В началото на изминалото десетилетие автопроизводителите масово започнаха да намаляват обемите на двигателите с вътрешно горене, като те стигнаха до такива с обем от един литър литра за коли от компактния клас. Но сега тенденцията на намаляване, позната като "даунсайзинг" отново е изместена от т.нар. "райтсайзинг".
Двигателите от най-новите поколения отново увеличиха своя обем. И докато доскоро стандартът за компактния клас беше 1.6 литра турбо формат, сега той отново се връща към добре познатата ни формула "два литра турбо", при това както за бензин, така и за дизел.
Нещо повече, двулитровите двигатели днес се монтират на всичко подред и дори на пълноразмерни кросоувъри, като Volvo XC90, Mercedes-Benz GLE или Volkswagen Teramont. Рекордната мощност, която днес се доставя от мотор два литра във фабричната версия, вече е надхвърля 400 конски сили - в случая на Mercedes-AMG A 45 S серията вече е 421 коня!
Интересно е, че т.нар. "райтсайзинг" е нож с две остриета. В крайна сметка, причината за отхвърлянето на свръхмалките обеми беше ниската надеждност на блоковете, работещи на границата.
Сега подобна ситуация се получава не при малките автомобили, а при тези с по-големи от средните габарити - за тях двулитровият турбо двигател от гледна точка на натоварването е приблизително същият, както за някой Focus еднолитров Ecoboost. Въпреки това, Ford все още предлага този микромотор.