ФАКТИ.БГ

Пет признака, че е време за смяна на ангренажния ремък

Публикувана: 19 Февруари, 2020 17:27
51 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 74271
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 88 гласа.

Ангренажният ремък синхронизира работата на разпределителния и коляновия вал. В някои автомобили той задвижва и помпата на охладителната течност. Ако този ремък се скъса, разпределителният вал спира да се върти, а клапаните се удрят в буталата.

Това може да се превърне в истинска катастрофа за двигателя. Клапаните се огъват или направо се чупят, разрушавайки буталата, а разпределителният вал и главата се деформират.

За да се избегне такъв кошмарен сценарий, не е достатъчно да се помни кога е сменян ангренажният ремък, тъй като белята може да се случи и преди да бъде достигнат препоръчителният пробег. Ако държи да си спести сериозни разходи за ремонт или дори подмяна на двигателя, собственикът трябва да следи за някои издайнически признаци, че е време за нов ремък.

Визуални дефекти
Наличието на цепнатини, разбридани ръбове и други белези за износване са сигурен сигнал, че ангренажният ремък трябва да бъде сменен възможно най-бързо. Обикновено той е скрит в кожух и не може да бъде огледан подробно. Визуалният контрол обаче не бива да бъде пренебрегван.

Стриктно спазване на посочения срок на годност
При повечето марки ангренажният ремък е разчетен за пробег между 50 000 и 100 000 км, но понякога производителите му дават и по-дълъг живот. Колкото по-мощен и сложно устроен е агрегатът, толкова по-бързо се износва ремъкът. Той обаче не се износва само с навъртането на определен пробег. Материалът, от който е изработен, остарява с времето и започва да губи свойствата си. Обикновено каучуковите смеси издържат 5-6 години, след което настъпва процес на саморазпад.
При покупка на нов ангренажен ремък задължително трябва да се обръща внимание на датата на производство и на всяка цена да се избягват ментета. В рисковата група попадат и автомобили, които не са карани активно и препоръчителният пробег за смяна не е достигнат, а срокът на годност на ремъка е изтекъл.

Необичайни шумове
Предвестник на предстоящи проблеми могат да бъдат паразитните шумове от маншона, който покрива ангренажния ремък. Цикличните "биещи" звуци подсказват, че той е износен, а повтарящото се прищракване говори за амортизирани лагери на обтегачите или помпата.
Препоръчително е да се купува пълен комплект заедно с ролките, които не оскъпяват кой знае с колко смяната. Увредените метални части могат да увредят незабележимо ремъка и тогава икономиите се превръщат в майка на мизерията.

Маслото е пагубно
Ангренажен ремък, на който по една или друга причина е попаднало масло (например заради протекъл семеринг на разпределителния вал), подлежи на незабавна смяна. Такива течове могат да доведат до приплъзване и прескачане на зъб, а и самият химически състав на смазката ускорява процеса на разрушаване на каучуковата смес.

Доверие никому
Навременната смяна на ангренажен ремък не бива да се пропуска дори той да изглежда съвсем наред. Това важи за всяка новозакупена кола, за която не е сигурно кога е обслужван газоразпределителният механизъм. Дори продавачът да се кълне, че е сменил ремъка и е изминал само няколко хиляди километра с новия, презастраховането не е излишно. Това важи и са автомобили с ангренажна верига. Тя има много по-голям ресурс, но с времето също се разтяга и увисва, което не вещае нищо добро.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 88 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Варненец с TDI
1 Отговор
майка, ние караме по 150-200 хил. на 1.9 TDI с един ремък. До сега не съм видял да се къса ремък на голфа...Чук е, само ролки инна и хубав ремък и ще те надживее ремъка и голфуто. Поддръжката му е майката и хубавии части, е и майстора е от значение, да не се развие нещо, хахаха

Коментиран от #2, #8, #10, #26


Оценка:
-106 +53

Емил
2 Отговор

До коментар #1 от "Варненец с TDI":


Голфът и ремъци ли има?! Аз мислех, че има само педали!

Коментиран от #4, #11, #39


Оценка:
-21 +232

Друг варненец
3 Отговор
Майка аз си ги сменям по разписание километри или години. И няма ядове.

Коментиран от #5


Оценка:
-4 +83

До Емо
4 Отговор

До коментар #2 от "Емил":


ей, личи си, че висиш само в сервизи...

Оценка:
-18 +21

Варненец с TDI
5 Отговор

До коментар #3 от "Друг варненец":


Така трябва, градски, но искам да кажа, че не е такъв проблем ремъка, при българския паркинг(те колите са на по 20г.вече части бол).. Като скъса,скъса една седмица в гаража на село го оправяме - я главата шлайф я някой клапан и газ пак, хахаха

Оценка:
-13 +34

TDS с копче
6 Отговор
Тука само сеирджии, да не дойде БМВ гилдията, че...

