Last news in Fakti

17 Декември, 2019 18:28 39 997 169

Колко бързо "умират" батериите на електромобилите?

  • батерия-
  • акумулатор-
  • geotab-
  • изследване-
  • проучване

Експерти от канадската компания Geotab, специализирана в управлението на автопаркове със системи за глобално позициониране и следене, изчислиха скоростта, с която губят капацитета си акумулаторните батерии на електромобилите. В проучването са били включени 6 300 коли на ток от различни марки по цял свят.

Според авторите на изследването акумулаторите губят средно по 2.3% от капацитета си на година. Това означава, че при толкова малки загуби повечето батерии би трябвало да надживеят автомобилите, на които са монтирани.

От Geolab обаче правят уговорката, че степента на амортизация зависи в голяма степен от характеристиките на охладителната система. В Tesla Model S, която има водно охлаждане, батерията губи по 2.3% от капацитета си годишно. В същото време акумулаторът на Nissan Leaf, който има пасивно въздушно охлаждане, загубите са вече 4.2% на година.

Канадците отбелязват, че спадът в ефективността на батериите може да бъде нелинеен - ниските загуби в началото понякога са последвани от рязък срив. Скоростта на зареждане също влияе върху издръжливостта на акумулатора.

От изследването става ясно също, че животът на батерията не зависи от периодичността, с която се кара електромобилът. Не така обаче стои въпросът с климата. Акумулаторите "умират" по-бързо в жегите, а студът запазва капацитета им.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 65 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай хой

    146 41 Отговор
    до 5 године са мъртви те тва е реклама и после цената е на цената на нова кола

    Коментиран от #12, #77

  • 2 Anonim

    96 59 Отговор
    5 години ако караш 1-2 седмично,караш ли всеки ден 2 г и довиждане
  • 3 батериите

    83 16 Отговор
    Общо взето, колкото и на телефоните са загубите - 4% на година.

    Коментиран от #6, #22

  • 4 Driving pleasure

    89 25 Отговор
    Да бе, за това производителите си дават стриктно 4% загуба. За това при автомобили с висок пробег батериите ги сменят по няколко пъти.
    Но хубаво са отбелязали, графиката е нелинейна - рязкия спад ще се падне на втория собственик и горкия идиот ще плати почти цяла нова кола, стойност далеч надвишаващя остатъчната стойност, за да я подкара наново.

    Коментиран от #7

  • 5 ГосТ

    109 19 Отговор
    Четох,че производителите дават 8г гаранция. Само че като падне капацитета с 40% и е в гаранция к'во правим ? На всеки 8г в най добрият случай нов автомобил. Не ми се мисли на всеки 8г по около 700 млн батерии и автомобили да се произвеждат и рециклират . Супер нейчър френдли....

    Коментиран от #35, #68

  • 6 Ха ха ха

    88 10 Отговор

    До коментар #3 от "батериите":

    Ще направиш 4 процента загуби на телефона, но ако го зареждаш веднъж на десет дни, както електромобила. Животът на батерията зависи от броя цикли заряд/разряд, а не от годините.

    Коментиран от #26

  • 7 аман от хейтъри

    36 36 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Ти остави сега батериите , те и без теб ще се оправят. Ти я по добре кажи , чу ли там нещо за ракетата на твоя зъл гений Илон Мъск , днес е литнала към космоса ? Ти да видиш и не се взривила бе , да и се начуди човек.
  • 8 Q6k0

    57 14 Отговор
    Ще сеока е, че производството и рециклажа на електромобили е в пъти по - вредно за околната среда и тогава Грета и себеподобните и ще започната да вият на умряло 😂😂😂

    Коментиран от #9, #10

  • 9 аман от хейтъри

    15 33 Отговор

    До коментар #8 от "Q6k0":

    В пъти, от какво е по вредно, не можах да разбера ?
  • 10 да бе

    20 11 Отговор

    До коментар #8 от "Q6k0":

    Надявай се, само една нефтена платформа докато сглобят и емисиите са айдеее...
  • 11 Behemoth

    56 55 Отговор
    Хихихи кефят ме нафтажиите от БГ ...те свикнали да карат разработени печки нов внос само на 500 000 км и е нормално да са шокирани от смяна на батерия на 300 хиляди километра хахахххххх...само че нормалния човек,повтарям нормалния едва ли кара повече от сто километра средно на ден...и това прави 30 хиляди на година равно на десет години каране ...говорим за НОРМАЛНИ ХОРА В НОРМАЛНИ ДЪРЖАВИ....

    Коментиран от #24, #160, #165

  • 12 Хахаха

    40 15 Отговор

    До коментар #1 от "бай хой":

    За 5 години умират, а са с 8 години гаранция! Ахахахаха. Ама ти сериозно ли?
  • 13 JPower

    66 16 Отговор
    ""' Скъпа, днес няма да се прибера, падна ми батерията...... на колата!!!!!"""" Мухаха...

    Коментиран от #14

  • 14 Жената

    29 24 Отговор

    До коментар #13 от "JPower":

    Лошо. А на мен са ми пробили резервоара и са източили нафтата! Муаааа

    Коментиран от #18

  • 15 До нашите специалисти

    40 17 Отговор
    Виждам, че много специалисти тук незнаят какво е батерия, но оспорват, фактите на канадските специалисти. Нямам думи. Тролене му е майката.

    Коментиран от #17, #19, #34

  • 16 HUAWEI

    25 17 Отговор
    Няма никакъв смисъл от тези миксери.
  • 17 pepy

    7 7 Отговор

    До коментар #15 от "До нашите специалисти":

    Нашите специалисти се вихрят тук на воля, защото ги е страх да пишат във фирмените форуми - виж им спретнали някой "нещастен случай" за да не разриват разни тайни...
  • 18 JPower

    7 13 Отговор

    До коментар #14 от "Жената":

    Жено, вземи сготви манджата не мъжати, че може да не се прибере и без да му е паднала батерията!!!
  • 19 JPower

    19 14 Отговор

    До коментар #15 от "До нашите специалисти":

    Абе явно ти не знаеш нищо за батериите!!! Електрокар виждал ли си, даже и последен модел, чисто нов си е набутвация....Но няма как, в затворено помещение с ДВГ.. ААА, явно не си виждал как гори електрокар, нощно време, заедно със стоката ти...

    Коментиран от #20, #43

  • 20 Не е така

    21 8 Отговор

    До коментар #19 от "JPower":

    Те и на телефоните батериите гърмят и се палят, но като цяло са МНОООООГО малко! Освен дефектните Самсунг Ноте 8, които гърмяха масово, понеже имаха дефект, за други чувал ли си?
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ами да

    15 6 Отговор

    До коментар #3 от "батериите":

    Това е изследването, което са направили! Тук са взели данните от 6 300 коли! И са изчислили! Не е 1-2 коли! Това е излязло, като средни стойности.
  • 23 Йозеф

    17 11 Отговор
    Една нова батерия е 6-8000$ за сега, цените падат.
  • 24 Гост

    8 22 Отговор

    До коментар #11 от "Behemoth":

    Моята кола е на 3 години и е на 200000 километра. Да не съм ненормален. Това са километри в България.

    Коментиран от #29

  • 25 Атанас филипов

    29 26 Отговор
    Моля ви, обновете си информацията. Тесла ще пуска нова батерия с гаранция 1 МИЛИОН МИЛИ. Всичко друго е ала бала. Още една причина да се кара само тесла.
  • 26 Ел фен

    9 11 Отговор

    До коментар #6 от "Ха ха ха":

    Айфона ми е на две години и е с 10% загуба. Зареждам го почти всеки ден.

