящ електрокар не съм виждал, просто електрокарите не са с шитиево йонни батерии, а с оловно киселинни тягови.00:33 18.12.2019
44 Може ама
Коментиран от #45, #102
00:38 18.12.2019
45 И още
До коментар #44 от "Може ама":
Грубо сега 1м ел коли до 5години 30м след още 5г 100м+ след още10г 500м. До 20години ще има 600-800м огромни,не-подлежашти на рециклиране батерии. Отровни и токсични ИСТИНСКА ЕКО КАТАСТРОФАКоментиран от #46
00:44 18.12.2019
46 Или
До коментар #45 от "И още":
Мъск,трябва да измисли начин да ги праща на гости, на слънцето и да добива ресурсе от комоса за нови.00:47 18.12.2019
47 Атанас филипов
Коментиран от #48, #49, #53
01:05 18.12.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 И гумите
До коментар #47 от "Атанас филипов":
Само от център за гуми,че онлине са тарикати не искат старите. А който продава и сменя е длъжен,да преберестарите01:38 18.12.2019
50 гост
До коментар #31 от "tOkata":
Хайде пък ти да не се правиш на голям експерт по "нормалното" !!!! В България нормалното ходене на работа е 10-15 км максимум , и то това е в 4-5 по-големи градове , айде в София да е 20 , но не повече ! За 80% от населението е под 5 км !! Тоест при 15 км имаш 30 дневно отиване и връщане !! За 250 работни дни максимум са 3750 км годишно , айде да са 4 000 от мен да мине !! И ти остават 11 000 км за 50 седмици уикенди и празници или по 220 км ВСЯКА СЕДМИЦА за "мръдване" или по 440 за половината седмици !! За 20 000 км годишно трябва ВСЯКА седмица поне ОСЕМ месеца в годината да пътуваш София-Бургас или София - Солун ! Стига сте се правили на "живеещи в колата" , германците с техните тройни растояния не правят по повече от 20 000 годишно , ама тука всичките сте "милионници" , хахахха !!!Коментиран от #54
04:13 18.12.2019
51 гост
До коментар #34 от "Ами":
Ами точно в България влизат тия на по 500 000 , щото са най-евтини , демек изгодни за джамбазина !! И после ти показва в mobile.de , че същата струва там двойно , че и тройно , ама на 100 000 км , пък тази дето ти я продава е на 130 000 "реални" , ама по 5 реално , хахахах !! В ЕС се продават по 10 милина нови и поне три пъти по толкова втора употреба коли годишно , в България идват 200- 300 000 от тях , една СТОТНА част !! Читавите коли втора ръка си се продават в Европа или по-богатите източноевропейски Чехия , Полша , Унгария , тука идват тия , дето са за моргата !!Коментиран от #61
04:34 18.12.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Гост
До коментар #50 от "гост":
При тия километри по добре използвай градския транспорт. По добре не пречи на трафика.10:17 18.12.2019
55 Атанас филипов
До коментар #53 от "Скептик":
Хаха не, да не съм дете че да си крия името.Коментиран от #58
10:20 18.12.2019
56 Механик
Нека наречем отборите "Нефто-транс" и "Електро-транс".
Истината е, че и двата футболни отбора (В СЕГАШНИЯТ ИМ ВИД) нямат бъдеще. Нефто-транс ще отпадне от самосебе си, поради изчерпване на ресурси. От една страна това е добре за Природата, а и малко да "свие сърмите" на наглите арабели, дето лежат и парите им капят ей така.
Електро-транс в сегашният си вид е само една играчка. Вярно, че е доста скъпа, но е играчка. Големият проблем са му батериите и цикъла на зареждане. Някой знае ли телефон, дето батерията му да издържи 5 години? Няма такава. Някой знае ли телефон, дето да се зарежда за 3 минути? Никой не знае.
Електомобила има още един недостатък. Ако закъсаш за гориво с нафтовата печка, ппросто отваряш багажника и ако си бил предвидлив, просто вадиш 10-литровата туба, задеждаш за 2 мин и тръгваш.
Коментиран от #59, #60
10:20 18.12.2019
57 Toyota
10:33 18.12.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Яяя
До коментар #56 от "Механик":
Ела да ти покажа смартфона ми Мото G на 4 г. и половина с оригиналната батерия. Освен за разговори се използва средно между 30 - 60 мин. сърфиране. Така, че има и изключения10:38 18.12.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Дее
До коментар #51 от "гост":
Читавите на по малко км. се продават на всеки който даде обявената цена. Но разликата обикновено е по 2 с тия които масово се вкарват тук. Намира се каквото поискаш и в каквото състояние желаеш , но в България никой не би дал за кола 2005 г. толкова пари... е впоследствие ги дава за ремонти, но не осъзнава...Коментиран от #62
10:45 18.12.2019
62 гост
До коментар #61 от "Дее":
Ами аз какво казах , да не би да не е същото ? Отговорих на въпроса как така в България повечето били на 500 000 + , пък във всички тестове се приема за нормален пробег 15-20 000 максимум !Коментиран от #85
13:15 18.12.2019
63 1234
14:08 18.12.2019
64 Димов
14:29 18.12.2019
65 Ой котьоуУу
До коментар #26 от "Ел фен":
Тогаз "пали" айфона и бегай от тука ...15:00 18.12.2019
66 Зомби с квадратен волан
Много зависи как е направена и как се ползва батерията.