Коментиран от #30


Оценка:
-22 +41

извод
7 Отговор
купувайте с верега за колянов вал!

Коментиран от #9


Оценка:
-25 +16

Golf
8 Отговор

До коментар #1 от "Варненец с TDI":


Samo 1.9TDI

Коментиран от #13


Оценка:
-31 +21

Random
9 Отговор

До коментар #7 от "извод":


Да, и те щото са много здрави(новите са като ланец), я се разтегне и прескочи, я се скъса, а от пестене може и пластмасовите водачи да се счупят и напълнят картера. Мани

Оценка:
-3 +55

Random
10 Отговор

До коментар #1 от "Варненец с TDI":


На бащата турана съвсем скоро на 180хил км му бяха сменени маслото и ремъка, а също и водната помпа. 700лв

Оценка:
-11 +33

Другия с коня
11 Отговор

До коментар #2 от "Емил":


Има и един Винкел зад волана Голфа....Педали и Винкел..

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +28

Сектант
12 Отговор
Моят Дъстер е със гумени клапани и бутала. Оня ден скъсах ремък и още си карам така. Требва на намеря време да ида да му мушна едно по евтино ремъче да не е съвсем без ремък ...

Коментиран от #21


Оценка:
-34 +27

666
13 Отговор

До коментар #8 от "Golf":


само HONDA CRX 1.6 16V, скъса на 170000 оригиналният,карах с 190 и изкриви само 3 клапана,велика кола!!!

Оценка:
-26 +18

Дедо ви
14 Отговор
Имах опел Аскона бензин 1.6 . Явно ремъка ми е бил менте щом се скъса само на 10 хиляди км. след смяната. И нямах никаква повреда по двигателя. Само ми смениха ремъка с нов. Завъртях ключа и запали. После разбрах, че буталата имали специални вдлъбнатини за да не се удрят с клапаните при такъв случай.

Коментиран от #47


Оценка:
-1 +81

оня с коня
15 Отговор
Купете си БМВ СЪС ВЕРИГА като моето и няма да тръпнете в очакване да се скъса Ластика

Коментиран от #16, #17, #45


Оценка:
-44 +17

Салито
16 Отговор

До коментар #15 от "оня с коня":


хахаха до сега съм видял 2 бмв та 320 със скъсани вериги,веригата също се сменя само,че на повече км според марката на колата.За бмв знам че се сменя на 200 000 км

Оценка:
-7 +31

хйхугж
17 Отговор

До коментар #15 от "оня с коня":


Моли се Богу горещо , щото аз познавам четирима които скъсаха вериги на БМВ, и със сигурност на единият това му струваше около 8 800 лв. Веригата е тънка ,колкото на велосипед , и се намира в задната част на двигателя , към купето , все едно няма да се обслужва никога . Майстор на БМВ ми е казвал , оригиналната на 200 000 , а от там нататък на 120 000 , в допълнение с опорни и биелни лагери на колянов вал , ставаше въпрос за конкретен модел двигател.

Оценка:
-5 +48

4i4ka
18 Отговор
Старато ми БМВ - 5-ца го продадох на 350х км и веригата не беше сменяна и не даваше признаци на проблеми. Сега карам Пасат 2014 купуван е чисто нов и в сервиза ме изгледах странно като питах кога се сменя ремък-а - 17г или 210х км.

Оценка:
-2 +16

мани мани
19 Отговор
щом си работи, то не пипам! не сменям, не променям нищо :) като се счупи, скъса, тогава почвам да псувам, да умувам и да се вайкам, и да си викам ако т'ва, то тогава онва нямаше... и така :) стара кодерска практика :)

Оценка:
-12 +14

гост
20 Отговор

До коментар #11 от "Другия с коня":


Брато , забрави за хамута и дизгините.

Оценка:
-1 +9

Путарина
21 Отговор

До коментар #12 от "Сектант":


Рено слага шпонка на кол.вал и се къса само тя и леко се удрят клапаните де, но се сменя шпонката само

Коментиран от #44


Оценка:
-3 +18

Мини
22 Отговор
На моя миникупър двигателя е на бмв с ванос , а веригата се сменя на доста под 200 хил. км. Защото се разтяга и оттам се объркват фазите на газоразпределение. Същия двигател BMW N13 version се монтира и на Бмв 1ца и Бмв 3йка.
Applications:[13]
75 kW version
2012–2015 F20 114i
100 kW version
2011–2015 F20 116i
2012–2015 F30 316i
125 kW version

2011–2015 F20 118i
2012–2015 F30 320i ED
130 kW version

2015-2016 F20 120i[14]
Мита за вечната верига на БМВ е несъстоятелен.