    Коментиран от #65

  • 27 Атанас филипов

    6 13 Отговор
    Ето за хейтърите които не вярват за тези батерии. Затова казвам, че и фото им е старо. Ето линка и се образованите преди да хейтвате.
    https://m.fakti.bg/technozone/432164-kolko-barzo-umirat-bateriite-na-elektromobilite#CommentBox

    Коментиран от #67, #72

  • 28 Атанас филипов

    5 8 Отговор
    https://youtu.be/ADS742xsoTw
  • 29 гост

    25 6 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Ами след като любимите ви немци приемат за стандарт 15 000 км годишен пробег , значи не си просто ненормален , а суперненормален !! Отвори който искаш тест в немските списания и ще се увериш !! За лични нужди -15 000 км ГОДИШНО !!

    Коментиран от #92

  • 30 Имали значение

    20 17 Отговор
    Не съм виждал телефон с работеща батерия на повече от 4 години но може проблема да е в мен . Трябва някои с телефон ТЕСЛА да сподели

    Коментиран от #33

  • 31 tOkata

    13 12 Отговор
    15 000 е нормално или максимално за тези, които не мърдат от града/селото, най-много веднъж до море и балкан. Повечето движат по20-30к км., без да се престарават-по необходимост! И това са просто нормални хора, на които животът им не преминава в пътуване зарадо бачкане! Айде стига демагогия!

    Коментиран от #50, #166

  • 32 Атанас филипов

    32 34 Отговор
    Бази малоумниците, показваш им данни. Даваш им информация и пак не вярват. И 200 минус да сложите, ще видите как след 10 год повечето коли на пътя ще са тесли. Тировете ще са тесли. Таксита та ще са самоуправляващи се и тази професия ще изчезне. Харесва ли ви или не. Покривите ще са с соларните керемиди на Тесла. Батериите които ще съхраняват енергията от панелите и зареждат колите ще са Тесла. Интернета ни ще е от Starlink. И ще е безплатен за хората. Човек с ум по голям ще доведе хората и до Марс. Ще се смеем с машините благодарение на Neurolink, и дори парализа та ще остане в миналото. НЕ Е ПРОСТО КОЛА. КОЛАТА 3 САМО ПАРЧЕ ОТ ПЪЗЕЛА НА БЪДЕЩИЯ СВЯТ КОЙТО ИЛОН СЪЗДАВА. ПРОСТО НЕ СТЕ ЗАПОЗНАТИ С ТРУДА МУ ВСЕ ОЩЕ ЩО ГО ОСПОРВАТЕ. 10Г ЩЕ БЪДЕ НАЙ-ВЛИЯТЕЛНИЯ ЧОВЕК НА ВЕКА

    Коментиран от #37, #40, #71, #73

  • 33 Така е

    11 5 Отговор

    До коментар #30 от "Имали значение":

    Но батерията на телефона ти изкарва един цикъл в денонощие, вечерта зареждаш, до другата вечер е празна и пак зареждаш! Колко цикъла е за 4 години? 1200 и малко повече! Ако една батерия ти кара 400 километра с един цикъл и изкара 1200 цикъла на заряд - разряд колко става. Даже в статии дават, че на колите е над 3000 цикъла!
  • 34 Ами

    14 4 Отговор

    До коментар #15 от "До нашите специалисти":

    Аз също съм изумен значи за 2 г тела ми сякаш като гледам клип в тубата дава на късо 8% загуба явно са като 50% така се усеща. Дано и колата да не така. Та по горе чета някакъв друг експерт твърди че всички на запад карат 30 к км на годината максимум. Как навъртат 500 к км като влязат в бг не знам много експерт много нещо.

    Коментиран от #51

  • 35 Plameni

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "ГосТ":

    Не си прочел правилно .8 години ГРИЖА за батерията .

    Коментиран от #38

  • 36 Само специалисти тука бее еиийййй!!

    8 11 Отговор
    Ся ! 1 моим само да си джиткаме с пропан-бутанките и дизеларките и хич ,ама хич понятие от миксери да нямаме ,камо ли да ги коментираме и да плюем по тях !! Тейй чее викъм коги свърши петролу да мислим тогиз ,ако доживейм да свърши ,макар че мой да има и био заместители ! Аз ся от фритюрника почвам да събирам олиото да има
  • 37 Ами

    15 4 Отговор

    До коментар #32 от "Атанас филипов":

    А защо не сега сетих се няма пари. След 10 викаш ще потънем до пъпа в диаманти а другарю 😂
  • 38 ГосТ

    7 6 Отговор

    До коментар #35 от "Plameni":

    😂 "battery warranty" как се превежда бе чиче 🤣. Тесла и Нисан дават 8г. Други дават и по 5. Аре, бегай
  • 39 Атанас филипов

    16 15 Отговор
    Отново, вместо да русите акъл, четете!!! Не си сравняване глупавите китайски батерии с тези на Тесла. Все едно сравнявате фиат пунто с S класа., вашата логика нали и двете са коли.... Тесла произвеждат най здравите батерии момента в света. Факт е, че произвеждат повече литиево йонни батерии от колкото целия останал свят взет заедно. Не знам дали изобщо можете да го осмислите. Те движат тази технология напред в момента.

    Коментиран от #74, #169

  • 40 тОката

    5 8 Отговор

    До коментар #32 от "Атанас филипов":

    На колко години сте? Аз преди 25 години съм искал/прогнозирал и твърдял, че всичко трябва да мине на ток! И сега го твърдя, но батериите са някаква малоумна междинка, поне не и в тази технология! Дали ще до живея нещо по-практично и реално....когато съм мечтал за *тролей и жици* от София до Бургас, германците скоро пуснаха пробно трасе за камиони..... Ай да не се подценяваме толкоз....!!!

    Коментиран от #42, #168

  • 41 Атанас филипов

    13 11 Отговор
    А оня там с миксерите, да вземе да си го направи там на бензинче миксера и да си разбърка мозъка. Не може ли? Ама що не може??? Щото ще стане голямо, тежко, трябва съединител че масалце да му турнеш и т.н. И при колите е така, а може да е просто, надеждно и трайно. Точка
  • 42 Атанас филипов

    21 15 Отговор

    До коментар #40 от "тОката":

    Не, батериите не са междинка. Трябва да има начин за складиране на добитата енергия. А в чиста електрическа форма е най-добрия вариант. На 34г. Съм м/у другото. Просто години на ред, батериите бяха пренебрегвани, защото имаше по-бърз за времето си начин за добиване на енергия. Но не можеше да се складира и реално се освобождава с химична реакция. Но в днешно време, с електрониката, нуждите от складиране енергия се промениха 180 градуса. Следващото десетилетие, много неща ще се променят. И понеже съм в тези среди, виждам малко повече пърченца отпъзела, в сравнение с хората които дори не си правят труда да се поинтересуват. Истината е, че ще се случи без значение, дали ни харесва или не, винаги има хора които са застояли в някакво време, но света се променя и не ги пита.