Коментиран от #88
15:23 18.12.2019
67 Пройчо
До коментар #27 от "Атанас филипов":
А зимата колко е пробега с включено отопление. А кат не е включено с ватенка и ушанка ли се кара?Коментиран от #69
15:55 18.12.2019
68 Тай Бошо
До коментар #5 от "ГосТ":
По-добре рециклиране, отколкото производство на нови. И по-евтино излиза, и пи-чисто.15:59 18.12.2019
69 Факт
До коментар #67 от "Пройчо":
Качи се у 309 и че видиш, студ майка, студ, а още не е дошло зимето!16:08 18.12.2019
70 Мерси
16:31 18.12.2019
71 ПЕРНИШКИО
До коментар #32 от "Атанас филипов":
а ти иди у магазино да си купиш една тесла , и вземи се тресни с нея по главата , ега ди доиде акъльо в тази празна глава , та наи накрая да вденеш лумпен заспал .16:52 18.12.2019
72 Гост
До коментар #27 от "Атанас филипов":
Поредният с образование от интернет. Нема такава нация.17:13 18.12.2019
73 Гост
До коментар #32 от "Атанас филипов":
Никой не е запознат с труда на Илон. Само ти - пишл€м€то от близкото село, четящо отвчера линкове в нета, с телефона, който са му подарили преди месец, си единствен най-запознат и втори като тебе няма.17:16 18.12.2019
74 Гост
До коментар #39 от "Атанас филипов":
А факт ли е че не си ги рециклират? Това е като да произведеш най-много отровни вещества, без да те е грижа какво ще става по-нататък с тях. Голяма реклама им направи, няма що.Коментиран от #76
17:20 18.12.2019
75 Гост
До коментар #42 от "Атанас филипов":
Посочи ми едно техническо нещо, което е променило света, и аз ще ти докажа, че също така му е навредило.17:22 18.12.2019
76 Тъпак
До коментар #74 от "Гост":
ФВ ще строи цех за рециклиране на батерии! Значи се рециклират, нали? Рециклират се!https://fakti.bg/technozone/411824-volkswagen-zapochna-proizvodstvo-na-baterii-za-elektromobili
Коментиран от #103
17:43 18.12.2019
77 Д.Кънев
До коментар #1 от "бай хой":
Поредната идиотщина.Толкова дълъг живот на акумулатора мн може измисли само идиот.18:30 18.12.2019
78 Атанас филипов
Коментиран от #80, #90, #105
18:32 18.12.2019
79 realist
18:34 18.12.2019
80 Не се занимавай
До коментар #78 от "Атанас филипов":
Тук има няколко платени трола, на които им се плаща да тролят против електричките, пишат с много никове, за да изглежда че са различни. Не си губи времето, да им обясняваш е все едно да обясняваш на радиоточка. На него му е наредено да пише против, при всякакви ситуации. Все пак нафтата трябва да се продава.Коментиран от #84, #87
18:49 18.12.2019
81 Атанас филипов
Коментиран от #106
18:51 18.12.2019
82 Атанас филипов
18:53 18.12.2019
83 Атанас филипов
Коментиран от #107
18:57 18.12.2019
84 Атанас филипов
До коментар #80 от "Не се занимавай":
Най-вероятно си прав. Имай в предвид, че и аз би трябвало да съм против, понеже единия ми бизнес е автокъща и честно казано смятам, че бизнеса значително ще спадне, заради удължения живот при Ел. Автомобилите. S-ката на Тесла се произвежда от 2012, а хората които ги продават обикновено ги заменят с нова Тесла. А те пък не смятат скоро да има промени по автомобила. Предполагам следват стратегията на WV костенурката _ най-дълго произвежданата кола 40г.. Правят кола толкова здрава, че просто няма нужда да се сменя. Тоя Cybetruck дето го направиха.... Край с раждита, край с надраскванията. И леките деформации. Брутална батерия. Ускорение.... 3 сек 0-100 при условие, че тежи над 3-4 тона. Супер евтино производство. Разход 3-4лв на 100км. Автопилот. Икономически, просто е лудост да купи човек друг пикап... Не знам просто, как спорят тези хора тук наистина.Коментиран от #89, #108
19:16 18.12.2019
85 И аз
До коментар #62 от "гост":
Мисля така, за една година съм навъртял 10000 километра, а почти не ползвам колата,за ходене на работа и рядко остава време и пари за разходки. Доста от моите познати имат по над 30к. А за германия не говорете глупости, минимум 70% от колите имат по над 40к20:08 18.12.2019
86 Има много
Коментиран от #91
20:17 18.12.2019
87 Антиелектрика
До коментар #80 от "Не се занимавай":
Ахахахахахахахаха. И това го казва съществото пишещо с име "Не се занимавай". Сигурно ти е първи ник това и само с него пишеш, нали? Просто няма толкова нагъл и лъжлив трол като теб, заклевам се!Обаче едно не мога да ти отрека - уникално точно си се описал.
