Отидете към основна версия

19 Февруари, 2020 17:27, обновена 19 Февруари, 2020 17:27 191 405 52

Пет признака, че е време за смяна на ангренажния ремък

  • ангренажен ремък-
  • газоразпределителен механизъм

Ангренажният ремък синхронизира работата на разпределителния и коляновия вал. В някои автомобили той задвижва и помпата на охладителната течност. Ако този ремък се скъса, разпределителният вал спира да се върти, а клапаните се удрят в буталата.

Това може да се превърне в истинска катастрофа за двигателя. Клапаните се огъват или направо се чупят, разрушавайки буталата, а разпределителният вал и главата се деформират.

За да се избегне такъв кошмарен сценарий, не е достатъчно да се помни кога е сменян ангренажният ремък, тъй като белята може да се случи и преди да бъде достигнат препоръчителният пробег. Ако държи да си спести сериозни разходи за ремонт или дори подмяна на двигателя, собственикът трябва да следи за някои издайнически признаци, че е време за нов ремък.

Визуални дефекти
Наличието на цепнатини, разбридани ръбове и други белези за износване са сигурен сигнал, че ангренажният ремък трябва да бъде сменен възможно най-бързо. Обикновено той е скрит в кожух и не може да бъде огледан подробно. Визуалният контрол обаче не бива да бъде пренебрегван.

Стриктно спазване на посочения срок на годност
При повечето марки ангренажният ремък е разчетен за пробег между 50 000 и 100 000 км, но понякога производителите му дават и по-дълъг живот. Колкото по-мощен и сложно устроен е агрегатът, толкова по-бързо се износва ремъкът. Той обаче не се износва само с навъртането на определен пробег. Материалът, от който е изработен, остарява с времето и започва да губи свойствата си. Обикновено каучуковите смеси издържат 5-6 години, след което настъпва процес на саморазпад.
При покупка на нов ангренажен ремък задължително трябва да се обръща внимание на датата на производство и на всяка цена да се избягват ментета. В рисковата група попадат и автомобили, които не са карани активно и препоръчителният пробег за смяна не е достигнат, а срокът на годност на ремъка е изтекъл.

Необичайни шумове
Предвестник на предстоящи проблеми могат да бъдат паразитните шумове от маншона, който покрива ангренажния ремък. Цикличните "биещи" звуци подсказват, че той е износен, а повтарящото се прищракване говори за амортизирани лагери на обтегачите или помпата.
Препоръчително е да се купува пълен комплект заедно с ролките, които не оскъпяват кой знае с колко смяната. Увредените метални части могат да увредят незабележимо ремъка и тогава икономиите се превръщат в майка на мизерията.

Маслото е пагубно
Ангренажен ремък, на който по една или друга причина е попаднало масло (например заради протекъл семеринг на разпределителния вал), подлежи на незабавна смяна. Такива течове могат да доведат до приплъзване и прескачане на зъб, а и самият химически състав на смазката ускорява процеса на разрушаване на каучуковата смес.

Доверие никому
Навременната смяна на ангренажен ремък не бива да се пропуска дори той да изглежда съвсем наред. Това важи за всяка новозакупена кола, за която не е сигурно кога е обслужван газоразпределителният механизъм. Дори продавачът да се кълне, че е сменил ремъка и е изминал само няколко хиляди километра с новия, презастраховането не е излишно. Това важи и са автомобили с ангренажна верига. Тя има много по-голям ресурс, но с времето също се разтяга и увисва, което не вещае нищо добро.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 108 гласа.

Свързани новини