    Коментиран от #75

  • 43 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #19 от "JPower":

    Причината да се ползват електрокари не защото няма как с двг в затворено помещение. На летището чо перо а защо се движат електрокари? по-евтино еголям въртящ момент без високи обороти и голям разход, не изисква постоянно стартиране и гасене на двигателя, токът е по евтин от дизела, самият електрокар е много просто устроен и е евтин, както и потдръжката му е евтина , няма обслужване няма толкова компоненти и част. 20 г работя на шетище и горящ електрокар не съм виждал, просто електрокарите не са с шитиево йонни батерии, а с оловно киселинни тягови.
  • 44 Може ама

    13 12 Отговор
    Не вярвам, макс 5години и капут. Батерията има също срок на годност, а студа изсмуква батерията. Тава за охлаждането е друга работа,и пропускате момента при падането на капацитета, 500км-1год,480км-2год, 450км-3год,400км-4,340км-5год. Или продаваш или 280-6,200-7,100-8 и така след 5 години или нова батерия 5-6000 $или€ нова кола. Много по важния въпрос мили мои е ? Какво ще стане със не-рицеклируемите батерии,силно отровни,токсични,почти вечни

    Коментиран от #45, #102

  • 45 И още

    12 11 Отговор

    До коментар #44 от "Може ама":

    Грубо сега 1м ел коли до 5години 30м след още 5г 100м+ след още10г 500м. До 20години ще има 600-800м огромни,не-подлежашти на рециклиране батерии. Отровни и токсични ИСТИНСКА ЕКО КАТАСТРОФА

    Коментиран от #46

  • 46 Или

    5 6 Отговор

    До коментар #45 от "И още":

    Мъск,трябва да измисли начин да ги праща на гости, на слънцето и да добива ресурсе от комоса за нови.
  • 47 Атанас филипов

    20 11 Отговор
    Не знам вече за кой път трябва да го казвам, ЧЕТЕТЕ!!! Батериите върнати от автомобилите ще отиват в Power Wall инсталациите, където ще се амортизират допълнително. И чак след това ще се рециклират от Тесла. И обратно в колите. Доводът ви е и непроверен. Това, че до сега човечеството си е хвърлял батериите в казана и съм убеден, че и вие го правите, не означава, че така ще продължават и те. Аз примерно, от както направиха по големите вериги специални контейнери, не съм ги хвърлял в коша. Събират се в една торбичка и като ходя до там ги хвърлям. Няма да е зле и вие да започнете.

    Коментиран от #48, #49, #53

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 И гумите

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "Атанас филипов":

    Само от център за гуми,че онлине са тарикати не искат старите. А който продава и сменя е длъжен,да преберестарите
  • 50 гост

    22 8 Отговор

    До коментар #31 от "tOkata":

    Хайде пък ти да не се правиш на голям експерт по "нормалното" !!!! В България нормалното ходене на работа е 10-15 км максимум , и то това е в 4-5 по-големи градове , айде в София да е 20 , но не повече ! За 80% от населението е под 5 км !! Тоест при 15 км имаш 30 дневно отиване и връщане !! За 250 работни дни максимум са 3750 км годишно , айде да са 4 000 от мен да мине !! И ти остават 11 000 км за 50 седмици уикенди и празници или по 220 км ВСЯКА СЕДМИЦА за "мръдване" или по 440 за половината седмици !! За 20 000 км годишно трябва ВСЯКА седмица поне ОСЕМ месеца в годината да пътуваш София-Бургас или София - Солун ! Стига сте се правили на "живеещи в колата" , германците с техните тройни растояния не правят по повече от 20 000 годишно , ама тука всичките сте "милионници" , хахахха !!!

    Коментиран от #54

  • 51 гост

    21 4 Отговор

    До коментар #34 от "Ами":

    Ами точно в България влизат тия на по 500 000 , щото са най-евтини , демек изгодни за джамбазина !! И после ти показва в mobile.de , че същата струва там двойно , че и тройно , ама на 100 000 км , пък тази дето ти я продава е на 130 000 "реални" , ама по 5 реално , хахахах !! В ЕС се продават по 10 милина нови и поне три пъти по толкова втора употреба коли годишно , в България идват 200- 300 000 от тях , една СТОТНА част !! Читавите коли втора ръка си се продават в Европа или по-богатите източноевропейски Чехия , Полша , Унгария , тука идват тия , дето са за моргата !!

    Коментиран от #61

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Гост

    5 8 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    При тия километри по добре използвай градския транспорт. По добре не пречи на трафика.
  • 55 Атанас филипов

    4 4 Отговор

    До коментар #53 от "Скептик":

    Хаха не, да не съм дете че да си крия името.

    Коментиран от #58

  • 56 Механик

    14 4 Отговор
    Аз не мога да разбера за какво се спори тук. Събрали сте се нещо като две агитки на футболни отбори и давай да спорим.
    Нека наречем отборите "Нефто-транс" и "Електро-транс".
    Истината е, че и двата футболни отбора (В СЕГАШНИЯТ ИМ ВИД) нямат бъдеще. Нефто-транс ще отпадне от самосебе си, поради изчерпване на ресурси. От една страна това е добре за Природата, а и малко да "свие сърмите" на наглите арабели, дето лежат и парите им капят ей така.
    Електро-транс в сегашният си вид е само една играчка. Вярно, че е доста скъпа, но е играчка. Големият проблем са му батериите и цикъла на зареждане. Някой знае ли телефон, дето батерията му да издържи 5 години? Няма такава. Някой знае ли телефон, дето да се зарежда за 3 минути? Никой не знае.
    Електомобила има още един недостатък. Ако закъсаш за гориво с нафтовата печка, ппросто отваряш багажника и ако си бил предвидлив, просто вадиш 10-литровата туба, задеждаш за 2 мин и тръгваш.

    Коментиран от #59, #60

  • 57 Toyota

    7 5 Отговор
    Тойота дават гаранция на батерията на хибрида 10 г. Има един аурис хибрид на 5 г. и батерията е на 93 %. Така че 300 хил. е горе долу живота на една по мощна батерия
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Яяя

    5 5 Отговор

    До коментар #56 от "Механик":

    Ела да ти покажа смартфона ми Мото G на 4 г. и половина с оригиналната батерия. Освен за разговори се използва средно между 30 - 60 мин. сърфиране. Така, че има и изключения
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Дее

    10 1 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Читавите на по малко км. се продават на всеки който даде обявената цена. Но разликата обикновено е по 2 с тия които масово се вкарват тук. Намира се каквото поискаш и в каквото състояние желаеш , но в България никой не би дал за кола 2005 г. толкова пари... е впоследствие ги дава за ремонти, но не осъзнава...

    Коментиран от #62

  • 62 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #61 от "Дее":

    Ами аз какво казах , да не би да не е същото ? Отговорих на въпроса как така в България повечето били на 500 000 + , пък във всички тестове се приема за нормален пробег 15-20 000 максимум !

    Коментиран от #85

  • 63 1234

    9 3 Отговор
    Ще стане като с тел, на старо никой не купува, но има евтини и скъпи и всички стават за говорене. Но при колите няма да е така, като стане на 5 г никой няма да я купи защото 150 км пробег, това вече не е кола. Знаете как старата батерия прогресивно падат процентите и без да говориш. Зареждаш колата, стои 3 дни и хоп на 50 пр от седене
  • 64 Димов

    15 3 Отговор
    Тестове при идеални условия и специално внимание, третиране като по книжка и т.н. Дай една чисто нова Тесла на някоя метреса и да видим дали другия месец няма да сменяш батерия, като я забрави 5-6 нощи празна без да се сети да я зарежда. Защо никой не отчита факторът "кифла"? Защо вече тестовете се правят при най-добрите възможни условия, които никой не спазва? Защото иначе рекламата няма да излезе, затова.
  • 65 Ой котьоуУу

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ел фен":

    Тогаз "пали" айфона и бегай от тука ...
  • 66 Зомби с квадратен волан

    9 5 Отговор
    Значи, има Едисонови батерии, които са държали заряд до 100 години! Те са се предлагали като опция за електрическите автомобили от началото на 20 век. Така, че стига с тия измишльотини за батериите. Има Нисан Лийфове от 2012 г., които още се експлоатират с оригиналните батерии, запазващи 70% капацитет. Това са точно 7 години.
    Много зависи как е направена и как се ползва батерията.

    Коментиран от #88

  • 67 Пройчо

    11 6 Отговор

    До коментар #27 от "Атанас филипов":

    А зимата колко е пробега с включено отопление. А кат не е включено с ватенка и ушанка ли се кара?