Коментиран от #109
21:17 18.12.2019
88 Квадрат със зомбиран волан
До коментар #66 от "Зомби с квадратен волан":
Бе ти зомбиран, разбираш от батерии толко, колко аз от космически совалки. Ма така е със зомбирана глава, при това голема.21:25 18.12.2019
89 Антиелектрика
До коментар #84 от "Атанас филипов":
Сигурно и ти случайно днес пишеш за първи път, нали?Един съвет от мен - срамота е да имаш претенции за каквото и да било и в същото време да си пишеш фамилията с малка буква. За останалите грешки, направо нямам думи.
Представям си ако наистина имаш автокъща какви бисери пускаш като обяви: "Ка4ва6 се и кара6".
Останалите глупости не вярвам да ги напише и търговец в селска бакалия, защото само невежа може да повярва, че някой ще е на загуба и ще му подари нещо вечно и неразрушимо с евтина поддръжка.
Изобщо не смятам да изпадам в конкретика колко издържат батериите и как понякога ги сменят на по 50 000 км, заедно с "неповреждащия" се електромотор. Имаше достатъчно статии тук, но фанатичната фенщина е ужасно заболяване.
21:26 18.12.2019
90 Филип Атанасов
До коментар #78 от "Атанас филипов":
Е що да са измекяри BMW. Това никак не разбрах.Коментиран от #93
21:29 18.12.2019
91 Атанас филипов
До коментар #86 от "Има много":
80 процента батерия за 30 мин се зарежда. Цената се смята лесно. Дневна ТАРИФА 0.25ст. /кв. х 100кв. = 25 лева за 400 км.. При нощната 0.12ст х 100= 12лв за 400 км. Ако зарежда у вас. В Европа навсякъде започват да се правят станции на Тесла но и други има и то безплатни. С други думи, батерията издържа колкото е нужно при дълъг пробег, да спреш за почивка и кафе и пак да тръгнеш. Статистиката в щатите е, че средно ползват четвърт заряд дневно на база 1милион+ тесли. А при нас разстоянията са по-малки. Но С една почивка за 30 мин, можеш спокойно да стигнеш София-Варна. И това е при днешната технология. Има няколко бързи зарядни, на shell, На Eko, в гугъла като потърсиш ще ти излязат. Най-хубавото е, че в трафика, не консумира както запалената кола. Не се тровиш. Тиха е.Коментиран от #94, #110, #124, #125
21:38 18.12.2019
92 Ник
До коментар #29 от "гост":
Добре, аз за 10 месеца съм навъртял вече 38 000 и ??????21:45 18.12.2019
93 Атанас филипов
До коментар #90 от "Филип Атанасов":
Ами щото имам BMW 5-ца за личен автомобил и само аз си знам колко пари гълта. Имам автокъща. Не е голяма, но имам наблюдения. Не може за 3 г. да дам 14 хил лв за ремонти и някой да ме убеждава в противното. Само като започнем с дюзите на тоя прекрасен дизелак. Хубаво ги на казвам по светофарите разни бегачки, но удоволствието не си струва парите.... Но както и да е, продавам я, стегната е на макс, няма хлоп, няма троп. Ако някой търси пишете за оглед ;)Коментиран от #111
21:49 18.12.2019
94 Антиелектрика
До коментар #91 от "Атанас филипов":
Еха, браво бе. Пък ние как така се осмеляваме да ти се смеем, направо не знам?Направо вече си представям как по "Младост" и "Люлин", от всеки балкон са опънати по 200 метра кабели към колите вечер.
Само лекичко трябва да ти разваля фантазийката, защото зареждане за 30 минути на 80% няма у нас. Да не говорим, че евентуално такова зареждане се поддържа само от много скъпите електрички.
Тези за които говориш зарядни са толкова "бързи", че ще ти отнемат "само" 3-4 часа.
За града не знам колко не тровят, но определено най-голямото предимство е, че не работят на празен ход
Коментиран от #95
21:55 18.12.2019
95 Атанас филипов
До коментар #94 от "Антиелектрика":
Пич, явно не си в час. Бутай си там таралясника или ела да ти продам една бегачка м/у другото. Относно кабелите, те си висят така или иначе. Интернета ти откъде идва. Кабел повече или по малко... Все тая. Инфра структурата ще се променя. Няма начин. В някои от новото строителство се залагат контакти при паркоместата в подземните гаражи. Стана ми смешно, че не си сигурен "колко не Тровят в трафика" . От там си вадя изводите за останалите ти аргументи. Явно толкова са ти техническите познания. Поне прочети малко техническа литература преди да се заяждаш напразно. И да не забравя, щом си в София и електричните са ти скъпи, означава, че не си добре заплатен. А щом не си за платен, означава, че не си достатъчно компетентен. Защото заплащането е пряко свързано с уменията и познанията ти. Точка.Коментиран от #96, #112
22:20 18.12.2019
96 Антиелектрика
До коментар #95 от "Атанас филипов":
Оппа, колко съм бил прав, че фанатизма въври ръка за ръка с глупостта.Аз ти обяснявам, че няма зарядни станции в България за половин час да ти зареди на 80%, ти ми казваш "изчерпателното", че не съм бил в час.
