Добре известен факт е, че капачките за главината на летите джанти се губят редовно. Често забравят да се поставят по време на смяна на гуми, също така нерядко биват лошо закрепени и падат при първата по-сериозна дупка. Не трябва да се пренебрегва и факторът завистливи съседи.
В резултат на всичко това половината от собствениците на автомобили с лети джанти са принудени или да търсят нови капачки, или пък да се откажат, продължавайки да карат с дупки в средата на джантите. Вредно ли е обаче това за автомобила? Разбира се, трябва да започнем визията на джантите. Красивите колела са от изключително значение за цялостния привлекателен външен вид на всяка кола, а те престават да бъдат такива, ако в центъра им се появи дупка. Тази част обаче не служи само за красота.
Тя е проектирана да предпазва гайката на главината, върху която се крепи цялото колело. Пази я от проникване на вода и мръсотия. Не забравяйте и, че спирачките, „заобикалящи“ главината, се нагряват постоянно, така че целият този възел е подложен на температурни крайности. Тези "скокове в градусите" затрудняват разглобяването на главината, а ако към това се добави и замърсяване от пътни реагенти...
Факт е, че капачките на джантите трябва да покриват главината от пряко попадане на пътна сол и мръсотия, но те не затварят пространството херметично, нищо фатално няма да се случи, ако там попадне вода, пясък или друг вид мръсотия. Но редовното каране без капачки ще ускори корозионните процеси. Ако капачката се загуби, главината моментално ще се задръсти с всички „радости“ на нашите родни пътища, а ръждата ще се появи незабавно.
Следователно, забелязвайки загубата, е необходимо да почистите образуваната кухина и да обработите отворения участък на главината със защитно съединение. Плътна грес, е добро решение в случая. Така можете да спасите не само главината, но и собствените си сили, защото ако гайката е ръждясала, тя може да не се отвие. Накратко, капачката не е само визуална приумица и все още е необходима. В случай на загуба, по-добре е да закупите нова.