    Коментиран от #69

  • 68 Тай Бошо

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "ГосТ":

    По-добре рециклиране, отколкото производство на нови. И по-евтино излиза, и пи-чисто.
  • 69 Факт

    9 0 Отговор

    До коментар #67 от "Пройчо":

    Качи се у 309 и че видиш, студ майка, студ, а още не е дошло зимето!
  • 70 Мерси

    3 0 Отговор
    тесла с батерия.
  • 71 ПЕРНИШКИО

    6 5 Отговор

    До коментар #32 от "Атанас филипов":

    а ти иди у магазино да си купиш една тесла , и вземи се тресни с нея по главата , ега ди доиде акъльо в тази празна глава , та наи накрая да вденеш лумпен заспал .
  • 72 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "Атанас филипов":

    Поредният с образование от интернет. Нема такава нация.
  • 73 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #32 от "Атанас филипов":

    Никой не е запознат с труда на Илон. Само ти - пишл€м€то от близкото село, четящо отвчера линкове в нета, с телефона, който са му подарили преди месец, си единствен най-запознат и втори като тебе няма.
  • 74 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #39 от "Атанас филипов":

    А факт ли е че не си ги рециклират? Това е като да произведеш най-много отровни вещества, без да те е грижа какво ще става по-нататък с тях. Голяма реклама им направи, няма що.

    Коментиран от #76

  • 75 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #42 от "Атанас филипов":

    Посочи ми едно техническо нещо, което е променило света, и аз ще ти докажа, че също така му е навредило.
  • 76 Тъпак

    3 4 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    ФВ ще строи цех за рециклиране на батерии! Значи се рециклират, нали? Рециклират се!
    https://fakti.bg/technozone/411824-volkswagen-zapochna-proizvodstvo-na-baterii-za-elektromobili

    Коментиран от #103

  • 77 Д.Кънев

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "бай хой":

    Поредната идиотщина.Толкова дълъг живот на акумулатора мн може измисли само идиот.
  • 78 Атанас филипов

    5 7 Отговор
    Всички тук които имат нещо против коментарите ми против пречките. Искам след 10г пак да си говорим, тогава ще сави пълни гащите. И да запознат съм с труда на човека. Самия факт, че го коментираш, означава че нищо не знаеш за него. И моля ви, изкарате някое друго висшо, поработете за някои от технологичните гиганти (не говоря за измекярите като бмв) да ви се отвори кръгозора, за това което ще се случи. Кучетата си лаят кервана си върви.

    Коментиран от #80, #90, #105

  • 79 realist

    8 3 Отговор
    Коли на батерия... Поне 10 години ще трябват за да се усъвършенстват батериите. Даже най вероятно ще се мине на водород, но в сегашния си види са нерентабилни... Интерсно камво става с батериите като "урат"...
  • 80 Не се занимавай

    6 9 Отговор

    До коментар #78 от "Атанас филипов":

    Тук има няколко платени трола, на които им се плаща да тролят против електричките, пишат с много никове, за да изглежда че са различни. Не си губи времето, да им обясняваш е все едно да обясняваш на радиоточка. На него му е наредено да пише против, при всякакви ситуации. Все пак нафтата трябва да се продава.

    Коментиран от #84, #87

  • 81 Атанас филипов

    5 7 Отговор
    Отиват, в PowerWall инсталациите на Тесла за доп. амортизация и след това ще ги рециклират и обратно в колите. По-евтино е да се рециклират отколкото да се купуват на ново суровините. Но с новите батерии на Тесла, които ще са с 1 мил. мили гаранция това ще намали още себестойността им. При 1мил мили щеда загубят само 20% от капацитета си. Т. Е. 100кw след този пробег, ще разполага с 80 кв. Което е нищожно.

    Коментиран от #106

  • 82 Атанас филипов

    5 7 Отговор
    Интересен факт - в Норвегия за първото тримесечие на 2019, 60% от продадените коли са електрически. 40% бензин и дизел взети заедно
  • 83 Атанас филипов

    5 10 Отговор
    И моля ви, не сравнявате батериите на телефоните си с тези на Тесла. Първите, освен, че са изкл некачествени, са проектиране и за определен живот, за да купите нови или смените телефона. Консуматив. Докато тесла гърми с нови патенти дори закупи компании в иновирането на батерии. Затова е напълно нелогично сравнението.

    Коментиран от #107

  • 84 Атанас филипов

    6 11 Отговор

    До коментар #80 от "Не се занимавай":

    Най-вероятно си прав. Имай в предвид, че и аз би трябвало да съм против, понеже единия ми бизнес е автокъща и честно казано смятам, че бизнеса значително ще спадне, заради удължения живот при Ел. Автомобилите. S-ката на Тесла се произвежда от 2012, а хората които ги продават обикновено ги заменят с нова Тесла. А те пък не смятат скоро да има промени по автомобила. Предполагам следват стратегията на WV костенурката _ най-дълго произвежданата кола 40г.. Правят кола толкова здрава, че просто няма нужда да се сменя. Тоя Cybetruck дето го направиха.... Край с раждита, край с надраскванията. И леките деформации. Брутална батерия. Ускорение.... 3 сек 0-100 при условие, че тежи над 3-4 тона. Супер евтино производство. Разход 3-4лв на 100км. Автопилот. Икономически, просто е лудост да купи човек друг пикап... Не знам просто, как спорят тези хора тук наистина.

    Коментиран от #89, #108

  • 85 И аз

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    Мисля така, за една година съм навъртял 10000 километра, а почти не ползвам колата,за ходене на работа и рядко остава време и пари за разходки. Доста от моите познати имат по над 30к. А за германия не говорете глупости, минимум 70% от колите имат по над 40к
  • 86 Има много

    7 1 Отговор
    ? Къде как ще се зареждат,времето също е важно а цената на тока??? Колко струва 100км пробек,не всеки има гараж 1000 питанки има

    Коментиран от #91

  • 87 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #80 от "Не се занимавай":

    Ахахахахахахахаха. И това го казва съществото пишещо с име "Не се занимавай". Сигурно ти е първи ник това и само с него пишеш, нали? Просто няма толкова нагъл и лъжлив трол като теб, заклевам се!
    Обаче едно не мога да ти отрека - уникално точно си се описал.

    Коментиран от #109

  • 88 Квадрат със зомбиран волан

    4 5 Отговор

    До коментар #66 от "Зомби с квадратен волан":

    Бе ти зомбиран, разбираш от батерии толко, колко аз от космически совалки. Ма така е със зомбирана глава, при това голема.
  • 89 Антиелектрика

    13 4 Отговор

    До коментар #84 от "Атанас филипов":

    Сигурно и ти случайно днес пишеш за първи път, нали?
    Един съвет от мен - срамота е да имаш претенции за каквото и да било и в същото време да си пишеш фамилията с малка буква. За останалите грешки, направо нямам думи.
    Представям си ако наистина имаш автокъща какви бисери пускаш като обяви: "Ка4ва6 се и кара6".
    Останалите глупости не вярвам да ги напише и търговец в селска бакалия, защото само невежа може да повярва, че някой ще е на загуба и ще му подари нещо вечно и неразрушимо с евтина поддръжка.
    Изобщо не смятам да изпадам в конкретика колко издържат батериите и как понякога ги сменят на по 50 000 км, заедно с "неповреждащия" се електромотор. Имаше достатъчно статии тук, но фанатичната фенщина е ужасно заболяване.
  • 90 Филип Атанасов

    8 0 Отговор

    До коментар #78 от "Атанас филипов":

    Е що да са измекяри BMW. Това никак не разбрах.

    Коментиран от #93

  • 91 Атанас филипов

    7 7 Отговор

    До коментар #86 от "Има много":

    80 процента батерия за 30 мин се зарежда. Цената се смята лесно. Дневна ТАРИФА 0.25ст. /кв. х 100кв. = 25 лева за 400 км.. При нощната 0.12ст х 100= 12лв за 400 км. Ако зарежда у вас. В Европа навсякъде започват да се правят станции на Тесла но и други има и то безплатни. С други думи, батерията издържа колкото е нужно при дълъг пробег, да спреш за почивка и кафе и пак да тръгнеш. Статистиката в щатите е, че средно ползват четвърт заряд дневно на база 1милион+ тесли. А при нас разстоянията са по-малки. Но С една почивка за 30 мин, можеш спокойно да стигнеш София-Варна. И това е при днешната технология. Има няколко бързи зарядни, на shell, На Eko, в гугъла като потърсиш ще ти излязат. Най-хубавото е, че в трафика, не консумира както запалената кола. Не се тровиш. Тиха е.