Аз ти давам за пример, че повечето хора у нас няма как да си зареждат колите, защото не всеки има гараж, ти ми обясняваш, че някои имали.
На теб ти станало смешно, че електричките според някои изследвания замърсяват повече с ФПЧ, заради по-високото си тегло и бързо износване на гуми. Вас електрофилите ми е някакво заболяване да не приемате изследвания и факти и да се правите на много технически грамотни, но така не осъзнавате колко смешни и жалки ставате.
Пък това за заплащането и това, че не съм си купил електричка, беше най-голямата тъмня на света. Като ти гледам твоите умения и познания, не трябва да си повече от хигиенист в някой офис и съм сигурен, че нямаш електричка.
Както ти казах, първо се научи да пишеш, пък тогава слагай точки и се вземай на сериозно, г-н рАжда мъскофанатичен.
Коментиран от #113
22:37 18.12.2019
97 Атанас филипов
предвид енергията нужна за производството на самия автомобил. Енергията нужна за работата на завода. Затова и заводите на Тесла са толкова енергийно ефективни. Взимат в предвид източниците на тази енергия, Тец, вец, аец, възобновяеми... . Като се калкулира замърсяването от горивата, се взима в предвид и замърсяването по самия процес на добив на нефта, рафиниране то и на транспортирането му до бензиностанците. А този процес, сам по себе си е огромен, консумира и замърсява много. Знаеш колко гуми хабят тировете за да закара милиардите тонове гориво по всички бензиностанции по целия свят и това всеки ден.... Сравни го с движението на тока по даленопроводите. От тесла, на база на тези всички пера взети в предвид, са калкулира ли, че дори и да караш колата с ток дошъл от въглища, колата е 3 пъти по-щадяща природата отДВГ. За КПД на самия електромотор да не говорим... Специално тази
Коментиран от #101, #114
23:11 18.12.2019
98 Атанас филипов
https://youtu.be/0XS3rSsfK40
01:25 19.12.2019
99 Атанас Филипов
https://youtu.be/WG8y2KBH0xY
и вече, ако искате тест с истински бегачки игорят майка си и баща си, които струват 2+ пъти колкото теслата, заподдръжката да не гиворим...
https://youtu.be/8I-6_H0haAw
02:09 19.12.2019
100 Атанас Филипов
ето и как се представят на сняг. Тестват ги до военна база където военните си тестват техниката при екстремни температури. Човека обръща и внимание, че заради електрическото моментално разпределение на мощностите на колата, стандартно 4х4 неможе дори да се доближи до стабилността на тези коли.
02:50 19.12.2019
101 Антиелектрика
До коментар #97 от "Атанас филипов":
Всичките електрофилчета имате уникалната черта да приписвате собствената си неграмотност на другите. Толкова си неграмотен, че не е истина, но пък за сметка на това наглостта ти е огромна. Кой е мастия и кой е хигиненистка, си личи по тъпотии, които пишеш посред нощ.Ето, чети и се образовай, а не поствай малоумни клипове как някой се вози в Тесли:
https://www.actualno.com/cars/elektromobilite-ne-sa-tolkova-eko-dori-mogat-da-zamyrsjavat-poveche-news_643404.html - "Както всички останали коли, и електромобилите замърсяват чрез праха от спирачките и гумите. Според изследване на ЕК половината от вредните прахови частици във въздуха идват именно от тези източници".
https://auto.offnews.bg/news/Eko_4/Hibridite-i-elektromobilite-sa-po-vredni-ot-benzin-i-dizel_10992.html - "Изследване на шотландски учени, обаче, сочи точно обратното. Не става въпрос за замърсяването при производството на батериите или електричеството за зареждането им. Според шотландците големите проблеми при електрическите коли идва от гумите и спирачките им".
И това са само част от статиите.
За да завърша писането с толкова смешно човече, само искам да ми кажеш къде ти е Теслата и къде може да я заредиш в България за 30 минути на 80%?
Или отговори на това или не ме занимавай повече с жалката си персона, която типично по тролски, като няма какво да каже започва да пише за мастии.
Коментиран от #104
07:22 19.12.2019
102 Луд
До коментар #44 от "Може ама":
Ще ги складираме в България, а ако имаме късмет и Македония да влезат в ЕС и те ще поемат голяма част08:58 19.12.2019
103 Гост
До коментар #76 от "Тъпак":
Името много ти отива. Пише, че ще строят цех за рециклиране на акумулатори, не на батерии. Чети, преди да си вадиш грешни изводи!10:49 19.12.2019
104 Зомби с квадратен волан
До коментар #101 от "Антиелектрика":
Ползваш български източници, които не блестят със своята достоверност.Електрическите автомобили са по-екологични с 20%, от който и да е автомобил с ДВГ, дори ако се зареждат от ТЕЦ на въглища и като се отчетат всички етапи на жизнения цикъл: от добива на лития за батериите, през производството, до рециклирането на автомобила.