Оценка:
-3 +19

Прост народ
23 Отговор
Я съм с верига

Оценка:
-1 +9

Някой си там
24 Отговор
За всички разбиращи ще споделя, че Renault C3G А700 1,2 (Туинго '95) е на 422000 км (от 185000 са мое дело) с оригиналната си верига, зъбни колела, обтегачи и тн... НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ!

Коментиран от #25, #28, #36


Оценка:
-2 +16

Бате Мишо със старият дебел ремък
25 Отговор

До коментар #24 от "Някой си там":


Тази верига е също толкова дебела като на 2-ПЪТИ ПО ТЕЖКИ И 3-ПЪТИ ПО МОЩНИ АВТОМОБИЛИ, ЗАТОВА ПРИ ТЯХ МОЖЕ БИ Е ПО-ДОБРЕ С ХУБАВ АНГРЕНАЖ

Оценка:
-1 +6

Ахахахаа
26 Отговор

До коментар #1 от "Варненец с TDI":


Извинявай ама нещо не си разбрал. Статията е за автомобили, а не за лагерни колички. ГолфУ е към вторите и той е недвижимо имущество просто постянно е вкалта пред блока или в бокса. Нищо лично просто наблчдение и статистика.

Оценка:
-10 +5

Тойота 2015 г
27 Отговор
На всички съвременни автомобили веригите са с автоматични обтегачи. Няма как да провиснат, карате до безкрайност, такъв проблем със смяна на ангренажни вериги не съществува. Със ремъка е друга бира.

Коментиран от #29, #31, #43


Оценка:
-21 +4

333
28 Отговор

До коментар #24 от "Някой си там":


Здрав е, щото няма сила да се счупи :D

Оценка:
-2 +5

333
29 Отговор

До коментар #27 от "Тойота 2015 г":


Автоматичният обтегач има ход. Като се разтегне веригата, не може да го опъне достатъчно. И може да прескочи. Има си допуск - броиш х звена и мериш дължина. Ако е разтегната, сменяш.

Оценка:
-0 +16

Само БМВ
30 Отговор

До коментар #6 от "TDS с копче":


Добро утро
Кой каза БМВ ?
Търсачката ме докара тука.
аааа аз от ремъци не разбирам 🤣🤣🤣
Кво туй нящо ?
Извинете аз паля гумите и дим да ме няма !😉
Само БМВ !!!

Оценка:
-10 +3

kkk
31 Отговор

До коментар #27 от "Тойота 2015 г":


Толкова "не съществува" проблема с веригите, че официално спуснатото нареждане от централата на БМВ към дилърите е "на тези и тези двигатели при всяко обслужване да се проверява веригата и при параметри над ***** да се сменя с новият усилен модел като гаранционен ремонт".

Едно време веригата беше предимство, тогава буквално бяха вечни- сега веригата се сменя на по-голям пробег от ремъка, но пък цената е гнусна. И познай колко от колите с верига "нов внос" ще умрат в БГ и поредният нещастник ще си скубе косите- аз казвам поне 70%...

За моята кола пише "смяна на ремък на 240 000км. при нормални условия или 180 000км. при тежки условия на употреба (или на 10-тата година без оглед пробега)"- това за ПЪРВАТА СМЯНА. И дилъра на марката при смяна на ангренажен комплект с ОРИГИНАЛНИ ЧАСТИ (на гадни цени- близо 3 пъти по-скъпо от гаражния майстор) дава гаранция от 120 000км. или 5г.- не щото частите са по-калпави, а просто никой не може да гарантира тоя ремък колко време е стоял в склада където каучука си старее...

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +11

AMG
32 Отговор
АПА МОИТЕ КОЛИ СА НА АНГРЕНАЖНА ВЕРИГА , СМЕНЯВАЛ СЪМ САМО ОПТЕГАЧ И УСПОКОИТЕЛ, ДАЖЕ И ЗЪБНИТЕ КОЛЕЛЕТА НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ, ПАРАЗИТНОТО, И НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ , И СЕГА СИ ДАВАМ ГАЗ БЕЗ ПРОБЛЕМ .

Оценка:
-0 +2

Гегата
33 Отговор

До коментар #31 от "kkk":


На двигател на БМВ N57D30 веригата ми започна да издава шумове още на 193к км, ходих по майстори тук около Мюнхен и нищо-така си тракал мотора!!! Също ме уверяваха, че веригата не трябвало да се сменя, според каталога на БМВ. Накрая кандисах, ходих си до България и един гаражен майстор в Хасково за 3 секунди чу и каза верига, ама спешно. Струваше ми 2000 лв, при оценка на некадърниците тук от около 4500€. И не веригата беше проблем, а тъпия алуминиев обтегач. Така, че за веригите имахте едно на ум вече БМВ-тата не са Е38 или Е39

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +9

Факт
34 Отговор
Москвичо го скинах от каранйе 28 годин!