    Коментиран от #94, #110, #124, #125

  • 92 Ник

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Добре, аз за 10 месеца съм навъртял вече 38 000 и ??????
  • 93 Атанас филипов

    3 4 Отговор

    До коментар #90 от "Филип Атанасов":

    Ами щото имам BMW 5-ца за личен автомобил и само аз си знам колко пари гълта. Имам автокъща. Не е голяма, но имам наблюдения. Не може за 3 г. да дам 14 хил лв за ремонти и някой да ме убеждава в противното. Само като започнем с дюзите на тоя прекрасен дизелак. Хубаво ги на казвам по светофарите разни бегачки, но удоволствието не си струва парите.... Но както и да е, продавам я, стегната е на макс, няма хлоп, няма троп. Ако някой търси пишете за оглед ;)

    Коментиран от #111

  • 94 Антиелектрика

    9 3 Отговор

    До коментар #91 от "Атанас филипов":

    Еха, браво бе. Пък ние как така се осмеляваме да ти се смеем, направо не знам?
    Направо вече си представям как по "Младост" и "Люлин", от всеки балкон са опънати по 200 метра кабели към колите вечер.
    Само лекичко трябва да ти разваля фантазийката, защото зареждане за 30 минути на 80% няма у нас. Да не говорим, че евентуално такова зареждане се поддържа само от много скъпите електрички.
    Тези за които говориш зарядни са толкова "бързи", че ще ти отнемат "само" 3-4 часа.
    За града не знам колко не тровят, но определено най-голямото предимство е, че не работят на празен ход

    Коментиран от #95

  • 95 Атанас филипов

    5 10 Отговор

    До коментар #94 от "Антиелектрика":

    Пич, явно не си в час. Бутай си там таралясника или ела да ти продам една бегачка м/у другото. Относно кабелите, те си висят така или иначе. Интернета ти откъде идва. Кабел повече или по малко... Все тая. Инфра структурата ще се променя. Няма начин. В някои от новото строителство се залагат контакти при паркоместата в подземните гаражи. Стана ми смешно, че не си сигурен "колко не Тровят в трафика" . От там си вадя изводите за останалите ти аргументи. Явно толкова са ти техническите познания. Поне прочети малко техническа литература преди да се заяждаш напразно. И да не забравя, щом си в София и електричните са ти скъпи, означава, че не си добре заплатен. А щом не си за платен, означава, че не си достатъчно компетентен. Защото заплащането е пряко свързано с уменията и познанията ти. Точка.

    Коментиран от #96, #112

  • 96 Антиелектрика

    8 4 Отговор

    До коментар #95 от "Атанас филипов":

    Оппа, колко съм бил прав, че фанатизма въври ръка за ръка с глупостта.
    Аз ти обяснявам, че няма зарядни станции в България за половин час да ти зареди на 80%, ти ми казваш "изчерпателното", че не съм бил в час.
    Аз ти давам за пример, че повечето хора у нас няма как да си зареждат колите, защото не всеки има гараж, ти ми обясняваш, че някои имали.
    На теб ти станало смешно, че електричките според някои изследвания замърсяват повече с ФПЧ, заради по-високото си тегло и бързо износване на гуми. Вас електрофилите ми е някакво заболяване да не приемате изследвания и факти и да се правите на много технически грамотни, но така не осъзнавате колко смешни и жалки ставате.
    Пък това за заплащането и това, че не съм си купил електричка, беше най-голямата тъмня на света. Като ти гледам твоите умения и познания, не трябва да си повече от хигиенист в някой офис и съм сигурен, че нямаш електричка.
    Както ти казах, първо се научи да пишеш, пък тогава слагай точки и се вземай на сериозно, г-н рАжда мъскофанатичен.

    Коментиран от #113

  • 97 Атанас филипов

    8 8 Отговор
    Некомпетентен до безобразие. Лай си там като мастия, както казах, кервана си върви. Евала за логиката. Българина нямало къде да си зареди колата... С едно зареждане, 2-3 седмици поне ще ходиш на жалката си работа. "Хигиенистка" мога да те наема при мен. Много отдавна беше времето в което работих на заплата. Наистина си некомпетентен даже и не го осъзнаваш. Говориш за замърсяване от гумите, от пръстите вече смучиш някакви аргументи. Но да ти докажа още веднъж некомпетентността ти - Когато се изчислява замърсяванвто от тесла, доп. износване от гумите е взето в предвид. Както е взета
    предвид енергията нужна за производството на самия автомобил. Енергията нужна за работата на завода. Затова и заводите на Тесла са толкова енергийно ефективни. Взимат в предвид източниците на тази енергия, Тец, вец, аец, възобновяеми... . Като се калкулира замърсяването от горивата, се взима в предвид и замърсяването по самия процес на добив на нефта, рафиниране то и на транспортирането му до бензиностанците. А този процес, сам по себе си е огромен, консумира и замърсява много. Знаеш колко гуми хабят тировете за да закара милиардите тонове гориво по всички бензиностанции по целия свят и това всеки ден.... Сравни го с движението на тока по даленопроводите. От тесла, на база на тези всички пера взети в предвид, са калкулира ли, че дори и да караш колата с ток дошъл от въглища, колата е 3 пъти по-щадяща природата отДВГ. За КПД на самия електромотор да не говорим... Специално тази

    Коментиран от #101, #114

  • 98 Атанас филипов

    2 7 Отговор
    Айде едно видео, на български е, специално за феновете на горелките.
    https://youtu.be/0XS3rSsfK40
  • 99 Атанас Филипов

    1 4 Отговор
    Тишина и бързина на аутобана. Чудно е как се чува бегачката в теслата. Интересно ми е в бегачката глава ти какво става...
    https://youtu.be/WG8y2KBH0xY

    и вече, ако искате тест с истински бегачки игорят майка си и баща си, които струват 2+ пъти колкото теслата, заподдръжката да не гиворим...
    https://youtu.be/8I-6_H0haAw
  • 100 Атанас Филипов

    1 5 Отговор
    https://youtu.be/xbaNQQaFrnE
    ето и как се представят на сняг. Тестват ги до военна база където военните си тестват техниката при екстремни температури. Човека обръща и внимание, че заради електрическото моментално разпределение на мощностите на колата, стандартно 4х4 неможе дори да се доближи до стабилността на тези коли.
  • 101 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #97 от "Атанас филипов":

    Всичките електрофилчета имате уникалната черта да приписвате собствената си неграмотност на другите. Толкова си неграмотен, че не е истина, но пък за сметка на това наглостта ти е огромна. Кой е мастия и кой е хигиненистка, си личи по тъпотии, които пишеш посред нощ.
    Ето, чети и се образовай, а не поствай малоумни клипове как някой се вози в Тесли:
    https://www.actualno.com/cars/elektromobilite-ne-sa-tolkova-eko-dori-mogat-da-zamyrsjavat-poveche-news_643404.html - "Както всички останали коли, и електромобилите замърсяват чрез праха от спирачките и гумите. Според изследване на ЕК половината от вредните прахови частици във въздуха идват именно от тези източници".
    https://auto.offnews.bg/news/Eko_4/Hibridite-i-elektromobilite-sa-po-vredni-ot-benzin-i-dizel_10992.html - "Изследване на шотландски учени, обаче, сочи точно обратното. Не става въпрос за замърсяването при производството на батериите или електричеството за зареждането им. Според шотландците големите проблеми при електрическите коли идва от гумите и спирачките им".
    И това са само част от статиите.
    За да завърша писането с толкова смешно човече, само искам да ми кажеш къде ти е Теслата и къде може да я заредиш в България за 30 минути на 80%?
    Или отговори на това или не ме занимавай повече с жалката си персона, която типично по тролски, като няма какво да каже започва да пише за мастии.