Ако пък ел. енергията идва от ВЕЦ, солар, вятър, и др. електрическите коли са над 80% по-екологични.
Единственият минус при електрическите автомобили за момента е батерията, всичко друго, вкл. електрическия мотор е по-добро и по-дълговечно.
Коментиран от #132
10:51 19.12.2019
105 Гост
До коментар #78 от "Атанас филипов":
В твоето висшО, не те ли научиха, че се пише висшЕ? А кога се пишат запетаи? А пълен и кратък член? Разкарай се, интернет-висшисте!10:52 19.12.2019
106 Гост
До коментар #81 от "Атанас филипов":
1 000 0000 мили гаранция викаш???? Ае, ти като работиш в някой технологичен гигант, не си ли разбрал още, че тенденцията в целият свят е да се правят малотрайни коли? Всички правят коли, които да изкарат по 5 години. Всички частите вече се правят с намален експлоатационен период. За какво им е батерия за милион километра? Май много вярваш на картинките в нета, а? На колко си? На 12 или на 13?10:58 19.12.2019
107 Гост
До коментар #83 от "Атанас филипов":
И защо си мислиш, че батериите за електромобили ще се произвеждат по-различно, от тези за телефоните? Защото смяташ, че фирмите за електромобили не гонят печалба и не са алчни, като телефонните ли?11:01 19.12.2019
108 Гост
До коментар #84 от "Атанас филипов":
Извинявай! Сега проумях, че ти си ДВГ провокатор. Помислих, че говориш сериозно.11:04 19.12.2019
109 Гост
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Той винаги бърза да припише собствените си недостатъци на опонентите си. Това му е основен похват. Друго няма.11:05 19.12.2019
110 Гост
До коментар #91 от "Атанас филипов":
Това кв квадрати ли са някви? Знаеш ли съкращението на киловат? И като се юрнете всички столичани лятото към Варна, и наспирате всички с Теслите си за зареждане за 30 мин, дали ще има място да се вредиш и ти на колонка? Май ще четеш ежедневни статии "Десетки електромобили висяха по 4 часа, да чакат ред за зареждане. Колонките недостигат. Правителството обеща до 5 години да направи още. " Ама чакай малко! То и онзиден имаше такава статия за в Америка. А дори не са станали масови електрокарите. Смятай какво ви чака.11:11 19.12.2019
111 Гост
До коментар #93 от "Атанас филипов":
БМВ 5-ца дизелак имаш, а? Ясно! Не си ли чувал, че тоя нафтен шестак е един от най-чупливите мотори на всички времена, в цялата история на ДВГ? Дори феновете на БМВ го ненавиждат и го отбягват. А ти си се барбутнал баш на него?! Как така, собственик на автокъща не ги знае тия неща? Май тати ти има автокъща, а ти само караш колите на НФСа.11:15 19.12.2019
112 Гост
До коментар #95 от "Атанас филипов":
хахахахахахахаххахахахахахахахах.............. оооооохахахахахахаха....... Целият ти пост е пълен с противоречия, типични за пубертета :-))))))) Че нямаш кола стана ясно за всички. Единственото превозно средство ти е шейната. Я кажи, ще ходиш ли при баба си на село през ваканцията?11:18 19.12.2019
113 Гост
До коментар #96 от "Антиелектрика":
Не виждаш ли, че това е невръстен пубер, който си чати, вместо да се образова? Какво си тръгнал да му обясняваш? Той още гащите си не знае как да обуе.Коментиран от #116
11:20 19.12.2019
114 Гост
До коментар #97 от "Атанас филипов":
Само като каза, че ще пуснеш от всяка тераса по един кабел за зареждане, редом до този на интернета, и ми стана ясно на колко годинки си. Айде, тичай на даскало, че ще ти пишат неизвинено. Вземи трамвая, че това ще е единственият електрокар, в който ще се возиш в близките 20 години.11:23 19.12.2019
115 Атанас Филипов
Коментиран от #117, #118, #119
11:49 19.12.2019
116 Антиелектрика
До коментар #113 от "Гост":
Виждаме за какви същества става въпрос. Щеше да е смешно, ако не беше толкова трагично.Коментиран от #120
12:21 19.12.2019
117 Антиелектрика
До коментар #115 от "Атанас Филипов":
Не беше нужно да се издаваш, че си "гост".Пробвай сега и със следващия ник.