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +8

Ввв
35 Отговор
Не се правете на разбирачи,като не сте,казани са интервалите,на които подлежи смяна,няма такова нещо като несменяема верига....

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +4

Коко
36 Отговор

До коментар #24 от "Някой си там":


НИСАН ТЕРАНО НЯМА ВЕРИГА НЯМА РЕМЪК НА ЗЪБНИ КОЛЕЛА Е НА КОЛКО ХИЛЯДИ Е НЕЗНАМ И НЕ ИНТЕРЕСУВА

Оценка:
-0 +6

AMG
37 Отговор

До коментар #34 от "Факт":


КОИ ОТ ДВАТА , НЕМСКИО Е С ВЕРИГА , А РУСКИО Е С ЗЪБНИ КОЛЕЛЕТА КАТО НА ВОЛГАТА И УАЗО , И ДВАТА МОСКВИЧА СА ЗДРАВИ , АМА ТИЯ ОТ ЕДНОТО ВРЕМЕ , НО НЕ И АЛЕКО./ МЕРЦЕДЕС 190 / И МОСКОВЕЦ 12-ТКА ЧИСТА СА ЧУК БЕЗ ДРЪШКА , БАТЕ БАТЕ , СЕГА ЕДИНИО ГО ИМАМ В МОМЕНТА , А РУСКИО ГО ПРОДАДОХ МНООООГО ОТДАВНА .

Оценка:
-1 +3

AMG
38 Отговор

До коментар #35 от "Ввв":


НИКОИ НЕ Е КАЗАЛ ДА НЕ СЕ СМЕНЯ , НАПРОТИВ ИМА СИ ЖИВОТ И ТЯ , НО ПО ИЗДЪРЖА ОТ РЕМИКО НА КИЛОМЕТРИ , ЕДИН РЕМИК СЕ СМЕНЯ НА 60ХИЛ.КМ. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО , А ВЕРИГАТА МОЖЕ ДА ИСКАРА ДО 700ХИЛ. КМ., НЯМА НЕ ОБСЛУЖВАЕМИ И НЕ ЗАМЕНИМИ НЕЩА , НО ВСЕ ПАК ВЕРИГАТА СИ Е ВЕРИГА , МАЛКО Е ШУМНА , АМА Е И СИГУРНА .

Оценка:
-0 +2

така е като ходиш в такива клубове
39 Отговор

До коментар #2 от "Емил":


Променят ти мисленето към по лошо

Оценка:
-0 +2

40
Този коментар е премахнат от модератор
Бате Гойко
41 Отговор
До "Варненец сTDI":

Защо пишеш Варненец ,като си от дивото село незнайно ???

Оценка:
-0 +0

Бате Гойко
42 Отговор
До "Варненец сTDI":

Защо пишеш Варненец ,като си от дивото село незнайно ???

Оценка:
-0 +1

Механик
43 Отговор

До коментар #27 от "Тойота 2015 г":


Ах колега от такива като теб човек да го е страх грешиш эа старите коли до 2000-та караха доста но след това вече не е така да не эабраввме че кола под 20000 хиляди не се внася.

Оценка:
-0 +1

devil
44 Отговор

До коментар #21 от "Путарина":


Napravo nali samo sponkata ,vyarvash li si

Оценка:
-2 +1

Оня с магарето
45 Отговор

До коментар #15 от "оня с коня":


Ти да не си мислиш че като бмвто ти е с верига и не се сменя и тя?Задължително смяна на 200хил.км. мой човек иначе мотора ке ти роди малки кончета тогава хахах.

Оценка:
-1 +3

Тракторист
46 Отговор
Чудя се да плача или се смея на подобно заключение

Оценка:
-0 +1

dsсса
47 Отговор

До коментар #14 от "Дедо ви":


Сигурно е било през 90-те. Аз имах застава и като и замина оригиналния съединител, смених три на по 10000 километра.

Оценка:
-1 +2

Georgi
48 Отговор
Otlichen !

Оценка:
-0 +1

Хондажия
49 Отговор
Хонда СРВ на 300 хил.км с оригиналната верига.Нямам намерение да я сменям.Тези японци правят яки коли за българи душмани на автомобили.

Оценка:
-1 +3

КОБРА 11 НЕ СЕ ОБАЖДАЙ
50 Отговор
БМВ е колата и това е :)

Оценка:
-1 +0

51
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Владислав Горанов
Това каза финансовият министър по повод протеста на учените от БАН
Справедливостта е класово понятие."

Още бисери
ТОП 5