    Коментиран от #104

  • 102 Луд

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Може ама":

    Ще ги складираме в България, а ако имаме късмет и Македония да влезат в ЕС и те ще поемат голяма част
  • 103 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Тъпак":

    Името много ти отива. Пише, че ще строят цех за рециклиране на акумулатори, не на батерии. Чети, преди да си вадиш грешни изводи!
  • 104 Зомби с квадратен волан

    7 5 Отговор

    До коментар #101 от "Антиелектрика":

    Ползваш български източници, които не блестят със своята достоверност.
    Електрическите автомобили са по-екологични с 20%, от който и да е автомобил с ДВГ, дори ако се зареждат от ТЕЦ на въглища и като се отчетат всички етапи на жизнения цикъл: от добива на лития за батериите, през производството, до рециклирането на автомобила.
    Ако пък ел. енергията идва от ВЕЦ, солар, вятър, и др. електрическите коли са над 80% по-екологични.
    Единственият минус при електрическите автомобили за момента е батерията, всичко друго, вкл. електрическия мотор е по-добро и по-дълговечно.

    Коментиран от #132

  • 105 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #78 от "Атанас филипов":

    В твоето висшО, не те ли научиха, че се пише висшЕ? А кога се пишат запетаи? А пълен и кратък член? Разкарай се, интернет-висшисте!
  • 106 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "Атанас филипов":

    1 000 0000 мили гаранция викаш???? Ае, ти като работиш в някой технологичен гигант, не си ли разбрал още, че тенденцията в целият свят е да се правят малотрайни коли? Всички правят коли, които да изкарат по 5 години. Всички частите вече се правят с намален експлоатационен период. За какво им е батерия за милион километра? Май много вярваш на картинките в нета, а? На колко си? На 12 или на 13?
  • 107 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #83 от "Атанас филипов":

    И защо си мислиш, че батериите за електромобили ще се произвеждат по-различно, от тези за телефоните? Защото смяташ, че фирмите за електромобили не гонят печалба и не са алчни, като телефонните ли?
  • 108 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #84 от "Атанас филипов":

    Извинявай! Сега проумях, че ти си ДВГ провокатор. Помислих, че говориш сериозно.
  • 109 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #87 от "Антиелектрика":

    Той винаги бърза да припише собствените си недостатъци на опонентите си. Това му е основен похват. Друго няма.
  • 110 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #91 от "Атанас филипов":

    Това кв квадрати ли са някви? Знаеш ли съкращението на киловат? И като се юрнете всички столичани лятото към Варна, и наспирате всички с Теслите си за зареждане за 30 мин, дали ще има място да се вредиш и ти на колонка? Май ще четеш ежедневни статии "Десетки електромобили висяха по 4 часа, да чакат ред за зареждане. Колонките недостигат. Правителството обеща до 5 години да направи още. " Ама чакай малко! То и онзиден имаше такава статия за в Америка. А дори не са станали масови електрокарите. Смятай какво ви чака.
  • 111 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #93 от "Атанас филипов":

    БМВ 5-ца дизелак имаш, а? Ясно! Не си ли чувал, че тоя нафтен шестак е един от най-чупливите мотори на всички времена, в цялата история на ДВГ? Дори феновете на БМВ го ненавиждат и го отбягват. А ти си се барбутнал баш на него?! Как така, собственик на автокъща не ги знае тия неща? Май тати ти има автокъща, а ти само караш колите на НФСа.
  • 112 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #95 от "Атанас филипов":

    хахахахахахахаххахахахахахахахах.............. оооооохахахахахахаха....... Целият ти пост е пълен с противоречия, типични за пубертета :-))))))) Че нямаш кола стана ясно за всички. Единственото превозно средство ти е шейната. Я кажи, ще ходиш ли при баба си на село през ваканцията?
  • 113 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #96 от "Антиелектрика":

    Не виждаш ли, че това е невръстен пубер, който си чати, вместо да се образова? Какво си тръгнал да му обясняваш? Той още гащите си не знае как да обуе.

    Коментиран от #116

  • 114 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #97 от "Атанас филипов":

    Само като каза, че ще пуснеш от всяка тераса по един кабел за зареждане, редом до този на интернета, и ми стана ясно на колко годинки си. Айде, тичай на даскало, че ще ти пишат неизвинено. Вземи трамвая, че това ще е единственият електрокар, в който ще се возиш в близките 20 години.
  • 115 Атанас Филипов

    1 6 Отговор
    Жалкото за ДВГ манияците е, че тях никой не ги пита. Светъ ще се промени и то във вашия живот. А вие прължавайте жалко да си виете. И като застане някое мамче с S-ка на светофара и бебето и се разплаче, защото 400 коня бегачката трещи и пращи... Ще натисне педала и ще ви направи смешни ха ха

    Коментиран от #117, #118, #119

  • 116 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #113 от "Гост":

    Виждаме за какви същества става въпрос. Щеше да е смешно, ако не беше толкова трагично.

    Коментиран от #120

  • 117 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #115 от "Атанас Филипов":

    Не беше нужно да се издаваш, че си "гост".
    Пробвай сега и със следващия ник.
  • 118 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #115 от "Атанас Филипов":

    .....до следващият стълб. Критериите ти за смешен и несмешен човек се изчерпват с това, кой настъпвал педала. Това е характерна черта на вманиачените сукалчета, които мечтаят да си имат кола, но не са се докосвали до шофьорското място, освен докато тати им ги държи в скута си. Много ти личи бе, момче.
  • 119 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #115 от "Атанас Филипов":

    Ей, кукло, и сега има мамчета с бебенца, които ги возят в по-бърза кола от моята ;-) А това показва само едно - че аз не надувам всяка нощ нечия тръба за колата си.
  • 120 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #116 от "Антиелектрика":

    То е ясно за всеки, който му прочете глупостите. Не може да си оформи мисълта, автокъща имал.

    Коментиран от #122

  • 121 Бай хой

    4 1 Отговор
    Реално спада е над 12,5% на година. Всичко друго е реклама. При супер зареждАнето за десетина минути спада е двоен. Досега не съм чул тесла да не е сменила батерии или мотор през две години. Ако не се е запалила де.

    Коментиран от #123

  • 122 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #120 от "Гост":

    Хвалебствия към Мъск, еко фашизъм и ха ха накрая, разкриват красноречиво кой се крие зад поредния ник.
  • 123 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #121 от "Бай хой":

    Ти остави спада, ами рискът от внезапно раздуване съвсем умишлено не се споменава.
  • 124 Бай хой

    7 1 Отговор

    До коментар #91 от "Атанас филипов":

    Айнщайн що не направиш една по-елементарна сметка. 80 киловата за 30 минути това изисква минимум 160 до 200 киловатчаса. Това за един автомобил. Провери си инсталацията за колко е проектирана и до колко ще издържи. Някой колега да ти изясни битовите електромери до колко издържат. После пресметни няколко хиляди автомобила да зареждат едновременно. Ще трябва на всеки град по един ядрен реактор. Искате да зареждате на нощна тарифа. Тогава фотоволтаиците не работят. Та сега действащите квартални трансформатори ще гръмнат само от десетина тесли. Знаеш ли за колко време е възможно да се преработи цялата електропреносна мрежа? А милата ни родина вече няма мощности дори са сегашното положение с почти нулева индустрия. Имаме само един лукойлнефтохим. А след няколко години най-вероятно ще затворят и Козлодуй. Тогава тиквата и да го разчекнат файда йок.
  • 125 Бай хой