12:24 19.12.2019
118 Гост
До коментар #115 от "Атанас Филипов":
.....до следващият стълб. Критериите ти за смешен и несмешен човек се изчерпват с това, кой настъпвал педала. Това е характерна черта на вманиачените сукалчета, които мечтаят да си имат кола, но не са се докосвали до шофьорското място, освен докато тати им ги държи в скута си. Много ти личи бе, момче.13:49 19.12.2019
119 Гост
До коментар #115 от "Атанас Филипов":
Ей, кукло, и сега има мамчета с бебенца, които ги возят в по-бърза кола от моята ;-) А това показва само едно - че аз не надувам всяка нощ нечия тръба за колата си.13:52 19.12.2019
120 Гост
До коментар #116 от "Антиелектрика":
То е ясно за всеки, който му прочете глупостите. Не може да си оформи мисълта, автокъща имал.Коментиран от #122
13:55 19.12.2019
121 Бай хой
Коментиран от #123
14:02 19.12.2019
122 Антиелектрика
До коментар #120 от "Гост":
Хвалебствия към Мъск, еко фашизъм и ха ха накрая, разкриват красноречиво кой се крие зад поредния ник.14:16 19.12.2019
123 Антиелектрика
До коментар #121 от "Бай хой":
Ти остави спада, ами рискът от внезапно раздуване съвсем умишлено не се споменава.14:17 19.12.2019
124 Бай хой
До коментар #91 от "Атанас филипов":
Айнщайн що не направиш една по-елементарна сметка. 80 киловата за 30 минути това изисква минимум 160 до 200 киловатчаса. Това за един автомобил. Провери си инсталацията за колко е проектирана и до колко ще издържи. Някой колега да ти изясни битовите електромери до колко издържат. После пресметни няколко хиляди автомобила да зареждат едновременно. Ще трябва на всеки град по един ядрен реактор. Искате да зареждате на нощна тарифа. Тогава фотоволтаиците не работят. Та сега действащите квартални трансформатори ще гръмнат само от десетина тесли. Знаеш ли за колко време е възможно да се преработи цялата електропреносна мрежа? А милата ни родина вече няма мощности дори са сегашното положение с почти нулева индустрия. Имаме само един лукойлнефтохим. А след няколко години най-вероятно ще затворят и Козлодуй. Тогава тиквата и да го разчекнат файда йок.14:19 19.12.2019
125 Бай хой
До коментар #91 от "Атанас филипов":
400 километра по надолнище. Реално между 200 и 300. В добрия случай това са по 8 лева на сто километра. Съвсем нормално за съвременен автомобил на LPG. Дори и за супер пробега от 400 километра е над 6 лева на 100 километра. Това са 7.5 литра пропан-бутан на сто километра. На метан е още по-голяма малко. И на газ замърсяват многократно по-малко от електроцентралите използващи за гориво боклук от западна Европа който дори се оказа токсичен и по мафиотска схема.14:31 19.12.2019
126 Гост
Коментиран от #127, #135
15:10 19.12.2019
127 Бай хой
До коментар #126 от "Гост":
Вай то теслите нямат лагери, помпи, релета, ИНВЕРТОР.16:03 19.12.2019
128 Bat
Та батериите са едва началото.
Ако не да били откритията на Тесла във всеки град щеше да има постоянно токови централи, трифазните Ел двигатели нямаше да ги има, повишаващи трансформатори и т.н.
16:50 19.12.2019
129 Роската
Коментиран от #131
17:53 19.12.2019
130 Стефан
17:57 19.12.2019
131 Много хейт
До коментар #129 от "Роската":
Лийфовете са си с оригиналните батерии и са 2012 г. модел! Има Лйифове на по 200 хил.км с оригиналните си батерии! Пишете за да хейтвате нали?18:08 19.12.2019
132 Антиелектрика
До коментар #104 от "Зомби с квадратен волан":
Чак сега видях мнението, но ти видя ли какво пише статиите изобщо?Това са изследвания на учени извън България. Никой не говори за ток, а за ФПЧ.
Чети и мисли, че електричките не са това, за което ги представят и си имат своите кусури.
Коментиран от #133
18:22 19.12.2019
133 Така ли
До коментар #132 от "Антиелектрика":
Електрическите отделят много по-малко ФПЧ от феродото, защото при тях спирачките се използват много, по-малко! Доказано!Коментиран от #134, #136
18:29 19.12.2019
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Гост
До коментар #126 от "Гост":
Коли карам от 97ма година. Досега не съм сменял ремък или дюза. Свещи сменям - признавам.18:41 19.12.2019
136 Антиелектрика
До коментар #133 от "Така ли":
А кое сменяш по-често - накладки или гуми?А кое тежи повече, накладки или гуми?
Те за това по-умни от теб са правили изследванията.
Но вие електрофилите не приемате нищо и дори един беше казал след това изследване: "Да го духат учените от Единбург."
Коментиран от #138
19:10 19.12.2019
137 Антиелектрика
100 пъти им се казва, че цените на свещите и всички масла с ремъци, са по-евтини от смяна на батерия, но не очаквай да те разберат.
19:16 19.12.2019
138 Ееееее
До коментар #136 от "Антиелектрика":
По - нагоре ти написаха! Колко гуми и асфалт заминава, при разнасянето на горивото, с цистерните из държавите? Една тежка цистерна отделя много повече ФПЧ, така ли е?Коментиран от #139, #140
19:48 19.12.2019
139 Антиелектрика
До коментар #138 от "Ееееее":
Така ли? Аз си мислех, че има нефтопроводи и танкери.Всъщност това е толкова вярно за цистерните, колкото и за токът от въглища.
Тук говорихме за реално измерени нива на ФПЧ, които влияят пряко върху здравето.