    4 0 Отговор

    До коментар #91 от "Атанас филипов":

    400 километра по надолнище. Реално между 200 и 300. В добрия случай това са по 8 лева на сто километра. Съвсем нормално за съвременен автомобил на LPG. Дори и за супер пробега от 400 километра е над 6 лева на 100 километра. Това са 7.5 литра пропан-бутан на сто километра. На метан е още по-голяма малко. И на газ замърсяват многократно по-малко от електроцентралите използващи за гориво боклук от западна Европа който дори се оказа токсичен и по мафиотска схема.
  • 126 Гост

    3 3 Отговор
    Големи експерти из тези форуми ,ей !! Как така световните производители на батерии не са ви се обадили за компетентното ви мнение??? Горките ,нещастни и заблудени производители!!! Всички минават на електромобили,но без да питат капацитетите на България,ужас !!! Та драги ми експерти,кажете моля,на автомобилите с ДВГ колко пъти се прави основен ремонт за един цикъл на автомобила ,който е миннимум 20г по българските стандарти??? Дюзи,помпи,свещи,лагери,турбо,ремъци,вериги-това са ежедневни проблеми и се сменят редовно.

    Коментиран от #127, #135

  • 127 Бай хой

    1 0 Отговор

    До коментар #126 от "Гост":

    Вай то теслите нямат лагери, помпи, релета, ИНВЕРТОР.
  • 128 Bat

    2 2 Отговор
    Когато е демонстрирал първата електрическа кола великия учен Никола Тесла е казал , че около нас има много енергия само трябва да можем да я впрегнем и го е демонстрирал. Не са го взели насериозно и са го подигравали и тогава разглобява всичко.
    Та батериите са едва началото.
    Ако не да били откритията на Тесла във всеки град щеше да има постоянно токови централи, трифазните Ел двигатели нямаше да ги има, повишаващи трансформатори и т.н.
  • 129 Роската

    0 0 Отговор
    Всичко зависи как се кра къде стои като не се кара студа и жегите са най големия убиец на батериите та няма батерия която да издържи повече от 5 години дори в идеални условия

    Коментиран от #131

  • 130 Стефан

    1 0 Отговор
    Имам електро скутер с едни от добрите батерии на пазара повече от 2 години като е карана и съхранявана в идеални условия и сега трябва да се бръкна 700 кинта ако искам да карам
  • 131 Много хейт

    1 1 Отговор

    До коментар #129 от "Роската":

    Лийфовете са си с оригиналните батерии и са 2012 г. модел! Има Лйифове на по 200 хил.км с оригиналните си батерии! Пишете за да хейтвате нали?
  • 132 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #104 от "Зомби с квадратен волан":

    Чак сега видях мнението, но ти видя ли какво пише статиите изобщо?
    Това са изследвания на учени извън България. Никой не говори за ток, а за ФПЧ.
    Чети и мисли, че електричките не са това, за което ги представят и си имат своите кусури.

    Коментиран от #133

  • 133 Така ли

    0 2 Отговор

    До коментар #132 от "Антиелектрика":

    Електрическите отделят много по-малко ФПЧ от феродото, защото при тях спирачките се използват много, по-малко! Доказано!

    Коментиран от #134, #136

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #126 от "Гост":

    Коли карам от 97ма година. Досега не съм сменял ремък или дюза. Свещи сменям - признавам.
  • 136 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #133 от "Така ли":

    А кое сменяш по-често - накладки или гуми?
    А кое тежи повече, накладки или гуми?
    Те за това по-умни от теб са правили изследванията.
    Но вие електрофилите не приемате нищо и дори един беше казал след това изследване: "Да го духат учените от Единбург."

    Коментиран от #138

  • 137 Антиелектрика

    0 1 Отговор
    Спокойно, няма да те разберат.
    100 пъти им се казва, че цените на свещите и всички масла с ремъци, са по-евтини от смяна на батерия, но не очаквай да те разберат.
  • 138 Ееееее

    1 0 Отговор

    До коментар #136 от "Антиелектрика":

    По - нагоре ти написаха! Колко гуми и асфалт заминава, при разнасянето на горивото, с цистерните из държавите? Една тежка цистерна отделя много повече ФПЧ, така ли е?

    Коментиран от #139, #140

  • 139 Антиелектрика

    0 3 Отговор

    До коментар #138 от "Ееееее":

    Така ли? Аз си мислех, че има нефтопроводи и танкери.
    Всъщност това е толкова вярно за цистерните, колкото и за токът от въглища.
    Тук говорихме за реално измерени нива на ФПЧ, които влияят пряко върху здравето.

    Коментиран от #141, #145

  • 140 Асдф

    0 0 Отговор

    До коментар #138 от "Ееееее":

    Остави го тоя трол да си мисли че изглежда умен с простите си коментари. Колкото и да му се обяснява на него му плащат да плюе Ел колите

    Коментиран от #142

  • 141 Асдф

    0 0 Отговор

    До коментар #139 от "Антиелектрика":

    Пич по-добре замълчи ,че си доста смешен

    Коментиран от #143

  • 142 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #140 от "Асдф":

    Кухчо, трол си ти и на теб плащат да си сменяш никовете като носни кърпички!
    Вашите кухи обяснения ги знаем всички - само празни приказки и жалки опити за обиди!

    Коментиран от #144

  • 143 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #141 от "Асдф":

    Кой си ти и какво конкретно пишеш по темата, че ще ми даваш наклон?
    Я си скривай, палячо.
  • 144 Асдф

    0 0 Отговор

    До коментар #142 от "Антиелектрика":

    Казах ти да не мислиш. Отново грешно предположение ,както повечето ти приказки и разсъждения по темата с Ел колите

    Коментиран от #146

  • 145 Еееее

    4 0 Отговор

    До коментар #139 от "Антиелектрика":

    При всички измервания които са правени, се взимат замърсяванията от ауспуха на колата и се сравняват с цялото замърсяване от ел. коли. Без да се смята нито производство на нефт, нито замърсяване от рафиниране, не се смята даже и тока за рафиниране, с който една Ел. кола може да се движи същото разстояние без да се използват нефт, рафиниране и т. н. Като така замърсява производството на нефт, рафиниранеро и производството на ток, да същия от въглища. Смешно е да сравняваш износването на гумите на една кола, с добиване, разнасянето и рафиниранеро на нефт по цял свят.

    Коментиран от #147

  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #145 от "Еееее":

    Сега ако кажеш, че за теб ФПЧ и СО2 са едно и също нещо, направо ще получиш Нобелова награда по химия.
    Аз ти давам изследвания за ФПЧ, ти ми говориш за СО2.
    Хайде изясни си тези неща първо.

    Коментиран от #148, #149

  • 148 Еееее

    3 0 Отговор

    До коментар #147 от "Антиелектрика":

    Сега, ако ми кажеш кои ФПЧ са по-опасни за хората, ще ти дам Нобелова награда! ФПЧ които се отделят от гумите или тези които са от ДВГ-тата?

    Коментиран от #151

  • 149 Еееее

    2 0 Отговор

    До коментар #147 от "Антиелектрика":

    Е и колко са ФПЧ които се отделят от камионите и тежкотоварните машини, които са свързани с нефт и рафиниране?

    Коментиран от #150, #153

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #148 от "Еееее":

    Отговорът е изключително прост, стига да знаеш от какво е направена една гума.
    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37124-zashto-avtomoblinite-gumi-sa-cherni
    "Течната въглеводородна суровина се вкарва в пещта, където се изгарят природен газ и предварително загрят въздух. Високите температури водят до това, че суровината „се пука“ и се превръща в дим. Той се охлажда с вода и се филтрират малки частици сажди. Полученият прах се оформя в гранули, за да улесняване на транспортирането".
    Та како виждаш, в гумите умишлено се ползват най-опасните и малки ФПЧ.
    Сам си направи сметка кои са по-опасни, след като при ДВГ има филтри.

    Коментиран от #155

  • 152 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #150 от "Асдф":

    Млъквай, бастун глословен!
    Многото ти никове с евтините заяждания и обиди, сами по себе си говорят, че си смотан трол!
  • 153 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #149 от "Еееее":

    Толкова, колкото се отделят в мините за кобалт, литий и въглища.

    Коментиран от #156

  • 154 Поздрав от Сибир за Сахара

    1 0 Отговор
    Акумулаторите "умират" по-бързо в жегите, а студът запазва капацитета им. МЪ ШЪ УМРЕМ ОТ СМЯХ НАЧИ
  • 155 Еееее

    1 0 Отговор

    До коментар #151 от "Антиелектрика":

    Филтрите на колите не хващат най-малките ФПЧ, също не ги хващат и дробовете и отиват директно в кръвта! От там вече знаеш, какво причиняват. ФПЧ от гумите са по-големи и дихателните пътища успяват да ги хващат! Не че са полезни, но не са по-опасни от малките!

    Коментиран от #159

  • 156 Еееее

    3 0 Отговор

    До коментар #153 от "Антиелектрика":

    Въглищата се използват и за рафиниране на нефта! Не продължавай с това, същия ток се използва! След като изгориш въглищата, замърсяваш с рафинирането и след това с ДВГ - то.
  • 157 Тод

    0 0 Отговор
    Да не станат брадви тези тук ли?Стана един яде месо друг картофи и средно ядат мусака.
  • 158 Йонко

    2 0 Отговор
    Те акумолаторите на обикновените коли се скапват след изтичане на гаранцията веднага.Пресметнали са го
  • 159 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #155 от "Еееее":

    Продължаваш да не правиш разлика между ФПЧ и СО2.
    Дай някакви стойности и конкретика, защото и едните и другите отделят ФПЧ и това кои са по-безвредни са си твои свободни интерпретации.

    Коментиран от #163

  • 160 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Behemoth":

    Точно в "нормалните" държави карат яко. Щото пълнят догоре, а не "за 20 лева"
  • 161 тттт

    2 4 Отговор
    Колко е живота на нов ДВГ? Колко пари се дават междувременно за масла, свещи, филтри, антифризи, ремъци и други консумативи по него? Колко пъти се сменя нормалният му акумулатор? Накрая да не излезе, че една подмяна на батериите излиза доста по-евтино? Спестените пари от гориво да ги включваме ли в сметката? Ами автономността да си го зареждаш у дома, или на вилата, или където си искаш? Ами възможността да го правиш със собствена ВЕИ инсталация? Смешни ставате вече с вашата ретроградност, смешни и жалки. Ел автомобилите имат 100-пъти по малко части от ДВГ и само заради това са и толкова по-надеждни.

    Коментиран от #162

  • 162 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #161 от "тттт":

    Смешен ставаш ти, след като пишеш едни и същи глупости с поредния си ник!
    Я кажи колко пари излизат всичките масла, свещи, филтри и антифризи на нормална кола с 200 к.с. После я сравни с подобна по мощност електричка и най-евтиния вариант с най-малък пробег на батерия от 60 kW, която е над 20 000 лева.
  • 163 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #159 от "Антиелектрика":

    Колега, ти пак ли се заигра с децата? Айде, остави ги да спят и идвай да си допием ракията. Гледай какви неща бълнуват, като ги държиш до късно.
  • 164 Е хий

    2 1 Отговор
    Не разбирате ли всички на метрото градски транспорт натам отиват нещата, велосипеди си купувайте и без тва софето презастроено нема место за всички коли паркинги хич. На село или почивка с влака и кафенето, кръчмата у квартала или си стой у гадния панел шопе че и градинка и парк немаш ха ха управници велики
  • 165 Dedal

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Behemoth":

    Ами тя Германия е нормална държава, ама пичовете бачкат на 300 километра от вкъщи.
    Или това е пукнало за под 2 години, нататък сх Мата е ясна. Идва в БГ и някой майстор самоук го прави да бачка с кюмюр
  • 166 Комбайнер

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "tOkata":

    Прав си! И аз толко карам... 15-16 000 годишно... Не от икономии, толко си карам... Две БГ, едно Гръцко море, два три пъти в Планината и другото е градско, околоградско/селско. Ако имам иликтриката едва ли ще ми се промени километража.И солар на покрива да си сложа! Ма много скъпи тез пущини бе!
  • 167 Открийте 10-те разлики

    1 1 Отговор
    Това е от същата статия


    Eтo ги и 8-тe пyнĸтa нa Gеоtаb:

    Aĸo дeгpaдaциитe нa aĸyмyлaтopнитe бaтepии ĸъм днeшeн дeн ce зaпaзят нa cъщoтo нивo, тo пoвeчeтo aĸyмyлaтopни блoĸoвe ЩE ИЗДЪPЖAТ ПOВEЧE OТ EЛEĸТPOМOБИЛИТE, нa ĸoитo ca пocтaвeни
    Cpeдният cпaд в ĸaпaцитeтa нa бaтepиитe e oĸoлo 2,3% гoдишнo. Taĸa нaпpимep, пpи eлeĸтpoмoбил c пpoбeг 150 ĸилoмeтpa зa 5 гoдини тoзи пpoбeг щe нaмaлee c 20 ĸм
    Haмaлявaнeтo нa ĸaпaцитeтa e нeлинeйнo – пpeз пъpвитe гoдини тoй нaмaлявa пoвeчe, a cлeд тoвa ТEМПOВEТE НA CПAД OCEЗAТEЛНO НAМAЛЯВAТ
    Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe c тeчнo oxлaждaнe знaчитeлнo пo-бaвнo гyбят ĸaпaцитeтa cи в cpaвнeниe c тeзи c въздyшнo oxлaждaнe. Taĸa нaпpимep eлeĸтpoмoбилът Теѕlа Моdеl Ѕ oт 2015 гoдинa гyби cpeднo 2,3% oт ĸaпaцитeтa cи вcяĸa гoдинa, дoĸaтo мoдeлът Nіѕѕаn Lеаf oт 2015 гoдинa c въздyшнo oxлaждaнe, гyби пo 4,2% гoдишнo
    Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe, ĸoитo нe ce изпoлзвaт в ĸpитични peжими (минимaлeн и минимaлeн зapяд) c вpeмeтo гyбят пo-мaлĸo ĸaпaцитeт. Oгpaничaвaнeтo нa зapeждaнeтo и paзpeждaнeтo ce пpaĸтиĸyвa нe caмo oт вoдaчитe, нo и oт пpoизвoдитeлитe. Дocтъпният ĸaпaцитeт ce oгpaничaвa пo coфтyepeн път (ѕtаtе-оf-сhаrgе buffеrѕ), ĸaтo пo тoзи нaчин ce нaмaлявa пpoбeгa, нo aĸyмyлaтopнитe бaтepии издъpжaт мнoгo пo-дългo
    Πo-aĸтивнoтo изпoлзвaнe нa eлeĸтpoмoбилa дaлeч нe винaги нe вoди дo пo-бъpзa дeгpaдaция нa бaтepиятa (ocoбeнo, aĸo ce cпaзвa пpeдишнoтo пpaвилo)
    Eлeĸтpoмoбилитe, изпoлзвaни в мнoгo гopeщ ĸлимaт пo-бъpзo гyбят ĸaпaцитeтa c
  • 168 German

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "тОката":

    Швейцария пуснаха камиони на жици. С връзка към Германия.
  • 169 Любо

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Атанас филипов":

    Това не е съвсем вярно. SAMSUNG, LG и SONY, държат над 80% от производството на 18650. TESLA си направиха свой стандарт, но дори и в новата Мега фабрика, не произвеждат много. Все пак ги правят само за колите си...