Коментиран от #141, #145
20:18 19.12.2019
140 Асдф
До коментар #138 от "Ееееее":
Остави го тоя трол да си мисли че изглежда умен с простите си коментари. Колкото и да му се обяснява на него му плащат да плюе Ел колитеКоментиран от #142
20:30 19.12.2019
141 Асдф
До коментар #139 от "Антиелектрика":
Пич по-добре замълчи ,че си доста смешенКоментиран от #143
20:31 19.12.2019
142 Антиелектрика
До коментар #140 от "Асдф":
Кухчо, трол си ти и на теб плащат да си сменяш никовете като носни кърпички!Вашите кухи обяснения ги знаем всички - само празни приказки и жалки опити за обиди!
Коментиран от #144
20:32 19.12.2019
143 Антиелектрика
До коментар #141 от "Асдф":
Кой си ти и какво конкретно пишеш по темата, че ще ми даваш наклон?Я си скривай, палячо.
20:34 19.12.2019
144 Асдф
До коментар #142 от "Антиелектрика":
Казах ти да не мислиш. Отново грешно предположение ,както повечето ти приказки и разсъждения по темата с Ел колитеКоментиран от #146
20:35 19.12.2019
145 Еееее
До коментар #139 от "Антиелектрика":
При всички измервания които са правени, се взимат замърсяванията от ауспуха на колата и се сравняват с цялото замърсяване от ел. коли. Без да се смята нито производство на нефт, нито замърсяване от рафиниране, не се смята даже и тока за рафиниране, с който една Ел. кола може да се движи същото разстояние без да се използват нефт, рафиниране и т. н. Като така замърсява производството на нефт, рафиниранеро и производството на ток, да същия от въглища. Смешно е да сравняваш износването на гумите на една кола, с добиване, разнасянето и рафиниранеро на нефт по цял свят.Коментиран от #147
21:05 19.12.2019
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Антиелектрика
До коментар #145 от "Еееее":
Сега ако кажеш, че за теб ФПЧ и СО2 са едно и също нещо, направо ще получиш Нобелова награда по химия.Аз ти давам изследвания за ФПЧ, ти ми говориш за СО2.
Хайде изясни си тези неща първо.
Коментиран от #148, #149
21:14 19.12.2019
148 Еееее
До коментар #147 от "Антиелектрика":
Сега, ако ми кажеш кои ФПЧ са по-опасни за хората, ще ти дам Нобелова награда! ФПЧ които се отделят от гумите или тези които са от ДВГ-тата?Коментиран от #151
21:32 19.12.2019
149 Еееее
До коментар #147 от "Антиелектрика":
Е и колко са ФПЧ които се отделят от камионите и тежкотоварните машини, които са свързани с нефт и рафиниране?Коментиран от #150, #153
21:34 19.12.2019
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Антиелектрика
До коментар #148 от "Еееее":
Отговорът е изключително прост, стига да знаеш от какво е направена една гума.https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37124-zashto-avtomoblinite-gumi-sa-cherni
"Течната въглеводородна суровина се вкарва в пещта, където се изгарят природен газ и предварително загрят въздух. Високите температури водят до това, че суровината „се пука“ и се превръща в дим. Той се охлажда с вода и се филтрират малки частици сажди. Полученият прах се оформя в гранули, за да улесняване на транспортирането".
Та како виждаш, в гумите умишлено се ползват най-опасните и малки ФПЧ.
Сам си направи сметка кои са по-опасни, след като при ДВГ има филтри.
Коментиран от #155
21:56 19.12.2019
152 Антиелектрика
До коментар #150 от "Асдф":
Млъквай, бастун глословен!Многото ти никове с евтините заяждания и обиди, сами по себе си говорят, че си смотан трол!
21:57 19.12.2019
153 Антиелектрика
До коментар #149 от "Еееее":
Толкова, колкото се отделят в мините за кобалт, литий и въглища.Коментиран от #156
22:01 19.12.2019
154 Поздрав от Сибир за Сахара
22:07 19.12.2019
155 Еееее
До коментар #151 от "Антиелектрика":
Филтрите на колите не хващат най-малките ФПЧ, също не ги хващат и дробовете и отиват директно в кръвта! От там вече знаеш, какво причиняват. ФПЧ от гумите са по-големи и дихателните пътища успяват да ги хващат! Не че са полезни, но не са по-опасни от малките!Коментиран от #159
23:53 19.12.2019
156 Еееее
До коментар #153 от "Антиелектрика":
Въглищата се използват и за рафиниране на нефта! Не продължавай с това, същия ток се използва! След като изгориш въглищата, замърсяваш с рафинирането и след това с ДВГ - то.23:56 19.12.2019
157 Тод
10:39 20.12.2019
158 Йонко
10:49 20.12.2019
159 Антиелектрика
До коментар #155 от "Еееее":
Продължаваш да не правиш разлика между ФПЧ и СО2.Дай някакви стойности и конкретика, защото и едните и другите отделят ФПЧ и това кои са по-безвредни са си твои свободни интерпретации.
Коментиран от #163
10:50 20.12.2019
160 Анонимен
До коментар #11 от "Behemoth":
Точно в "нормалните" държави карат яко. Щото пълнят догоре, а не "за 20 лева"12:51 20.12.2019
161 тттт
Коментиран от #162
13:27 20.12.2019
162 Антиелектрика
До коментар #161 от "тттт":
Смешен ставаш ти, след като пишеш едни и същи глупости с поредния си ник!Я кажи колко пари излизат всичките масла, свещи, филтри и антифризи на нормална кола с 200 к.с. После я сравни с подобна по мощност електричка и най-евтиния вариант с най-малък пробег на батерия от 60 kW, която е над 20 000 лева.
18:03 20.12.2019
163 Гост
До коментар #159 от "Антиелектрика":
Колега, ти пак ли се заигра с децата? Айде, остави ги да спят и идвай да си допием ракията. Гледай какви неща бълнуват, като ги държиш до късно.18:05 20.12.2019
164 Е хий
18:12 20.12.2019
165 Dedal
До коментар #11 от "Behemoth":
Ами тя Германия е нормална държава, ама пичовете бачкат на 300 километра от вкъщи.Или това е пукнало за под 2 години, нататък сх Мата е ясна. Идва в БГ и някой майстор самоук го прави да бачка с кюмюр
21:11 20.12.2019
166 Комбайнер
До коментар #31 от "tOkata":
Прав си! И аз толко карам... 15-16 000 годишно... Не от икономии, толко си карам... Две БГ, едно Гръцко море, два три пъти в Планината и другото е градско, околоградско/селско. Ако имам иликтриката едва ли ще ми се промени километража.И солар на покрива да си сложа! Ма много скъпи тез пущини бе!13:57 21.12.2019
167 Открийте 10-те разлики
Eтo ги и 8-тe пyнĸтa нa Gеоtаb:
Aĸo дeгpaдaциитe нa aĸyмyлaтopнитe бaтepии ĸъм днeшeн дeн ce зaпaзят нa cъщoтo нивo, тo пoвeчeтo aĸyмyлaтopни блoĸoвe ЩE ИЗДЪPЖAТ ПOВEЧE OТ EЛEĸТPOМOБИЛИТE, нa ĸoитo ca пocтaвeни
Cpeдният cпaд в ĸaпaцитeтa нa бaтepиитe e oĸoлo 2,3% гoдишнo. Taĸa нaпpимep, пpи eлeĸтpoмoбил c пpoбeг 150 ĸилoмeтpa зa 5 гoдини тoзи пpoбeг щe нaмaлee c 20 ĸм
Haмaлявaнeтo нa ĸaпaцитeтa e нeлинeйнo – пpeз пъpвитe гoдини тoй нaмaлявa пoвeчe, a cлeд тoвa ТEМПOВEТE НA CПAД OCEЗAТEЛНO НAМAЛЯВAТ
Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe c тeчнo oxлaждaнe знaчитeлнo пo-бaвнo гyбят ĸaпaцитeтa cи в cpaвнeниe c тeзи c въздyшнo oxлaждaнe. Taĸa нaпpимep eлeĸтpoмoбилът Теѕlа Моdеl Ѕ oт 2015 гoдинa гyби cpeднo 2,3% oт ĸaпaцитeтa cи вcяĸa гoдинa, дoĸaтo мoдeлът Nіѕѕаn Lеаf oт 2015 гoдинa c въздyшнo oxлaждaнe, гyби пo 4,2% гoдишнo
Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe, ĸoитo нe ce изпoлзвaт в ĸpитични peжими (минимaлeн и минимaлeн зapяд) c вpeмeтo гyбят пo-мaлĸo ĸaпaцитeт. Oгpaничaвaнeтo нa зapeждaнeтo и paзpeждaнeтo ce пpaĸтиĸyвa нe caмo oт вoдaчитe, нo и oт пpoизвoдитeлитe. Дocтъпният ĸaпaцитeт ce oгpaничaвa пo coфтyepeн път (ѕtаtе-оf-сhаrgе buffеrѕ), ĸaтo пo тoзи нaчин ce нaмaлявa пpoбeгa, нo aĸyмyлaтopнитe бaтepии издъpжaт мнoгo пo-дългo
Πo-aĸтивнoтo изпoлзвaнe нa eлeĸтpoмoбилa дaлeч нe винaги нe вoди дo пo-бъpзa дeгpaдaция нa бaтepиятa (ocoбeнo, aĸo ce cпaзвa пpeдишнoтo пpaвилo)
Eлeĸтpoмoбилитe, изпoлзвaни в мнoгo гopeщ ĸлимaт пo-бъpзo гyбят ĸaпaцитeтa c
12:13 22.12.2019
168 German
До коментар #40 от "тОката":
Швейцария пуснаха камиони на жици. С връзка към Германия.17:17 24.12.2019
169 Любо
До коментар #39 от "Атанас филипов":
Това не е съвсем вярно. SAMSUNG, LG и SONY, държат над 80% от производството на 18650. TESLA си направиха свой стандарт, но дори и в новата Мега фабрика, не произвеждат много. Все пак ги правят само за колите си...21:31 24.12.2019